تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تحصیل رشته حقوق در کانادا و اخذ ویزا

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات رشته های تحصیل در کانادا تحصیل رشته حقوق در کانادا و اخذ ویزا

رشته حقوق در کانادا

رشته حقوق یکی از پر طرفدار ترین و با پرستیژترین رشته های تحصیلی در سراسر جهان می باشد تا جایی که وکالت جزو ۱۰ شغل پردرآمد در بسیاری از کشور های جهان قرار گرفته است و تقاضای بسیاری برای ورود به این رشته در همه جا وجود دارد . یکی از کشور هایی که سابقه طولانی در آموزش شاخه های مختلف رشته حقوق دارد کاناداست.



بررسی کلی:

  1. پذیرش و تحصیل در یک رشته مقطع لیسانس در یکی از دانشگاههای کانادا . بسیاری از متقاضیان در رشته های عمومی مانند ART و یا Science تحصیل می کنند.
  2. دانشجویان پس از تقریبا دو سال تحصیل در دانشگاه، بایستی در امتحان ورودی دانشکده حقوق شرکت نمایند. این آزمون LSAT و یا Law School Admission Test نامیده می شود. این آزمون سالیانه سه تا چهار بار برگذار می گردد. دانشجویان میتوانند در زمان تحصیل یا بعد از فارغ التحصیلی برای نوشتن امتحان اقدام کنند.
  3. دانشجویان در کسب امتیاز مورد نیاز در آزمون LSAT وارد دانشکده حقوق می شوند و بایستی بین سه تا چهار سال در رشته حقوق تحصیل نمایند. در پایان تحصیل به دانشجویان مدرک LL.B. و یا لیسانس حقوق داده خواهد شد.
  4. پس از کسب مدرک L.L.B. فارغ التحصیلان بایستی حدود یک سال به عنوان کارآموز در یکی موسسه حقوقی و زیر نظر یک وکیل کارآموزی نمایند. در این مرحله متقاضی زمینه اختصاصی فعالیت حقوقی خود را انتخاب خواهند نمود.
  5. پس از دوره کارآموزی، متقاضی باید در آزمون وکالت شرکت نمایند. این آزمون Bar Exam نامیده می شود. در صورت قبولی متقاضی عضو انجمن وکلا شده و می تواند به عنوان وکیل رسمی فعالیت نماید.
  6. در صورت علاقه به ادامه تحصیل در رشته حقوق، متقاضیان دارای مدرک LL.B. می توانند در مقطع کارشناسی ارشد حقوق که LL.M. نامیده می شود و پس از آن در مقطع دکتری PhD of Law تحصیل نمایند.

تحصیل در رشته حقوق کانادا

شرایط تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های کانادا  با ایران متفاوت میباشد . در حالی که دربسیاری از کشورها مانند ایران، متقاضیان پس از اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مستقیما وارد رشته حقوق می گردند و پس از فارغ التحصیلی و قبولی در آزمون وکالت، امکان ورود به شغل وکالت را پیدا می نمایند، در کانادا و آمریکا اخذ مدرک لیسانس حقوق و اخذ جواز وکالت شامل چندین مرحله به شرح ذیل می باشد:



بخش اول

  •  اولین قدم برای دریافت پذیرش رشته حقوق در کانادا داشتن دانش زبان و ارائه مدرک آیلتس با نمره بالا می باشد
  •   برای تحصیل در رشته حقوق در کشور کانادا که معمولا از مقطع لیسانس آغاز میشود متقاضی باید دارای دیپلم دبیرستان باشد و حداقل دو سال سابقه تحصیل در رشته دیگری را داشته باشد. در واقع بیشتر متقاضیان رشته حقوق پیش از ورود به این رشته در کانادا، دوره کارشناسی در رشته دیگری را می گذرانند.
  •  دانشجویان پس از حداقل دو سال تحصیل در دانشگاه، باید در آزمون دانشکده حقوق شرکت نمایند. این آزمون LSAT و یا Law School Admission Test نامیده می شود. این آزمون سالیانه هفت بار برگذار می گردد.
  •  گذراندن دوره لیسانس حقوق در کانادا L.L.B یا همان JD که معمولا سه تا چهار سال طول میکشد.

پس بطور خلاصه باید گفت داشتن مدرک لیسانس (در هر رشته ای میتواند باشد)، کسب نمره آزمون LSAT و نمره بالای آیلتس یا تافل برای (دانشجویان غیر انگلیسی زبان) برای دریافت نامه ادمیشن در دوره لیسانس بسیار مهم هست.



بخش دوم

  • دوره فوق لیسانس میتواند با تز یا بدون تز در یکی ازین رشته ها Business Law, Legal Theory, Criminal Law and Health Law, Ethics and Policy  باشد.  همچنین دوره های یک ساله ی صرفا کاری نیز در فوق لیسانس ارائه میشود که معمولا Global Professional Master of Laws یا به اختصار GPLLM نامیده میشوند که هدف آنها تعلیم گرایش مشخصی از حقوق میباشد.
  • پس از کسب مدرک لیسانس یا فوق لیسانس حقوق، فارغ التحصیلان بایستی حدود یک سال به عنوان کارآموز در یک موسسه حقوقی و زیر نظر یک وکیل کارآموزی نمایند. به این کار اصطلاحا Articling میگویند.  

اگر در استان انتاریو باشید میتوانید به جای Articling ، دوره  (Law Practice Program (LPP که در دانشگاه رایرسون و دانشگاه اتاوا برگزار میشود را گذرانده و فقط ۴ ماه کارورزی کنید. 

 در هر استانی که قصد فعالیت دارید باید در آزمون Bar شرکت کنید و قبول شوید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق در کانادا:

کانادا ۲۵ دانشگاه حقوق و مطالعات حقوقی دارد که در بین برترین های جهان هستند. نکته قابل ذکر این است که سه دانشکده آن در بین ۵۰ دانشکده ی برتر جهان قرار دارند:
– دانشکده حقوق دانشگاه تورونتو
– دانشکده حقوق دانشگاه مک گیل
– دانشکده حقوق دانشگاه بریتیش کلمبیا

میزان دستمزد رشته حقوق در کانادا

طبق گفته وبسایت neuvoo : متوسط دستمزد برای رشته حقوق در کانادا 54280 دلار در سال یا 27.84 دلار در ساعت است. از 28،522 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشترین افراد با تجربه سالانه تا 92،275 دلار کانادا نیز میتوانند درآمد داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی