تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

توصیه نامه از اساتید و پژوهشگرانی که شما را میشناسند

وی والت مشترک کشورها تحصیلات توصیه نامه از اساتید و پژوهشگرانی که شما را میشناسند

توصیه نامه برای مهاجرت

اهمیت توصیه نامه یا Recommendation Letter

یک توصیه نامه موفق را باید همچون برگ برنده و یک امتیاز رقابتی برای داوطلبان تحصیلات تکمیلی در فرآیند اخذ پذیرش در دنیای رقابتی امروز دانست. فلسفه توصیه نامه آن است که دانشگاه بداند آیا طرف سومی که شناخت قابل قبولی از شما دارد و فرضا صلاحیت توصیه کردن را دارد، به چه دلایلی شما را برای اخذ پذیرش یا بورس تحصیلی توصیه می کند و از اعتبار خود مایه می گذارد.

به دلیل اهمیت این موضوع، نکاتی را به خوانندگان محترم توصیه می کنیم که توجه به برخی نکات می تواند بازدهی کار را افزایش دهد:

1- توصیه نامه اثربخش:

یک Recommendation اثربخش باید توسط فردی با سابقه علمی و تجربی موفق، با نگارشی صحیح و متنی شیوا تحریر و به صورت واضح و صادقانه، ضمن بر شمردن میزان آشنایی با شما، دلایل منطقی برای توصیه شما به تحصیل در مقاطع عالی را متذکر شود.

2- اساتید سابق:

فردی که شما را برای یک مقطع تحصیلی به دانشگاهی توصیه می کند، بهتر است یکی از اساتید قبلی شما در دوران کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد.

3- معرفی فردی مناسب و مرتبط با موضوع توصیه نامه:

باید فردی که قصد دارید برای شما Recommendation بنویسد، از این موضوع آگاه کنید و اطلاعات رزومه ای خود را در اختیار وی قرار دهید تا در نوشتن این نامه، به توانایی های حرفه ای و آکادمیک شما نیز در کنار مسائل تجربی اشاره کند.

4- بهتر است به فردی که قصد نوشتن توصیه نامه برای شما دارد، توصیه کنید که به 3 موضوع اشاره کند:

– نام رشته و دانشگاهی که قصد دارید وی برای آنجا Recommendation تحریر و صادر کند.

– دلیل انتخاب این رشته و دانشگاه و سابقه قبلی شما.

–مدت آشنایی شما با توصیه کننده و ارتباط علمی و تجربی خود با ایشان.

* هیچ گاه به فکر صدور توصیه نامه های تقلبی نباشید. چرا که احتمال این که فرصت ادامه تحصیل در کانادا را به مدت 5 سال از دست بدهید وجود دارد.

5- مشخصات فرد توصیه کننده:

در توصیه نامه، باید جایگاه سازمانی فرد توصیه کننده، میزان آشنایی با توصیه شونده، آدرس و شماره تماس و پست الکترونیک وی درج شود و در صورتی که از طرف سازمان یا شخصیت حقوقی این نامه تحریر می شود، حاوی لوگو و مهر مجموعه مزبور باشد.

6-اطلاعات شناسنامه ای:

همواره نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را بر اساس گذرنامه به نویسنده توصیه نامه ارائه کنید تا اطلاعات سجلی شما را به طور دقیق و صحیح در توصیه نامه قید شود.

شما حتی اگر از رئیس دانشگاه هاروارد و استنفورد یا پلی تکنیک تهران Recomndation داشته باشید و آن واقعی و مستدل باشد، انتظار نداشته باشید که با معدل پایین و نمره آیلتس یا جی آر ایی پایین تر از حد متوسط، شانسی در پذیرش یا اخذ بورس تحصیلی داشته باشید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی