تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نحوه دریافت تابعیت کانادا برای کودکان متولد خارج از کانادا

وی والت آمریکا کانادا اطلاعات کاربردی اطلاعات کاربردی کانادا نحوه دریافت تابعیت کانادا برای کودکان متولد خارج از کانادا

فرزندان کانادایی متولد آمریکا می توانند به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت کنند.

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ، اجازه می دهد تابعیت به اولین نسل متولد شده در خارج از کشور منتقل شود . توجه داشته باشید که حداقل یکی از والدین بیولوژیکی یا قانونی در زمان تولد کودک باید شهروند کانادا باشد.

نکته: اگر در آمریکا متولد شده اید و والدین شما کانادایی هستند نیز ممکن است واجد شرایط باشید تا برای خودتان برای شهروندی درخواست کنید.

شهروندی کانادا

جهت دریافت تابعیت برای فرزندان متولد آمریکا ، شما باید مدرک شهروندی ، که به عنوان گواهی شهروندی کانادا نیز شناخته می شود ، درخواست کنید. وب سایت IRCC می گوید هزینه این برنامه حدود 75 دلار CAD است و بررسی آن حدود 5 ماه طول می کشد. اداره مهاجرت ممکن است در موارد ضروری بتواند روند رسیدگی را تسریع ببخشید.

اگر بتوانید این گواهی را دریافت کنید ، فرزندانتان از مزایای شهروندی کانادایی بهره مند می شوند و از محدودیت هایی که برای دیگر افراد وجود دارد معاف میشوند.

با این وجود ، اداراه مهاجرت و شهروندی کانادا تضمین نمی کند که فرزند شما صلاحیت درخواست تصدیق تابعیت را دارد. برخی فاکتورها ممکن است در صلاحیت شما برای دریافت تابعیت تأثیر بگذارد مانند نحوه و زمان اخذ تابعیت کانادا.

هنگام ارسال برنامه ، اسناد شما باید واضح ، خوانا و رنگی باشد. IRCC شناسنامه اصلی را درخواست می کند که نام والد کانادایی را نشان می دهد.

شما همچنین به اثبات اینکه حداقل یکی از والدین هنگام تولد شهروند کانادا بوده است نیاز خواهید داشت. این می تواند شامل شناسنامه والدین ، ​​سند تابعیت یا هر مدرک دیگری برای اثبات شهروندی کانادایی والدین باشد.

اگر به دلایلی نام والدین در شناسنامه درج نشده باشد ، IRCC سوابق تولد و اسناد تأیید کننده نام والد کانادایی را می پذیرد. اینها می تواند حکم قبل از تولد ، حکم دادگاه ، توافق نامه جایگزینی یا سوابق بیمارستان باشد. دستورهای فرزندخواندگی در این مورد پذیرفته نمی شوند.

IRCC همچنین توضیح می خواهد که چرا نام والدین کانادایی در شناسنامه متقاضی درج نشده است ، یا چرا شناسنامه تغییر کرده یا جایگزین شده است. اگر مطمئن نیستید ، دلیل آن را توضیح دهید.

هنگامی که IRCC درخواست تکمیل شده شما را دریافت می کند ، آنها “تأیید رسید” را ارسال می کنند. اگر آنها متوجه شوند که مدارک شما ناقص است ، آن را دوباره برای شما ارسال می کنند و سپس فرصت دیگری برای پر کردن فرم ها و تمکیل مدارک به شما خواهند داد. اگر آنها مدارک شما را کامل بدانند ، گواهی تابعیت را برای شما خواهند فرستاد و شما شهروندی آمریکا در اختیار خواهید داشت.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی