تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

سوالات متداول درباره وضعیت ضمنی در کانادا

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت سوالات متداول درباره وضعیت ضمنی در کانادا

پاسخ به سوالات درمورد وضعیت ضمنی کانادا

1. وضعیت ضمنی چیست؟

وضعیت ضمنی به فرد و در صورت لزوم خانواده وی اجازه می دهد تا در تصمیمات منقضی شده تا زمان تصمیم گیری در مورد درخواست ، در کانادا به زندگی خود ادامه دهند. این به طور کلی در مورد افراد یا خانواده هایی اعمال می شود که درخواست تمدید اجازه کار ، اجازه تحصیل یا ویزای بازدید کننده خود را داده اند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که گروه مهاجرت کارگر ماهر کبک و برخی از برنامه های نامزد استانی (PNP  ) برای واجد شرایط بودن نیازی به پیشنهاد کار کانادایی ندارند.

2. آیا داوطلب باید تقاضای وضعیت ضمنی را ارائه دهد؟

خیر. فرد یا خانواده ای که درخواست تمدید مجوز قبلی را داده است ، در حالی که منتظر تصمیم گیری در مورد درخواست است ، با انقضا اجازه قبلی ، به طور خودکار وضعیت ضمنی پیدا می کند.

3. وضعیت ضمنی چه مدت طول می کشد؟

فرد یا خانواده ممکن است در وضعیت ضمنی باقی بمانند تا زمانی که در مورد درخواست تصمیم گیری شود.

4- آیا فردی با وضعیت ضمنی هنوز می تواند کار کند؟

اگر کارگر موقت قبل از انقضا غیر منطقی اجازه قبلی برای تمدید مجوز کار برای همان کارفرما اقدام کند ، وی می تواند تحت شرایط اجازه قبلی به کار خود ادامه دهد. این بدان معنی است که او ممکن است هنوز در همان کارفرما کار کند. با این حال ، اگر وی درخواست کار برای کارفرمای دیگری را داده باشد ، باید با پایان انقضا اجازه کار را متوقف کند و منتظر تصمیم در مورد درخواست باشد.

5- آیا فردی با وضعیت ضمنی هنوز می تواند تحصیل کند؟

اگر دانشجویی قبل از انقضای اجازه قبلی برای تمدید اجازه تحصیل اقدام کند ، می تواند تحت شرایط مجوز قبلی به تحصیل ادامه دهد. با این حال ، اگر وی درخواست اجازه تحصیل برای موسسه/نهاد دیگری را داده است ، باید با اتمام مجوز ، تحصیل را متوقف کرده و منتظر تصمیم در مورد درخواست باشد.

6. در صورت عدم پذیرش درخواست ، وضعیت ضمنی چه اتفاقی می افتد؟

اگر زمانی که متقاضی در وضعیت ضمنی است ، یک درخواست رد شود ، متقاضی در کانادا از وضعیت خارج می شود. بسته به شرایط ، ممکن است فرد بتواند برای بازگرداندن وضعیت درخواست کند.

7- اگر شخصی که دارای ضمنی ضمنی است کانادا را ترک کند ، آیا می تواند دوباره وارد کشور شود؟

افرادی که در حالی که وضعیت ضمنی دارند کانادا را ترک می کنند ، اگر ویزای چند بار ورود داشته باشند یا از ویزای اقامت موقت (TRV) معاف باشند ، می توانند به عنوان اقامت موقت مجدداً وارد کانادا شوند. اگر کسی از کشوری که به TRV نیاز دارد فقط برای بازدید از ایالات متحده و یا سنت پیر و میکلون کانادا را ترک کند ، از معافیت TRV محسوب می شود و می تواند به عنوان یک مقیم موقت به کانادا برگردد.

با این حال ، افرادی که دارای وضعیت ضمنی در کانادا هستند ، نمی توانند کار یا تحصیل را پس از ترک و ورود مجدد به کشور از سر بگیرند ، تا زمانی که مجوز جدید برای کار یا تحصیل صادر شود. یعنی اگر دانشجویی قبل از تصمیم گیری در مورد درخواست ، کانادا را ترک کند و به حالت ضمنی برود و به کشور برگردد ، دیگر قادر به ادامه تحصیل نخواهد بود.

8- برای اثبات قانونی بودن شخصی در کانادا از نظر ضمنی چه مدارکی لازم است؟

اثبات درخواست تمدید مجوز به طور کلی به عنوان اثبات ضمنی وضعیت پذیرفته می شود. اگر درخواست در حالی که مجوز قبلی فرد معتبر است ارسال شده است ، فرد همچنان در وضعیت ضمنی باقی می ماند. اکیداً توصیه می شود فردی که کانادا را ترک می کند در حالی که وضعیت ضمنی دارد ، مدارک ارائه درخواست را به همراه داشته باشد تا در ورود مجدد کمک کند.

9. اگر داوطلب متقاضی مجوز دیگری باشد ، آیا می تواند فعالیت های مجاز توسط مجوز قبلی را در انتظار تصمیم گیری در مورد درخواست ادامه دهد؟

اگر نامزدی درخواست کار جدید برای کارفرمای دیگری را ارائه دهد ، باید با انقضای اجازه قبلی کار را متوقف کند. وی نباید منتظر تصمیم در مورد درخواست مجوز کار جدید باشد. به همین ترتیب ، اگر دانشجویی درخواستی را برای مجوز تحصیل جدید برای موسسه دیگری ارائه دهد ، باید قبل از شروع تحصیلات اختصاص یافته در مجوز جدید ، تحصیل را با پایان منقضی شود و در انتظار مجوز تحصیل جدید باشد.

10-آیا فاصله آشکار در تاریخهای بین دو مجوز تأثیری در درخواست آینده ویزای اقامت دائم کانادا خواهد داشت؟

متقاضیانی که از نظر ضمنی در کانادا بوده اند ممکن است مجوزهایی داشته باشند که فاصله بین انقضا اجازه قبلی و صدور مجوز اخیر را نشان می دهد. با این حال ، در مجوز تمدید شده به طور کلی ذکر می شود که دارنده وضعیت خود را تا زمان صدور مجوز جدید حفظ کرده است ، بنابراین شکاف تاریخ را توضیح می دهد.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی