تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چگونه خودآموز برای آزمون آیلتس آمادگی کسب کنید

وی والت مشترک کشورها اطلاعات کاربردی آزمون و یادگیری زبان چگونه خودآموز برای آزمون آیلتس آمادگی کسب کنید

آمادگی برای آزمون آیلتس IELTS به روش خودآموز

اول اینکه اگر زبان جنرال ‌شما ضعیف است لطفا اول زبانتان را تقویت کنید بعد بیاید سراغ IELTS. اینطوری در زمان کوتاه‌تر نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید‌. 

سری کتاب‌های Mindeset خیلی کتاب‌های خوبی هستند باتوجه به سطح خود این کتاب را تهیه کنید و شروع کنید به خواندن.

اگر اصلا کلاس IELTS نرفتید و هیچ آشنایی‌ای با ۴ اسکیل IELTS ندارید کتاب The Official Cambridge Guide To Ielts را مطالعه کنید. تمرین‌های خود کتاب آسونه ولی انتهای کتاب ۸ تا تست دارد که سطحش نزدیک به امتحان IELTS است.

برای گرامر کتاب Grammar in use را با توجه به سطح خود بخوانید هم‌ کتاب کاملی ست و هم تمرین‌هاش خوب هستند.

برای لغت اگر دایره لغت‌تان محدود است کتاب oxford word skills intermediate را اول شروع کنید.‌ اگر دایره لغت خوبی دارید مستقیم برید سراغ دو کتاب Vocabulary For Ielts دو سطح اینترمدیت و ادونس. اگر وقت دارید چندین بار بخوانید که خوب ملکه‌ی ذهنتان بشود لغت هایش برای رایتینگ و ریدینگ خیلی کمک کننده ست‌.

هرروز یه مقاله از گاردین مطالعه کنید ، میتوانید اپلیکیشنش را روی گوشی خود نصب کنید. خیلی مهمه که هر روز یک مقاله بخوانید.

پادکست BBC learning English-6 minute را هرروز گوش دهید اگر لیسنینگ‌ تان‌ خوبه یک اپیزود جدیدش را هر روز گوش بدهید و لغات جدید و عبارت‌های خوبش را یادداشت کنید که در مکالمه‌ استفاده کنید. اگر در لیسنیگ مشکل دارید دوبار اول فقط گوش دهید بار سوم وقتی پلی میکنید همراه گوینده تکرار کنید و بار چهارم‌ هرچه را که می‌شنوید بدون اینکه متوقف کنید شروع کنید به نوشتن. و بعد چک کنید ببینید چه کلمات و جملاتی را اشتباه نوشتید این فرآیند شاید نیم ساعت هم زمان نبرد.

برای رایتینگ‌‌ فقط و فقط نوشتن مهم است ویدیوهای سایمن را نگاه کنید و بعد شروع کنید به نوشتن انشا. سایت Ielts Mentor سمپل‌های زیاد و خوبی دارد میتوانید انشاها را بخونید و نحوه‌ی نوشتن را یاد بگیرید. هرروز یک انشا بنویسید و آخر‌ هفته بدید تصحیح ‌کنند.

 برای تسک ۱ نیز کتاب Rachel Mitchell خیلی کتاب خوبی ست حتما مطالعه کنید.

سه ماه مانده به امتحان شروع کنید به زدن ‌تست‌های کمبریج از شماره 8 تا 15. هر تست را که میزنید حتما تحلیلش کنید. اول بدهید پاسخ نامه را یک نفر دیگه برایتان چک کند و شماره سوالاتی که اشتباه زدید را بهتان بگوید و بعد دوباره آن تست را بزنید ببینید باز هم اشتباه میزنید یا خیر. داخل اینترنت میتوانید پاسخ‌نامه تشریحی ریدینگ را پیدا کنید ببینید چرا جواب سوال را اشتباه زدید. لغت‌های ریدینگ را که بلد نبودید را حتما فلش کارت کنید و بخوانید.

و اینکه حداقل از سه ماه مانده به امتحان اصلی ، هر سه هفته یکبار امتحان ماک بدهید و باتوجه به نتیجه آزمونتان برنامه‌‌ ریزی کنید. 


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی