تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آیا اخذ ویزای تضمینی کانادا امکانپذیر است ؟!

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت اطلاعات ویزا و مهاجرت کانادا آیا اخذ ویزای تضمینی کانادا امکانپذیر است ؟!

ویزای تضمینی کانادا امکانپذیر نیست

در کانادا سازمانهای بسیار مهمی در زمینه تنظیم مقررات حوزه مهاجرت فعالیت میکنند. از این بین نام دو سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد. سازمان IRCC و یا سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا که اجرا کننده قوانین حوزه مهاجرت و مسئول جذب و ساماندهی مهاجرین است و همچنین CICC و یا کالج مشاورین مهاجرت و شهروندی که مسئول ایجاد قوانین و نظارت بر فعالیتهای مشاورین رسمی مهاجرت است.

هر دو سازمانی که در بالا نام برده شدند به صورت منظم اطلاع رسانی های مختلفی در مورد کلاهبرداری های شایع در زمینه مهاجرت میکنند. در اینجا قصد داریم به یکی از مهمترین اطلاع رسانی های انجام شده بپردازیم.

دریافت ویزا تضمین شدنی نیست

یکی از عجیب ترین اتفاقات در زمینه مهاجرت به کانادا این است که به دنبال تضمین برای دریافت ویزا باشیم. با اینکه سازمانهای کانادایی که خود متولی قوانین حوزه مهاجرت هستند (از جمله IRCC و CICC) بارها گفته اند که تضمین در اخذ ویزا یعنی کلاهبرداری و حتی ایران اخذ ویزای تضمینی را ممنوع اعلام کرده است، باز هم متقاضیان مهاجرت به دنبال اخذ تضمین هستند و برای کارهای مهاجرتی به سراغ کسی میروند که کارها را تضمین کند! نتیجه البته واضح است و نیاز به توضیح ندارد.

به چه چیزهایی شک کنیم؟

هر زمان به یکی از موارد زیر برخورد کردید حتما به درستی آن شک کنید:

  • همه پول را بعد از اخذ ویزا پرداخت کنید!
  • در سفارت کانادا آشنا داریم و کارها را انجام میدهد (بعد از ارسال مدارک اصلا مشخص نیست مدارک شما به کدام افسیر در کدام سفارت جهت بررسی ارسال شده است).
  • در صورتی که ویزا را نگرفتیم همه پول شما (یا بخشی از آن) را پس میدهیم
  • در قرارداد قید میکنیم دریافت ویزا تضمین میشود!
  • به صورت محضری امضا میدهیم که ویزای شما را دریافت میکنیم!
  • و …

به این نکته نیز توجه کنید که در بسیاری از این موارد مشخص نیست که چه اطلاعات و مدارکی را در پرونده شما قرار میدهند و ارسال میکنند که ممکن است در آینده شما را با مشکلاتی جدی و بعضا جبران ناپذیر روبرو کنند.

IRCC و CICC‌ در این مورد چه میگویند؟

موضع سازمانهای کانادایی البته بسیار واضح است. در تصویر زیر متن برگرفته از وبسایت رسمی سازمان IRCC مشخص شده است. (برای دسترسی به صفحه اصلی در وبسایت IRCC اینجا کلیک کنید)

به یاد داشته باشید که:

هیچ کس نمیتواند تضمین دریافت شغل و یا ویزای کانادا را به شما بدهد

فقط افسران مهاجرت در کانادا، در سفارتخانه ها، کمیسیون های عالی و کنسولگری های کانادا می توانند برای صدور ویزا تصمیم بگیرند

همچنین سازمان CICC نیز در توئیتر خود مطالب زیر را منتشر کرد:

هیچ کس نمیتواند در نتیجه اپلیکیشن مهاجرتی شما تاثیرگذاری [نفوذ] کند

آفسیر ویزا که اپلیکیشن شما را بررسی می کند، بر اساس شایستگی های پرونده شما یک تصمیم مستقل خواهد گرفت. به عبارت دیگر، آنها فقط درخواست شما و مدارک و شواهد اضافی [ارائه شده توسط شما] را در نظر خواهند گرفت

مراقب جملاتی مانند من یک دوست [در اداره مهاجرت] دارم و یا کسی را میشناسم که کارهای شما را آسان میکند، باشید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی