تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

شرایط و چگونگی دریافت پاسپورت دومینیکا

وی والت آمریکا دومنیکا شرایط و چگونگی دریافت پاسپورت دومینیکا

اخذ پاسپورت دومینیکا چگونه است؟

دولت دومینیکا اعلام کرد از اول آوریل 2023, صدور شهروندی برای ایرانیان را متوقف خواهد کرد. دومینیکا در سالهای اخیر با سرمایه گذاری حداقلی اقدام به صدور پاسپورت و اعطای شهروندی به شهروندان ایرانی می کرد.

در این بخش می خواهیم در ارتباط با پاسپورت دومینیکا و شرایط و نحوه اخذ پاسپورت دومینیکا صحبت کنیم.

محتویات این مطلب:

  • معرفی کشور دومینیکا
  • نحوه اخذ پاسپورت دومینیکا
  • حداقل میزان هزینه سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت دومینیکا
  • اخذ پاسپورت دومینیکا با خرید ملک
  • میزان ارزش پاسپورت دومینیکا بر چه فاکتورهایی، اعتبار سنجی می شود؟
  • شرایط عمومی اخذ پاسپورت کشور دومینیکا
  • آیا اخذ پاسپورت دومینیکا مصاحبه دارد؟
  • با استفاده از پاسپورت دومینیکا، به چه کشورهایی می توانید سفر کنید
  • سخن پایانی



معرفی کشور دومینیکا

خب بگذارید در ابتدا معرفی کوتاهی از کشور دومینیکا داشته باشیم.

آیا تا به حال اسم کشور دومینیکا به گوشتان خورده است؟ اگر می دانید که چه بهتر ولی اگر نمی دانید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کشور دومینیکا یک کشوری کوچک است که در دریای کارائیب واقع شده است. و حالت جزیره ای دارد. درست مثل کیش. به عبارتی می توانیم بگوییم کشوری جزیره ای مانند. و جمعیت این کشور بر اساس آمار بدست آمده در سال 2017، حدود 77 هزار نفر می باشد و بسیار کوچک و کم جمعیت است.

کشور دومینیکا در چند سال اخیر اقدام به جذب مهاجر نموده است. و این کشور پتانسیل رشد و پیشرفت را با جذب مهاجر، در دستور کار خود قرار داده است. به عبارتی برنامه هایی را برای توسعه ی اقتصادی و تدابیری را در این خصوص، اندیشیده است. حکومت دومینیکا یک حکومت دموکراتیک و مردم سالار است. سیستم حکومتی این کشور بر پایه ریاست جمهوری می باشد.


نحوه اخذ پاسپورت دومینیکا

شاید شما دوست داشته باشید که اقامت کشور دومینیکا را دریافت کنید. برای اخذ پاسپورت دومینیکا شما می توانید به دو شکل اقدام کنید:

راه اول برای اخذ پاسپورت دومینیکا این است که، به دولت کمک کنید تا در پروژه های اقتصادی سرمایه گذاری کند. اگر بخواهیم شفاف تر صحبت کنیم، شما باید برای توسعه ی اقتصادی کشور کمک کنید. و این کمک در ازای دریافت پول از شما انجام می شود. و پس از این که سرمایه گذاری نمودید می توانید پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید. دروازه ی ورود شما به کشور دومینیکا، سرمایه گذاری است. و مبلغی که شما سرمایه گذاری می کنید، در ساخت مدرسه، بیمارستان، و صنعت و همچنین توسه ی گردشگری هزینه می شود.


حداقل میزان هزینه سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت دومینیکا

این هزینه با توجه به شرایط افراد و وضعیت تاهل آن ها متفاوت می باشد:

  • برای یک فرد مجرد که متقاضی اخذ پاسپورت دومینیکا است باید مبلغی به میزان 100 هزار دلار را پرداخت نماید.
  • یک فرد متاهل به همراه فرزند باید مبلغی به میزان 175 هزار دلار را پرداخت نمایند.
  • یک فرد متاهل با همسر و یک فرزند مبلغی به میزان 200 هزار دلار را باید برای اخذ پاسپورت دومینیکا و دریافت اقامت دومینیکا، پرداخت نمایند.
  • به ازای هر فرزندی که اضافه می شود باید 25 هزار دلار را به ازای هر فرد پرداخت نمایید. در حالت کلی هر شخصی مثل پدر یا مادر، که به خانواده تعلق دارند، باید این مقدار را پرداخت نمایند.

در این طرح که به طور مفصل درباره آن صحبت کردیم، شما باید مقادیر بالا را برحسب شرایط خود، به دولت دومینیکا پرداخت کنید. و این پول به شما پس داده نمی شود و صرف هزینه هایی می گردد که دولت برای کشور انجام می دهد. بر اساس این شرایط شما می توانید، پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید.


اخذ پاسپورت دومینیکا با خرید ملک

راه دوم برای اخذ پاسپورت دومینیکا به این شکل است که شما باید به حداقل مبلغ 200 هزار دلار در این کشور، ملکی را خریداری نمایید. علاوه بر خرید ملک شما باید مبلغی دیگر را به دولت بپردازید به عبارتی با خرید ملک و پرداخت هزینه های زیر می توانید، برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام کنید.

  • برای متقاضی اصلی خانواده، پرداخت مبلغ 25 هزار دلار ضروری می باشد. به عبارتی سرپرست خانواده باید این مبلغ را پرداخت نماید.
  • پرداخت مبلغ 10 هزار دلار برای همسر الزامی می باشد.
  • مبلغ 35 هزار دلار برای خانوارهای 4 نفره، پرداخت مبلغ 50 هزار دلار برای خانوارهای 5 نفره و پرداخت مبلغ 70 هزار دلار برای خانوار های 7 نفره الزامی می باشد.

نکته ی دیگری که باید در این خصوص عرض کنیم این است که شما باید برای ملکی که خریده اید، مالیات پرداخت کنید. به عبارتی شما باید حتما به مدت 3 سال، ملکی که خریده اید را نگه دارید و اجازه ی فروش آن ملک را ندارید و اگر بخواهید بیشتر از سه سال در این کشور بمانید باید تا دوسال دیگرهم این ملکی که خریداری نموده اید را نگه دارید و بعد اقدام به فروش ملک کنید. این شرایط الزامی است. و شما از طریق سیستم بانکداری آنلاین می توانید مالیات ملک را پرداخت کنید.

برای اخذ پاسپورت دومینیکا از این روش، شما باید شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشید.


میزان ارزش پاسپورت دومینیکا بر چه فاکتورهایی، اعتبار سنجی می شود؟

برایتان این سوال پیش نیامده است که چرا افراد مایل به دریافت پاسپورت دومینیکا هستند و تمایل دارند که در این کشور جزیره ای سرمایه گذاری کنند؟ به شما خواهیم گفت که اخذ پاسپورت دومینیکا چه مزایایی دارد.

  • برای این که شما به کشورهای مختلف دنیا سفر کنید باید کلی مراحل اداری را برای دریافت پاسپورت و اخذ ویزا انجام بدهید که پروسه ای زمان بر و وقت گیر است. شما با سرمایه گذاری و یا خرید ملک در دومینیکا می توانید، پاسپورت دومینیکا را اخذ کنید و پس از اخذ پاسپورت دومینیکا می توانید به 120 کشور دنیا سفر کنید. به عبارتی بدون دریافت ویزا می توانید به کشورهای مختلفی از جمله، کشور اروپا سفر کنید.
  • از پرداخت برخی مالیات ها معاف می شوید. مثل مالیات بر درآمد خارجی، مالیات بر ارث، مالیات بر میزان ثروتی که دارید و همچنین مالیات بر ارزش افزوده.
  • یکی از دلایلی که افراد اقدام به دریافت پاسپورت دومینیکا می کنند این است که، قصد سرمایه گذاری در نواحی اطراف کارائیب و جزیره ها و کشور های این منطقه را دارند. به عبارتی این افراد می خواهند با کشورهای اطراف جزیره ی کارائیب معاملات تجاری داشته باشند. در این خصوص برای انجام این گونه طرح ها نیازی به پرداخت مالیات نیست.

کشور دومینیکا همان طور که گفتیم کشوره ای جزیره ای شکل است و برای زندگی و تفریح محل ایده آلی می باشد. شما می توانید زیبا ترین خانه ها را با زیبا ترین چشم انداز ها، در این کشور خریداری نمایید. این کشور 10 استان دارد.


شرایط عمومی اخذ پاسپورت کشور دومینیکا

برای اخذ پاسپورت دومینیکا شما نباید سوء پیشینه ای داشته باشید و برای فرزندان زیر 30 سال که وابسته به خانواده هستند ویزا صادر می گردد. اگر سرپرست خانوار هستید و قصد دارید پدر یا مادر خود را نیز به دومینیکا ببرید و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید، باید حتما سن این افراد بالای 55 سال باشد.


آیا اخذ پاسپورت دومینیکا مصاحبه دارد؟

خیر. این کار لازم نیست و هیچ گونه مصاحبه زبانی انجام نمی شود.


با استفاده از پاسپورت دومینیکا، به چه کشورهایی می توانید سفر کنید

بر طبق آخرین برآورد ها، شما می توانید به نزدیک 150 کشور دنیا سفر کنید. که این تعداد بر اساس مذاکراتی که دولت دومینیکا انجام می دهد، قابل افزایش می باشد. برای کسانی که واقعا علاقه به جهانگردی دارند، اخذ پاسپورت دومینیکا توصیه می شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی