تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

قوانین ازدواج در کانادا


ازدواج در کانادا

من برای ازدواج در کانادا باید چند سال سن داشته باشم؟

اگر 18 سال یا بالاتر دارید ، می توانید بدون اجازه والدین خود ازدواج کنید.

اگر 16 یا 17 سال دارید ، در صورت اجازه والدین یا سرپرست یا حکم دادگاه به شما اجازه ازدواج می دهد می توانید ازدواج کنید.

اگر کمتر از 16 سال داشته باشید نمی توانید در آلبرتا ازدواج کنید.

وقتی ازدواج می کنم ، باید نام خانوادگی شوهرم را بردارم؟

خیر. تغییر نام خانوادگی پس از ازدواج فقط یک رسم است و هرگز یک الزام قانونی نبوده است. وقتی ازدواج می کنید گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. ممکن است نام خانوادگی خود را نگه دارید ، ممکن است نام شوهرتان را بگیرید ، یا ممکن است از نام خانوادگی (ترکیبی از اسمیت-جونز یا جونز اسمیت) استفاده کنید.

همچنین می توانید ضمن استفاده از نام خانوادگی خود برای اهداف قانونی ، مانند گذرنامه ، حساب های بانکی ، گواهینامه رانندگی و غیره ، از نام خانوادگی همسرتان برای اهداف اجتماعی نیز استفاده کنید. نکته مهم این است که شما نباید در تلاش برای جعل شخصی از هر دو نام استفاده کنید.

اگر تصمیم به استفاده از نام خانوادگی همسر خود دارید ، لازم نیست به وزارت آمار حیاتی اطلاع دهید. 
با این وجود ، شما باید ترتیب دهید كه تمام اسناد شخصی خود را تغییر داده تا نام جدید خود را منعكس كنید. 

برای تنظیم نام خود در حساب های خود ، کارتهای اعتباری و کارتهای بانکی و دولت فدرال باید با بانک خود تماس بگیرید تا با اسنادی از قبیل شماره بیمه اجتماعی و گذرنامه خود رسیدگی کنید. مجوز رانندگی شما نیز باید تغییر کند. مدارک مهمی مانند بیمه نامه و شماره خدمات درمانی خود را فراموش نکنید.

شوهر شما گزینه های مشابهی را در اختیار او قرار داده است. او ممکن است نام خود را نگه دارد ، نام شما را ببرد یا از ترکیب هر دو استفاده کند.

ما دوست داریم موارد ازدواج خود را بنویسیم. آیا مواردی وجود دارد که باید آنها را بگنجانیم؟

مهریه ازدواج در کانادا

مواردی که طبق قانون ازدواج (آلبرتا) باید درج شوند (به لینک زیر مراجعه کنید) بسیار ساده هستند.  این ازدواج باید توسط یکی از روحانیون ثبت شده در این قانون یا یک کمیساریای ازدواج منصوب شده در قانون انجام شود. ثبت نام این افراد حفظ می شود. قانون ازدواج نیز میگوید که باید دو بزرگسالان، شاهدان معتبر وجود داشته باشد. 

برای تهیه لیست کاملی از کمیساران ازدواج دائمی ، به لیست لیست کمیسون ازدواج در وب سایت سرویس آلبرتا مراجعه کنید یا با یک دفتر نماینده ثبت آلبرتا تماس بگیرید

در قانون فقط دو شرط وجود دارد برای کلماتی که هنگام اجرای آن توسط یک کمیسر ازدواج باید
در این مراسم استفاده شود. هریک از شما باید بگویید:

“من به طور جدی اعلام می کنم که از هیچ گونه مانع قانونی نمی دانم که چرا من (نام ایالت) ممکن است در ازدواج با (نام دولت) نپیوندم” ، و هریک از شما باید به دیگری بگویید:

” من از افراد حاضر می خواهم که شاهد باشند که من شما را می گیرم تا همسر (شوهر) زن و شوهر قانونی خود باشم. ” جدای از این کلمات ، ممکن است هر کلمه یا قسمتی که شما تصمیم به ایجاد آن دارید ، گنجانده شود.

اگر عروسی کلیسایی دارید ، باید با وزیر خود مشورت کنید تا مطمئن شوید انتخاب شما قابل قبول است. هر دوی شما باید زبان مورد استفاده در مراسم را بفهمید وگرنه یک مترجم باید حضور داشته باشد
تا هر دو معنی این مراسم را تفسیر و توضیح دهد.

برای ازدواج باید چه قوانینی را رعایت کنیم؟

ثبت ازدواج ایرانی در کانادا

در کانادا ، هم دولت فدرال و هم استان ها قدرت ازدواج دارند. دولت فدرال دارای دو قانون فدرال است که در رابطه با ازدواج به طور خاص ، قانون ازدواج (مراتب ممنوعه) و قانون ازدواج برای اهداف مدنی است . هر دو عمل کاملاً کوتاه هستند.

قانون  ازدواج (مراتب ممنوعه) (به لینک زیر مراجعه کنید) افرادی مانند برادران و خواهران را که ممکن است ازدواج نکنند ، زیرا ممکن است با هم رابطه نزدیکی با خون یا فرزندخوانی داشته باشند ، ازدواج می کند. 

قانون ازدواج مدنی 2005 ج 33 (لینک زیر) ازدواج بین افراد هم جنس که در آن ازدواج به عنوان اتحاد دو نفر به محرومیت از دیگران تعریف می کند به رسمیت می شناسد. این قانون به منظور حمایت از حقوق مقامات مذهبی از عدم پذیرش مراسم ازدواج که مطابق با عقاید مذهبی آنها نیست ، ادامه می یابد.

علاوه بر این ، قانون بطور خاص تصریح می کند که همسران همجنسگرا نمی توانند از مزایایی محروم شوند و یا به موجب قانون تحت هیچ گونه تعهد یا مجازاتی قرار بگیرند ، فقط به این دلیل که آنها تصمیم گرفتند آزادی خود را برای ازدواج انجام دهند.

به استثناء این قوانین فدرال ، استانها قوانینی را در مورد ازدواج وضع می كنند. در آلبرتا به این قانون ازدواج گفته می شود (به لینک زیر مراجعه کنید) . این قانون به تعدادی از موارد لازم برای ازدواجهای قانونی می پردازد:

  • ظرفیت ازدواج؛
  • قوانینی که باید رعایت شود؛
  • افرادی که ممکن است ازدواج کنند و
  • مجازات عدم پیروی از قانون.

“ظرفیت ازدواج” به چه معنی است؟

برای داشتن توانایی ازدواج ، باید توانایی جسمی ، روحی و قانونی ازدواج را داشته باشید. از نظر جسمی باید بتوانید ازدواج را خلاصه کنید. از نظر ذهنی ، باید ماهیت این مراسم را درک کنید. از نظر قانونی ، شما باید 18 سال یا بالاتر باشید و قبلاً ازدواج نکرده اید. محدودیت سن قانونی استثناست. 

اگر کمتر از 18 سال و بالای 16 سال داشته باشید ممکن است با رضایت والدین خود ازدواج کنید. اگر نامه ای از پزشک پزشکی بگیرید که می گوید شما مادر یک فرزند زنده هستید یا باردار هستید ، ممکن است در سن زیر 16 سالگی ازدواج کنید.

برخی از قوانین خاص وجود دارد که اگر شما یک نقص ذهنی داشته باشید برای شما اعمال می شود.قانون ازدواج می گوید که هیچ کس نباید به جواز ازدواج صدور و یا انجام مراسم ازدواج اگر او دلیلی برای باور کردن که شما در موضوع سرپرستی و یا امانتداری سفارش و یا یک گواهی نامه از ناتوانی تحت هستند بزرگسالان ولایت و قانون قیمومت . 

در این حالت ، باید به سرپرست یا متولی شما 14 روز از درخواست شما برای دریافت مجوز ازدواج یا مراسم ازدواج اطلاع داده شود ، یا شما باید نامه ای از پزشک پزشکی به صادرکننده پروانه ازدواج ارائه دهید که در آن می گوید شما می دانید ازدواج چیست و وظایف و مسئولیتهای درگیر

آیا برای ازدواج به مجوز احتیاج داریم؟

بله ، شما باید مجوز ازدواج بگیرید. در بیشتر دفاتر ثبت احوال استان می توانید درخواست مجوز ازدواج کنید. به صفحات زرد در قسمت Registry نگاه کنید یا روی پیوند زیر کلیک کنید تا یک رجیستری در نزدیکی شما پیدا شود. سؤال زیر را برای اسنادی که باید برای خود بیاورید ببینید. مجوز ازدواج در حالی که منتظر ثبت نام هستید صادر می شود.

هزینه دولت برای مجوز ازدواج 40.00 دلار است و سپس ثبت نام هزینه خدمات را در بالای آن دریافت می کند. هزینه خدمات می تواند بین ثبت نام ها متفاوت باشد.

جواز ازدواج به مدت 3 ماه از تاریخ انتشار معتبر است بنابراین مراسم عروسی باید در آن زمان برگزار شود. شما باید مجوز ازدواج را به شخصی که ازدواج خود را انجام می دهد ، بدهید.

شخصی که ازدواج شما را انجام می دهد باید مجوز ازدواج کامل را برای ثبت نام در مدت 48 ساعت پس از مراسم به دولت آلبرتا ارسال کند. پس از ثبت ازدواج ، می توانید گواهی ازدواج را به عنوان اثبات ازدواج خود سفارش دهید. شما به طور خودکار یکی را دریافت نمی کنید. سفارشات را می توانید در بیشتر دفاتر ثبت احوال استان با هزینه ای قرار دهید.

برای گرفتن مجوز ازدواج چه مدارکی لازم داریم؟

برای درخواست جواز ازدواج ، شما و همسرتان باید با هم به اداره ثبت احوال بروید. شما باید برخی از فرم ها را با اطلاعات شخصی پر کنید و قسم بخورید یا به یک تأیید ادعا کنید که اطلاعات داده شده صحیح است. شما باید شناسایی کنید که سن شما را ثابت کند.

بسته به وضعیت خود ممکن است به اسناد دیگر احتیاج داشته باشید:

  • اگر هنوز با شخص دیگری ازدواج کرده اید ، نمی توانید درخواست مجوز ازدواج کنید. 
    اگر طلاق گرفته اید ، باید اثبات اثبات طلاق نهایی را نشان دهید ، مانند گواهی طلاق یا حکم مطلق. سند طلاق باید به زبان انگلیسی باشد. اگر به زبان دیگری باشد ، لازم است که آن را ترجمه کنید. برای نیاز به ترجمه با یک نماینده رجیستری تماس بگیرید.
  • اگر بیوه هستید ، نیازی به تهیه گواهی فوت ندارید.
  • اگر ازدواج قبلی شما فسخ شد ، باید نسخه ای از حكم دادگاه مبنی بر فسخ ازدواج را نشان دهید.

اگر همسر یا همسران تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر باشند ، اجازه ازدواج صادر نمی شود و اگر ازدواج انجام شود ، نمی توان مراسم ازدواج برگزار کرد.

به جز در موارد نادر ، هیچگونه اطلاعات پزشکی یا آزمایش خون لازم نیست.

چه اتفاقی می افتد اگر قوانین مربوط به ازدواج را زیر پا بگذاریم؟

در صورت عدم رعایت قانون ، مجازاتهای زیادی در قانون ازدواج (آلبرتا) وجود دارد. با این وجود راهی برای اصلاح اوضاع نیز وجود دارد تا خود ازدواج شما باطل نباشد. اگر در رابطه با درخواست سوگند خود برای مجوز ازدواج اظهارات دروغین داشته باشید ، ممکن است تا 500 دلار جریمه شوید ، و اگر پرداخت نکنید ، ممکن است حداکثر تا 30 روز به زندان فرستاده شوید.

اگر شخصی مجوز ازدواج صادر کند یا بر خلاف قانون مراسم ازدواج را انجام دهد ، ممکن است با همان مجازاتها روبرو شود. با این وجود ، این مهم است که بدانید بخشی وجود دارد که می گوید ازدواج شما معتبر نخواهد بود فقط به این دلیل که شخص جواز یا شخص انجام دهنده این مراسم از این قانون پیروی نکرده است ، و یک قاضی ممکن است دستور دهد که ازدواج حلال باشد. . 

این بدان معنی است که اگر رجیستری که مجوز خود را بدست آورده اید در تهیه درخواست شما به نوعی اشتباه می کند ، ازدواج شما نامعتبر خواهد بود. همچنین ، اگر بعد از این مراسم فهمیدید که وزیر یا نماینده ازدواج شما توانایی ازدواج با شما را نداشتند ، ازدواج شما هنوز هم معتبر خواهد بود ، اگرچه ممکن است مجبور شوید برای دستور قاضی که چنین می گوید ، اقدام کنید.

اگر شما یا همسرتان در سن کم است ، و بدون اینکه رضایت لازم والدین یا سرپرستان را داشته باشید ازدواج کرده اید ، اگر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشید ، اگر از زمان برگزاری رابطه جنسی ، یا اگر زندگی می کنید ، ازدواج شما همچنان معتبر خواهد بود. با هم به عنوان زن و شوهر

من واقعاً دوست دارم بهترین دوست من با نامزد من ازدواج کند و آیا این امکان پذیر است؟

این امر تنها درصورتی ممکن خواهد بود که دوست شما صلاحیت کمیسیون ازدواج موقت را داشته باشد. فقط قضات ، سناتورهای فعلی ، بازنشسته ها ، اعضای پارلمان آلبرتا و اعضای مجلس قانونگذاری و عضو کمیسیون ازدواج دائم و فعال سابق آلبرتا در وضعیت خوب یا یک کمیساریای ازدواج فعال یا سابق دائم (یا معادل دائمی) از حوزه های دیگر قضایی کانادا. 

کمیسران ازدواج موقت فقط برای یک روز منصوب می شوند. برای پردازش برنامه می تواند سه تا چهار هفته طول بکشد ، بنابراین اگر می خواهید این گزینه را انتخاب کنید ، باید زمان کافی را اختصاص دهید.

در شرایط خاص ، بسیار محدود ، می توانید برای قرار ملاقات موقت شخصی که در لیست فوق قرار نمی گیرد ، اقدام کنید. به این قرار ملاقات محدود موقت گفته می شود. در مورد فرم درخواست ، شما باید توضیح دقیقی در مورد اینکه چرا یک کمیسر دائم ازدواج آلبرتا برای انجام مراسم ازدواج در دسترس نیست ، و اسامی تمام کمیسیون های ازدواج که با آنها تماس گرفته اید ، ارائه دهید. باز هم ، روند تصویب می تواند تا سه یا چهار هفته طول بکشد.

اطلاعات و فرم های اضافی از خدمات دولت آلبرتا ، آمار حیاتی ( لینک ee e در زیر) در دسترس است.

نامزد من و من می خواهیم در یک کشور خارجی ازدواج کنیم. آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟

بله ، تا زمانی که شما تمام شرایط اقتدار مسئول ازدواج را در کشوری که می خواهید ازدواج کنید ، برآورده کنید.

قبل از ترک کانادا باید این شرایط را تعیین کنید. اغلب نماینده مسافرتی شما یا هتلی که در آن اقامت دارید می تواند این اطلاعات را ارائه دهد. همچنین می توانید یک جستجو در اینترنت انجام داده یا با دفتر کنسولگری کشور تماس بگیرید.

توجه: اطمینان از دریافت گواهی ازدواج از کشوری که ازدواج شما به عنوان اثبات وضعیت زناشویی شما دریافت می شود ، مهم است.

اطلاعات تکمیلی در مورد ازدواج در یک کشور خارجی در وب سایت امور کنسولی کانادا موجود است

من و همسرم در آلبرتا زندگی می کنیم اما در یک کشور خارجی ازدواج کردیم. 
آیا ما باید ازدواج خود را در آلبرتا ثبت کنیم؟

شماره. فقط ازدواج هایی که در آلبرتا اتفاق افتاده توسط آلبرتا ویتال آمار ثبت شده است.

ازدواج شما در کشوری که در آن صورت گرفته است ثبت خواهد شد تا زمانی که تمام شرایط محلی را برآورده کنید. گواهی ازدواج شما ، صادر شده توسط مقامات کشور مسئول ازدواج ، اثبات وضعیت زناشویی شما است.

با کسی ازدواج کردم که یک شهروند خارجی است. آیا همسر من می تواند به طور خودکار وارد کانادا شود؟

ازدواج با تبعه کانادا

خیر. مراحل خاصی وجود دارد که باید قبل از اینکه شهروند غیر کانادایی بتواند در کانادا اقامت داشته باشد ،
دنبال شود. برای اطلاعات بیشتر ، به لینکهای زیر ذکر شده ، به شهروندی و مهاجرت – حمایت مالی مهاجرت مراجعه کنید.

آیا اگربا یک کانادایی ازدواج کنم در کانادا می توانم در کانادا زندگی کنم؟

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

اگر در حال حاضر به طور قانونی در کانادا با ویزا مانند مجوز کار یا مجوز تحصیل زندگی می کنید
و با یک شهروند کانادایی ازدواج کرده اید ، می توانید در کانادا بمانید در حالی که درخواست حمایت از همسران در حال رسیدگی است. … شما خواهد پس از آن برای اقامت دائم در اعمال کانادا .

چه تعداد همسر می توانید در کانادا داشته باشید؟

کانادا : کلیه اشکال تعدد زوجات و برخی روابط جنسی غیررسمی چندگانه ، طبق بند 293 قانون جزا غیرقانونی است. بیگامی با بند 290 چند همسری ممنوع است. با این وجود ، مدت طولانی است که قانون ممنوعیت تعدد زوجات کارآمد نبوده است.

آیا می توانم دوباره بدون طلاق ازدواج کنم؟

شما نمی توانید بدون گرفتن حکم طلاق از همسر خود مجدداً ازدواج مجدد کنید ، 2. اگر همسرتان در این زمینه شکایتی علیه شما داشته باشد ، زندگی در رابطه نیز به عنوان عمل زنا مجازات می شود. … به تو می تواند دوباره بدون ازدواج گرفتن طلاق ، از همسر اول، با حکم دادگاه.

پیوندها

  1. قانون (درجه ممنوع) قانون
  2. قانون ازدواج ملکی
  3. لیست نمایندگان ثبت نام آلبرتا
  4. خدمات دولت آلبرتا ، آمار مهم
  5. امور کنسولی کانادا – ازدواج در یک کشور خارجی
  6. شهروندی و مهاجرت – حمایت مالی مهاجران
  7. قانون آمار حیاتی

بیشتر بخوانید :

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی