تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

توصیه هایی برای ایرانیان مستأجر تورنتو برای محافظت از حقوق و پول

وی والت آمریکا کانادا مسکن خرید و اجاره خانه در کانادا توصیه هایی برای ایرانیان مستأجر تورنتو برای محافظت از حقوق و پول

9 توصیه برای ایرانیان تورنتو که مستأجر هستند تا از حقوق و پول خود محافظت کنید

یکی از سختی‌های مستأجر بودن، چالش‌هایی است که می‌تواند هر روز سر مسایل مختلف با مالک پیش بیاید.

از نگهداری حیوانات خانگی گرفته تا سر و صدا، رفت‌ و آمد مهمان‌ها، حفاظت از حریم خصوصی، اجاره‌بهای ماهانه و غیره.

این در حالی است که اگر از همان ابتدا درباره تمام این مسایل با شفافیت صحبت شده و قراردادهای حقوقی سفت و محکمی امضا شود، بسیاری از این چالش‌ها برطرف خواهد شد.

شما هم اگر مستأجر هستید، باید از تمام حقوق خود و همچنین، حقوق صاحب‌خانه‌تان آگاهی داشته باشید.

به این منظور، باید حتما اسنادی مانند سند امضا شده‌ای از قوانین آپارتمان، اجاره‌نامه، آیین‌نامه‌های ساختمان و قوانین محلی اجاره را با دقت مطالعه کرده باشید.

در این مطلب، به 9 نکته مهم اشاره شده که رعایت آنها باعث می‌شود، به‌عنوان یک مستأجر، راحت‌تر بتوانید از حقوق خود و پول‌های جیب‌تان محافظت کنید. 

هیچ مستأجری دوست ندارد درگیر جنبه‌های حقوقی اجاره‌ شود، ولی اطلاع داشتن از حقوق‌تان و مکتوب نمودن همه موارد با موجر، می‌تواند کمک کند که دوران اجاره شاد و آسوده‌ای در آپارتمان جدیدتان در تورنتو داشته باشید.


اجاره‌نامه را بخوانید و بدهید که صاحبخانه هم آن را امضا کند

اجاره‌نامه خود را به دقت بخوانید و اگر در هر موردی شک و شبهه‌ای داشتید، از صاحبخانه‌تان سوال کنید. گاهی اجاره‌نامه‌ها شامل اطلاعاتی است که در توضیحات ملک اجاره‌ای به آنها اشاره نشده است، مثل قوانین مربوط به حیوانات خانگی، سر و صدا، مهمانان و اداره بیزینس از داخل ملک. هنگامی که اجاره‌نامه را امضا کردید، مطمئن شوید که صاحبخانه هم آن را امضا می‌کند.


بیمه اجاره داشته باشید

با خرید بیمه اجاره، از خودتان محافظت کنید. این بیمه، شما را در صورت وقوع آسیبی در آپارتمان‌تان، تحت پوشش قرار می‌دهد. مثلا اگر حمام‌تان نشتی داشته باشد و به لوازم خانگی یا ملک همسایه طبقه پایین‌تان آسیب بزند، بیمه به کمک‌تان می‌آید.

این بیمه همچنین، می‌تواند چیزهایی را که به سرقت می‌روند یا در آتش‌سوزی آسیب می‌بینند، تحت پوشش قرار دهد.


مذاکره کنید و نتیجه را روی کاغذ بیاورید

صاحبخانه‌ها غالبا حاضرند اجاره‌بهای کمتری بگیرند، اگر شما برای مثال، قول بدهید که بیشتر از یک سال بمانید.
هنگامی که بر سر اجاره به توافقی رسیدید، آن را مکتوب کنید و مطمئن شوید که صاحبخانه امضایش می‌کند.


در مقابل پرداخت ودیعه و اجاره‌های ماهانه، رسید بگیرید

در مقابل ودیعه‌ای که در ابتدا می‌پردازید و اجاره‌هایی که هر ماه می‌دهید، از صاحبخانه یا مدیر ملک، رسید بگیرید. در صورت داشتن رسید، اگر زمانی مشکلی به وجود آید و شما را متهم کنند که مبلغی را پرداخت نکرده‌اید، مدرکی خواهید داشت که نشان بدهد حق با شماست.


سند امضا شده‌ای از قوانین آپارتمان و وعده‌های صاحبخانه داشته باشید

تمامی قوانین و الزامات مربوط به آپارتمان یا خانه جدیدتان را با موجر خود بررسی کنید.
مطمئن شوید که همه آنها در اجاره‌نامه گنجانده شود.


آیین‌نامه‌های ساختمان را بررسی کنید

مدیر ملک یا صاحبخانه شما باید نسخه‌ای از آیین‌نامه‌های ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید، در اختیار شما بگذارند. این آیین‌نامه‌ها هم شامل مستأجران و هم مالکان می‌شود و باید از آنها پیروی کنید وگرنه ممکن است حکم تخلیه برای‌تان صادر شود. به دقت این آیین‌نامه‌ها را بخوانید و اگر هرگونه نگرانی یا سوالی داشتید، با صاحبخانه در میان بگذارید.


از حریم خصوصی‌تان محافظت کنید

مستأجران باید بدانند که صاحبخانه می‌تواند به ملک اجاره‌ای خود دسترسی داشته باشد، ولی قوانینی در این باره وجود دارد. در تورنتو، صاحبخانه فقط هر از چند گاهی می‌تواند به ملک سر بزند و باید دست‌کم ۲۴ ساعت قبل از ورود به آپارتمان به شما اطلاع داده باشد.

آگاهی شما از حقوق‌تان می‌تواند به حفاظت از حریم خصوصی‌تان کمک کند و باعث شود که در آپارتمان جدیدتان، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.


از امنیت ملک اجاره‌ای خود محافظت کنید

آپارتمان شما باید به نحو قابل قبولی، امن باشد. مواردی مانند چفت‌های کلیدخور Deadbolts و قفل روی پنجره‌ها، برای آرامش خیال شما به‌عنوان مستأجر و به‌منظور یکپارگی Integrity ساختمان برای صاحبخانه‌تان، ضروری هستند.

قبل از امضای اجاره‌نامه، درباره موارد امنیتی دیگر، مانند دوربین‌های امنیت، دروازه‌ها و زنگ‌های هشدار نیز با صاحبخانه صحبت کنید. روی هر مسئله‌ای که به توافق می‌رسید، باید آن را مکتوب کرده و به امضا برسانید.


از قوانین محلی اجاره آگاه باشید

آپارتمان‌های اجاره‌ای تورنتو تحت قانون اجاره‌های مسکونی انتاریو، The Ontario Residential Tenancies Act قرار می‌گیرند. این سندی است که همه مستأجران باید آن را بخوانند و از مهمترین بخش‌هایش مطلع باشند.

چنانچه اختلافی با مدیر ملک یا صاحبخانه پیدا کنید، هیئت مالک و مستأجر انتاریو، The Landlord And Tenant Board Of Ontario به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی