تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

انواع ویزا و راه مهاجرت به کانادا


راه های مهاجرت به کانادا

آیا به مهاجرت به کانادا علاقه مند هستید ، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید؟ چه بخواهید کانادا را به عنوان خانه موقت یا دائمی خود قرار دهید ، دسترسی به جدیدترین اطلاعات مهم است.

بررسی اجمالی

بررسی اجمالی راه های مهاجرت به کانادا

در این بخش به شما کمک می شود تا به این سؤال پاسخ دهید:  چگونه می توانم به کانادا مهاجرت کنم؟

بخش مهاجرت ما به کانادا دارای سه دسته اصلی برنامه است که باید در نظر بگیرید:

  • اقامت دائم :  برنامه های مهاجرت طولانی مدت ، از جمله برنامه های اقتصادی (شامل  اکسپرس اینتری ) و  حمایت مالی خانواده – اسپانسرشیپی کانادا.
  • مجوزهای کاری :  برنامه هایی که به شما امکان می دهند برای مدت محدودی در کانادا کار کنید.
  • مجوزهای تحصیل :  اجازه تحصیل در موسسات تأیید شده ، با امکان کار در طول و بعد از تحصیل و گزینه های انتقال به اقامت دائم.

از گزینه های زیر ، بیشترین وضعیت را کلیک کنید تا دریابید که در صورت امکان کدام گزینه (گزینی) برای انتقال به کانادا در دسترس شما و خانواده است. اگر بیش از یکی از موقعیت های ذکر شده در بالا برای شما صدق می کند ، ما شما را تشویق می کنیم که تحقیق خود را با هر وضعیتی که در ابتدا ذکر شده است شروع کنید. با این حال ، مطمئن شوید که گزینه (های) بالقوه دیگر را نیز مرور کنید.

اگر هیچ یک از موقعیت های ذکر شده برای شما صدق نمی کند ، دلتان را از دست ندهید – ممکن است هنوز واجد شرایط راه های مهاجرت به کانادا باشید. طیف وسیعی از گزینه های ذکر شده در زیر را بررسی کنید تا دریابید که کدام مسیر ممکن است برای شما مناسب باشد و از دولت Come to Canada برای بررسی صلاحیت خود استفاده کنید.

درخواست ویزا

درخواست ویزا کانادا

شما به دو صورت می‌توانید برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید:

1. درخواست آنلاین ویزای کانادا

مدارک موردنیاز را باید تکمیل کرده و ترجمه نمایید. فرم مربوط به اطلاعات خود را که برای سفارت بسیار مهم است به زبان انگلیسی تکمیل کنید.

کلیه مدارک را اسکن کرده و در سایت سفارت باید آپلود کنید. به درخواست آنلاین ویزای کانادا زودتر از درخواست حضوری پاسخ داده می‌شود.

در انتهای ثبت‌نام ۱۸۵ دلار کانادا را باید به‌صورت آنلاین پرداخت نمایید.

2. درخواست حضوری ویزای کانادا

شما باید با توجه به شرایط خود یکی از شهرهایی که VAC در آن مستقر است را انتخاب کنید. بیشتر ایرانی‌ها به ارمنستان سفر می‌کنند، زیرا در این کشور در دو روز متوالی پرواز به ایران می‌باشد.

شما در ارمنستان هزینه کمتری را نسبت به دیگر شهرها متقبل خواهید شد. شما باید با مدارک و همین‌طور رسید پرداخت ۱۸۵ دلار کانادا به سفارت مراجعه نمایید.ارائه مدارک و کل کار شما حدود یک ساعت طول خواهد کشید و پس‌ازآن شما می‌توانید به ایران بازگردید.

ارزیابی از طریق IRCC

ارزیابی مهاجرت به کانادا

ارزیابی کنید که واجد شرایط هستید درخواست کنید

آیا می خواهید برای کار، تحصیل، بازدید، مسافرت و یا اقامت دائم به کانادا بیایید؟

چند سوال برای پاسخ به اینکه چه برنامه های مهاجرتی را می توانید درخواست کنید، پاسخ دهید. هر برنامه مهاجرتی دارای الزامات متفاوت و کاربردی است. شما برای تکمیل فرم حدود 10 تا 15 دقیقه نیاز دارید.

شما ممکن است سوالات خود را در مورد:

• ملیت
• سن
• توانایی زبانی
• اعضای خانواده
• تحصیلات
• تجربه کاری
• درآمد و یا ارزش خالص
• جزئیات هر پیشنهاد شغلی

بر اساس پاسخهای شما، به شما اطلاع خواهند داد که برنامه هایی که ممکن است واجد شرایط باشید، و بسیار دقیق است.

اگر واجد شرایط باشید، سایت به شما یک لیست کامل از دستورالعمل ها در مورد آنچه که بعدا می خواهید انجام دهید خواهد داد

سایت ارزیابی مهاجرت به کانادا


مهاجرت اقتصادی به کانادا

نمای کلی اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری برای چه کسانی مناسب است ؟

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا یکی از راه های مهاجرت به کانادا برای کارگران ماهر خارجی ، بازرگانان و فارغ التحصیلان با مهارت به زبان انگلیسی و یا فرانسوی مناسب است در کنار سایر مدارک که باید امتیاز لازم برآورده شود. افراد در هر سنی ممکن است کاندیدا شوند ، اما اولویت متخصصان جوان تر است که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند زیرا امتیاز بلاتری خواهند داشت، اما در هر سن امتیاز لازم را برآورد کنید واجد شرایط جهت اقدام برای این برنامه خواهید بود.

اما اکسپرس اینتری چگونه عمل میکند ؟

از ژانویه 2015 ، افراد واجد شرایط می توانند از طریق این سیستم برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اکسپرس اینتری در سه برنامه کلی تحت فدرال انجام میشود ، برنامه فدرال شامل: طبقه کارگر ماهر فدرال ،  کلاس تجربه کانادایی و کلاس معاملات ماهر فدرال میباشد.

به داوطلبان براساس تحصیلات ، سابقه شغلی و سایر مدارک ، امتیاز میدهند( تا 1200 امتیاز ) و در مقابل سایر نامزدها در استخر  اکسپرس اینتری قرار میگیرند

هنگامی که  قرعه کشی از استخر ورودی اکسپرس اینتری  انجام میشود ، از کاندیداهایی که امتیاز بالاتر دارند  برای اقامت دائم کانادا دعوت میشود درخواست کنند  . کاندیداها در حالی که در استخر حضور دارند ، می توانند با ارسال مدارک جدید ، به عنوان مثال با ارتقا نمره آزمون زبان و ارائه مدرک یا افزایش تجربه کاری ، تلاش کنند تا  امتیاز خود را افزایش دهند و بدین ترتیب رتبه بندی شوند و دعوتنامه دریافت کنند.

علاوه بر این ، اگر برای برنامه فدرال امتیاز لازم را کسب نکنید یک نامزد می تواند از طریق برنامه های نامزدی استانی  ، دعوتنامه دریافت کند اما ممکن است روند پروسه بسیار طولانی شود . در برنامه نامزدی استانی در حالت عادی به امتیاز شخص توجه چندانی نمیشود بلکه با توجه به نیاز اسنان در برخی مشاغل، تخصص های مورد نیاز استان دعوتنامه صادر میشود

برنامه اکسپرس اینتری چه مزایایی دارد ؟

بیش از 80 درصد برنامه های کانادا برای کسب اقامت از اکسپرس اینتری میگذرد به طور مستقیم و غیر مستقیم این فرایند کاملاً آنلاین است و پیگیری وضعیت برنامه آسان است.

علاوه بر این با این برنامه شما مستقیم اقامت کانادا را کسب میکنید و میتوانید مشغول به کار شوید بدون محدودیت که این خود از نظر اقتصادی بسیار اهمیت دارد

هزینه برنامه اکسپرس اینتری چه قدر است ؟

اگر خودتان این مراحل را انجام دهید ، حدود 1500 دلار تا 2000 دلار ، شامل مدرک زبان ، اخذ اسناد لازم ترجمه وغیره و پرداخت هزینه های دولتی است.

استخدام شخصی برای انجام مراحل ( یعنی یک وکیل یا مشاور ) مستلزم هزینه های اضافی است ، اما این برنامه ای است که بسیاری از کلاینت های ما فکر می کنند ارزش آن بیشتر است 

پروسه چقدر زمان میبرد ؟

حدود 4-6 ماه بعضا یکسال از زمان ارائه درخواست. پیش از این ، ممکن است زمان بیشتری برای انجام هرگونه تست مربوطه و به دست آوردن مدارک لازم باشد.

ملاحظات دیگر

موفقیت در این سیستم تضمینی نمیباشد، زیرا دولت کانادا تنها برای تعدادی از نامزد های استخر اکسپرس اینتری دعوتنامه ارسال میکند. با این حال از زمان راه اندازی اکسپرس اینتری حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوتنامه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

از کجا می توانم اطلاعات تکمیلی را به دست بیاورم؟

سیستم اکسپرس اینتری از داوطلبان از طریق چهار برنانه زیر دعوت به عمل میاورد که هر برنامه ذکر شده در زیر به صفحه اختصصاصی آن برنامه لینک است.

  • طبقه کارگر ماهر فدرال (FSWC) :
     
     برای کسانی که بیش از یک سال سابقه کار تخصصی دارند.
  • کلاس تجربه کانادا (CEC) :
     
      مناسب برای متخصصان خارجی ، که تجربه کار قانونی در کانادا را کسب کرده اند (به عنوان مثال ، از طریق برنامه IEC) و اکنون که به دنبال اقامت دائم هستند.
  • کلاس معاملات تجاری ماهر (FSTC) :
     
     برای افرادی که دارای صلاحیت در تجارت ماهر هستند ، طراحی شده است.
  • برنامه نامزد استان (PNP) :
     
     استان ها و قلمروهای کانادا می توانند به  افرادی که در برنامه اکسپرس اینتری برنامه استانی انتخاب کردند و علاقمند به زندگی و کار در یک استان یا قلمرو خاص هستند ، دعوتنامه بدهند.

معیارهای مربوط به هر برنامه متفاوت است و امکان پذیر بودن بیش از یک برنامه ممکن است. به عنوان مثال ، اگر شما یک تجربه کار خارجی و کانادایی داشته باشید ، ممکن است واجد شرایط برای FSWC و CEC باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این برنامه ها ، به راهنمای ورود به سیستم اکسپرس اینتری کانادا مراجعه کنید

تجربه کانادایی

مهاجرت کلاس تجربه کانادایی

درباره کلاس تجربه کانادایی راه دبگر مهاجرت به کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افراد ماهر خارجی که حداقل یک سال تجربه کار ماهرانه در کانادا طی سه سال گذشته داشته اند.

چگونه کار می کند؟

داوطلبان زیر کلاس Experience Canada باید یک نمایه اکسپرس اینتری ایجاد کنند و از آنها دعوت می شود  قبل از ارسال درخواست از طریق Express Enterry برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند (برای جزئیات بیشتر به بالا مراجعه کنید).

چه مزیتی دارد؟

  • نامزدها حداقل یک سال سابقه کار در کانادا را ایجاد کرده اند. این یک عامل بسیار ارزشمند تحت سیستم جامع رتبه بندی (CRS)است ، و به همین ترتیب ، به این متقاضیان می دهد “شروع سر” در برابر سایر نامزدها در این استخر.
  • از آنجا که مستندات مورد نیاز حداقل است ، برنامه ها به سرعت ، اغلب در طی سه تا چهار ماه پردازش می شوند.
  • متقاضیان لازم نیست اثبات بودجه تسویه حساب را نشان دهند.

هزینه آن چند است؟

اگر خودتان این مراحل را انجام دهید ، حدود 1500 دلار تا 2000 دلار ، شامل ارزیابی های تخصیلی و زبانی ، اخذ مدارک مورد نیاز بعضا ترجمه های لازم و پرداخت هزینه های دولتی کانادا.

چقدر طول می کشد؟

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) قصد دارد تا طی شش ماه برنامه های مربوط به درخواست ها را پردازش کند ، اگرچه در بسیاری از موارد برنامه های کاربردی تجربه کلاس کانادا با سرعت بیشتری پردازش می شوند.

ملاحظات دیگر

صلاحیت این برنامه تضمین نمی کند که دعوت نامه درخواست درخواست صادر شود یا اقامت دائم اعطا می شود.

از کجا می توانم بیشتر یاد بگیرم؟

صفحه اختصاصی ما را در تجربه کانادایی مشاهده كنید .

کارگر ماهر فدرال

کلاس کارگر ماهر فدرال کانادا

درباره کلاس کارگر ماهر فدرال بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

متخصصان و کارگران ماهر در سراسر جهان که می خواهند به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند.

چگونه کار می کند؟

افراد علاقه مند طبق سیستم امتیاز FSWC ارزیابی می شوند و برای این که واجد شرایط باشند باید حداقل 67 امتیاز در این شبکه (از 100) کسب کنند. امتیازات برای سن ، توانایی زبان ، سطح تحصیلات ، تجربه کار اعم از نامزدی پیشنهاد شغلی یا برخی از عوامل سازگاری اهدا می شود.

داوطلبان واجد شرایط باید نمایه ورود به سیستم اکسپرس اینتری را ایجاد کنند و از آنها دعوت می شود که قبل از ارسال درخواست از طریق ورود به ورودی ، درخواست کنند (برای جزئیات بیشتر به بالا مراجعه کنید).

چه مزایایی دارد؟

از آنجا که این برنامه مهاجرتی پرچمدار کانادا است ، سالانه ده ها هزار نفر از افراد تازه وارد به عنوان اقامت دائم پذیرفته می شوند. این یک فرصت منحصر به فرد برای افراد و خانواده ها در سراسر جهان برای حرکت به کانادا فراهم می کند ، حتی اگر آنها پیوندهای قبلی با کانادا نداشته باشند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

اگر خودتان این مراحل را انجام دهید ، حدود 1500 دلار تا 2000 دلار ، شامل ارزیابی های تحصیلی و مدرک زبان ، اخذ اسناد، بعضا ترجمه ها و پرداخت هزینه های دولتی است.

چقدر طول می کشد؟

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است طی شش ماه قصد دارد درخواست های را پردازش کند.

ملاحظات دیگر

صلاحیت این برنامه تضمین نمی کند که دعوتی برای درخواست مهاجرت به کانادا صادر شود یا اقامت دائم اعطا شود.

از کجا می توانم بیشتر اطلاعات کسب کنم؟

به صفحه نمای کلی کلاس مهارت های کارگر ویژه فدرال ما مراجعه کنید .

معاملات تجاری ماهر

کلاس معاملات تجاری ماهر کانادا

درباره کلاس معاملات ماهر فدرال یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادااطلاعات بیشتری کسب کنید

برای کیست؟

بازرگانان واجد شرایط و با تجربه از سراسر جهان که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند.

چگونه کار می کند؟

داوطلبان واجد شرایط باید نمایه ورود به سیستم اکسپرس اینتری را ایجاد کنند و از آنها دعوت می شودکه قبل از ارسال درخواست از طریق ورود به ورودی ، درخواست کنند (برای جزئیات بیشتر به بالا مراجعه کنید).

چه مزایایی دارد؟

  • IRCC پیش از این فقط برای کاندیداهای تجارت ماهر فدرال ، قرعه کشی ویژه برنامه ای را انجام داده بود ، با آستانه قطع CRS بسیار پایین تر از آنچه که دیگر کاندیداها به منظور دعوت به درخواست استفاده کرده اند ، انجام داده است.
  • یکی از راه های واجد شرایط بودن به عنوان یک تاجر ، دریافت پیشنهاد شغلی در تجارت خود از یک کارفرمای کانادایی است. علاوه بر کمک به شما در واجد شرایط بودن ، می توانید امتیازهای اضافی CRS را نیز برای پیشنهاد شغل دریافت کنید. این شانس دعوت شما برای درخواست را افزایش می دهد.
  • معیارهای توانایی زبان برای ورود به استخر اکسپرس اینتری برای نامزدهای تجاری ماهر فدرال پایین تر از آنچه برای نامزدهای FSWC و CEC تعیین شده است.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

اگر خودتان این مراحل را انجام دهید ، حدود 1500 دلار تا 2000 دلار ، شامل ارزیابی های مدرک تحصیلی و زبانی ، اخذ اسناد و پرداخت هزینه ها.

چقدر طول می کشد؟

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) قصد دارد تا طی شش ماه درخواست های افراد را پردازش کند.

ملاحظات دیگر

صلاحیت این برنامه تضمین نمی کند که دعوتی برای درخواست مهاجرت به کانادا صادر شود یا اقامت دائم اعطا شود.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم؟

به صفحه نمای کلی کلاس تجاری معاملات ماهر فدرال  ویژه ما مراجعه کنید .

برنامه های استانی

برنامه های نامزدی استانی PNP کانادا

درباره برنامه های نامزدی استانها بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افرادی که قصد اقامت در استان خاصی را دارند و می توانند توانایی خود را برای اقتصاد استان ثابت کنند. جریان های PNP معمولاً از طریق ارتباطات قبلی با استان ، از طریق تجربه کار ، تحصیل یا ارتباطات خانوادگی ، است ، اگرچه در برخی موارد ممکن است برخی از افراد بدون ارتباط قبلی با استان ، صلاحیت استفاده یا دعوت به درخواست را داشته باشند.به این صورت بودند.

چگونه کار می کند؟

PNP ها مسیری دو مرحله ای را برای اقامت دائم ارائه می دهند. افراد واجد شرایط ابتدا باید برای ارائه گواهی نامزدی استان ، به استان مراجعه کنند. پس از اخذ این گواهینامه ، متقاضیان می توانند برای اقامت دائم به دولت فدرال مراجعه کنند. دولت فدرال پذیرش جنایی و پزشکی متقاضی را در کانادا بررسی می کند.

برخی از جریان های PNP با سیستم Express Entry که در بالا بیان شد ، تراز شده اند . اینها به عنوان جریانهای پیشرفته شناخته می شوند. یک گواهی نامزدی به دست آمده از طریق یک جریان پیشرفته PNP ، موجب می شود که به یک کاندیدای ورود به سیستم 600 امتیاز اضافی سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اعطا شود ، به طور موثر تضمین می کند که دعوت نامه درخواست (ITA)  برای مهاجرت به کانادا در قرعه کشی بعدی از طرف صادر می شود. استخر ورودی اکسپرس اینتری . درخواست اقامت دائم توسط دولت فدرال با هدف زمان پردازش شش ماه یا کمتر از اولویت دریافت می شود. ( در مواردی تا یکسال نیز زمانبر بوده است )

جریانهای PNP که مطابق با Express Entry نیستند ، به عنوان جریانهای اصلی شناخته می شوند. گواهی نامزدی به دست آمده از طریق یک جریان PNP پایه ، نمره Express Entry CRS یک نامزد را تغییر نمی دهد. در واقع ، افراد واجد شرایط ممکن است بدون داشتن نمایه ورود به اکسپرس اینتری ، از یک جریان PNP پایه استفاده کنند ، و جریان های پایه PNP ممکن است مسیری را برای اقامت دائم برای افرادی که واجد شرایط ورود به استخر اکسپرس اینتری نیستند ارائه دهند.

چه مزایایی دارد؟

برای این واقعیت است که می توان گفت اقامت دائم که از طریق PNP پذیرفته شده اند ، مستقیم توسط استان مقصد خود انتخاب شده اند – آنها می توانند با دانستن اینکه مستقیم توسط استان خود که دوست داشتند انتخاب شدند در استان مستقر شوند.

گذشته از این مزیت عاطفی تر ، مزایای عملی نیز وجود دارد. برای نامزدهای ورود به اکسپرس اینتری که هنوز آستانه قطع CRS را در تساوی اکسپرس وارد نکرده اند ، جریانهای تقویت شده PNP این فرصت را دارند که 600 امتیاز CRS اضافی را بدست آورند ، در نتیجه صدور ITA. برای افراد واجد شرایط ورود به ورودی ، جریانهای PNP پایه ، درهای مهاجرت اقتصادی به کانادا را باز می کنند.
یعنی کسانی که امتیاز لازم را برای شرکت در اکپسرس اینتری به دست نمیاورند ممکن است واجد شرایط برنامه استانی PNP باشند.

هزینه برنامه ها استانی چقدر است ؟

این به استان و برنامه بستگی دارد. بعضی از استانها به افراد اجازه می دهند بدون علاقه به مهاجرت به استان خود بطور رایگان ثبت نام کنند ، در صورت صدور دعوت نامه به درخواست PNP و یا درخواست بعدی ارسال می شود ، هزینه هایی را نیز پرداخت می کنند. سایر جریان های PNP به صورت مبتنی بر سرویس اول ارائه می شوند و در نتیجه هزینه پردازش از جلو درخواست می شود.

چقدر طول می کشد؟

از آنجا که این یک فرایند دو مرحله ای است ، زمان پردازش برنامه شامل یک مرحله پردازش استانی و یک مرحله پردازش فدرال است و هر دو مرحله باید با در نظر گرفتن زمان کلی که ممکن است از ابتدا تا به پایان برسد در نظر گرفته شود.

مرحله استانی: برخی استان ها زمان پردازش به روز شده را منتشر می کنند. برای اطلاعات بیشتر صفحه برخی استان ها در لینک های زیر آورده شده است

انتاریو  |  آلبرتا |  بریتیش کلمبیا | ساسکاچوان | مانیتوبا | جزیره پرنس ادوارد

مرحله فدرال : برای جریان های پیشرفته PNP ، زمان پردازش فدرال معمولاً زیر شش ماه است. برای جریان های پایه PNP ، میانگین زمان پردازش در مرحله فدرال 15 تا 19 ماه است (از فوریه 2019).

ملاحظات دیگر

متقاضیان باید قصد زندگی در استان مورد نظر خود را داشته باشند. پس از اعطای اقامت دائم کانادا ، ساکنان دائم حق زندگی و کار در هر استان یا قلمرو کانادا را دارند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

به صفحه اختصاصی ما برای مهاجرت کانادا از طریق برنامه های استانی مراجعه کنید

مهاجرت آتلانتیک

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک کانادا

درباره برنامه مهاجرت آتلانتیک یکی از راه های مهاجرت به کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افراد دارای پیشنهاد شغلی در یکی از استان های آتلانتیک ، یعنی نوا اسکوشیا ، نیوبرانزویک ، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاند لند و لابرادور.

چگونه کار می کند؟

AIPP به سه برنامه زیر برنامه تقسیم می شود:

نمودار اطلاعاتی زیر ، ارائه شده توسط مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ، روند AIPP گام به گام را برای مهاجرت به کانادا نشان می دهد.

چه مزایایی دارد؟

کارفرمایان ثبت نام شده لازم نیستند ارزیابی بازار کار (LMIA) را بدست آورند تا پیشنهاد شغلی طبق این برنامه معتبر تلقی شود. این روند استخدام کارفرمایان و متقاضیان را بطور یکسان ساده می کند. علاوه بر این ، کارفرمایان باید با یک سازمان مستقر در شهرک سازی شریک شوند ، که به متقاضیان و خانواده های آنها کمک می کند ، در صورت امکان ، در محیط جدید خود مستقر شوند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

متقاضی مجرد مبلغ پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار را پرداخت می کند و این مبلغ را به 1.325 دلار می رساند. اگر همسر یا شریک زندگی در نظر گرفته شود ، همان هزینه ها اعمال می شود (یعنی 1،325 دلار به دو قسط تقسیم می شود). هزینه کودکان وابسته 225 دلار برای هر کودک است.

چقدر طول می کشد؟

IRCC در صدد پردازش برنامه های مربوط به اقامت دائم ارسال شده از طریق این برنامه طی شش ماه باشد.

ملاحظات دیگر

متقاضیان باید از یک کارفرمای تعیین شده در یکی از استان های اقیانوس اطلس یک پیشنهاد شغلی داشته باشند و قصد دارند در استان مقصد خود زندگی کنند. این برنامه مثل دیگر برنامه تضمینی نمیباشد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتر کسب کنم ؟

به صفحات اختصاصی ما برای برنامه های مهاجرت آتلانتیک کانادا مراجعه کنید.

مهاجرت کبک

مهاجرت به کبک کانادا

درباره برنامه مهاجرت به کبک بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افراد و خانواده هایی که می خواهند به طور دائم در استان کبک سکونت کنند ، تنها استان عمدتاً فرانسوی زبان کانادا ، ساکن شهر مونترال است.

چگونه کار می کند؟

کبک مهاجران اقتصادی خود را که دارای گواهی انتخاب کبک (CSQ) هستند ، انتخاب می کند. با داشتن CSQ ، شخص می تواند برای اقامت دائم به دولت کانادا مراجعه کند. گواهینامه ها به کارگران ماهر تحت برنامه مهارت کارگر کبک ، به دانشجویان بین المللی ، فارغ التحصیلان و افراد ماهر در کبک تحت برنامه تجربه کبک (PEQ) و به افراد مختلف تجاری تحت یکی از برنامه های مهاجرت تجاری کبک (به شرح زیر) صادر می شود. )

چه مزیتی دارد؟

برای دانشجویان ، فارغ التحصیلان و افراد ماهر در کبک با توانایی فرانسوی – یا انتظار معقول از اینکه در نهایت بتوانند چنین توانایی را ثابت کنند – PEQ راهی را برای اقامت دائم ارائه می دهد که به دعوت به درخواست یا دستیابی به امتیازهای کلی بستگی ندارد.

هزینه چقدر است ؟

پس از به دست آوردن CSQ و متقاضی می تواند برای اقامت دائم به دولت کانادا مراجعه کند ، هزینه های درخواست فدرال مبلغی با هزینه پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار (کل 1.325 دلار) به علاوه 1،325 دلار برای همسر همراه دارد. یا شریک زندگی (به هزینه پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار) و 225 دلار برای هر کودک همراه تقسیم می شود.

چقدر طول می کشد؟

PEQ: زمان پردازش برای به دست آوردن CSQ تحت PEQ نسبتاً کوتاه است ، و معمولاً کمتر از یک ماه.

QSWP: زمان پردازش به طور کلی تحت این برنامه طولانی تر است ، از متقاضیان معاف از کلاه گرفته تا چند ماه برای متقاضیان منظم. با این حال ، دولت کبک یک سیستم جدید مدیریت برنامه کاربردی Express Entry را برای این برنامه معرفی کرده است ، که آن را از یک سیستم تازه وارد ، اول خدمت (یا مبتنی بر عرضه) به یک سیستم مبتنی بر تقاضا منتقل می کند که محدودیتی را تعیین می کند. در برنامه های دریافت شده این باید منجر به کاهش زمان پردازش شود.

پس از صدور CSQ ، زمان پردازش فدرال تقریباً 15 تا 17 ماه است (از فوریه 2019)

ملاحظات دیگر

کبک فرهنگ و اقتصاد غالباً فرانسوی زبان را ارائه می دهد. اگرچه فرانسوی تحت QSWP در حال حاضر اجباری نیست ، اما از نظر شبکه با امتیاز واجد شرایط وزن قابل توجهی نسبت به انگلیسی دارد. متقاضیان PEQ موظفند توانایی فرانسوی متوسط ​​یا بهتر فرانسه را اثبات کنند تا در این برنامه برای یک CSQ مورد تأیید قرار گیرند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتر کسب کنم ؟

اگر قصد تحصیل یا کار در کبک را دارید ، یا در حال حاضر مشغول به تحصیل یا تحصیل در استان هستید ، به شما توصیه می کنیم گزینه های خود را تحت برنامه تجربه کبک بررسی کنید . ما همچنین یک راهنمای جامع برای برنامه کارگر ماهر کبک مبتنی بر امتیاز داریم ، که متقاضیان نیاز به انجام دوره قبلی کار یا تحصیل در کبک را ندارند (گرچه چنین ارتباطات قبلی ممکن است با امتیاز اضافی افزایش یابد).

سرمایه گذاری کبک

برنامه سرمایه گذاری مهاجرت به کبک

درباره برنامه سرمایه گذار مهاجران کبک یکی از راه های مهاجرت به کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افراد با ارزش خالص دارایی بالا که مایل به سرمایه گذاری غیرفعال در استان کبک هستند.

چگونه کار می کند؟

براساس آیین نامه برنامه های تجدیدنظر شده در سال 2018 ، متقاضیان یک سرمایه گذاری 5 ساله مدت 1.200،000 دلار CAD را   با یک شرکت فرعی Investissement Québec انجام می دهند که برای آن اتباع خارجی با یک واسطه گر مالی مجاز به شرکت در این قرارداد شده اند. یا سود این مبلع 330-350 هزار دلار غیر قابل بازگشت

توافق نامه سرمایه گذاری یکی از اسنادی است که باید با درخواست صدور گواهینامه انتخاب ، دو قبله (CSQ) ارائه شود ، که باید قبل از متقاضی و اعضای خانواده همراه وی ، در صورت امکان ، درخواست مهاجرت به کانادا را بدست آورید.

چه مزیتی دارد؟

سرمایه گذاری منفعل توسط دولت کبک تضمین شده است و کارگزاران و شرکت های معتبر امکان تامین مالی این سرمایه گذاری را ارائه می دهند. و تنها برنامه مهاجرت کانادا بدون مدرک زبان.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

مبلغی که توسط دولت کبک تعلق گرفته است مبلغ 15.235 دلار برای متقاضی اصلی است. این هزینه کل پرونده را شامل می شود ، و هیچ هزینه دیگری برای اعضای خانواده همراه برای کبک قابل پرداخت نیست.

پس از به دست آوردن CSQ و متقاضی می تواند برای اقامت دائم به دولت کانادا مراجعه کند ، هزینه های درخواست فدرال مبلغ یک پردازش 1.575 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار (کل 2،075 دلار) به علاوه 1،325 دلار برای همسر همراه است. یا شریک زندگی (به هزینه پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار) و 225 دلار برای هر کودک همراه تقسیم می شود.

چقدر طول می کشد؟

از فوریه سال 2019 ، IRCC زمان پردازش فدرال را در 47 ماه ذکر کرده است. این شامل زمانی نیست که دولت کبک برای پردازش درخواست اولیه نیاز داشته باشد.

ملاحظات دیگر

این برنامه به طور معمول بسیار محبوب است و سهمیه ها به سرعت پر می شوند. توجه داشته باشید که دانش زبان فرانسه برای این برنامه الزامی نیست .

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست آورم ؟

میتوانید به صفحه ویژه برنامه سرمایه گذاری مهاجرت کبک مراجعه کنید.

کارآفرینی کبک

مهاجرت از طریق برنامه کارآفرینی کبک

درباره برنامه کارآفرینان کبک بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

صاحبان مشاغل با تجربه که مایل به ایجاد یا کسب و کار در استان کبک هستند.

چگونه کار می کند؟

متقاضیان واجد شرایط درخواست گواهی انتخاب کبک (CSQ) را ارائه می دهند. ملزومات شامل دارایی خالص حداقل 300000 دلار و حداقل دو سال تجربه در اداره یک تجارت به دست آمده در پنج سال گذشته است. در صورت وجود ، با یک CSQ ، متقاضی و اعضای خانواده همراه وی ، در صورت امکان ، می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

چه مزیتی دارد؟

در چرخه های ورودی قبلی ، متقاضیان دارای توانایی فرانسوی مجاز به اعمال خارج از سهمیه تعیین شده بودند و نسبت به سایر متقاضیان این مزیت را داشتند. این خط مشی ممکن است برای چرخه های ورودی آینده باشد یا نباشد.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

هزینه های پرداخت شده توسط دولت کبک برای متقاضی اصلی مبلغ 1،062 دلار است که هزینه های بیشتر آن 168 دلار برای همسر یا شریک همراه و 168 دلار برای هر فرزند وابسته است.

پس از به دست آوردن CSQ و متقاضی می تواند برای اقامت دائم به دولت کانادا مراجعه کند ، هزینه های درخواست فدرال مبلغ یک پردازش 1.575 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار (کل 2،075 دلار) به علاوه 1،325 دلار برای همسر همراه است. یا شریک زندگی (به هزینه پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار) و 225 دلار برای هر کودک همراه تقسیم می شود.

چقدر طول می کشد؟

از ژوئن سال 2019 ، دولت فدرال زمان پردازش 47 ماه را لیست می کند. این مدت زمان لازم برای اخذ CSQ از دولت کبک را شامل نمی شود.

ملاحظات دیگر

متقاضیان باید قصد زندگی در استان کبک را داشته باشند و مثل دیگر برنامه ها تضمینی نمیباشد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

به صفحه ویژه ما برای کارآفرینی کبک مراجعه کنید

خود اشتغالی کبک

برنامه مهاجرت خود اشتغالی کبک

درباره برنامه خود اشتغالی کبک بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افراد ماهر خود اشتغالی با دارایی خالص حداقل 100000 دلار و حداقل دو سال تجربه در حرفه تجارت که مایل به انجام فعالیت در کبک هستند.

چگونه کار می کند؟

متقاضیان واجد شرایط درخواست گواهی انتخاب کبک (CSQ) را ارائه می دهند. در صورت وجود ، با یک CSQ ، متقاضی و اعضای خانواده همراه وی ، در صورت امکان ، می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

چه مزیتی دارد؟

در حالی که تحت اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا ، اثبات خود اشتغال یا به طور کلی به عنوان یک تجربه کاری شناخته نمی شود ، برنامه خود اشتغالی کبک خود اشتغالی را ارتقا می بخشد و راهی برای اقامت دائم در کانادا به افراد خود اشتغالی ارائه می دهد.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

هزینه های پرداخت شده توسط دولت کبک برای متقاضی اصلی مبلغ 1،062 دلار است که هزینه های بیشتر آن 168 دلار برای همسر یا شریک همراه و 168 دلار برای هر فرزند وابسته است.

پس از به دست آوردن CSQ و متقاضی می تواند برای اقامت دائم به دولت کانادا مراجعه کند ، هزینه های درخواست فدرال مبلغ یک پردازش 1.575 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار (کل 2،075 دلار) به علاوه 1،325 دلار برای همسر همراه است. یا شریک زندگی (به هزینه پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار) و 225 دلار برای هر کودک همراه تقسیم می شود.

چقدر طول می کشد؟

از ژوئن سال 2018 ، IRCC زمان پردازش فدرال را در 16 ماه ذکر می کند. این شامل زمانی نیست که دولت کبک برای پردازش درخواست اولیه نیاز داشته باشد.

ملاحظات دیگر

متقاضیان باید قصد زندگی در استان کبک را داشته باشند و مثل دیگر برنامه ها تضمینی نمیباشد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشری کسب کنم ؟

به صفحه ویژه ما درمورد خود اشتغالی کبک مراجعه کنید.

استارتاپ کانادا

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا

درباره برنامه راه اندازی بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

کارآفرینان با مهارت و پتانسیل برای ایجاد مشاغل نوآورانه در کانادا که می توانند برای کانادایی ها شغل ایجاد کرده و در مقیاس جهانی به رقابت بپردازند. برنامه راه اندازی کارآفرین علاوه بر این نسبتاً جدیدی برای انتخاب برنامه های مهاجرت تجاری به کانادا است.

چگونه کار می کند؟

متقاضیان همچنین با حمایت یک سازمان تعیین شده (این لیست شامل صندوق های سرمایه گذاری ، گروه های سرمایه گذار فرشته و انکوباتورهای تجاری) می توانند نیازهای زبان را برآورده و اثبات صندوق های تسویه حساب را ارائه دهند.

متقاضیان واجد شرایط که گواهی تعهد و نامه حمایت از سازمان صادر شده را دریافت کرده اند ، می توانند قبل از ارائه درخواست اقامت دائم ، اجازه کار کوتاه مدت را کسب کنند.

در زمان دریافت اقامت دائم ، متقاضیان باید:

  • مدیریت فعال و مداوم تجارت از داخل کانادا را فراهم کنید.
  • نشان می دهد که یک بخش اساسی از فعالیت های تجاری در کانادا اتفاق می افتد. و
  • نشان می دهد که تجارت در کانادا گنجانیده شده است

چه مزیتی دارد؟

با حمایت سازمان مشخص ، متقاضیان موفق در موقعیتی قدرتمند قرار دارند که ایده تجاری خود را در کانادا به یک موفقیت موفق تبدیل کنند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

هزینه درخواست فدرال به مبلغ پردازش 1،575 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار (کل 2،075 دلار) ، به علاوه 1،325 دلار برای همسر یا شریک همراه (تقسیم شده به هزینه پردازش 825 دلار و حق اقامت دائم 500 دلار) و 225 دلار برای هر کودک همراه.

چقدر طول می کشد؟

از فوریه سال 2019 ، IRCC اعلام کرده است که برنامه های کاربردی طی 12 تا 16 ماه پردازش می شوند.

ملاحظات دیگر

آماده سازی مهم است. متقاضیان نه تنها نیاز به جلب توجه و حمایت از یک سازمان تعیین شده دارند ، اما انجام این کار تضمینی نیست که دولت کانادا نیز از این ایده حمایت کند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

به صفحه ویژ ما برای ویزای استارتاپ کانادا مراجعه کنید

خرید یک تجارت

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس و ثبت شرکت

درباره برنامه خرید بیزینس و ثبت شرکت بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

فرصتی مناسب برای آنهایی که قصد دارند با خرید و یا ایجاد بیزینس در کانادا ویزای کار دریافت ‌کنند
مهاجران تجاری ثروتمند در حال خریدن تجارت ها و تغییر سیاست مالک اٌپراتور (Owner-Operator Policies) کانادا هستند.

چگونه کار می کند؟

*در این برنامه شما با خرید و یا ایجاد یک بیزینس میتوانید اجازه کار در کانادا را دریافت نمایید.
*طبیعی است خرید بیزینس راحت تر است اما توجه داشته باشید که بیزینس های خوب گران هستند و آنهایی که با قیمت های پایین ارائه میشوند چندان مورد اعتماد نخواهند بود.
* خرید و یا ایجاد یک شغل هر کدام دارای مزایا و معایبی است. به عنوان مثال برای خرید یک بیزینس خوب باید مبلغ زیادی را پرداخت نمایید‌. در عوض شرایط کار به مراتب راحت تر خواهد بود. ایجاد یک شغل نیز دارای این حسن است که چون از ابتدا تحت کنترل شماست از جزئیات آن آگاه هستید و ریسکی برای خرید نمیکنید. اگرچه باید توجه داشته باشید که در این روش ممکن است هزینه های جانبی شما بیشتر باشد‌‌.

 به طور کل مسیر این برنامه:

  • خرید و یا ایجاد بیزینس
  • اخذ تاییدیه LMIA
  • اخذ مجوز کار Work Permit
  • شرکت در برنامه Express Entry
  • اخذ اقامت دائم
  • شهروندی

چه مزیتی دارد؟

در ابتدا لازم نیست اما برای تبدیل به اقامت مینیمم آیلتس ۶ در هر چهار اسکیل و 200 امتیاز برای اکپرس اینتری دریافت خواهید کرد این برنامه میتوانید بعد از ورود به کانادا بیزینس مورد نظر را خریداری کنید و غیره

هزینه این برنامه چقدر است ؟

هزینه مشخصی برای این برنامه تعریف نشده است اما پیشنهاد میشود
داشتن سرمایه و پول نقد کافی (حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا قابل انتقال) داشته باشید
به علاوه هزینه های دولتی که وجود دارد

چقدر طول می کشد؟

درحالت عادی 1-3 ماه تا دریافت ویزای کار و پس از براورد امتیاز لازم 6 ماه برنامه اکسپرس اینتری
( فاصله زمانی از زمان اخذ ویزای کار تا اقدام برای اکسپرس اینتری در نظر گرفته نشده است )

ملاحظات دیگر

این یک برنامه مهاجرتی نیست و نمیتوان آن را مانند برنامه های نیروی متخصص یا کارآفرینی استانی به حساب آورد.
اگر یک تبعه خارجی صاحب کمتر از 50.1 درصد شرکت باشد ، توصیه می شود که به عنوان کارمند شرکت ، LMIA را بدست آورند. علاوه بر این ، اگر صاحبان مشاغل متعدد وجود داشته باشد ، فقط یک مالک مجاز به اخذ مجوز کار صاحب عامل خواهد بود. 

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

به صفحه اختصاصی ما درمورد خرید بیزینس و ثبت شرکت در کانادا مراجعه کنید

خود اشتغالی Self Employed

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی Self Employed

درباره برنامه خود اشتغالی کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

فرد خوداشتغال نیروی کار خارجی است که باید تمام شرایط مهاجرت خوداشتغالی را داشته باشد و علاوه بر همه آنها آفیسر مهاجرت را قانع کند که توانایی راه اندازی بیزینس شخصی خود را دارد. داشتن سابقه مرتبط و هم چنین تصمیم داشتن برای امرار معاش از مسیر خود اشتغالی که در آن تسلط دارید، کلید موفقیت در اخذ اقامت دايم کانادا از طریق خود اشتعالی است.

چگونه کار می کند؟

  • سابقه کار مرتبط
  • تمایل به خود اشتغال ماندن در کانادا
  • داشتن تمایل و توانایی در جهت کمک ویژه به فعالیت تجاری خاصی در کانادا
  • همچنین فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی باید اثبات کند که توانمندی راه اندازی کسب و کار را در کانادا داشته و میتواند برای خود موقعیت شغلی ایجاد کند.

چه مزیتی دارد؟

در صورت داشتن امتیاز 35 میتوانید برای این برنامه اقدام کنید.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

درخواست شماهزینه پردازش (1575 دلار) و حق اقامت دائم (500 دلار)

چقدر طول می کشد؟

23 ماه ، ممکن است لازم باشد بیومتریک را با برنامه خود ارائه دهید. این زمان پردازش  شامل  زمانی است که شما برای ارائه بیومتریک خود نیاز دارید میشود.

ملاحظات دیگر

در انتها باید بتوانید به آفیسر ثابت کنید که توانایی و قصد این را دارید که در کانادا به صورت خود اشتغالی کار کنید و طرح مناسبی برای این موضوع بتوانید ارائه دهید که مورد تایید آفیسر قرار بگیرد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

به صفحه اختصاصی ما درمورد خود اشتغالی Self Employed مراجعه کنید

مناطق کم جمعیت / شمالی و روستایی

مهاجرت به کانادا از طریق مناطق کم جمعیت / شمالی و روستایی

درباره برنامه مناطق کم جمعیت بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

برنامه مهاجرت روستایی و شمالی کانادا برای کمک به ورود مهاجران کارگر ماهر جدید به جوامع کوچکتر طراحی شده است. این برنامه 5 ساله مهاجرت فدرال برای کمک به جوامع کوچکتر با افزایش جمعیت و کمبود نیروی کار طراحی شده است ، که برای جذب و حفظ مهاجران جدید تلاش می کنند. این یک برنامه محور جامعه است که هدف آن گسترش منافع مهاجرت است.

چگونه کار می کند؟

  • متقاضیان باید مطمئن شوند از شروط دولت فدرال و همچنین، شروط خاص منطقه‌ای برخوردار هستند.
  • پیشنهاد شغلی مناسب و واجد شرایط از جانب یک کارفرما در یکی از مناطق شرکت کننده داشته باشند.
  • متقاضیان دارای پیشنهاد شغلی می‌توانند درخواست توصیه به منطقه مورد نظر را ارسال کنند.
  • متقاضیان دارای توصیه منطقه‌ای می‌توانند برای اقامت دائم، درخواست کنند.

چه مزیتی دارد؟

الزامات مهاجرت به این مناطق کمتر از سایر برنامه های کلاس اقتصادی است.

تمکن ای برنامه چقدر است ؟

متقاضیان باید نشان دهند که تمکن کافی برای تأمین هزینه زندگی خود و خانواده خود پس از مهاجرت به کانادا را دارند. این وجوه باید متعلق به خود آنها باشد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

به صفحه اختصاصی ما درمورد مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا مراجعه کنید

مهاجرت کلاس خانواده به کانادا

اسپانسرشیپی همسر

اسپانسرشیپی همسر / شریک زندگی برای مهاجرت به کانادا

درباره حمایت مالی همسر یا شریک زندگی بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

همسران و شرکای عادی شهروندان کانادایی و اقامت دائم ، جایی که این زوج می خواهند به طور دائم در کانادا مستقر شوند. یک رابطه عرفی زمانی است که یک زن و شوهر حداقل در مدت 12 ماه در یک رابطه زندگی می کنند که می تواند به عنوان وابسته به هم ثابت شود. همانطور که در تمام برنامه های مهاجرت به کانادا مشاهده می شود ، روابط همجنسگرا مطابق همان معیارهای صلاحیت روابط جنسی مخالف ارزیابی می شود.

چگونه کار می کند؟

در شرایطی که شخص حمایت کننده در خارج از کانادا زندگی می کند ، مسیر حامی مالی Outland راهی است که باید طی کند. این بدان معنی است که درخواست حمایت مالی به یک دفتر ویزا واقع در خارج از کانادا ، به طور معمول در کشور و یا کشور محل اقامت شخص حمایت کننده ارسال می شود ، اگرچه این درخواست در نهایت ممکن است در یک کشور ثالث پردازش شود.

اگر فرد حامی مالی در حال حاضر در کانادا – به عنوان مثال به عنوان کارگر ، دانشجو یا بازدید کننده باشد – مسیر حامی اسپانیا ممکن است گزینه ای باشد. تحت حمایت مالی داخل کشور ، شخص حمایت مالی می تواند مجوز کار آزاد را بدست آورد و به شخص حمایت کننده اجازه می دهد در کانادا کار کند ، تا زمانی که تصمیمی درمورد برنامه دریافت شود.

چه مزیتی دارد؟

مهاجرت کلاس خانواده به کانادا به خانواده ها این امکان را می دهد تا با عزیزانشان در کانادا متحد شوند. افراد تحت حمایت در کانادا ممکن است هنگام پردازش برنامه کار کنند.

هزینه برای این برنامه چقدر است ؟

مبلغ 1050 دلار هزینه ، تقسیم به هزینه حمایت مالی (75 دلار) ، هزینه پردازش متقاضی اصلی (475 دلار) و حق اقامت دائم (500 دلار).

چقدر طول می کشد؟

براساس ابتکاری که در اواخر سال 2016 اعلام شد ، دولت کانادا قصد دارد تا طی 12 ماه درخواست های مربوط به حمایت از همسر یا شریک عرف را پردازش کند. این هدف در اکثریت قریب به اتفاق موارد محقق شده است.

ملاحظات دیگر

برای پذیرش ، برنامه باید اثبات کند که رابطه مشروع وجود دارد. در صورت عدم اثبات اثبات چنین ارتباطی ، مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) حق امتناع از درخواست را اعمال می کند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

صفحه ویژه ما اسپانسری همسر برای مهاجرت کانادا مراجعه کنید

والدین و پدربزرگ، مادربزرگ ها

برنامه والدین و پدربزرگ، مادربزرگ ها برای مهاجرت به کانادا

درباره برنامه والدین و پدربزرگ، مادربزرگ ها بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

والدین وپدربزرگ، مادربزرگ های غیر کانادایی شهروندان کانادایی و اقامت دائم.

چگونه کار می کند؟

در طی یک دوره معین ، دولت کانادا به اسپانسرهای احتمالی اجازه می دهد تا یک فرم علاقه به اسپانسر را بصورت آنلاین ارسال کنند. پس از پایان این دوره ، دولت گزیده ای از این حامیان بالقوه را برای ارسال درخواست برای حمایت از والدین (های) یا پدربزرگ و مادربزرگ (خارجی) خود برای مهاجرت به کانادا دعوت کرد. همه حامیان مالی بالقوه که فرم را ارسال کرده اند متعاقباً دعوت به همکاری نمی شوند ، اگرچه ممکن است در مرحله بعدی دعوت شوند.

چه مزیتی دارد؟

بیشتر کشورها اجازه نمی دهند والدین و پدربزرگ و مادربزرگ مهاجران و شهروندان طبیعی خود را به عنوان مهاجر تبدیل کنند. بنابراین برنامه والدین و مادربزرگها فرصتی نادر برای این سطح از مهاجرت مبتنی بر خانواده از طریق مجاری قانونی است. والدین و پدربزرگ، مادربزرگها و حامیان مالی ممکن است از تمام حقوق و امتیازات مرتبط با وضعیت اقامت دائم کانادا ، از جمله حق کار در هر مکان در کانادا ، و دسترسی به خدمات درمانی با بودجه عمومی و سایر مزایا برخوردار شوند.

قیمت آن چند است؟

مبلغ کارمزد برای هر فرد حمایت شده 1،050 دلار است که به هزینه حمایت مالی (75 دلار) ، هزینه پردازش متقاضی اصلی (475 دلار) و حق اقامت دائم (500 دلار) تقسیم می شود.

چقدر طول می کشد؟

از فوریه 2019 ، IRCC برنامه های دریافت شده پس از 1 ژانویه 2017 را در 20 تا 24 ماه پردازش می کند.

ملاحظات دیگر

تعداد برنامه های پذیرفته شده سالانه معمولاً کمتر از تعداد علاقه به فرم های حمایت شده ارائه می شود ، و در نتیجه باعث ناامید شدن برخی افراد می شود. با این حال ، لازم به ذکر است که کانادا همچنین ویزای فوق العاده ویزای فوق العاده را برای والدین و مادربزرگ ها و شهروندان کانادایی و اقامت دائم ارائه می دهد. هیچ سهمیه سالانه سوپر ویزا وجود ندارد ، بنابراین ممکن است در هر زمان درخواست ارائه شود و زمان پردازش در هفته ها و ماه ها و نه سالها اندازه گیری شود. اما باید توجه داشت که دارندگان سوپر ویزا مجاز به کار در کانادا نیستند و باید دارای بیمه نامه پزشکی پزشکی خصوصی باشند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

راهنمای جامع ما درباره برنامه والدین و پدربزرگ، مادربزرگ ها را مشاهده کنید .

اسپانسرشیپی (ren)

اسپانسرشیپی فرزندان وابسته (ren) کانادا

درباره حمایت مالی فرزندان وابسته بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

کودکان خارجی شهروندان کانادایی و اقامت دائم. کودکان وابسته ممکن است حداکثر 21 سال باشد ، شامل میشود

چگونه کار می کند؟

IRCC برنامه ها را بطور مداوم دریافت می کند – هیچ محدودیتی برای مدت زمان دریافت یا محدودیت در برنامه های دریافتی وجود ندارد. صلاحیت با رابطه خانوادگی بین حامی و شخص حمایت کننده تعیین می شود.

چه مزیتی دارد؟

کانادا اخیراً حداکثر سن وابستگی را از 18 به 21 افزایش می دهد ، به اسپانسرهای بیشتری اجازه می دهد تا درخواست کنند و افراد حامی بیشتری نیز به عنوان اقامت دائم در کانادا پذیرش شوند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

مبلغ 1050 دلار هزینه ، تقسیم به هزینه حمایت مالی (75 دلار) ، هزینه پردازش متقاضی اصلی (475 دلار) و حق اقامت دائم (500 دلار).

چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش بستگی به محل درخواست شما دارد. مشاهده برای جزئیات بیشتر به RICC بخش Check processing times مراجعه کنید

ملاحظات دیگر

کودکان پذیرفته شده ممکن است واجد شرایط باشند. اما پروسه مثل سایر برنامه ها تضمینی نمیباشد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

IRCC منبعی برای بارگیری لیست های چک و فرم های این برنامه فراهم می کند .

اسپانسری شرایط خاص

اسپانسری اعضای خانواده و فامیل در شرایط خاص برای مهاجرت کانادا

درباره اسپانسری در شرایط خاص بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

یکی از اعضای خانواده ی شما اقامت کانادا را دارد ولی هیچ کسی را کانادا ندارد

اگر یکی از اعضای خانواده ی شما اقامت کانادا را دارد ولی هیچ کسی را کانادا ندارد حتی دوست دختر یا پسری که با آن زندگی کند، میتواند اسپانسر شما و همسر و فرزندان شما شده و شما را به کانادا بیاورد.

چگونه کار می کند؟

1.واجد شرایط باشید
2. برنامه را دریافت کنید
3. هزینه درخواست خود را پرداخت کنید
4. درخواست خود را ارسال کنید

چه مزیتی دارد؟

شما می توانید یک برادر ، خواهر ، خواهرزاده ، خواهرزاده ، خواهرزاده یا نوه یتیم را حمایت کنید فقط در صورتی که همه این شرایط را برآورده کند

هزینه این برنامه چقدر است ؟

مبلغ 1050 دلار هزینه برای بزرگسال 22 سال به بالا، 150 دلار حمایت از یک فرزندان زیر سن، تقسیم به هزینه حمایت مالی (75 دلار) ، هزینه پردازش متقاضی اصلی (475 دلار) و حق اقامت دائم (500 دلار).

چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش بستگی به محل درخواست شما دارد. مشاهده برای جزئیات بیشتر به RICC بخش Check processing times مراجعه کنید

ملاحظات دیگر

  • در هنگام رسیدن ، از خانواده خود برای حمایت مالی خود استفاده کنید
  • قادر به برآورده کردن نیازهای اساسی برای خود و خویشاوندان خود باشید

مطمئن شوید که بستگان شما به کمک های اجتماعی نیازی ندارند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

راهنمای جامع ما درباره اسپانسرشیپی بستگان برای مهاجرت به کانادا را میتوانید مطالع کنید

اسکان و بشر دوستانه

برنامه های اسکان و انسان دوستانه کانادا

درباره اسکان و برنامه های بشردوستانه کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افرادی که به دلیل ترس بنیادین از آزار و شکنجه ، از کشورهای خود فرار کرده اند.

چگونه کار می کند؟

سیستم کانادا دارای دو بخش اصلی است:

  • برنامه مهاجرت اسکان و انسان دوستانه ، برای افرادی که به خارج از کانادا نیاز به حمایت دارند. آژانس سازمان ملل متحد (UNHCR) به همراه حامیان مالی را برای اسکان مجدد شناسایی می کند. شخص نمی تواند مستقیماً برای مهاجرت به کانادا اقدام کند. پس از شناسایی آنها ، زمان لازم برای رسیدگی به پرونده ها لازم است.
  • برنامه اسکان در کانادا برای افرادی که درخواست می کنند از داخل کانادا است. این برنامه برای تأمین حمایت از افرادی در کانادا که از ترس بنیادین درمورد آزار و اذیت برخوردار هستند یا در معرض خطر شکنجه ، یا مجازات بی رحمانه یا غیرمعمول در کشور خود قرار دارند ، کار می کند. و یا در کشور دوم هستند اسکان مجدد.

چه مزیتی دارد؟

اقدامات اخیر اسکان کانادا به ویژه با توجه به ده ها هزار سوری که از سال 2015 در اسکان در کانادا اسکان داده شده اند ، در سراسر جهان مورد ستایش قرار گرفته است. پناهگاه امنی برای افراد واجد شرایط.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

هزینه ها به برنامه بستگی دارد یا اینکه آیا حامیان مالی در برنامه دخیل هستند یا خیر.

چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش بستگی به محل درخواست شما دارد. مشاهده برای جزئیات بیشتر به RICC بخش Check processing times مراجعه کنید

ملاحظات دیگر

طبق  برنامه سطح مهاجرت چند ساله کانادا ، کانادا در نظر دارد به تدریج تعداد ساکنان دائم جدید پذیرفته شده به عنوان فرد تحت حفاظت بشر دوستانه یا به دلایل بشردوستانه سالانه را افزایش دهد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم؟

سیستم کانادا چگونه کار می کند.

اجازه کار موقت کانادا

جاب آفر

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر

درباره برنامه جاب آفر کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

جاب آفر در شرایطی خاص شدنی است و در زمینه‌هایی که کارفرمای کانادایی به نیرویی احتیاج دارد که تخصص این نیرو در کانادا وجود ندارد و آن موقع است که کار فرمای کانادایی می‌تواند در خواست خود را به اداره مهاجرت داده و‌ در صورتی که با آن موافقت شود می توان کارفرمای کانادایی از خارج از کشور نیروی خود را جذب کند.

چگونه کار می کند؟

بعد از اینکه کارفما شخص مورد نظر را پیدا نکرد باید برای شما گرفتن تایید LMIA اقدام کند البته بعضی از مشاغل و مناطق به تایید LMIA نیازی ندارند.

چه مزیتی دارد؟

با استفاده از این روش ممکن است شرایط لازم را به دست بیاورید و به کانادا به صورت دائم مهاجرت کنید ، البته تجربه کانادایی بسیار به امتیاز شما کمک می کند.

هزینه برنامه چقدر است؟

هزینه های دولتی: انطباق کارفرما 230 دلار وهزینه سازگاری کارفرما – گروه سرگرمی (3 یا بیشتر) 690 دلار ، هزینه اجازه کار موقت به ازای هر نفر 200 دلار (البته سته به برنامه ممکن است تفاوت هایی در هزینه های دولتی نیز باشد و هزینه انگشت نگاری را نیز باید در نظر بگیرید).

چقدر طول می کشد؟

خارج از کانادا درخواست درهید در حالت عادی 24 هفته زمانبر خواهد بود ، داخل کانادا 145 روز زمانبر خواهد بود (به جز تایم انگشت نگاری).

ملاحظات دیگر

همانطور که گفته شد دریافت این نوع ویزا با توجه به اینکه کارفرما باید مدتی آگهی استخدام بزند و به دنبال اسخدام شخص کانادایی باشد ممکن است بسیار سخت باشد پس باید برای این نوع ویزا بسیار دقت کنید زیرا که کارهای صوری بسیار است به ویزا یا اقامت ختم نمی شود.

جهت اخذ اقامت اگر از طریق یکی از برنامه هایی که بر اساس امتیاز بندی هستند بخواهید اقدام کنید باید باید محاسبه کنید که امتیاز لازم را به دست بیاورید ، کار مدیرتی 200 امتیاز و غیر مدیرتی 50 امتیاز دارد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

در راهنمای جامع ویزای جاب آفر کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید  .

IEC

تجربه بین المللی کانادا (IEC)

درباره برنامه International Experience Canada (IEC) بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

برنامه کمیسیون مستقل انتخابات برای دارندگان گذرنامه از بیش از کشورها، از جمله استرالیا، انگلستان، ایرلند … است و زیر 30 و یا 35 سال سن دارند ( تعیین سن بستگی به کشور دارد). 

تجزیه کامل کشورهای واجد شرایط و شرایط سنی را در لیست لینک آخر مطلب مشاهده می کنید .

چگونه کار می کند؟

هر ساله تعدادی از مجوزهای کار به هر کشور شرکت کننده اختصاص می یابد. داوطلبان می توانند به مهاجرت دولت به وب سایت کانادا مراجعه کرده و از تمایل خود برای دریافت یکی از این مجوزهای کاری به مقامات اطلاع دهند.

پس از ارسال این ابراز علاقه ، داوطلبان می توانند دعوت نامه ای برای درخواست اجازه کار دریافت کنند. با استفاده از این دعوتنامه ، داوطلبان می توانند فرم ارسال کرده و هزینه درخواست را بپردازند. متقاضیان موفق نامه معرفی نامه دریافت می کنند که در هنگام ورود به کانادا به منظور صدور مجوز کار ارائه می شود.

برنامه IEC 2019 در دسامبر 2018 افتتاح شد.

چه مزیتی دارد؟

برای نامزدهای واجد شرایط ، به طور معمول روشی آسان برای دریافت مجوز کار برای کانادا است. برنامه IEC به شما امکان می دهد بسته به ملیت و طبقه بندی IEC ، تا دو سال در کانادا زندگی و کار کنید. داوطلبان مشمول تعطیلات کاری ممکن است مجوز کار آزاد دریافت کنند ، به این معنی که آنها می توانند تقریبا برای هر کارفرمای در کانادا کار کنند.

برنامه IEC دروازه ای برای  اقامت دائم است ، زیرا تجربه کاری که در کانادا به دست می آورید ممکن است در هنگام درخواست مهاجرت دائم به کانادا مزیت شما را فراهم کند.

هزینه برنامه چقدر است؟

هزینه مشارکت IEC کانادا برای سال 2019 150 دلار CAD است. برای   شرکت کنندگان در ویزای تعطیلات کار در کانادا ، هزینه دارنده پروانه کار باز 100 دلار کانادا نیز تعیین شده است.

برای  متخصصان جوان IEC  و شرکت کنندگان در Co-Op بین المللی ، کارفرمای شما نیاز به پرداخت مبلغ 230 دلار CAD برای کارفرمایان دارد.

چقدر طول می کشد؟

هنگامی که نامزدها علاقه خود را برای اخذ مجوز کار ابراز کردند ، باید قبل از ارائه فرم های درخواست خود ، منتظر دعوت برای درخواست باشند. دریافت این دعوت نامه چند هفته یا ماه طول می کشد ، زیرا به طور تصادفی برای داوطلبان صادر می شود.

اما به محض ارسال فرم ها و پرداخت ها ، باید هشت هفته طول بکشد تا نامه معرفی خود را دریافت کنید.

ملاحظات دیگر

محدودیت زمانی اجازه کار به این معناست که اگر در حال حاضر واجد شرایط انجام این کار هستید ممکن است بهتر برای درخواست اقامت دائم اقدام کنید (اگرچه ممکن است همزمان هر دو گزینه را دنبال کنید). در برخی از کشورها ، به ویژه انگلستان ، تقاضای مجوزهای کار در IEC معمولاً بسیار بیشتر از عرضه است و هزاران نامزد ممکن است ناامید شوند.

برخی از کارفرمایان مدت زمان مجاز اجازه کار را خیلی کوتاه می دانند ، زیرا به دنبال استخدام کارمندانی هستند که می توانند برای مدت طولانی در شرکت بمانند. همچنین ، برخی از کارفرمایان “اجازه کار برای تعطیلات کار” را یک مجوز زودگذر می دانند و ممکن است آرزوهای شغلی شرکت کنندگان را در نتیجه مورد سوال قرار دهند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

در راهنمای ویزای تجربه بین المللی کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید  .

انتقال درون شرکت

برنامه انتقال درون شرکت کانادا

درباره نقل و انتقالات درون شرکت بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

کارمندان مشاغل ، برای افرادی که مایل به انتقال کارمند به دفتر ، شعبه یا شرکت وابسته خود در کانادا هستند.

چگونه کار می کند؟

افراد ماهر باید در یکی از سه دسته تعریف شده قرار بگیرند:

  • مدیران در  درجه اول مدیریت شرکت یا مؤلفه اصلی آن را هدایت می کنند و فقط از مدیران سطح بالاتر نظارت (در صورت وجود) دریافت می کنند.
  • مدیران ارشد  تمام یا بخشی از شرکت را مدیریت می کنند و بر کار سایر مدیران یا کارمندان حرفه ای نظارت و کنترل می کنند.
  • افراد ماهر با “دانش تخصصی”  می توانند دانش تخصصی درمورد محصول یا خدمات شرکت یا سطح پیشرفته ای از تخصص در فرایندها و رویه های شرکت را نشان دهند.

در همه موارد ، افراد ماهری که به کانادا منتقل می شوند باید حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت با شرکت خارجی داشته باشند و برای انجام کارهای قابل مقایسه به کانادا بیایند.

چه مزیتی دارد؟

کارفرمایان برای صدور مجوز کار نباید درخواست ارزیابی بازار کار (LMIA) کنند. این روند را بطور قابل توجهی ساده می کند. علاوه بر این ، تجربه کاری به دست آمده ممکن است به یک درخواست نهایی برای مهاجرت دائم به کانادا کمک کند.

قیمت آن چند است؟

مجوزهای کار 155 دلار برای کارگر هزینه شده است. کارفرما همچنین باید مبلغ تعهد 230 دلار را پرداخت کند.

چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش بستگی به محل درخواست شما دارد. مشاهده برای جزئیات بیشتر اینجا .

ملاحظات دیگر

مجوزهای کار ممکن است تمدید شود. علاوه بر این ، تجربه کاری بدست آمده توسط انتقال دهندگان درون شرکت در کانادا ممکن است زمینه ای برای پیگیری اقامت دائم کانادا ، به عنوان مثال از طریق سیستم Express ورود یا از طریق یک برنامه نامزدی استان فراهم کند.

از کجا می توانم اطاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

راهنمای جامع ما برای برنامه انتقال شرکت را ببینید .

تجارت آزاد

موافقت نامه تجارت آزاد کانادا

درباره قراردادهای تجارت آزاد بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افراد ماهر و بازرگانان واجد شرایط از کشورهایی که توافقنامه تجارت آزاد موجود با کانادا را دارند و این شامل تبادل متقابل دسته های خاصی از افراد ماهر است.

چگونه کار می کند؟

براساس NAFTA و CETA ، مشاغل خاصی برای مبادله متقابل افراد ماهر در بین کشورهای امضاکننده ذکر شده است. علاوه بر این ، بازدید کنندگان مشاغل ، تجار و سرمایه گذاران ممکن است از ورود موقت ساده به کانادا لذت ببرند.

چه مزیتی دارد؟

افراد ماهر واجد شرایط خارجی و کارفرمایان آنها در کانادا از شرط اخذ ارزیابی اثرات نشانگر کار (LMIA) قبل از شروع دوره اشتغال در کانادا معاف نیستند ، در نتیجه فرآیند استخدام طولانی و تفصیلی استخدام می شود. در موارد خاص ، اجازه کار بدون معافیت LMIA ممکن است در یک بندر از ورود به کانادا در محل صادر شود و این روند را سریع و نسبتاً ساده انجام می دهد.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

مجوزهای کاری 155 دلار هزینه دارند.

چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش بستگی به محل درخواست شما دارد. مشاهده برای جزئیات بیشتر اینجا .

ملاحظات دیگر

برای متخصصان و بازرگانان NAFTA ، لازم به ذکر است که در حال حاضر این توافقنامه مجدداً توسط کشورهای امضا کننده مذاکره می کند که نتیجه آن ممکن است اساساً چگونگی یا حتی اگر عملکرد این توافق را در آینده تغییر دهد.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم ؟

برای اتباع ایالات متحده و مکزیک ، به راهنمای جامع ما در NAFTA مراجعه کنید .

برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا ، راهنمای جامع ما به CETA را ببینید .

تأثیرات بازار کار

برنامه موقت کارگر خارجی (ارزیابی اثر بازار کار)

درباره ارزیابی تأثیرات بازار کار TFWP / بازار کار بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

بازار کار ارزیابی اثرات (LMIA)  ممکن است توسط یک نامزد کار در رابطه با یک کارفرمای بالقوه در کانادا که یک پیشنهاد کار به این که نامزد فراهم کرده است در نظر گرفته. کارفرما باید ثابت کند که هیچ شهروند مناسب کانادایی یا مقیم دائمی برای انجام این کار و پرداخت هزینه های مربوطه پیدا نشده است. کارفرما همچنین برای اینکه واجد شرایط استخدام کارگر خارجی باشد ، باید سایر شرایط را رعایت کند.

دو نوع LMIA وجود دارد: یکی برای کار موقت در کانادا تحت برنامه موقت کارگر خارجی (TFWP) و دیگری برای مهاجرت دائم به کانادا از طریق  اکسپرس اینتری  (در بالا توضیح داده شد).

چه مزیتی دارد؟

  • برای افراد ماهر خارجی که در غیر این صورت ممکن است نتوانند مجوز کار را تأمین کنند یا انجام این کار دشوار است ، TFWP فرصتی برای کار در کانادا برای یک کارفرمای خاص ارائه می دهد.
  • جهانی استعداد جریان ، معرفی شده در سال 2017، اجازه می دهد تا کارفرمایان به افراد ماهر خارجی در برخی از طریق TFWP فقط در 10 روز کاری.
  • تجربه کاری به دست آمده ممکن است به یک درخواست نهایی برای مهاجرت دائم به کانادا کمک کند. برای نامزدهای ورود به سیستم Express Entry  ، بسته به موقعیت پیشنهادی ، 50 یا 200 امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) با امتیاز مثبت دریافت می شود. این نکات اضافی ممکن است تفاوت در ایجاد  دعوت به درخواست (ITA)  برای اقامت دائم را ایجاد کند.

برای کارفرمایان ، یک LMIA (کسب شده از طریق TFWP یا Express Entry) به یک تجارت اجازه می دهد تا کمبود نیروی کار را پر کند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

طبق TFWP ، کارفرمایان برای هر موقعیتی که در حال پر شدن هستند باید مبلغ 1 دلار CAD بپردازند. هیچ هزینه کارفرمایی برای استخدام ارسال LMIA برای شغلی که به یک کاندیدای ورود اکسپرس ارائه می شود وجود ندارد. علاوه بر این ، نامزد شغل مشمول هزینه نمی باشد.

چقدر طول می کشد؟

برای موقعیت های موقتی ، برنامه LMIA ممکن است 2-3 ماه طول بکشد.

دولت برای مواضع ارائه شده به کاندیداهای سیستم اکسپرس اینتری ، دولت قصد دارد 10 روز قبل از تصمیم گیری ، چرخش 10 روزه بگذارد. اگر تصمیم مثبت باشد ، نامزد می تواند پیشنهاد شغلی را در پروفایل Express Entry خود بارگذاری کند ، بدین ترتیب 50 امتیاز ( ناک A-B-C-D ) یا 200 امتیاز ( مشاغل مدیریتی ناک 0 ) CRS اضافی را بدست آورد و شانس دعوت وی را برای درخواست مهاجرت به کانادا افزایش می دهد. در صورت دعوت وی ، دولت قصد دارد ظرف شش ماه پرونده را به اتمام برساند.

ملاحظات دیگر

افراد ماهر خارجی مصوب LMIA مجوز کار آزاد دریافت نمی کنند ، و در عوض با یک کارفرمای خاص گره خورده اند. این بدان معناست که در صورت تمایل به تغییر کارفرمای در تاریخ بعدی انعطاف پذیری کمتری دارند.

نامزدهای ورود به سیستم تأیید شده توسط LMIA که به عنوان اقامتگاه دائم از طریق آن سیستم وارد می شوند ، محدود به کارفرما نیستند و ممکن است شغل و زمان مورد نظر خود را تغییر دهند.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتر کسب کنم ؟

توضیحات کامل ما درباره روند LMIA را بخوانید .

همسران افراد ماهر و دانشجویان

ویزای کار کانادا برای همسران افراد ماهر و دانشجویان خارجی

درباره مجوزهای کاری باز برای همسران و شرکای افراد ماهر و دانشجویان خارجی بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

همسران و شرکای عرفی برخی از نیرو کار خارجی و دانشجویان بین المللی در کانادا.

چگونه کار می کند؟

اگر ممکن است واجد شرایط دریافت اجازه کار آزاد باشید:

  • همسر یک کارگر ماهر در مشاغل تحت طبقه بندی ملی حرفه ای (NOC) مهارت نوع 0 ، A یا B مصوب به کار در کانادا شش ماه یا بیشتر ، یا
  • همسر یک دانشجوی خارجی در یک مدرسه دولتی بعد از دوره متوسطه ، مانند کالج یا دانشگاه یا کالج d’enseignement général و حرفه ای (CEGEP) در کبک.

چه مزیتی دارد؟

اجازه کار آزاد به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی کار کنید و کارفرمایان را برای مدت اعتبار پروانه کار تغییر دهید. علاوه بر این ، تجربه کاری به دست آمده ممکن است به یک درخواست نهایی برای مهاجرت دائم به کانادا کمک کند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

مجوزهای کاری 155 دلار هزینه دارند.

چقدر طول می کشد؟

برنامه های کاربردی را می توان بصورت آنلاین یا درگاه ورودی انجام داد. بندر برنامه های ورودی ممکن است سریعاً پردازش شود. برنامه های آنلاین به IRCC ارسال می شود ، اداره فدرال نظارت بر مهاجرت به کانادا ، و زمان پردازش ممکن است متفاوت باشد ، اما به طور معمول چند هفته طول می کشد.

ملاحظات دیگر

اجازه کار بیش از مجوز کارگر خارجی یا اجازه کار دانشجویی اعتبار نخواهد داشت.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

به صفحه اختصاصی ما آوردن همسر یا اعضای خانواده به کانادا مراجعه کنید.

تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا

درباره تحصیل در کانادا بیشتر بیاموزید

برای کیست؟

افرادی که مایل به ثبت نام در یک برنامه تحصیلی در دانشگاه یا کالج کانادا هستند.

چگونه کار می کند؟

برای برنامه های تحصیلی طولانی تر از شش ماه ، مجوز تحصیل لازم است ، برای دریافت مجوز تحصیل ، یک دانشجوی بین المللی باید نامه قبولی به DLI و اثبات بودجه را داشته باشد.

چه مزیتی دارد؟

در دنیایی که تعداد بیشتری کشور از شرایط محدودکننده ای برای ورود و کار در بین دانشجویان بین المللی استفاده می کنند ، کانادا می تواند بسیار مهربان تلقی شود. دانشجویان بین المللی در کانادا نه تنها می توانند از شهریه کمتری نسبت به آنچه در آنجا خواسته می شود بپردازند ، بلکه ممکن است تحصیل و سایر هزینه های خود را نیز با کار در خارج از دانشگاه هنگام تحصیل تأمین کنند. پس از فارغ التحصیلی ، آنها می توانند تا سه سال در مجوز کار آزاد در کانادا مشغول به کار شوند ، به آنها امکان می دهد قبل از اینکه به طور بالقوه مهاجرت دائم به کانادا را دنبال کنند ، تجربه کاری ارزشمند کانادایی را بدست آورند و از طریق اکسپرس اینتری اقامت کانادا را به دست بیاورند.

هزینه این برنامه چقدر است ؟

دانشجویان آینده نگر باید چند هزینه در نظر بگیرند. علاوه بر هزینه درخواست تحصیل 150 دلار ، دانشجویان باید شهریه بین المللی را که توسط دانشگاه یا کالج تعیین شده است بپردازند.

علاوه بر این ، متقاضیان برای تأمین هزینه های زندگی باید بودجه کافی نشان دهند. این مبلغ به 10،000 دلار در سال یا 11،000 دلار در کبک می رسد ، به علاوه بیشتر برای اعضای خانواده همراه. این هزینه ها نیستند ، اما متقاضیان برای تأیید درخواست اجازه تحصیل باید به این وجوه دسترسی داشته باشند.

چقدر طول می کشد؟

برنامه های اجازه تحصیل معمولاً طی چند هفته ، با زمان پردازش سریع برای دانشجویان واجد شرایط در برخی از کشورهای شریک اصلی آسیایی ، پردازش می شوند . برای بارهای جدید پردازش ، به این صفحه IRCC مراجعه کنید .

ملاحظات دیگر

نامه قبولی از دانشگاه یا کالج تعیین شده کانادا قبل از درخواست متقاضی اجازه تحصیل ، لازم است.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟

صفحه اخصاصی ما برای تحصیل در کانادا را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی