تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

فاند دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا برای ارشد و دکتری

وی والت اخبار اخبار آمریکا اخبار ایالات متحده اخبار بورسیه آمریکا فاند دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا برای ارشد و دکتری

فاند دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس (به انگلیسی: Texas A&M University) دانشگاه مرکزی سامانه دانشگاه ای اند ام تگزاس است. این مؤسسه علوم عالی به عنوان هفتمین دانشگاه بزرگ ایالات متحده، ظرفیت پذیرش ۴۹۰۰۰ دانشجو در ده کالج مختلف را دارد. این دانشگاه در زمره بیست مؤسسه پژوهشی برتر آمریکا از نظر میزان تأمین مالی و دستاوردهایش در زمینه‌های مهندسی نفت و دامپزشکی قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه با مساحتی در حدود ۲۱ کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های دانشگاهی امریکاست. علاوه بر پردیس اصلی، دانشگاه ای اند ام دو شعبه یکی در قطر و دیگری در گلوستون دارد.

تاریخچه

به عنوان نخستین مؤسسه تحصیلات تکمیلی در ایالت تگزاس، دانشگاه ای اند ام، در ۴ اکتبر ۱۸۷۶ و با تمرکز بر مکانیک و کشاورزی گشایش یافت. حروف ای و ام در عنوان دانشگاه، حروف اولیه کشاورزی و مکانیک است که اهداف اولیه تأسیس دانشگاه را یادآوری می‌نماید. رسالت نخستین این دانشگاه تربیت متخصصان امور کشاورزی و نظامی بود. اما دهه ۱۹۶۰ دانشگاه ای اند ام نقش آکادمیک خود را گسترش داد و شرکت اجباری در واحدهای نظامی از سرفصل دانشجویان حذف شد.

رشته‌ها

این دانشگاه بیش از ۱۵۰ رشته تحصیلی را در ده کالج و ۱۸ مؤسسه تحقیقاتی ارائه می‌دهد. این دانشگاه تا کنون بیش از ۳۲۰۰۰۰ مدرک تحصیلی صادر کرده‌است که بیش از یک پنجم آن مدارک تحصیلات تکمیلی و حرفه‌ای بوده‌است.

دانشجویان

به‌طور سنتی، به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه «اگی» می‌گویند. دانشگاه ای اند ام با داشتن ۴۸۰۳۹ دانشجو در ترم پاییز ۲۰۰۸، به عنوان یکی از هفت دانشگاه بزرگ ایالات متحده شناخته شد. ۴۶٫۸٪ از این جمعیت را دانشجویان دختر تشکیلی می‌دهند. گرچه دانشگاه از ۵۰ ایالت آمریکا و ۱۳۰ کشور جهان دانشجو دارد اما ۸۶٪ جمعیت دانشجویی آن را ساکنین تگزاس تشکیل می‌دهند. ۲۸٫۹٪ از دانشجویان ای اند ام خارجی یا عضو گروه‌های اقلیت نژادی هستند.

رتبه‌بندی

طبق رتبه‌بندی‌های مختلف موسسات دانشگاهی، دانشگاه تگزاس ای اند ام دایماً درمیان صد دانشگاه برتر ایالات متحده رتبه‌بندی می‌شود. در سال ۲۰۱۱، رتبه‌بندی دانشگاه‌های عمومی توسط یواس نیوز، ای اند ام را دانشگاه ۲۲ در آمریکا و ۶۳ در جهان معرفی کرد. ماهنامه واشینگتن (واشینگتن مانثلی) با تأکید بر پژوهش، خدمات، و تحرک اجتماعی، دانشگاه ای اند ام را پنجمین گزینه در آمریکا شناخت.

بنیاد جان تمپلتن ای اند ام را یکی از سی و پنج دانشگاه آمریکا اعلام کرد که «ارزش‌هایی نظیر صداقت، احترام، اعتماد، مسوولیت پذیری و انصاف در کلاس» را ترویج می‌دهند. وال استریت جورنال با مطالعه آماری بر روی استخدام شدگان موسسات معتبر آمریکا، نشان داده‌است که دانشگاه ای اند از نظر «احتمال تأمین مشاغل کلیدی برای فارغ‌التحصیلانش» در رتبه دوم در آمریکا قرار دارد.

نوع رده بندیسالرتبه
تایمز لندن QS Supplement۲۰۰۹۱۷۹
(جهانی)
گزارش پژوهشی دانشگاه ووهان۲۰۰۷۵۱
(جهانی)
SJTU (کلی)۲۰۰۹۸۸
(جهانی)
نشریه نیوزویک۲۰۰۷۷۵
(جهانی)
وبومتریک۲۰۰۹۲۰
(جهانی)
فاکتور جی۲۰۰۶۴۶
(جهانی)
HEEACT تایوان۲۰۰۹۹۷
(جهانی)
US News & World Report
در میان دانشگاه‌های عمومی
۲۰۰۹۲۲
(در آمریکا)
Washington Monthly۲۰۰۹۵
(در آمریکا)
Center for Measuring University Performance
(دانشگاه‌های عمومی)
۲۰۰۷۱۰
(در آمریکا)
کیپلینگر۲۰۰۹۳۰
(در آمریکا)

پژوهش

پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه ای اند ام در دو سایت اصلی تمرکز یافته‌اند: یکی شهرک تحقیقاتی است که ۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و دیگری پارک تحقیقاتی است با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع. در سال ۲۰۰۴ مبلغی نزدیک به ۵۷۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرد که دانشگاه را جزو بیست دانشگاه برتر آمریکا از نظر اعتبار پژوهشی قرار داد. در همان سال، ۱۲۱ اختراع از دانشگاه ثبت شد که درآمدی هشت میلیون دلاری برای دانشگاه به ارمغان آورد.

این دانشگاه مجموعاً ۹ کتابخانه دارد که پاسخگوی نیازهای ۱۰ دانشکده این دانشگاه می‌باشد. کتابخانه ریاست جمهوری جرج بوش در این دانشگاه قرار دارد.

نخستین شبیه‌سازی یک حیوان خانگی (گربه ای به نام سی سی) در سال ۲۰۰۱ و در دانشکده دامپزشکی دانشگاه ای اند ام انجام گرفت. این دانشگاه نخستین مؤسسه آموزشی است که شش گونه جانوری را شبیه‌سازی ژنتیکی کرده‌است.

به عنوان بخشی از همکاری‌های میان وزارت انرژی آمریکا و دانشگاه، نخستین تبدیل اورانیم غنی شده (۷۰٪) به اورانیم با غنای ۲۰٪ در رآکتور تحقیقاتی انرژی هسته‌ای دانشگاه ای اند ام تکمیل شد.

این مؤسسه ۴ برنده جایزه نوبل تا کنون در خدمت خود داشته، و در رده‌بندی وبومتریک در رده ۱۷ جهانی قرار دارد.

۴ برندهٔ جایزه نوبل تا کنون یا عضو هیئت علمی این دانشگاه بوده‌اند، یا دانش‌آموخته آن. این ۴ نفر عبارتند از:

  • جک کیلبی
  • نورمن بورلاگ
  • درک بارتون
  • دادلی هرشباخ

خارج از آمریکا

در سال ۲۰۰۹، ۱۳ نفر از متخصصین وزارت کشاورزی عراق و دانشگاه‌های این کشور جهت آموزش فناوری‌های نوین کشاورزی، در این دانشگاه دوره دیدند.

این دانشگاه در خارج از آمریکا نیز در کشور قطر یک شعبه فعال بنام دانشگاه تگزاس A&M در قطر دارد.

بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

شرح بورسیه:

دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا بورسیه بین المللی صلح خود را برای دانشجویان خارجی علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه در سال تحصیلی 2021-2022 ارایه می کند. صندوق آموزشی صلح بورسیه ای است برای زنان منتخب سایر کشورها که امکان گذراندن تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده و کانادا فراهم می کند.

دانشگاه A&M تگزاس که در سال 1879 تاسیس شد ، اولین موسسه عمومی آموزش عالی در تگزاس است. این دانشگاه مقاطع کارشناسی ، کاردانی ، کارشناسی ارشد ، دکتر و پست داک را ارائه می دهد.

مقطع بورسیه:

این بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (Graduate) ارائه می شود.

موضوع بورسیه:

بورسیه جهت تحصیل در همه رشته های دانشگاه های امریکا و کانادا ارایه شده است.

ارزش بورسیه:

معاف از پرداخت شهریه دانشگاه

ملیت:

دانشجویان کشورهای سراسر دنیا می توانند برای این بورسیه تقاضا دهند.

محل بورسیه:

کلیه دانشگاه های آمریکا و کانادا محل تحصیل می باشد.

شرایط لازم:

  • دارا بودن مهارت زبان انگلیسی ( آیلتس یا تافل)
  • دارا بودن شرایط عمومی ورود به دانشگاه ( این لینک)
  • باید دانشجو خارجی باشید
  • باید از این دانشگاه پذیرش اخذ کرده باشید.
  • دارا بودن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از یکی از دانشگاه  های آمریکا یا کانادا.

مدارک مورد نیاز:

شیوه اپلای و تقاضا:

  • برای این بورسیه ابتدا باید از یک دانشگاه در کانادا یا آمریکا پذیرش اخذ کرده باشید و به صورت آنلاین تقاضا خود را برای بورسیه ارسال کنید. ( این لینک)
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بورسیه تحصیلی، به وب سایت دانشگاه مقصد (اینجا) مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمائید.
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی