تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راهنمایی برای نوشتن درخواست برای کمک هزینه و یا بورسیه

وی والت مشترک کشورها تحصیلات راهنمایی برای نوشتن درخواست برای کمک هزینه و یا بورسیه

راهنمای ارائه درخواست برای بورسیه تحصیلی

نوشتن نامه درخواست بورسیه تاحدی برای همگان مشکل است زیرا سبک نگارش آن با با سایر مقالات متفاوت است. نوشتن یک نامه درخواست خوب شانس متقاضی را برای دریافت کمک هزینه افزایش چشمگیری خواهد داد.

✅ توجه داشته باشید که احتمالا نامه درخواست شما توسط فردی که در حوزه مطالعاتی شما تخصص ندارد، بررسی می شود. از اینرو سعی کنید با جملاتی ساده در مقدمه توضیح دهید که چرا حوزه مطالعاتی شما مهم است.

✅ وارد جزئیات نشوید. شما تنها لازم است نشان دهید که چرا حوزه تحقیقاتی تان ارزشمند است و چرا ارزش مطالعه دارد، نیازی به بیان جزئیات تخصصی نیست. با هر جمله ای که اضافه می کنید از خود بپرسید که آیا اصلا خواننده به دانستن این اطلاعات نیاز دارد؟

✅ اصطلاحات تخصصی را ساده سازی کنید. هرگونه مانع (اصطلاحات، اختصارات، کلمات خاص و توضیحات فنی) برای درک موضوع مطالعاتی تان را حذف نمایید. اگر اختصارات واقعا مفید هستند، کمتر از پنج بار استفاده شوند و در صورت وجود فاصله های طولانی در تکرار، از نوشتن کامل کلمه استفاده گردد.

✅ متن را برای خواننده جذاب کنید. به مجلاتی فکر کنید که از رنگ، تصاویر، قالب‌بندی، فاصله و سرفصل‌ها استفاده می‌کنند تا توجه ما را به نکات کلیدی جلب نمایند. همین کار را با نامه درخواست کمک هزینه انجام دهید. قسمت های متن را جدا کنید و با استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و فضای خالی، پیشنهاد خود را خوانا و قابل مشاهده تر کنید. از عناوین فرعی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که خواننده می تواند نکات کلیدی مورد نیاز را پیدا کند. در نهایت، برای تمام نکات کلیدی، از فونت پررنگ تر ، مورب، خط زیر و حتی رنگ متفاوت استفاده کنید.

در واقع هیچ چیز نمی تواند موفقیت در دریافت کمک مالی را تضمین کند، اما بسیاری از چیزها، می توانند شکست را تضمین کنند، و این چیزی است که ما در اینجا سعی می کنیم از آن اجتناب کنیم. شاید استفاده از نکات ذکر شده، شانس شما را در دریافت بورسیه و کمک هزینه افزایش دهد، پس از انها غافل نشوید.

منبع: Times Higher Education

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی