تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

خدمات کاریابی کانادا برای اشتغال مهاجران

وی والت آمریکا کانادا کار کاریابی در کانادا خدمات کاریابی کانادا برای اشتغال مهاجران

کاریابی در کانادا

اگرچه کانادا مهاجرت را به عنوان یک اولویت جهت کمک به پیشرفت اقتصاد معرفی می کند ، اما هنوز موانعی بین افراد تازه وارد و فرصت های شغلی وجود دارد.

مهاجران تازه وارد برای ورود به بازار کار ممکن است با موارد همچون تشخیص اعتبار روبرو شوند . موانع زبانی یا فرهنگی ممکن است بر اعتماد به نفس تازه واردان یا توانایی آنها در برقراری ارتباط با کارفرمایان و همکارانشان تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است با تبعیض روبرو شوند.

Tim Lang ، رئیس و مدیرعامل خدمات کاریابی جوانان تورنتو (این مرکز خدمات به اختصار “YES” نیز شناخته می شود) گفت: “علی رغم نیاز به افراد تازه وارد، هنوز برخی از کارفرمایان هستند که نسبت به افراد متولد کانادا کمی تعصب دارند.”

YES (خدمات کاریابی جوانان تورنتو) یکی از چندین مرکز کاریابی در تورنتو است که به مهاجران بیکار و کم کار کمک می کند تا در زمینه های کاری خود شغل پیدا کنند. آنها با هزاران کارفرما در سراسر شهر همکاری می کنند تا به کارفرمایان در درک مزایای استخدام مهاجران کمک کنند.

Lang به CIC News گفت: “كانادایی های تازه وارد (مهاجران نیوکامر) مجموعه ای از تجربیات و ایده های جدید را به ارمغان می آورند كه می تواند واقعاً به سود یك شركت باشد.” “و اگرچه آنها ممکن است در حال یادگیری زبان انگلیسی یا یادگیری زبان فرانسه [برای افراد تازه وارد] باشند ، اما با تلاش و پشتکاری که اکثر مهاجران تازه وارد دارند می توانند از این موانع جزئی عبور کنند و این افراد کارمندان بسیار بسیار سازنده ای هستند که به رشد شرکت کمک می کنند.”

بیشتر کانادایی ها از قبل مزایای مهاجرپذیری و مهاجران را می بینند . مهاجران خلا موجود در بازار کار را پر می کنند و منبع اصلی رشد جمعیت در کانادا هستند . بنابراین مهم است که مهاجران برای کسب موفقت و کمک به پیشروفت کشور در طولانی مدت ، به مشاغل دسترسی داشته باشند و کاریابی برایشان آسان شود.

شورای حقوق بشر انتاریو این مسئله را در سال 2013 به رسمیت شناخت و سیاست حذف موانع”تجربه کانادایی” (Policy on Removing the “Canadian experience” barrier) را ایجاد کرد ، که در آن موضوعات حقوق بشر را برای دسترسی نابرابر به فرصت های شغلی (بر اساس تجربه خارجی) عنوان می کند. همچنین لیستی از بهترین روشها برای را کارفرمایان ارائه می دهد.

همچین Tim Lang عنوان میکند: از نظر کاری که مهاجران می توانند برای بهبود نتایج جستجوی شغل خود انجام دهند ، اولین قدم “انطباق با آنچه کارفرمایان انتظار دارند” است.


انتظارات کارفرمایان کانادایی برای استخدام مهاجران چیست؟

رزومه ای به سبک کانادایی داشته باشید

با مراجعه به این صفحه شما میتوانید لیست کاملی از “بایدها و نبایدها” برای نوشتن رزومه را ببینید. 

به طور خلاصه: رزومه ها را صریح و مختصر نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که هیچ غلط املایی وجود ندارد و روزمه شما تا دو صفحه سعی کنید بیشتر نباشد. تجربه کاری یا دستاوردهای مرتبط به موقعیتی را که متقاضی آن هستید ، مشخص کنید. به صورت سوم شخص بنویسید ، بنابراین از“I” یا “my” یا “me” استفاده نکنید.

اطلاعات اولیه تماس مانند ایمیل یا شماره تلفن را وارد کنید ، اما هرگز عکسی را ضمیمه نکنید ، یا مشخصات شخصی مانند سن ، وضعیت تأهل یا عقاید مذهبی را ذکر نکنید. شماره های بیمه اجتماعی SIN را هرگز در CV قرار ندهید ، زیرا این شماره باید پس از تایید به اشتغال برای شما ایجاد شود.

و سرانجام – صادق باشید. هرگز چیزی که نیستید را عنوان نکنید.


آمادگی برای مصاحبه و به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی مهاجران

کارفرمایان میخواهند در مورد شغل و تحصیلات متقاضی آگاهی پیدا کنند.

 گرفتن مدرک تحصیلی کانادایی، تنها فاکتور پیدا کردن کار متقاضیان نمی باشد ، مهاجران با تحصیلات خارجی نیز می توانند ارزیابی معتبر دریافت کنند.  بنابراین، نتیجه ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی (مدرکی که خارج از کانادا اخذ کرده اید) برای برابری با مدارک تحصیلی کانادا میتواند به کارفرما نشان داده شود (در مواردی قبل از مهاجرت نیز ارزیابی مدرک تحصیلی ، ممکن است جز مدارک الزامی بوده و برای مهاجرت به کانادا صورت گرفته باشد)


نکته پایانی:

اینها فقط چند ایده کلی ست که به مهاجران کمک می کند شکار کار خود را شروع کنند. Lang می گوید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل تورنتو ، خارجیان خارج از کشور می توانند ازخدمات آنلاین و رایگان YES (خدمات کاریابی جوانان تورنتو) برای نوشتن رزومه های شغلی و سایر موارد استفاده کنند. با این حال ، مهاجران جویای کار در تورنتو، نیاز است که در اینجا حضور داشته باشند.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی