تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بررسی و معرفی دانشگاه های گروه هشت استرالیا

وی والت اقیانوسیه استرالیا تحصیلات بررسی و معرفی دانشگاه های گروه هشت استرالیا

معرفی دانشگاه های گروه هشت استرالیا

استرالیا به عنوان سومین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی برای تحصیل، شگفتی های زیادی در خود دارد. در حال حاضر، 43 دانشگاه رسمی و تعداد زیادی از برنامه های مطالعاتی در این کشور وجود دارد که هر یک از آنها براساس استانداردهای بی نظیر آموزشی طراحی شده اند. با این حال، هشت دانشگاه در استرالیا وجود دارد که در رده بندی های ملی و بین المللی در جایگاه ویژه ای ایستاده اند. این دانشگاه ها، دانشگاه های گروه هشت استرالیا را تشکیل می دهند و در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند.

دانشگاه های گروه هشت استرالیا کدامند؟

این دانشگاه ها از هشت دانشگاه برتر استرالیا تشکیل شده اند که به نام Go8 مشهور می باشند.

  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه نیو ساوت ولز
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه استرالیا غربی
  • دانشگاه آدلاید 

دانشگاه های گروه هشت استرالیا در سال 1999 با هدف حفظ و ارتقاء تعالی دانشگاهی در استرالیا تشکیل شد. از زمان تاسیس، این گروه در آموزش عالی ملی و اقتصاد محلی نقش اساسی داشته است. تأثیر گروه هشت در موقعیت استرالیا در بازار بین المللی آموزش عالی نیز احساس شده است.
طبق رتبه بندی های انجام شده، هفت دانشگاه از Go8 در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. علاوه بر این، بر اساس داده های ثبت شده بین المللی برخی از دانشگاه ها جزو دانشگاه های هدف در جهان می باشند. آمارهای رسمی نشان می دهد که در حال حاضر حدود 380،000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند. از نظر آماری به این معنی است که دانشگاه های گروه هشت استرالیا بیش از یک چهارم از دانشجویان بین المللی این کشور را در خود جای داده اند.
Go8 یک بازیگر مهم در اقتصاد محلی استرالیا است. براساس محاسبات رسمی، سهم این هشت دانشگاه در اقتصاد ملی سالانه در حدود 66 میلیارد دلار استرالیا است.

تعداد زیادی از برندگان جایزه نوبل ارتباط مستقیمی با این دسته از دانشگاه های استرالیا داشته اند. این موضوع نشان دهنده آن است که آموزش ارائه شده در این دانشگاه ها تاثیر مستقیمی در ترویج علم، اختراعات مهم جهان و پیشرفت دانش دارد. بیش از 70 درصد مقالات تولید شده در استرالیا زیر نظر این دانشگاه ها ارائه میشوند. 

1- دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا یک دانشگاه دولتی است که در شهر کانبرا واقع شده است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا و در رده های جهانی دارای رتبه بالایی می باشد. دانشگاه ملی استرالیا رشته های مختلفی را ارائه می دهند: مهندسی و علوم کامپیوتر، تجارت و کسب و کار، هنر، جامعه و فرهنگ، حقوق و قانون، علوم طبیعی، فیزیکی و محیط زیست، بهداشت و پزشکی. این دانشگاه میزبان تعداد زیادی از دانشجویان خارجی است و تجربه تحصیل شما در دانشگاه ملی استرالیا بی نظیر خواهد بود.

2- دانشگاه موناش

یکی دیگر از دانشگاه های گروه هشت استرالیا دانشگاه موناش می باشد. پردیس اصلی آن در ملبورن واقع شده است. دانشگاه موناش یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا است و همیشه در رده بندی، رتبه بالایی دارد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های مطالعاتی را ارائه می دهد: هنر، طراحی و معماری، علوم انسانی و علوم اجتماعی، تجارت، آموزش، مهندسی، فناوری اطلاعات، حقوق، پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی، داروسازی و علوم دارویی و علوم.

3- دانشگاه ملبورن

پایه و اساس شکل گیری دانشگاه ملبورن ما را به سال 1853 بازمی گرداند. امروز، این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین ها در کشور و در بین دانشگاه های گروه هشت استرالیا شناخته می شود. دانشگاه ملبورن به دلیل شهرت، تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند. برنامه های مطالعاتی که در دانشگاه ملبورن تدریس می شود مجموعه گسترده ای از حوزه های مختلف شامل معماری، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، تجارت و اقتصاد، آموزش، مهندسی، محیط زیست، بهداشت، IT و علوم رایانه، حقوق، موسیقی، علوم، دامپزشکی و کشاورزی است.

4- دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز که در سال 1949 تاسیس شده است، یکی از دانشگاه های گروه هشت استرالیا و یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی برجسته در این کشور می باشد. این دانشگاه در چند زمینه مختلف در بین بهترین های استرالیا و جهان قرار گرفته است. شهرت دانشگاه نیو ساوت ولز فراتر از مرزهای ملی است و امروز تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جلب می کند. اعتبار علمی دانشگاه نیو ساوت ولز نتیجه شهرت جهانی، برنامه های مطالعاتی انعطاف پذیر و پژوهش محور و تجربه بین المللی است.

5- دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند در سال 1909 تاسیس شده است. پردیس اصلی آن در پایتخت کوئینزلند یعنی بریزبن قرار دارد، اما این دانشگاه دارای دانشگاه های دیگری نیز هست که در سایر نقاط استرالیا واقع شده اند. به لطف نتایج علمی ثابت شده، دانشگاه کوئینزلند به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا شناخته می شود که یک جذابیت عمده برای دانشجویان محلی و بین المللی نیز می باشد. از سال 2018، داده های گرفته شده از دانشگاه نشان می دهد که بیش از 53،000 دانشجو در دوره های آموزشی آن شرکت کرده اند.

۶- دانشگاه سیدنی

یکی از مشهورترین اعضای دانشگاه های گروه هشت استرالیا، دانشگاه سیدنی قدیمی ترین دانشگاه استرالیا می باشد. این دانشگاه در سال 1850 برای اولین بار با هدف دستیابی به یک مرکز آموزش عالی پیشرو، درهای خود را به روی دانشجویان باز کرد. امروز این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا و در جهان شناخته می شود که همواره در رتبه های برتر قرار می گیرد. دانشگاه سیدنی علاوه بر دانشگاه اصلی خود که در شهر سیدنی قرار دارد، شبکه گسترده ای از دانشگاه ها را در سراسر کشور اداره می کند.

7- دانشگاه استرالیا غربی

دانشگاه استرالیا غربی قدیمی ترین دانشگاه ایالت استرالیا غربی است. به هر حال این دانشگاه بیشتر به دلیل اعتبار خود شناخته می شود تا به خاطر قدمتش. دانشگاه استرالیا غربی همواره به عنوان بهترین دانشگاه در این بخش از استرالیا انتخاب شده و در بین بهترین دانشگاه های سراسر کشور رتبه بندی می گردد. تحصیل در دانشگاه استرالیا غربی انتخابی است که از آن پشیمان نخواهید شد. در این دانشگاه پیشرو جهان، طیف گسترده ای از دوره ها به شما پیشنهاد می شود. برنامه های مطالعاتی آن به دانشجو ابتکار عمل و رویکردی منحصر به فرد می دهد.

8- دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید مانند دیگر دانشگاه های گروه هشت استرالیا جزو برترین دانشگاه های دنیاست. دانشگاه آدلاید که همیشه در بالای فهرست بهترین دانشگاههای استرالیا یافت می شود، مقصد جذابی برای بسیاری از دانشجویان با استعداد است. در حال حاضر این دانشگاه حدود 27000 دانشجو دارد و دانشجویان بین المللی سهم قابل توجهی از این عدد را به خود اختصاص داده اند. ارقام رسمی نشان می دهد که بیش از 7000 دانشجوی خارجی در این دانشگاه شگفت انگیز تحصیل می کنند که عمدتاً از چین، سنگاپور و مالزی به استرالیا آمده اند.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی