تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا

راه های سریع برای مهاجرت به کانادا

اگر منظور از مهاجرت به کانادا شروع زندگی در این کشور باشد لازم است بدانید صرفا ورود شما به خاک کانادا به معنی مهاجرت به این کشور نیست. ما در این مطلب از وبسایت وی والت قصد داریم فاکتور زمان را در پروسه مهاجرت مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

3. سیستم اکسپرس اینتری

اکسپرس انتری قطعاً یکی از سریعترین و کارآمدترین روشهای مهاجرت به کانادا است. این مدت زمان درخواست ویزا به طور متوسط ​​6 ماه است و شما می توانید بصورت آنلاین اقدام کنید و این امکان را برای کسانی که می خواهند برای اقامت دائم از هرجای دنیا درخواست دهند قابل دسترسی است. 3 برنامه مهاجرت فدرال وجود دارد که می توانید براساس سن ، توانایی زبان ، تحصیلات ، مهارت ها و تجربه کار انتخاب کنید:

یکی از ویژگی های عالی سیستم Express Entry این است که فقط یک بار در کل سال باید یک پروفایل آنلاین ایجاد کنید و به طور خودکار قرعه کشی هایی هر دو هفته یک بار انجام می شود.

نکته برتر: اگر صلاحیت Express Entry را ندارید و پیشنهاد شغلی دارید ، از طریق یکی از 11 برنامه نامزد استانی مرتبط با Express Entry کانادا اقدام کنید با این کار زمان درخواست شما تقریباً یک سوم کاهش می یابد و 6 ماه میشود.

3. پایلوت مهاجرت آتلانتیک

پایلوت مهاجرتی آتلانتیک (AIP) برای سریعترین راههای مهاجرت به کانادا در جایگاه شماره 3 قرار دارد.

AIP همچنین 6 ماه زمان بررسی دارد و اخیراً روند درخواست خود را با اجازه دادن به برنامه های آنلاین برای مجوزهای کار به روز کرده است! AIP برای کمک به استان های آتلانتیک کانادا ، یعنی: نوا اسکوشیا ، نیوبرانزویک ، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد طراحی شده و شامل دسته های زیر میشود:

نکته برتر: از مشاغل مورد نیاز کانادا در صفحات ما دیدن کنید تا دریابید که در کدام استان آتلانتیک به شغل شما بیشترین نیاز را دارند ، تا شانس موفقیت در روند درخواست را بهبود ببخشید. هرچه شغل شما بیشتر مورد نیاز باشد ، شانس استخدام و گرفتن ویزا از طریق AIP بیشتر می شود!

2. برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)

اگرچه 11 استان از 13 استان و سرزمین کانادا دارای برنامه های نامزدی استانی خاص خود هستند که هر کدام دارای جریان های متصل Express Entry با زمان پردازش تقریباً 6 ماهه هستند ، اما یک استان وجود دارد که مرز بیشتری نسبت به سایر استان ها دارد. برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) درخواست های ویزا را در طی 2-3 ماه باورنکردنی بررسی می کند! این نیمی از زمان بررسی درخواست های ویزای کانادا در مقایسه با Express Entry است! این به دلیل درگاه برنامه آنلاین آن است، که اکثر استانها از آن برخوردار نیستند. برای درخواست از طریق PNP از طریق جریان غیر اکسپرس انتری ، شما معمولاً باید مستقیماً از طریق فرآیند آفلاین به استان مراجعه کنید که معمولاً بین 15 تا 19 ماه طول می کشد! و به عنوان مهمترین چیزها ، BC PNP دراو های منظم تر از سیستم Express Entry دارد.

نکته برتر:اگر جز نیرو ماهر در فناوری هستید و علاقه مند به مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا هستید ، ممکن است بخواهید پایلوت BC Tech را بررسی کنید. بریتیش کلمبیا یکی از مراکز Tech کانادا است و همیشه در جستجوی متخصصان ماهر فناوری اطلاعات برای پیوستن به انجمن خود است. به این مطلب مراجعه کنید تا ببینید آیا تخصص شما جز 29 شغل مورد نیاز در کانادا برای پایلوت BC Tech است یا خیر.

1. جریان استعدادیابی جهانی: مجوز کار موقت خارجی

اکنون ممکن است دریابید که این کاملا شایسته قرار گرفتن در این لیست نیست زیرا از نظر فنی واجد شرایط مهاجرت به کانادا نیست زیرا این ویزا موقتی است، اما برای اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب را مطالعه کنید. بسته به ملیت و محل درخواست شما برای گرفتن مجوز کار موقت می تواند از 4 تا 6 ماه طول بکشد. و پس از اینکه کمتر از 6 ماه تجربه کار کسب کردید ، می توانید از طریق برنامه هایی مانند جریان تجربه کاری ساسکاچوان درخواست اقامت دائم کنید ، به خصوص اگر در یکی از بخشهای زیر کار می کنید:

  • بخش کشاورزی؛
  • بخش سلامت
  • بخشهای مهمان داری؛
  • راننده کامیون مسیر طولانی

سایر گزینه ها شامل کلاس تجربه کانادایی است، تحت مدیریت سیستم Express Entry انجام می شود که برای صلاحیت درخواست اقامت دائم به 1 سال سابقه کار کانادایی نیاز دارد.

نکته برتر:اگر شما یک متخصص حرفه ای با استعداد فوق العاده  با حداقل 5 سال سابقه کار هستید ،  می توانید از کارفرمای احتمالی خود بخواهید تا تا برای شما از طریق برنامه برنامه مهاجرت استعداد جهانی کانادا GTS درخواست دهد، زیرا درخواست شما بین 2-4 هفته قابل بررسی است!

توضیحات تکمیلی:

تفاوت اقامت و ویزای کانادا

شما با داشتن یکی از انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی و یا کاری کانادا اجازه ورود به کانادا را دارید و با توجه به اعتبار طولانی ویزاهای این کشور می‌توانید زمان زیادی را در آنجا سپری کنید اما باید بدانید که هنوز مقیم کانادا نیستید و بعد از اتمام تاریخ ویزا باید خاک این کشور را ترک کنید. پروسه به نتیجه رسیدن هر یک از انواع ویزاهای فوق الذکر بین سه تا ده ماه می‌باشد و از نظر مدت زمان پروسه اداری با روش‌های اقامتی قابل مقایسه نیست.

زمان‌بندی روش‌های مختلف اخذ اقامت کانادا

روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا در کلی‌ترین حالت به دو دسته تقسیم می‌شوند.

روش‌های امتیازی رقابتی مثل اسکیل ورکر، برنامه‌های استانی، PNP ،CEC و … .

روش‌های پکیج قانونی مثل استارتاپ کانادا، سلف ایمپلوید (خود اشتغالی)، اسپانسرشیپ همسر و … .

زمان به نتیجه رسیدن پروسه‌های امتیازی رقابتی

حتما جمله‌هایی نظیر جمله‌های زیر را بارها از متقاضیان مهاجرت شنیده‌اید:

“اقامت کانادا خیلی طول میکشه” و یا “ما الان سه ساله منتظریم ولی هنوز کارمون درست نشده” و …

این افراد عموما درگیر پروسه‌های امتیازی رقابتی هستند که نباید هیچ وقت به آن ورود می‌کردند.

در تمام دسته بندهای روش‌های امتیازی رقابتی 4 فاکتور اصلی یعنی سن، سطح تحصیلات، سابقه کار و دانش زبان به شما امتیازاتی می‌دهند و میزان این امتیاز نشان دهنده شانس شما و طبیعتا زمان به نتیجه رسیدن پرونده شما خواهد بود.

به مثال زیر توجه کنید:

یک خانم با 34 سال سن، فوق لیسانس، دانش زبان انگلیسی IELTS 6.5 و 9 سال سابقه کار (سابقه کار همزمان با فوق لیسانس بصورت فول تایم محاسبه می‌شود) چند انتخاب برای ورود به سیستم‌های امتیازی رقابتی دارد:

  1. اکسپرس اینتری اسکیل ورکر فدرال که امتیاز 354 را کسب خواهد کرد و با توجه به مینیم امتیاز حدوداً 470 این پول (استخر متقاضیان) احتمالاً هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.
  2. در روش استانی ساسکاچوان، امتیازات این فرد 67 و مینیمم امتیاز انتخابی حدوداً 67 است که احتمالاً ظرف چند ماه انتخاب خواهد شد و در کل کمتر از دو سال اقامت دائم کانادا را خواهد گرفت.

همانطور که می‌بینید یک نفر ممکن است با یک روش مهاجرتی هیچ وقت به نتیجه نرسد و با یک روش دیگر اقامت دائم کانادا را ظرف مدت دو سال بگیرد. پس توجه داشته باشید زمان به نتیجه رسیدن پرونده‌های امتیازی رقابتی به 2 فاکتور بستگی دارد.

  • اول امتیاز شما که به شرایط شما وابسته است
  • دوم انتخاب درست پروسه مهاجرتی

زمان به نتیجه رسیدن روش‌های پکیج قانونی

در این روش‌ها شما با کسی رقابت نمی‌کنید و هیچ جدول امتیاز‌بندی وجود ندارد و به جای آن باید شروط یک قانون را داشته باشید و آن را به اثبات برسانید.

به مثال زیر توجه کنید:

روش سلف ایمپلوید طراحی شده تا نخبه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی را از سراسر دنیا به کانادا جذب کند. اما سوال اینجاست که چه کسی واقعا از نظر اداره مهاجرت کانادا نخبه محسوب می‌شود. شاید با یک رزومه ضعیف و حتی متوسط سالها منتظر به نتیجه رسیدن پرونده باشید در حالی که پرونده یک نخبه بین المللی با عنوان‌های معتبر جهانی در مدت زمان حدود یک سال به نتیجه خواهد رسید.

روش استارتاپ: همانطور که میدانید اصلی ترین فاکتور در کیفیت اجرای یک پروسه استارتاپ قوت نامه حمایتی (Letter of support) پرونده است. آفیسر‌های بررسی کننده پرونده تا از صحت نامه حمایتی اطمینان نداشته باشند پرونده را تائید نخواهد کرد. با این توضیح، این که نامه حمایتی شما (LOS) به جای تایید یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار Venture capital و یا Angel investor، تایید یک شرکت (Business Incabator) را گرفته باشد بزرگترین تهدید برای شما به حساب می‌آیدو می‌تواند یکی از دلایل زمان بر شدن پرونده باشد.

با بررسی این دو مدل از پرکاربردترین روش‌های پکیج قانونی اخذ اقامت کانادا می‌توان نتیجه گرفت در این روش‌ها بیشتر از متقاضی وکیل پرونده در کیفیت انجام کار و همچنین زمان به نتیجه رسیدن پرونده تاثیرگذار است.

در مجموع باید در نظر گرفت اخذ اقامت کانادا از هر روش و با هر کیفیتی مستلزم زمانی بین 12 تا 24 ماه می‌باشد. بخشی از این زمان مربوط به شما برای جمع آوری مدارک و یا رقابت در پول‌ها و روش‌های امتیازی رقابتی و یا احراز کردن شروط و بندهای قانونی است و بخش دیگر زمان بررسی پرونده در اداره مهاجرت کانادا است. در تمامی روش ها اخذ اقامت دائم کانادا بعد از ثبت پرونده نامه‌های انگشت نگاری و مدیکال چک برای متقاضیان صادر می‌شود که ممکن است در زمان بندی نتیجه پرونده تاثیرگذار باشد.

در مجموع می‌توان گفت بیشترین بخش زمان مربوط به زمان بررسی افسر بررسی کننده پرونده و FBI چک می‌باشد، چیدمان مدارک شما ممکن است زمان بررسی افسر را قدری کاهش دهد بطور مثال کاور لترها و ارائه نامه‌های مالی شفاف و … می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روند بررسی پرونده داشته باشد.

در انتها دقت کنید سریع ترین راه مهاجرت به کانادا محصول شرایط شما و توانایی شما و یا وکیل در ارائه یک پرونده مناسب و قوی به اداره مهاجرت کانادا است.

سوالات متداول

  1. استارتاپ کانادا زودتر به نتیجه می‌رسد یا سرمایه گذاری؟

با توجه به اینکه ابتدا پروسه سرمایه گذاری ورود متقاضی با اجازه کار هست و نه PR پس بین این دو روش قطعا استارتاپ سریع تر به نتیجه می‌رسد.

  1. در روش اکسپرس اینتری زمان بررسی پرونده چقدر خواهد بود؟

بسته به دسته بندی‌های مختلف در اکسپرس انتری زمان بندی نیز متفاوت خواهد بود اما به طور مثال در روش اسکیل ورکر زمان بررسی پرونده بین 7 ماه تا یک سال می‌باشد.

  1. اسپانسرشیپ همسر چقدر زمان میبرد؟

در صورتی که مدارک ارسالی شما کامل باشد و افسر برای مدارک تکمیلی آپدیت نخواهد، زمان به نتیجه رسیدن پرونده 7 تا 12 ماه خواهد بود.

  1. گرفتن اقامت کانادا از طریق تحصیلی چقدر زمان می برد؟

بعد از اتمام دوره تحصیلی 2 یا 4 ساله شما در کانادا باید دست کم یک سال سابقه کار کانادایی داشته باشید و بعد از آن می‌توانید از طریق اکسپرس اینتری CIC درخواست اقامت دائم بدید که این درخواست با توجه به امتیاز شما ممکن است در حدود یک سال زمان ببرد.

  1. خود اشتغالی کانادا چقدر طول می‌کشد؟

با توجه به تعداد زیاد پرونده های خود اشتغالی روند بررسی این پروسه جزو زمان برترین حالت های اخذ اقامت کانادا است و باید حدود 2 سال انتظار را در نظر داشته باشید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی