تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

حمل و نقل در کانادا


سیستم حمل و نقل در کانادا

در این بخش از راهنما در مورد حمل و نقل در کانادا سفرهای درون شهری و برون مرزی توضیح داده خواهد شد و همچنین در مورد مسافرت های داخل کانادا و بیرون از کانادا نیز توضیحات لازم ارائه می شود.

General Tools وسایل عمومی در کانادا

سرویس حمل و نقل عمومی در کانادا شامل اتوبوس و مترو می باشد که در هر استان زمانبندی و تعداد و نحوه استفاده از آن متفاوت است.

اتوبوس:

استفاده از اتوبوس، یک روش ارزان برای سفر است که فقط با خرید یک بلیط 3 دلاری قابل انجام است. شما در شرایط زیر می توانید از تخفیف نیز استفاده کنید:

  • خرید 20 بلیط و یا بلیط ماهیانه
  • مسن بودن
  • دانش آموز بودن

مترو:

  • سیستم مترو هر شهر در کانادا مختلف است و در بعضی شهر ها مانند تورنتو تراموای برقی در سطح شهر نیز وجود دارد. 
  • بلیط اتوبوس و مترو در هر استان نرخ خود را دارد، برای مثال در سال 2014 در مونترال برابر 79.5 دلار در هر ماه می باشد.

Taxis تاکسی در کانادا

تاکسی ها یا “cabs” یکی از امکانات حمل و نقل عمومی نسبتا ارزان و مطلوب در کانادا است. مقدار کرایه تاکسی متناسب با فاصله و محدوده سفر و تعداد مسافرین خواهد بود. معمولا از تاکسیمتر استفاده می شود.
تاکسی در سطح شهر پراکنده اند و شما را به مقصد می برند. می توانید در مورد مقدار کرایه از راننده تاکسی سوال کنید. ولی معمولا در کمترین حالت 20 دلار است.

انعام:

معمول بر این است که برای تشکر از کمک و خوشرفتاری راننده تاکسی، مبلغی بعنوان انعام به او پرداخت شود. مقدار این مبلغ حدود ده درصد کرایه است و پرداخت یک دلار اضافه هم برای حمل کیسه یا چمدان (نه فقط برای پایین گذاشتن از ماشین) معمول است. البته می توان با رند کردن مبلغ کرایه این مبلغ را پرداخت کرد.

Bikes دوچرخه در کانادا

یکی از راه های حمل و نقل ارزان، سالم و دوست دار محیط زیست، دوچرخه است. دوچرخه ها را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای یا فروشگاه های ورزشی خریداری کنید. مغازه های مخصوصی نیز برای اجاره و فروش دوچرخه وجود دارد. اگر تمایل به اجاره دوچرخه دارید، می توانید از کتاب زرد کمک بگیرید یا در اینترنت عبارت ‘ bicycle rental’ را جستجو کنید.

قوانین دوچرخه سواری

دوچرخه سواران باید قوانین رانندگی را مانند خودروها رعایت کنند. دوچرخه سواران نباید با دوچرخه در پیاده رو ها حرکت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قوانین دوچرخه سواری می توانید به فصل 6 کتاب آیین نامه رانندگی مراجعه کنید.

نکته:
 – طبق قانون، در کانادا، همه دوچرخه سواران هنگام دوچرخه سواری باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.
 – شما برای دوچرخه سواری به گواهینامه رانندگی نیاز ندارید.

دوچرخه سواری

با توجه به زمستان های سرد ، و شاید هم بعلت مسائل سنتی، استفاده روزمره از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه عمومی و محبوب مرسوم نیست. البته امکانات شهری دوچرخه سواری مثل خطوط مخصوص دوچرخه سواری و پارکینگ دوچرخه نیز در حد وسیع وجود دارد. با این حال تعداد مردم کانادا که استفاده از دوچرخه را انتخاب می کنند رو به افزایش است. آنها دوچرخه را علاوه بر وسیله نقلیه، برای حفظ تناسب اندام، تفریح، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش مصرف انرژی نیز مفید می دانند.

در حال حاضر شهرهای بزرگ در حال به رسمیت شناختن این روند هستند و ایجاد امکانات لازم برای دوچرخه سواری را در طرحهای توسعه زیرساخت های شهری خود شروع کرده اند.

اجاره دوچرخه در کانادا

در بسیاری از شهر های بزرگ امکان اجاره دوچرخه وجود دارد.
برای کسانی که به علت نداشتن بینایی کافی، امکان استفاده از دوچرخه را ندارند، سازمان ها  برنامه ای تهیه دیده اندکه با استفاده از دوچرخه های دو نفره و هدایت دوچرخه توسط فردی با تجربه، امکان استفاده این افراد را از این ورزش ایروبیک فراهم سازد.

خدمات حمل و نقل برای معلولان در کانادا Disabled

سازمان های خاصی تامین کننده خدمات ویژه برای حمل و نقل معلولین است. این خدمات علاوه بر ساکنین ، به بازدید کنندگان نیز ارائه می شود. این سازمان ها خدمات خود را به افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند یا افرادی که ناتوانی بینایی یا شنوایی دارند و یا استفاده کنندگان از اعضای مصنوعی و یا استفاده کنندگان از صندلی چرخدار ارائه می کند.
شرکت های حمل و نقل عمومی اتوبوس نیز تعدادی اتوبوس کم ارتفاع را برای استفاده کنندگان از صندلی چرخدار در سطح شهر به کار گرفته است. برای اطلاع از خطوط مجهز به این اتوبوس ها میتوانید با این شرکت تماس بگیرید.

در سال‌های اخیر، معلولان کشور کانادا شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و در مقایسه با گذشته، موانع کمتری پیش‌رو دارند. حالا آنها هم براحتی می‌توانند مانند دیگر افراد جامعه در مدرسه، محل کار، مکان‌های عمومی و در سطح شهرها حضور یابند و از امکاناتی که در اختیار همه مردم قرار دارد، استفاده کنند.

تا چند دهه قبل، معلولانی که در این کشور زندگی می‌کردند مشکلات متعددی داشتند؛ مشکلاتی مانند موانع فیزیکی و ناآگاهی و رفتار ناصحیح مردم نسبت به این افراد. در آن شرایط، دولت کانادا نسبت به این موارد بی‌تفاوت نماند و برای بهبود وضع زندگی به کمک معلولان آمد تا آنها هم بتوانند مانند سایر افراد جامعه و همراه آنها زندگی کنند و آن‌طور که دوست دارند در جامعه حضور یابند. رفع موانع فیزیکی، بهسازی پیاده‌روها و خیابان ها، سرویس‌های ویژه و امکان ورود با صندلی‌های چرخدار به مراکز خرید و سالن‌های نمایش و… بخشی از این اقدامات است که در کانادا انجام شد.
 
هم‌اکنون معلولان کانادایی براحتی می‌توانند از تاکسی‌های ویژه استفاده کنند یا سوار اتوبوس‌هایی شوند که همگی مجهز به سطح شیبدار هستند و مکانی مخصوص در آن برای قرار گرفتن صندلی چرخدار در نظر گرفته‌ شده است. همچنین در اتوبوس و متروهای کانادا، صندلی‌های ویژه‌ای برای معلولان قرار گرفته که با نماد مخصوصی مشخص شده است تا آنها راحت و بدون دردسر بتوانند روی صندلی خودشان بنشینند. جالب است که دیگران نیز هیچ‌وقت روی این صندلی‌ها که مخصوص معلولان است، نمی‌نشینند و صندلی را برای آنها خالی می‌گذارند؛ حتی زمانی که صندلی‌های دیگر پر است و جایی برای نشستن نیست.

Aircraft هواپیما در کانادا

در هر شهر یک یا چند فرودگاه داخلی و بین المللی وجود دارد. از این فرودگاه پروازهای مستقیم به شهرهای ونکوور، کلگری، وینی پگ، ادمونتون،هالیفکس، تورنتو، اتاوا و مونترآل و … در کانادا و همچنین از شهرهای ایالات متحده آمریکا و اروپا و آسیا وجود دارد.

نکته:

  • الزاماتی برای شناسایی افراد در سفرهای هوایی در کانادا وجود دارد. تمامی مسافرانی که 12 سال یا بیشتر دارند لازم است تا کارت شناسایی عکسدار معتبری که توسط دولت صادر شده باشد و نشاندهنده نام، تاریخ تولد و جنسیت آنها باشد را ارائه دهند.
  •  اگر قصد واردات به کانادا را دارید به سایت Canada Border Services Agency مراجعه کنید. بهتر است از تعرفه های واردات نیز اطلاع داشته باشید یا از شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید اطلاعات کامل در سایت Industry Canada نیز است.

ایر کانادا –  Air Canada

نام شرکت هواپیمایی مسافربری ملی کانادا و هواپیمایی حامل پرچم این کشور است. این شرکت هواپیمایی که در ۱۹۳۶ تاسیس شد، بار و مسافران را با پروازهای برنامه ریزی شده و چارتر به ۱۷۸ مقصد در دنیا جابجا می کند.

این شرکت از نظر مقصدهای پروازی و حجم مسافر دهمین شرکت بزرگ هواپیمایی دنیا به شمار می‌رود. ایرکانادا همچنین عضو اتحادیه ستاره یا استار الاینس است. این اتحادیه خطوط هوایی که از ۲۶ عضو تشکیل شده‌است در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد.

دفتر اصلی این شرکت در مونترال کبک واقع شده‌است، در حالی که بزرگترین ترمینال مسافربری آن در فرودگاه پیرسون در تورنتو، انتاریو قرار دارد. مجموع درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۸ میلادی بیش از ۹٫۷ میلیارد دلار کانادا بوده‌است. ایرکانادا ناوگانی متشکل از ایرباس A۳۲۰، بوئینگ ۷۶۷ و بوئینگ ۷۷۷ برای مسیرهای طولانی و خانواده ایرباس A۳۲۰ مانند ایرباس A۳۱۹، ایرباس A۳۲۰ و ایرباس A۳۲۱ و E۱۷۰/E۱۹۰ در اختیار دارد.

بخش حمل و نقل ایرکانادا نیز از دو بخش ایرکاناداکارگو و ایرکاناداجتز تشکیل می‌شود. از شرکت‌های تابعه ایرکانادا می‌توان به ایرکانادا ویکیشن اشاره کرد که خدمات سیاحتی خود را در ۹۰ مقصد به مسافران ارائه می‌دهد. شرکت ایرکانادا با همکاری شرکای محلی بطور متوسط روزانه بیش از ۱۳۷۰ پرواز برنامه ریزی شده انجام می دهند.

برای دیدن قیمت بلیط هواپیما به مقصد شهرهای مختلف مسیر پرواز از تهران به شهرهای مختلف کانادا از طریق خطوط مختلف پروازی و شرکتهای هواپیمایی به شرح زیر است:

شما برای تهیه بلیط گزینه های مختلفی را پیش رو دارید،قیمت بلیط هواپیما به مقصد کانادا متناسب با زمان و شرکت مورد نظر فرق می کند. اگر محدوده زمانی حرکت شما مشخص باشد بهتر است تهیه بلیط را به تاخیر نیاندازید چون برخی فرصت های خوب را از دست می دهید.با توجه به افزایش نرخ [ درمورد بلیط هواپیما کانادا بیشتر بخوانید ]

راه آهن کانادا Canada Railway

بزرگترین شرکت حمل‌ونقل ریلی کانادایی است، که مالک شبکه‌ای از 32.831 کیلومتر خط آهن می‌باشد، این شبکه کانادا و ایالت‌های غرب میانه آمریکا، همچنین ایالت‌های جنوبی آمریکا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در سال 1918 دولت کانادا اقدام به خریداری چندین کمپانی راه‌آهن ورشکسته کرد، کرد و در 6 ژوئن 1919 با ادغام آنها شرکت راه‌آهن ملی تشکیل شد. این شرکت در سال 1995 خصوصی شد و در حال حاضر بزرگترین شرکت ترابری ریلی کانادا بر پایه اندازه شبکه راه‌آهن و نیز از لحاظ میزان درآمد سالیانه به‌شمار می‌آید.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونترآل، استان کبک قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بازار بورس تورنتو معامله می‌شود. آﯾﺎ ﻣﯽ داﻧﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ:

  • ﮐﺎﻧﺎدا دارای ﯾﮑﯽ از ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی راه آﻫﻦ ﺟﻬﺎن 48000  ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﻃﻮل ﺧﻂ اﺳﺖ ؟
  • ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﮐﺎﻧﺎدا و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی اﺳﺘﺎﻧﺪارد آن ، ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ راه آﻫﻦ اﯾﻤﻦ، اﻣﻦ، ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮﺳﯽ، رﻗﺎﺑﺘﯽ و ﺑﺎ اﺣﺴﺎس ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ زﯾﺎد در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ ﺑﻪ وﺟﻮد آورده اﺳﺖ.
  • ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺑﯿﺶ از 8/4 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﻣﺴﺎﻓﺮ در ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﺎ راه آﻫﻦ ﺳﻔﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ در ﻣﺠﻤﻮع 5/1 ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﻃﻮل را ﺑﺎ راه آﻫﻦ ﻣﯽ ﭘﯿﻤﺎﯾﻨﺪ(ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺳﻔﺮ 332 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ). ﺳﯿﺴﺘﻢ راه آﻫﻦ ﮐﺎﻧﺎدا ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺑﯿﺶ از 300 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ ﮐﺎﻻ را ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
  • ﻣﺘﻮﺳﻂ واﮔﻦ ﻗﻄﺎر ﺑﺎری(ﺳﺎل 1999- 68 و ﺳﺎل 82- 2008 (
  • ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻓﺎﮐﺘﻮر ﺑﺎر ﻣﺴﺎﻓﺮ59%
  • ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺳﺮ وﻗﺖ ﺑﻮدن (وﻗﺖ ﺷﻨﺎﺳﯽ) ﻗﻄﺎرﻫﺎی ﻣﺴﺎﻓﺮی75%
  • ﻣﺘﻮﺳﻂ دﺳﺘﻤﺰد ﮐﺎرﮐﻨﺎن75000   دﻻر
  • درﻣﺠﻤﻮع 13  ﺧﻂ راه آﻫﻦ ﺷﻬﺮ و ﺣﻮﻣﻪ در ﻣﻮﻧﺘﺮآل، ﺗﻮرﻧﺘﻮ و وﻧﮑﻮور ﻣﺴﺎﻓﺮان را ﺑﯿﻦ ﺧﺎﻧﻪ  و ﻣﻘﺼﺪ و ﺑﺮ ﻋﮑﺲ ﺟﺎﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. در ﺳﺎل2006   در ﻣﺠﻤﻮع 6/58  ﻣﯿﻠﯿﻮن ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺧﻄﻮط ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺷﺪﻧﺪ.
  • ﺣﺠﻢ ﺗﺠﺎرت ﮐﺎﻻ ﺑﺎ آﻣﺮﯾﮑﺎ روزاﻧﻪ 7/1 ﻣﯿﻠﯿﺎرد دﻻر ﺑﻮده و ﺗﺒﺎدل ﻣﺮزی ﺑﺎ ﺻﺮﻓﻪ و ﺑﺎ ﮐﺎرآﯾﯽ زﯾﺎد ﺑﺴﯿﺎر ﺣﯿﺎﺗﯽ اﺳﺖ.
  • ﺑﯿﻦ ﺳﺎل ﻫﺎی1992   ﺗﺎ 2002 ﮐﺎﻻی ﺻﺎدره ﺑﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ از  72% ﺑﻪ 85%  ﻣﺠﻤﻮع ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻی ﮐﺎﻧﺎدا اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﻓﺖ.
  • ﻇﺮﻓﯿﺖ 4 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺧﻮدرو ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺣﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ
  • ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ 8/1 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﺮﯾﻠﯽ و ﮐﺎﻧﺘﯿﻨﺮ ﺑﺎر ﺣﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ
  • ﻗﻄﺎرﻫﺎی ﺣﻮﻣﻪ ﺷﻬﺮی و ﻣﺴﺎﻓﺮی53   ﻣﯿﻠﯿﻮن ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ
  • راه آﻫﻦ ﻧﻘﺶ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ و ﻣﻌﻨﯽ داری در ﺗﺮاﻓﯿﮏ زﻣﯿﻨﯽ از ﻣﺮزﻫﺎ دارد. 65 در ﺻﺪ ﺣﺠﻢ ﺗﺠﺎرت ﺑﯿﻦ آﻣﺮﯾﮑﺎ و ﮐﺎﻧﺎدا از ﮐﺮﯾﺪور ﻫﺎی اوﻧﺘﺎرﯾﻮ ﻣﯽ ﮔﺬرد(80 در ﺻﺪ ﺗﺮاﻓﯿﮏ رﯾﻠﯽ ﺑﯿﻦ ﮐﺎﻧﺎدا و آﻣﺮﯾﮑﺎ از دروازه ﻫﺎی اوﻧﺘﺎرﯾﻮ ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد(
  • راه آﻫﻦ ﻣﺘﻌﻬﺪ اﺳﺖ ﮐﻪ:
  • اﯾﻤﻦ ﺗﺮﯾﻦ و ﻗﺎﺑﻞ اﻋﺘﻤﺎد ﺗﺮﯾﻦ وﺳﯿﻠﻪ ﺗﺮاﺑﺮی ﮐﺎﻻ و ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺑﺎﺷﺪ.
  • ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ، ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮﯾﻦ و اﻗﺘﺼﺎدی ﺗﺮﯾﻦ وﺳﯿﻠﻪ ﺗﺮاﺑﺮی ﻣﺴﺎﻓﺮت ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮی و ﺷﻬﺮ و ﺣﻮﻣﻪ را ﺑﺮای ﻣﺴﺎﻓﺮان ﻓﺮاﻫﻢ ﮐﻨﺪ.
  • از ﻧﻈﺮ ﻣﺼﺮف اﻧﺮژی ﮐﺎرآﻣﺪ ﺗﺮﯾﻦ وﺳﯿﻠﻪ ﺗﺮاﺑﺮی ﺑﻮده، از رﻓﺖ و آﻣﺪ در ﺟﺎده ﻫﺎ و ﺑﺰرگ راه ﻫﺎ ﺑﮑﺎﻫﺪ و اﻣﮑﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ از زﻣﯿﻦ را ﺑﺮای ﻧﯿﺎزﻫﺎی آﯾﻨﺪه ﺗﺮاﺑﺮی ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
  • ﺑﯿﺶ از  35000 ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ در ﺻﻨﻌﺖ راه آﻫﻦ ﻣﺸﻐﻮل ﺑﻪ ﮐﺎرﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ 60000 ﻧﻔﺮ در ﺻﺘﺎﯾﻊ ﻣﺮﺗﺒﻂ وﻓﺮاﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪه وﺳﺎﯾﻞ رﯾﻠﯽ اﺷﺘﻐﺎل دارﻧﺪ.

ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ:

از دﯾﺪﮔﺎه زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ و ﭘﺨﺶ ﮔﺎزﻫﺎی ﮔﻞ ﺧﺎﻧﻪ ای، راه آﻫﻦ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﻣﻌﻨﯽ دار ﺑﺮ ﺳﺎﯾﺮ اﻣﮑﺎﻧﺎت ﺗﺮاﺑﺮی زﻣﯿﻨﯽ ﺑﺮﺗﺮی دارد.
اﮔﺮ ﭼﻪ 65 در ﺻﺪ ﺗﻦ – ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺣﻤﻞ ﺑﺎر زﻣﯿﻨﯽ ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﺎ راه آﻫﻦ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد وﻟﯽ راه آﻫﻦ ﻓﻘﻂ 3 در ﺻﺪ ﮔﺎزﻫﺎی ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ ای ﺑﺨﺶ ﺗﺮاﺑﺮی را ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. راه آﻫﻦ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮف ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﻟﯿﺘﺮ ﺳﻮﺧﺖ ، ﯾﮏ ﺗﻦ ﺑﺎر را 168 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﮐﻨﺪ.

ﺣﻤﻞ ﺑﺎر: ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﺎ آزادﺳﺎزی

  • ﮐﺮاﯾﻪ ﻫﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ و ﻫﻢ اﮐﻨﻮن اراﯾﻪ ﮐﻨﻨﺪه ارزان ﺗﺮﯾﻦ ﮐﺮاﯾﻪ ﺣﻤﻞ ﺑﺎر در ﺟﻬﺎن اﺳﺖ.  راه آﻫﻦ ﻫﺎی ﺑﺎری ﮐﺎﻧﺎدا دارای ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﻫﺎی ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری در آﻣﺮﯾﮑﺎی ﺷﻤﺎﻟﯽ ست. ﺑﻬﺮه وری ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر ﺑﻪ ﻃﻮر ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ.
  • ﯾﺎراﻧﻪ ﺑﺎر ﺣﺬف ﺷﺪه اﺳﺖ (در ﺳﺎل1995   ﯾﺎراﻧﻪ ﺑﺎر700  ﻣﯿﻠﯿﻮن دﻻر ﺑﻮد)
  • ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﺳﺎﻧﺤﻪ و ﺗﺼﺎدﻓﺎت در آﻣﺮﯾﮑﺎی ﺷﻤﺎﻟﯽ.
  •  رﺷﺪ ﺗﺠﺎرت ﺑﺎر راه آﻫﻦ و رﻗﺎﺑﺖ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﺣﻤﻞ ﺑﺎر ﺟﺎده ای ﺑﺎ ﮐﺎﻣﯿﻮن ﻫﺎ.

درﺑﺎره اﻧﺠﻤﻦ رﯾﻠﯽ ﮐﺎﻧﺎدا:

در ﺳﺎل1917 ﺑﺮای ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮدﯾﺪ. همچنین وﻇﺎﯾﻒ اﻧﺠﻤﻦ ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺎﯾﺪه ﻫﺎ و ﻣﻨﺎﻓﻊ راه آﻫﻦ در ﮐﺎﻧﺎدا ارائه ﻃﺮح و دادن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮای ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی در ﺑﺎره ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺰاری ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮطه ست.

انواع خطوط ریلی در کانادا

ﮐﻼس 1: ﺷﺎﻣﻞ CN  و CPR
ﺧﻄﻮط ﮐﻮﺗﺎه: ﺑﯿﺶ از40   ﺧﻂ در ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺎﻧﺎدا
 ﻣﺴﺎﻓﺮی :
ﺷﻬﺮ و ﺣﻮﻣﻪ: WCE ، GO ، AMT و راه آﻫﻦ ﮐﺎﭘﯿﺘﺎل


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی