تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راه های جستجوی اساتید در پروسه اپلای

وی والت مشترک کشورها تحصیلات راه های جستجوی اساتید در پروسه اپلای

اگر برای مقطع دکتری اقدام می کنید، پس خوب است بدانید که تماس گرفتن با اساتید، تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن شانس شما در گرفتن پذیرش و کمک هزینه تحصیلی دارد. به همین دلیل، خوب است که از همان زمان که مشغول آماده شدن برای مدارک زبان هستید، ارتباط با اساتید را هم آغاز کنید. برای یافتن اساتید روشهای مختلفی وجود دارد چهار راهکار شناخته شده که بیش از روش‌های دیگر کاربردی است:

راهکارهای مختلف برای جستجوی اساتید در پروسه اپلای

 جستجو در وبسایت‌های دانشگاه‌های مختلف
یک روش شناخته شده برای یافتن استاد، به ویژه زمانی که شما می دانید از کدام دانشگاه‌ها می خواهید پذیرش بگیرید، جستجوی استاد در وبسایت دانشگاه مورد نظر است. شما با مراجعه به وبسایت دانشگاه‌ها و جستجو در بخش هیات علمی دپارتمان‌ها می توانید اساتیدی که بیشترین شباهت کاری را با شما دارند را پیدا کرده و سپس با آنها مکاتبه کنید.

برای این کار کافی است به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان وارد شوید و در سربرگ، به دنبال گزینه Faculties یا Colleges یا Departments بگردید تا بتوانید رشته خاص خودتان را از میان دانشکده‌ها و دپارتمان‌های مختلف پیدا کنید. سپس در صفحه ویژه رشته خود، به قسمت Academic staffs یا Faculty members وارد شوید. در این بخش‌ها، اسامی اعضای علمی دپارتمان معرفی می شوند که با کلیک بر روی هر کدام از اعضا (اساتید) می توانید پیج استاد مورد نظر را مشاهده کنید و ببینید که آیا متناسب برنامه شماست یا خیر.

مشورت با افراد دارای تجربه
برای یافتن استاد مورد نظرتان، با افرادی که دارای اطلاعات و تجربه کافی هستند مشورت کنید. بهترین افراد برای مشورت، اساتید و یا دانشجویانی هستند که پیش از شما پذیرش گرفته اند. 

پایگاه‌های علمی و شبکه‌های اجتماعی آکادمیک
این روزها شبکه‌های اجتماعی در همه حوزه‌ها نفوذ کرده اند. یکی از مواردی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید هستند در بحث جستجوی استاد است. البته هر شبکه ای مفید نیست و شما فقط به شبکه‌های تخصصی آکادمیک مراجعه کنید. مهم ترین شبکه‌های اجتماعی آکادمیک عبارتند از گوگل اسکالر (Scholar.google.com)، ریسرچ گیت (Researchgate.net)، و شبکه آکادمیا (academia.edu). این شبکه‌ها که از مهم ترین سوشال نتورک‌های آکادمیک هستند در واقع یک دیتابیس بسیار بزرگ و جامع از همه اساتید و آکادمیسین‌های برجسته دانشگاه‌ها هستند.

جستجو در مقالات و منابع پژوهشی
 یک راه دیگر، استفاده از مقالات و پژوهش‌ها است. این روش برای دانشجویانی مناسب است که کاملا با فیلد تحقیقاتی خود آشنایی دارند و می دانند قرار است در طول اخذ پذیرش روی چه پروژه ای کار کنند. وقتی نام اساتید را پیدا کردید کافی است نام آنها را در گوگل سرچ کنید تا اطلاعات تکمیلی از جمله دانشگاه محل تدریس ، فیلدهای تحقیقاتی، اطلاعات تماس و غیره آنها را به دست بیاورید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی