تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

گواهینامه رانندگی در انتاریو


زندگی در یک مکان جدید نیازمند اطلاع از جنبه های مختلف آنجاست که یکی از مهم ترین این جنبه ها، گواهینامه رانندگی در انتاریو و مسائل مربوط به آن است

انتاریو یکی از استان‌های بسیار معروف کاناداست که اتفاقا متقضیان زیادی برای مهاجرت دارد. طبیعی است که زندگی در یک مکان جدید نیازمند اطلاع از جنبه های مختلف آنجاست که یکی از مهم ترین این جنبه ها، گواهینامه رانندگی در انتاریو و مسائل مربوط به آن است. برای رانندگی در استان انتاریوی کانادا باید گواهینامه‌ی رانندگی داشته باشید و مراحلی در این مسیر وجود دارند که برای اخذ این گواهینامه باید آن‌ها را طی کنید.

گواهینامه رانندگی در انتاریو

آموختن رانندگی در انتاریو

اگر قصد دارید رانندگی در انتاریو را بیاموزید، انجام دو کار به شما کمک خواهد کرد. اول، خرید دفترچه رسمی رانندگی MTO. این دفترچه همه‌ی قوانین و قواعد ابتدایی در مورد رانندگی در انتاریو را به شما می‌آموزد و راهنمایی‌هایی را برای روش‌های امن رانندگی ارائه می‌دهد. همچنین فرایند دریافت گواهینامه رانندگی‌تان را نیز تشریح می‌کند. اگر قصد دارید که در آزمون کتبی G1 شرکت کنید، بخش قوانین رانندگی و علائم جاده‌ای هر آنچه را که لازم است، به شما خواهد آموخت.

دوم، آموزش‌های رانندگی را می‌توانید از طریق شرکتی که از سوی دولت انتاریو دارای مجوز رسمی است، فرا بگیرید. شما می‌توانید در هرجایی از انتاریو، از شهرهای بزرگی مثل تورنتو گرفته تا شهرهای کوچکی نظیر گودریچ به آموزشگاه‌های رانندگی دسترسی داشته باشید. آموزش‌های معتبر شامل دو بخش هستند: نخست بخش کلاس درس که همه‌ی قوانین و دانش موردنیاز در رانندگی را پوشش می‌دهد و دوم بخش رانندگی عملی که در آن یک راهنما یا مربی به شما کمک می‌کند که فنون و روش‌های رانندگی ایمن را یاد بگیرید.

نحوه‌ی اخذ گواهینامه‌ی رانندگی در انتاریو

برای اخذ گواهینامه در انتاریو، باید در سیستم یکپارچه‌ی صدور گواهینامه‌ی آن با نام Graduated Licensing program سه آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. گذراندن هر یک از آن‌ها، بخشی از محدودیت امکان رانندگی در انتاریو را برایتان از بین می‌برد.نخست، با آزمونی کتبی درباره‌ی قوانین رانندگی استاندارد در انتاریو مواجه می‌شوید که باید آن را پاس کنید تا گواهینامه‌ی G1 را اخذ نمایید.

G1 درواقع نوعی مجوز برای فرد متقاضی است؛ زیرا زمانی که آن را اخذ می‌کنید مجاز به یادگیری روش‌ها و کار با یک وسیله‌ی نقلیه هستید (همراه با برخی محدودیت‌ها). از تاریخی که 16 ساله می‌شوید مجاز به شرکت در این آزمون کتبی هستید.پس از 8 الی 12 ماه از اخذ گواهی G1 می‌توانید با هدف اخذ گواهینامه‌ی رانندگی G2 در آزمون عملی شرکت کنید. شرط اینکه به‌جای 12 ماه، 8 ماه پس از اخذ G1 در آزمون عملی شرکت کنید این است که برنامه‌ی آموزش‌های رانندگیِ قانونی در انتاریو را با موفقیت بگذرانید.

در غیر این صورت، مجبورید تا 12 ماه کامل صبر کنید.پس از 12 ماه و پس از اخذ موفقیت‌آمیز گواهینامه‌ی G2 می‌توانید در آزمون عملی دیگری شرکت کنید تا گواهینامه‌ی کامل رانندگی را بگیرید. این آزمون، آخرین مرحله‌ی کار است و بعد از آنکه آن را با موفقیت بگذرانید دیگر محدودیتی برای رانندگی در استان انتاریو نخواهید داشت.

راهنمایی مفید: تکمیل برنامه‌ی آموزش رانندگی، هزینه‌ی بیمه‌ی اتومبیلتان را کاهش خواهد داد. بدین واسطه می‌توانید به شرکت بیمه نشان دهید که آموزش‌های حرفه‌ای لازم را دیده‌اید و می‌توانید با ایمنی رانندگی کنید.

هزینه گواهینامه‌ی رانندگی در انتاریو

در هر یک از مراحل سه‌گانه‌ی Graduated Licensing program لازم است که مبلغی را پرداخت کنید. البته گزینه‌ای هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد که همه‌ی هزینه‌ها را به‌طور یکجا و در قالب یک مبلغِ واحد پرداخت کنید. در اینجا به جزئیاتی از هزینه‌های مختلفی که در خلال فرایند اخذ گواهینامه‌ی رانندگی متحمل می‌شوید، اشاره می‌کنیم:
سطح G1
پکیج گواهینامه G1 شامل یک ازمون کتبی یک آزمون رانندگی G2 و‌گواهینامه 5 ساله
158.25 دلار
یک ازمون کتبی ( پس از بار اول )
15.75 دلار
دفترچه رانندگی METO که برای ازمون رانندگی G1 از آن استفاده میشود
16 دلار

یک ازمون رانندگی G2
52.50 دلار
G3
یک ازمون رانندگی G
89.25 دلار
هزینه گواهینامه 5 ساله یا تمدید آن
90 دلار

جالب است بدانید که رانندگان انتاریو می‌توانند گواهینامه‌ی پیشرفته‌ی رانندگی را هم اخذ کنند که امکان استفاده از آن را به‌جای پاسپورت را برای نشان دادن هویت و شهروندی قانونی خود در گذرگاه‌های زمینی مرز بین آمریکا و کانادا برای آنها فراهم می‌کند. برای اخذ این گواهینامه باید فرایند جداگانه‌ای را در انتاریو طی کنید.

تعویض گواهینامه‌ی رانندگی

اگر در حال مهاجرت از کشوری دیگر به استان انتاریوی کانادا هستید، ممکن است بتوانید گواهینامه‌ی فعلی رانندگی‌تان را به گواهینامه‌ی مجاز در انتاریو تبدیل کنید. کشورهایی که می‌توانند از این مزیت استفاده کنند عبارت‌اند از:

آمریکا
استرالیا
اتریش
آلمان
سوئیس
بلژیک
فرانسه
کشورهای قلمروی بریتانیا یعنی انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و جزیره‌ی مان
ایرلند
ژاپن
کره‌ی جنوبی
نیوزلند
تایوان
مستندسازی درست برای تعویض گواهینامه امری ضروری می‌باشد. اگر هم از کشوری غیر از کشورهای ذکرشده به کانادا می‌آیید، هنوز هم می‌توانید از گواهینامه‌ی فعلی و تجربیات قبلی‌تان در رانندگی به‌منظور کاهش الزامات آزمون گواهینامه‌ی رانندگی، استفاده کنید. اینکه این الزامات چقدر کم شوند بستگی به میزان تجربیاتی دارد که از قبل اندوخته‌اید

نکته:

  • از طریق انلاین هم میشود نوت رانندگی را مطالعه کرد و احتیاج به خرید نیست
  • افیسرهای بوردر به پاسپورت هم نگاه میکنند که بهتر همراه داشته باشید همیشه

تست های امادگی برای گواهینامه G1 بر اساس کتاب راهنمایی

سایت تست گواهینامه g1


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی