تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

از کجا برای مهاجرت به کانادا شروع کنیم

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت از کجا برای مهاجرت به کانادا شروع کنیم

سوال بسیاری از افراد علاقمند به مهاجرت این است که برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟ زبان بخوانیم؟ سابقه کاری یا بیمه ایجاد کنیم؟ درس بخوانیم و مدرک بگیریم؟ و …

این‌ها و سوالاتی از این قبیل در ذهن بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت وجود دارد و با توجه به پیچیدگی‌های قوانین و برنامه‌های مهاجرتی و همچنین مطالب ناقص زیادی که در فضای مجازی در این رابطه وجود دارد، طبیعی است که برای خیلی‌ها ابهاماتی بوجود بیاید و متقاضیان ندانند که از کجا شروع کنند. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این پست به این موضوع بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

پاسخ دقیق به این سوال این است که ابتدا باید روش مهاجرتی متناسب با شرایط شما مشخص شود و شما با توجه به آن اقدام کنید. برای این کار نیز شما دو راه دارید:

1. خودتان دست بکار شوید و از افراد، سایت‌ها و منابع مورد اعتماد، اطلاعات لازم را بدست بیاورید که این روش باعث اتلاف وقت شما می‌شود و احتمال خطا در این روش بسیار بالاست.

2. یک وکیل یا مشاور مهاجرتی قابل اطمینان پیدا کنید و با او مشورت کنید. این روش خیلی سریع‌تر از روش اول است و احتمال خطا در آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در روش دوم شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت موسسات مهاجرتی اقدام به پر کردن فرم ارزیابی رایگان کنید. شما در این فرم یک سری اطلاعات اولیه در مورد خودتان وارد می‌کنید و چند روز بعد مشاوران مهاجرتی این موسسات با شما تماس گرفته و شرایط شما را بصورت رایگان بررسی می‌کنند (که البته پیشنهاد نمیشود چون اکثرا و نه همه چون مشاوره رایگان میدند به شما کمک دقیقی نمیشود و این روش را بیشتر برای ادا حسن نیت و گرفتن پروند به کار میگیرند).

خب اگر اقدام کردید در این زمان اگر شما احساس کردید که از مشاوره تلفنی راضی بودید می‌توانید درخواست کنید که یک وقت مشاوره حضوری یا آنلاین به شما بدهند تا بدین ترتیب شرایط شما را بصورت اختصاصی و دقیق‌، مورد بررسی قرار داده، و روش مهاجرتی مناسب را به شما اعلام کنند. اگر هم پس از پر کردن فرم ارزیابی با شما تماسی گرفته نشود هم، شما چیزی را از دست نداده‌اید، چرا که حالا یک شناخت اولیه نسبت به موسسات مهاجرتی پیدا کرده‌اید و می‌دانید که به کدام موسسه برای مشاوره حضوری مراجعه کنید.

تا این مرحله لازم نیست که نگران هزینه باشید چون هنوز هیچ قراردادی با شما بسته نشده که شما مجبور به پرداخت هزینه‌ای باشید و شما نهایتا یک مبلغ ناچیز (البته نه در تمامی موارد این بستگی به خیلی موارد دارد) بابت مشاوره حضوری پرداخت نموده‌اید و سر نخ مهاجرت را بدست آورده‌اید.

حال فرض کنید که شما از حالت اول استفاده کنید و خودتان به جمع‌آوری اطلاعات مهاجرتی بپردازید. احتمالا با افرادی که قبلا مهاجرت کرده‌اند مراجعه می‌کنید و یا سایت‌های مربوطه را مطالعه خواهید کرد تا سطح اطلاعات مهاجرتی خود را ارتقا دهید. اما همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم این روش معایب زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بطور مثال توصیه بسیاری از مهاجران (به درستی) این است که برای مهاجرت تا آنجا که می‌توانید زبان خود را تقویت کنید. شاید این توصیه برای نوجوان 18 ساله راه گشا باشد، اما برای یک فرد 30 ساله عملا زبان انگلیسی تنها نیاز نیست و فاکتورهایی مثل مدارک تحصیلی و سابقه کار مرتبط هم به اندازه زبان انگلیسی اهمیت دارد.

برای افرادی با سنین بالای 40 سال عملا شانس چندانی در سیستم‌های امتیازی-رقابتی وجود ندارد و باید از طریق سیستم‌های تجاری، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. در این حالت عملا نیازی به ارائه نمره زبان خیلی بالا نیست و سابقه کاری و … اهمیت بیشتری دارند. برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مقاله “سریع ترین راه مهاجرت به کانادا” را مطالعه کنید.

بنابراین پیشنهاد ما این است که ابتدا روش مناسب را انتخاب کنید تا وقت، هزینه و انرژی خود را در مسیر درست صرف کنید. اگر برنامه میان مدت و یا بلند مدت برای مهاجرت به کشور کانادا دارید، لازم نیست در بررسی روش‌های مهاجرتی خیلی عمیق عمل کنید، زیرا این‌ روش‌ها هر ساله تغییر می‌کنند و امکان برنامه‌ریزی چند ساله روی یک روش مهاجرتی، وجود ندارد و بهتر است مقدمات کلی مهاجرت را فراهم کنید.

همانطور که می‌دانید بخش عمده‌ای از روش‌های مهاجرتی کشور کانادا پروسه‌های امتیازی-رقابتی هستند و چهار فاکتور سن، سطح تحصیلات، سطح زبان انگلیسی (فرانسه) و سابقه کاری، تعیین کننده امتیاز شما خواهند بود و شما می‌توانید برنامه طولانی مدتی برای افزایش امتیازات خود داشته باشید.

چهار فاکتور اصلی روش‌های امتیازی-رقابتی:

سن:

بهترین سن از نظر امتیاز، بین 28 تا 35 سال است. پس برنامه زمان‌بندی خود را به شکلی تنظیم کنید که در این سنین واجد شرایط باشید.

سطح تحصیلات:

توجه داشته باشید انتخاب رشته تحصیلی شما علاوه بر برنامه مهاجرت، به احتمال زیاد آینده کاری شما را در کانادا تعیین خواهد کرد. پس بهتر است با نیم نگاهی به بازار کار کانادا و احتمالا شهر و ایالت مورد نظرتان، برنامه تحصیلی خود را تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید سایت‌های کاریابی مثل Job bank را مرور کنید.

سابقه کار:

سابقه کار هم یکی از پارامترهای امتیازآور در پروسه‌های امتیازی-رقابتی است و ما در اینجا به ذکر سه نکته مهم در این رابطه اکتفا می‌کنیم:

1. سابقه کار برای مهاجرت به کانادا همراه با سابقه بیمه تامین اجتماعی از محل همان شرکت، معتبر است. یعنی سابقه کار و بیمه، هر دو باید مربوط به یک شرکت باشد.

2. سابقه کار حتی با بیمه بعد از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی محاسبه می‌شود.

3. سابقه کار حتما باید به صورت تمام وقت (24 ساعت در هفته) باشد.

سطح زبان انگلیسی یا فرانسه:

لطفا با دید مهاجرت و زندگی به زبان انگلیسی یا زبان فرانسه نگاه کنید و نه صرفا برای گرفتن نمره لازم برای مهاجرت. بعضا دیده می‌شود متقاضیان مهاجرت هیچ علاقه و یا احساس نیازی به آموختن زبان ندارند و صرفا نمره زبان را سدی برای رسیدن به اقامت کانادا می‌دانند، در حالی که، دانش زبان ابزار تحصیل، کار و در مجموع زندگی شما در کانادا خواهد بود.

برای مهاجرت به کانادا آیلتس بگیریم یا تافل؟

جواب قطعی آیلتس است. اگر هدف شما کسب ویزای تحصیلی است آیلتس آکادمیک، و اگر می‌خواهید مستقیما یکی از روش‌های مهاجرتی و کسب اقامت دائم را از ایران آغاز کنید باید در امتحان آیلتس جنرال شرکت کنید.

از مدرک تافل فقط می‌توانید برای پروسه‌های ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه استفاده کنید پس بهتر است از حالا برای آزمون آیلتس آماده شوید، همچنین در این مورد در اینجا میتواند بیشتر مطالعه کنید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی