تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

سولات متدوال ویزای تحصیلی کبک


تحصیل در استان کبک کانادا

1. چگونه یک دانشجوی بالقوه بین المللی می تواند برای تحصیل در کبک درخواست کند؟

برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا ، دانشجویان بین المللی آینده باید ابتدا یک نامه قبولی را از یک مؤسسه یادگیری تعیین شده (DLI) دریافت کنند. از آنجا که هر موسسه ممکن است شرایط پذیرش و مراحل مختلف درخواست را داشته باشد ، متقاضیان علاقمند می توانند بصورت جداگانه با موسسه (های) مورد نظر تماس بگیرند. درباره تحصیل در کبک اطلاعات بیشتری کسب کنید .

برای به دست آوردن مجوز تحصیل در کانادا برای حضور در یک موسسه بعد از متوسطه در کبک ، بیشتر دانشجویان نیاز به گواهینامه d’acceptation du Québec (گواهی پذیرش کبک یا CAQ) دارند.

2. موسسات یادگیری تعیین شده در کبک چیست؟

برای لیست کامل DLI های استان ، اینجا کلیک کنید.

3. دانشگاه های برتر کبک کدام هستند؟

  • دانشگاه کنکوردیا یک دانشگاه جامع زبان انگلیسی با بیش از 500 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی است. واقع در مرکز شهر مونترال ، به دلیل داشتن برنامه های خلاقانه و جذاب ، مشهور است. کنکوردیا در سال 1974 به عنوان ازدواج بین دانشگاه لویولا و دانشگاه سر جورج ویلیامز شکل گرفت ، یک مؤسسه متفکر و متفکر در یک محیط شلوغ شهری است. دانشکده بازرگانی جان مولسون یکی از ده دانشگاه برتر کانادا برای برنامه های تجاری است.
    • برنامه های امضاء: تجارت ، مهندسی ساختمان ، اینتر مدیا ، مهندسی و علوم کامپیوتر ، جغرافیا و مطالعات شهری
  • Université de Montréal یک غول بین دانشگاه های فرانسوی زبان در کانادا است و شهرت زیادی در علوم بهداشت و حقوق دارد. تقریباً 50،000 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در بیش از 60 بخش به بیش از 650 برنامه دسترسی دارند. دو مدرسه وابسته – HEC Montréal و olecole Polytechnique – به ترتیب برنامه هایی را در زمینه تجارت و مهندسی ارائه می دهند و هر یک به نوع خود مشهور هستند.
    • برنامه های امضاء: پزشکی ، علوم اجتماعی ، علوم بهداشتی ، حقوق ، تجارت
  • دانشگاه مک گیل ممکن است مشهورترین دانشگاه انگلیسی زبان انگلیسی باشد. مک گیل به طور مرتب در بین دانشگاه های برتر کانادا و در سراسر جهان رتبه بندی می شود ، به ویژه به خاطر برنامه های پزشکی ، مدیریت و مهندسی شناخته شده است. مک جیل با داشتن 11 دانشکده و 12 مدرسه حرفه ای ، انتخاب بیش از 300 برنامه به بیش از 300 برنامه در دو دانشگاه را به 38،000 دانشجو ارائه می دهد. محوطه اصلی پارک مانند در مرکز شهر مونترال واقع شده است ، در حالی که این پردیس در نزدیکی Sainte-Anne-de-Bellevue میزبان دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست است ، جایی که دانشجویان به یک مزرعه کار دسترسی دارند.
    • برنامه های امضاء: پزشکی ، حقوق ، موسیقی ، دندانپزشکی ، مهندسی و مدیریت
  • Université de Québec شبکه ای از 10 موسسه در سطح استان است که دانشگاه هایی در مونترال (UQAM) ، Trois-Rivières (UQTR) ، Chicoutimi (UQAC) ، Rimouski (UQAR) ، Outaouais (UQO) و Abitibi-Tmiscamingue (UQAT) دارد. . این دانشگاه همچنین دارای دو مدرسه عضو (مدیریت دولتی و فناوری) ، یک موسسه تحقیقاتی علوم و تنها دانشگاه یادگیری زبان فرانسه از راه دور در فرانسه ، TÉLUQ است.
  • دانشگاه بیشاپ یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان در کبک به همراه مک گیل و کنکوردیا است. این شهر در شربوک ، در جنوب کبک واقع شده است. دانشگاه با جمعیت کمتر از 3000 دانشجو ، دانشگاه ایده آل برای کسانی است که به دنبال تجربه مسکونی کوچکتر ، سنگین تر و مسکونی هستند که محل ورود آنها به یک جامعه باشد. اسقفها در درجه اول دانشگاهی است که در دانشگاه های کارشناسی و دارای سنت قوی در علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین علوم طبیعی و تجارت است.
    • برنامه های امضاء: زبان ها ، آموزش ، تجارت ، علوم انسانی ، علوم طبیعی و ریاضیات

4- کالج های برتر کبک کدام اند؟

  • سیستم کالج کبک در کانادا بی نظیر است. پس از 11 سال دوره ابتدایی و متوسطه ، دانش آموزان می توانند وارد کالج های دولتی موسوم به CEGEP شوند ، جایی که می توانند دوره های دیپلم حرفه ای (DEP) یا پیش دانشگاهی (DEC) را دنبال کنند. اولی دانشجویان را برای ورود مستقیم به نیروی کار یا ورود به دانشگاه آماده می کند. دومی دانشجویان را برای ورود به یک برنامه لیسانس با جایگاه پیشرفته آماده می کند (برنامه های کارشناسی در کانادا برای دانشجویانی که CEGEP را گذرانده اند معمولاً سه سال طول می کشد). کالج های زیر در سیستم CEGEP قرار دارند. کبک همچنین تعدادی کالج خصوصی دارد.
  • کالج وانیر در سال 1970 تأسیس شد و دومین کالج عمومی انگلیسی زبان مونترال بود. بیشتر دانشجویان تقریباً 6000 دانشجو برنامه های پیش دانشگاهی را دنبال می کنند ، اگرچه مانند سایر کالج های کبک ، برنامه های فنی سه ساله نیز ارائه می شود. وانیر در بخش سن لوران مونترال واقع شده است ، که به دلیل تنوع در آن مشهور است (طبق جدیدترین اطلاعات سرشماری ، بیش از نیمی از ساکنان این کشور زبان اول را به غیر از انگلیسی یا فرانسوی گزارش داده اند) و احساس مسکونی دارند. این دانشکده همچنین با مترو به هسته مرکز شهر به خوبی متصل است.
    • برنامه های امضاء: پیش دانشگاهی ، برنامه های شغلی ، برنامه های تصدیق ، رشته های کالج ، پایداری
  • دانشکده داوسون که در سال 1969 تأسیس شد ، نخستین کالج حرفه ای انگلیسی زبان استان است و تقریباً با 11000 دانشجو بزرگترین دانشگاه است. دانشجویان ممکن است از طیف گسترده ای از برنامه های پیش دانشگاهی یا فنی را انتخاب کنند و ممکن است تحصیلات خود را به زبان انگلیسی دنبال کنند. به همین دلیل ، داوسون در بین دانشجویان بین المللی محبوب است. این دانشکده به دلیل آزمایش در تکنیک های آموزش ، از جمله کلاس های کوچکتر به سبک سمینار شناخته شده است.
    • برنامه های امضاء: “علم انتخاب اول” ، هنر ، ادبیات و ارتباطات ، تجارت ، مهندسی ، فناوری تجارت
  • Collège Ahuntsic ، یکی از بزرگترین CEGEPs در کبک با تقریباً 10،000 دانشجو ، به دلیل برنامه های علمی بسیار شناخته شده است. در برخی از برنامه ها ، دانش آموزان ممکن است در زمینه تحصیلی خود به کار نیمه وقت دسترسی داشته باشند. به عنوان یک کالج فرانکوفون ، کلاس ها در Ahuntsic به زبان فرانسه برگزار می شود. این کالج در محله Ahuntsic-Cartierville در شمال مونترال واقع شده است.
    • برنامه های امضا: علوم طبیعی ، هنر ، ادبیات و ارتباطات ، رادیولوژی ، مراقبت های اضطراری قبل از بیمارستان (پیراپزشکی) ، فناوری پلیس.

5- کدام مناطق تحصیلی به ویژه در کبک محبوب هستند؟

  • همانطور که در سراسر کانادا اتفاق می افتد ، برنامه های مطالعاتی رایج شامل مهندسی ، پرستاری و علوم کامپیوتر است.
  • شهرت مک گیل دانشجویان زیادی را به سمت برنامه های پزشکی ، حقوق و مدیریت خود سوق می دهد. مونترال به دلیل صحنه های هنری شناخته شده است ، و موضوعات مرتبط با هنر و علوم انسانی در اینجا محبوب هستند. چندین موسسه کبک به دلیل تخصص در مهمان نوازی و مدیریت گردشگری و برنامه های آشپزی شناخته شده اند ، که این نیز قرعه کشی بزرگی برای دانشجویان است.
  • علاوه بر برنامه های فوق ، موسسات در سراسر کبک طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهند.

6. شهریه دانشجویان بین المللی در کبک چقدر است؟

شهریه بین المللی در CEGEP در سراسر استان برقرار شده است و دانشجویان بین المللی ممکن است انتظار داشته باشند بسته به برنامه تحصیلی ، بین 12000 تا 18602 دلار در سال بپردازند.

دانشگاه های کبک تنوع بیشتری در شهریه نشان می دهند. بسته به برنامه تحصیل ، دانشجویان بین المللی ممکن است انتظار داشته باشند بین 10،000 دلار و 30،000 دلار در سال بپردازند (برخی از برنامه های تخصصی فوق لیسانس ممکن است گران تر باشند).

دانشجویان آینده نگر بین المللی باید توجه داشته باشند که کبک همچنین با کشورهای خاصی توافق نامه هایی دارد که شهروندان این کشورها را از پرداخت شهریه بین المللی معاف می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، دانشجویان آینده نگر به مشورت وزارت آموزش و پرورش کبک یا یک موسسه پس از متوسطه تشویق می شوند.

7- گزینه های مراقبت های بهداشتی و بیمه ای در کبک چیست؟

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند قبل از ورود به کانادا ملزم به خرید بیمه درمانی هستند. غالباً این امر از طریق مؤسسه پس از ثانویه سازماندهی می شود.

اما ، دانشجویانی از کشورهایی که توافق متقابل با کبک دارند ممکن است واجد شرایط برای پوشش مراقبت های بهداشتی استان باشند. این کشورها عبارتند از:

  • بلژیک
  • دانمارک
  • فنلاند
  • فرانسه
  • یونان
  • لوکزامبورگ
  • نروژ
  • کشور پرتغال
  • رومانی ، و
  • سوئد

لازم به ذکر است که فقط دانشجویان فرانسه نیز واجد شرایط پوشش دارویی با نسخه هستند.

8- متوسط ​​هزینه ماهیانه زندگی یک دانشجو در کبک چقدر است؟

برای درخواست اجازه تحصیل ، یک دانشجوی بالقوه بین المللی باید نشان دهد که علاوه بر شهریه 11000 دلار علاوه بر شهریه برای تأمین هزینه های زندگی در کبک نیز دارد. این معادل 917 دلار در هر ماه است.

لازم به ذکر است که هزینه های زندگی می تواند به طور گسترده ای در سطح استان متفاوت باشد ، خصوصاً بین شهرهای بزرگ و شهرهای کوچکتر. برای تخمین تقریبی هزینه های زندگی در کبک ، لطفا به زیر مراجعه کنید.

عاملدر هر ماه (تقریباً)در هر سال (تقریباً)
محل اقامت550 دلار6،600 دلار
غذا200 دلار2400 دلار
لباس ، متفرقه150 دلار1800 دلار
تفریح ​​و سرگرمی150 دلار1800 دلار
بیمه سلامت83 دلار1000 دلار
حمل و نقل (شبکه مونترال ، کاهش کرایه برای دانشجویان 25 ساله و کمتر)49.75 دلار597 دلار
قبض تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
خدمات رفاهی100 دلار1200 دلار
هزینه زندگی در کل1،442.75 دلار17313 دلار

9- گزینه های کمک های مالی در کبک چیست؟

دانشجویان بین المللی در کبک ممکن است با همان شرایطی که شهروندان کانادایی و اقامت دائم دارند به وام های خصوصی دسترسی پیدا کنند. وامها ممکن است توسط بانکها ، سازمانهای دانشجویی یا گروههای دیگر ارائه شود. قبل از انجام هرگونه قرارداد ، به درستی تحقیق در مورد گزینه های وام و درک برنامه های بهره و بازپرداخت بسیار مهم است.

بسیاری از سازمان ها و مؤسسات ممکن است بورسیه یا بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل می کنند ، ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، دانشجویان تشویق می شوند تا با بخش خدمات بین المللی دانشجویی موسسه خود تماس بگیرند.

به طور خاص برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان دنبال برنامه های کارشناسی ارشد یا دکترا گزینه های بودجه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس مستقیم با موسسه آموزشی مهم است.

10- کدام دانشکده ها و دانشگاه های کبک برنامه های مطالعات مهندسی را ارائه می دهند؟

  • به عنوان یک برنامه محبوب در سراسر کانادا ، تحصیل در رشته مهندسی در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های کبک امکان پذیر است.
  • مک گیل به ویژه به عنوان گروه مهندسی شناخته می شود ، که در سال 2016 توسط مجله Maclean در رتبه پنجم در کانادا قرار گرفت.
  • دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر کنکوردیا بیش از 50 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

11- کدام دانشکده ها و دانشگاه های کبک برنامه های فناوری رایانه را ارائه می دهند؟

  • توسط مجله Maclean در سال 2016 ، مک گیل در رده ششم بهترین در دانشگاه علوم کامپیوتر در كانادا قرار گرفت.
  • به عنوان یک برنامه محبوب در سراسر کانادا ، امکان مطالعه فناوری رایانه و برنامه های مرتبط در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های کبک وجود دارد.
  • علوم رایانه و برنامه های مربوطه در هر سه دانشگاه انگلیسی زبان کبک ( بیشوپ ، مک گیل و کنکوردیا ) و همچنین در کالج های انگلیسی زبان مانند داوسون و وانیر در دسترس هستند .

12. کدام دانشکده ها و دانشگاه های کبک برنامه های تحصیلات پرستاری را ارائه می دهند؟

  • به عنوان یک برنامه محبوب در سراسر کانادا ، می توان در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های کبک تحصیل پرستاری و برنامه های بهداشتی مرتبط را مطالعه کرد.
  • مک گیل در سال 2016 توسط مجله Maclean در رتبه ششم بهترین های کانادا برای پرستاری بود.
  • برنامه پرستاری دانشکده داوسون فارغ التحصیلان را برای ورود به نیروی کار آماده می کند ، اما همچنین آنها را ترغیب می کند تا به لیسانس کارشناسی پرستاری ادامه دهند – برای این منظور ، یک برنامه یکپارچه DEC-BAC را با همکاری دانشکده پرستاری دانشگاه مک گیل تدوین کرده است.

13. کبک کجا درجه STEM را ارائه می دهد؟

STEM مخفف اختصاری علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات است. در حالی که مشاغل در زمینه های STEM محبوبیت دارد ، هیچ برنامه خاصی تحت عنوان “STEM” در کالج یا دانشگاه کبک وجود ندارد. دانشجویان آینده نگر در برنامه های تحقیقاتی در حوزه مورد علاقه خاص خود تشویق می شوند. برای جستجوی برنامه ها در این زمینه ها از ابزار Search School استفاده کنید .

14- چشم انداز اشتغال دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی در کبک چیست؟

بخش عمده فروشی و خرده فروشی بزرگترین کارفرما در کبک است و پس از آن بخش خدمات درمانی و کمک های اجتماعی قرار دارد.

از سپتامبر 2015 تا سپتامبر 2016 رشد قابل توجهی در اشتغال در بخش های مشاغل ، ساختمان و سایر خدمات پشتیبانی ، امور مالی ، بیمه ، املاک و مستغلات ، اجاره و لیزینگ و خدمات آموزشی دیده شد.

15- چگونه یک فارغ التحصیل بین المللی می تواند در کبک فعالیت کار کند؟

آره. هزینه های پردازش دولت برای سال 2019 را می توان در جدول زیر بررسی کرد. پرداخت کامل باید با برنامه ارائه شود یا برنامه ناقص تلقی خواهد شد.

درخواست کنندههزینه
متقاضی اصلی798 دلار کانادا
همسر171 دلار کانادا
هر کودک وابسته171 دلار کانادا

فارغ التحصیلان DLI در کبک ممکن است بعد از فارغ التحصیلی از یک برنامه تحصیلی واجد شرایط ، برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی اقدام کنند.

16. آیا تحصیل در کبک گزینه های مهاجرت دائم به کانادا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند؟

  • برنامه تجربه کبک: بسیاری از دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کبک می آیند ، سرانجام از طریق کلاس تجربه کبک ، که به عنوان برنامه de l’expérience Québécoise یا PEQ نیز شناخته می شود ، مقیم دائم کانادا می شوند . این برنامه جریانی را اجرا می کند که برای دانشجویان بین المللی در کبک هدف گرفته شده است. این مسیر نیازی به دستیابی افراد به آستانه نقطه‌ای و یا دریافت دعوتنامه برای درخواست ندارد.
  • برنامه کارگر ماهر کبک: اگر دانشجویی تحصیلات خود را در کبک به پایان برساند و دارای یک CAQ و مجوز تحصیلی معتبر باشد ، ممکن است واجد شرایط باشد که از طریق برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) به عنوان یک متقاضی معاف از کلاه درخواست کند. داوطلبانی که در کبک تحصیل کرده اند باید حداقل نیمی از یک برنامه تحصیلی واجد شرایط را تکمیل کرده و برای ورود به نیروی کار آماده باشند. QSWP از یک سیستم مبتنی بر نقاط برای ارزیابی برنامه های افرادی که مایل به اقامت در استان هستند استفاده می کند.
  • Express Express: داوطلبان مهاجرت به کانادا که تحصیلات خود را در مدرسه ای در کبک به پایان رسانده اند و در نهایت مایل به مهاجرت به استان یا قلمرو دیگری در کانادا هستند ، ممکن است این کار را از طریق سیستم انتخاب مهاجرت فدرال اکسپرس اینتری انجام دهند . به این افراد به دلیل سطح بالای تحصیلات خود ، ممکن است تعداد قابل توجهی امتیاز کسب شود. علاوه بر این ، فارغ التحصیلان بین المللی مؤسسات آموزشی کانادا ممکن است تجربه کاری مهم کانادایی را تجربه کنند ، یکی دیگر از فاکتورهای بسیار ارزشمند در سیستم Express Entry.
  • تحصیل در کبک مانع از ورود یک فارغ التحصیل بین المللی به برنامه ای برای نامزدی استانی (PNP) در جای دیگری در کانادا که ممکن است برای وی واجد شرایط باشد ، نمی شود. با این حال ، متقاضیان باید قصد اقامت در استان را داشته باشند که وی از طریق یک گروه PNP مشخص استفاده می کند

17. آب و هوا در کبک چگونه است؟

کبک بزرگترین استان کانادا است و به تبع آن آب و هوا بین مرز جنوبی با ایالات متحده و خط ساحلی شمالی (که تقریباً تا دایره قطب شمال گسترش می یابد) بسیار متفاوت است. بیشتر شهرهای بزرگ کبک از جمله مونترال در جنوب استان واقع شده و تابستانهای گرم و مرطوب و زمستانهای سرد و برفی را تجربه می کنید.

18- چه مزایایی برای تحصیل در کبک وجود دارد؟

دانشگاه های کبک به دلیل آماده سازی فارغ التحصیلان خود برای زندگی بعد از دانشگاه شناخته شده اند. سه مورد از دانشگاه های کبک به دلیل این عامل کلیدی در بین 10 دانشگاه برتر کانادا قرار گرفتند. در نظرسنجی انجام شده توسط Magleine Magleine در سال 2016 ، دانش آموختگان رتبه های دانشگاه بیشوپ پنجم ، Université de Sherbrooke ششم و UQAM هفتم را کسب کردند.

دانشجویان آینده نگر علاقه مند به زبانها می توانند فرصتهای بسیاری را در این استان که اکثراً فرانکوفون هستند پیدا کنند.

19- بزرگترین شهرها و شهرهای کبک کدام هستند؟

مونترال به مراتب بزرگترین و مشهورترین شهر کبک است. وفور دانشگاه ها و کالج های مونترال و همچنین قیمت نسبتاً کم هزینه زندگی و فرهنگ متنوع ، مدت هاست که آن را به یک مقصد محبوب برای دانشجویان تبدیل کرده است. در حالی که کبک به طور رسمی یک استان فرانکوفون است ، بسیاری از انگلیسی زبانان زندگی در این شهر که از لحاظ عملکردی دو زبانه است را آسان و پذیرا می دانند.

شهرستان پایتخت این استان نیز رسما به نام کبک، اما اغلب به عنوان شهر کبک اشاره شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرکهای آمریکای شمالی است و تاریخ محلی با افتخار در اینجا حفظ می شود. Université Laval در شهر کبک واقع شده است.

سایر شهرها و شهرهای بزرگ در کبک شامل گتینو (در امتداد رودخانه از اتاوا) ، لاوال ، ترویز-ریوریس ، شربوک و ساگوینای است.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی