تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

معرفی و بررسی دانشگاه های سیدنی استرالیا

وی والت اقیانوسیه استرالیا تحصیلات معرفی و بررسی دانشگاه های سیدنی استرالیا

معرفی شهر سیدن استرالیا

سیدنی مرکز ایالت New South Wales و پرجمعیت ترین شهر استرالیا است. سیدنی مشهورترین شهر استرالیا و مرکز تجمع بسیاری از مهاجرین با فرهنگ های متفاوت است. این شهر از جمله شهرهای مهم ساحلی استرالیا است که در نزدیکی بندر جکسون قرار دارد. سیدنی اولین شهر مهم استرالیا در زمینه توریسم و گردشگری است. این شهر به عنوان دروازه اصلی ورود گردشگران به استرالیا مشهور است. در سال 2013 بیش از 3 میلیون نفر از شهر سیدنی دیدن کردند. پل هاربور و خانه اپرا سیدنی از مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند. مسلما این حجم از تاثیرگذاری سیدنی در صنعت گردشگری میتواند درصد قابل توجهی از درآمد این کشور از طریق شهر سیدنی تامین میشود. اما سیدنی فقط از نظر گردشگری برای استرالیا حائز اهمیت نیست بلکه سیدنی یکی از ده شهر مهم و تاثیرگذار در اقتصاد جهان است چرا که شرکت ها و کمپانی های بزرگی در این شهر واقع شده اند و مراودات بین المللی زیادی از طریق این شهر صورت میگیرد.

شهر سیدنی یک شهر مهاجر پذیر است به طوری که جمعیت مهاجرین در استرالیا با تعداد بومیان این کشور تقریبا برابری میکند. بیشتر مهاجرین استرالیا از کشورهای انگلستان، ایرلند، چین، هند، ویتنام، لبنان و ایتالیا در این کشور مهاجرت نموده اند. بیش از 42.9% از مردم سیدنی را مهاجرین تشکیل میدهند. تعداد مهاجرین این شهر بیشتر از مهاجرین ونکور، لس آنجلس، شیکاگو و پاریس می باشد. بر خلاف تصور مردم تنها 38 درصد از مردم استرالیا به زبا نانگلیسی صحبت میکنند. بعد از زبان انگلیسی زبان هایی چون ویتنامی، چینی، عربی و یونانی در استرالیا مورد استفاده قرار میگیرند.

سیدنی شهر بسیار امن و آرامی است. در سال 2019 این شهر به عنوان پنجمین شهر امن دنیا معرفی شد. با اینکه سیدنی شهری پرجمعیت و شلوغ است اما میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار کم است و میتوان گفت یکی از دلایل امنیت بالای این کشور قانون و فرهنگ غنی مردم این کشور است. امن بودن این شهر یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این شهر در بین دانشجویان بین المللی است.



معرفی برترین دانشگاه های سیدنی



به فکر تحصیل در سیدنی هستید؟

طبق نظر اکونومیست، سیدنی به عنوان پنجمین شهر پر طرفدار جهان در سال ۲۰۱۸ در بین دانشجویان بین المللی انتخاب شده است. محبوبیت این شهر به خاطر آفتاب تابستانی، سواحل زیبا، زندگی آرام و مراکز تفریحی آن است. اما فقط اینها نیستند که سیدنی را جزو محبوب ترین ها برای دانشجویان بین المللی قرار می دهد. دانشگاه های سیدنی در رتبه بندی جهانی در بین برترین ها هستند. در ادامه شما را با پنج دانشگاه برتر این شهر بزرگ آشنا خواهیم نمود.

1- دانشگاه سیدنی

این دانشگاه رتبه سوم در استرالیا و 42 در جهان را دارد و شاید مشهورترین دانشگاه سیدنی و مطمئناً زیباترین آن است. دانشگاه سیدنی در سال 1850 به عنوان اولین دانشگاه استرالیا تاسیس شد و در حومه مرکزی دارلینگتون و کامپرداوند امتداد پیدا کرد و شامل ساختمانهای معروف ماسه سنگی چهارگوش و برج بزرگ و چمنزارهای وسیع می باشد. در روزهای بهاری مملو از نور آفتاب است و تعجب نکنید که فضای این دانشگاه زیبا، محلی برای صحنه های عکس عروسی و توریستی شده است.
دانشگاه سیدنی گسترده ترین طیف دوره های دانشگاهی را در استرالیا ارائه می دهد که شامل بیش از 400 موضوع می باشد. این دانشگاه در بین دانشگاه های سیدنی و استرالیا مقام اول در رشته های پزشکی، آناتومی، علوم دامپزشکی، زبان و ادبیات انگلیسی، فیزیولوژی و معماری را دارد و برای موضوعات مرتبط با ورزش دارای بهترین رتبه در جهان است. دوره MBA دانشکده بازرگانی دانشگاه سیدنی نیز توسط مجله فایننشال استرالیا در صدر دانشگاه های سیدنی و استرالیا قرار گرفته است.

2- دانشگاه نیو ساوت ولز

این دانشگاه از نظر کیفیت خدمات در بین دانشگاه های سیدنی و استرالیا رتبه دوم و در جهان دارای رتبه ۴۵ است. دانشگاه نیو ساوت ولز در سال 1949 هنگامی که پس از جنگ، دولت متوجه اهمیت متخصصان و مهندسین با کیفیت شد با تمرکز اصلی روی فناوری و علوم تاسیس گردید. این دانشگاه جزو پرتحرک ترین دانشگاه های سیدنی از نظر تحقیقات گسترده آن است. دانشگاه نیو ساوت ولز برای حمایت از تلاشهای تحقیقاتی خود بالاترین میزان بودجه شورای تحقیقات استرالیا را دریافت می کند.
پردیس اصلی آن در کنزینگتون در حدود 7 کیلومتری مرکز تجاری شهر واقع شده است. دانشکده هنرهای خلاقانه، طراحی و هنر، در حومه پدینگتون قرار دارد و تعدادی ایستگاه و مرکز تحقیقاتی دیگر در اطراف منطقه بزرگ سیدنی واقع شده اند.
دانشگاه نیو ساوت ولز با بیش از 200 دانشگاه در سراسر جهان از نظر علمی و تحقیقاتی همکاری دارد و بدنه دانشجویی آن از 137 کشور جهان تشکیل شده که آن را به یک دانشگاه چند فرهنگی در بین دانشگاه های سیدنی تبدیل کرده است. این دانشگاه با داشتن سالن های ورزشی، استخر، سالن اسکواش ، سالن های موسیقی، سالن های تئاتر، سوپر مارکت، دفاتر پست و فروشگاه های مواد غذایی تقریباً یک شهر کوچک است.

3- دانشگاه تکنولوژی سیدنی

دانشگاه تکنولوژی سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی می باشد که در حومه شهر آلتیمو سیدنی واقع شده است. این دانشگاه در سال 1988 تاسیس شد و به عنوان دانشگاه برتر جوان استرالیا (زیر 50 سال) و یکی از دانشگاه های برتر فناوری این کشور شناخته می شود. دانشگاه تکنولوژی سیدنی در رتبه ۱۶۰ جهان قرار دارد.
این دانشگاه که به تازگی بازسازی شده در چندین بلوک شهری قرار دارد که ساختمان اصلی آن تنها 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مرکزی فاصله دارد. برای دانشجویانی که به دنبال برخی ارتباطات اجتماعی در خلال دوره های تحصیلی خود هستند دانشگاه تکنولوژی سیدنی یک صحنه پر جنب و جوش است. همچنین بیش از 100 کلوب و انجمن وجود دارد که می توانید در آن ها شرکت کنید.
دوره ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه تکنولوژی سیدنی به دلیل رویکرد تجربه محور خود شهرت دارند و توسط تعداد زیادی از انجمن های حرفه ای صنعت معتبر شناخته می شوند. این دانشگاه از نظر کیفیت خدمات در رده های برتر دانشگاه های سیدنی و استرالیا در رشته های حقوق، هنر و طراحی، پرستاری و موضوعات مرتبط با ورزش قرار گرفته است.

4- دانشگاه مک کواری

دانشگاه مک کواری در رتبه بندی جهانی، در رده ۲۵۰ قرار دارد. این دانشگاه در سال 1964 در حومه پارک مک کواری بنا گردید و سومین دانشگاهی بود که در کلان شهر سیدنی تأسیس شد که در فاصله 15 کیلومتری مرکز تجاری شهر واقع شده است.
پارک مک کواری وسعتی برابر ۱۲۶ هکتار دارد که شامل فضای سبز وسیع، یک رصدخانه، بزرگترین پارک مجسمه سازی، چندین موزه، یک مرکز ورزشی و آبی، هفت هکتار زمین های فوتبال، زمین های کریکت و تنیس، گالری های هنری و دانشگاه مک کواری است. پارک دانشگاه بسیار بزرگ است و دارای ایستگاه قطار می باشد.
کتابخانه دانشگاه مک کواری بزرگترین کتابخانه دانشگاه های سیدنی و پردرآمدترین کتابخانه دانشگاه در استرالیا را دارد که دارای بیش از 1.8 میلیون جلد کتاب است و 80٪ کتابهای آن در یک سیستم خودکار ذخیره سازی و بازیابی قرار داده شده اند. این دانشگاه همچنین دارای یک بیمارستان می باشد که به عنوان اولین و تنها بیمارستان آموزشی غیر انتفاعی خصوصی در دانشگاه های سیدنی و استرالیا شناخته می شود. این بدان معنی است که دانشجویان پزشکی به معنای واقعی کلمه می توانند فعالیتهای عملی خود را در دانشگاه انجام دهند!

5- دانشگاه وسترن سیدنی

دانشگاه وسترن سیدنی در سال 1989 تاسیس شد و دارای شش پردیس، یازده مرکز تحقیقاتی و یک حوزه در کل منطقه بزرگ غربی سیدنی است. این دانشگاه دارای جامع ترین دوره ها در بین دانشگاه های سیدنی و استرالیا می باشد و از نظر کیفیت خدمات در رده ۴۹۸ جهانی قرار گرفته است.
هر یک از دانشکده های آن با توجه به حوزه تخصصی به مناطق مختلف تقسیم شده اند، بنابراین بسته به آنچه شما علاقه مند به تحصیل هستند، ممکن است خودتان را در هر یک از این مناطق پیدا کنید:

  • Bankstown : 
    دوره های روانشناسی، هنر، جامعه شناسی، آموزش و زبانشناسی را ارائه می دهد.
  • Blacktown : 
    در درجه اول دوره های تجاری ارائه می دهد.
  • Campbeltown : 
    متخصص در بهداشت، علوم، پزشکی، حقوق، پرستاری و تجارت است و میزبان تعدادی از مراکز تحقیقاتی می باشد.
  • Parramatta : 
    شامل دوره های تجارت، علوم و قانون است.
  • Penrith : 
    موضوعات موسیقی، محاسبات، مهندسی، طراحی و علوم انسانی را در بر می گیرد.
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی