تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

توافقنامه تجارت NAFTA ایالات متحده و کانادا و مکزیک

وی والت آمریکا مشترک آمریکا ویزا و مهاجرت توافقنامه تجارت NAFTA ایالات متحده و کانادا و مکزیک

توافقنامه تجارت NAFTA

توافقنامه تجارت NAFTA ایالات متحده و کانادا و مکزیک به روز شده ، قوانین تحرک کار NAFTA را حفظ می کند. قوانین مربوط به ویزاهای کاری حرفه ای طبق توافق نامه تجارت آزاد جدید کانادا با ایالات متحده و مکزیک بدون تغییر باقی می مانند.

معاون نخست وزیر کانادا می گوید توافقنامه تجارت ایالات متحده و کانادا و مکزیک قوانین قضایی تحرک کار NAFTA را حفظ می کند.

قوانین مربوط به ویزاهای کاری حرفه ای طبق توافق نامه تجارت آزاد جدید کانادا با ایالات متحده و مکزیک بدون تغییر باقی می مانند.سه کشور روز سه شنبه ، 10 دسامبر ، به روزرسانی های متن اصلی توافق نامه را تصویب کردند و راه را برای تصویب آن هموار کردند.طبق توافق نامه جدید ، فصلی که مربوط به ورود موقت اشخاص تجاری و متخصصان ،فصل شانزدهم است ، اساساً از توافقنامه اصلی تجارت آزاد آمریکای شمالی یا NAFTA بدون تغییر باقی مانده است .

فصل شانزدهم به کارفرمایان در کانادا ، ایالات متحده و مکزیک اجازه می دهد تا از هر سه کشور به کار حرفه ای دسترسی پیدا کنند. در مورد کانادا ، فصل شانزدهم به تجارت های کانادایی اجازه می دهد کارگران ماهر آمریکایی و مکزیکی را در بیش از 60 دسته حرفه ای در مجوزهای موقت کاری که تا سه سال اعتبار دارند استخدام کنند ، اما می توانند تعداد نامحدودی از آن را دوباره تمدید کنند. از جمله مزایای دیگر ، کارفرمایانی که از طریق فصل 16 استخدام حرفه ای می شوند ، لازم نیست ارزیابی بازار کار یا LMIA را انجام دهند ، که معمولاً برای اثبات این امر لازم است که هیچ کانادایی برای پر کردن این موقعیت در دسترس نباشد.

همین قوانین برای متخصصان کانادایی تحت پوشش فصل 16 که توسط کارفرمایان در ایالات متحده و مکزیک استخدام می شوند ، اعمال می شود. این واقعیت که فصل شانزدهم از مذاکرات خارج شده بدون تغییر است ، بسیاری از کسانی که معتقدند رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ می خواهد تعداد حرفه های خود را کاهش دهد ، عقب انداخت و باعث تمدید تجدید نظر شد. سیاست “خرید آمریکایی ، استخدام آمریکایی” ترامپ مورد توجه اصلی دولت وی بوده است و تعداد زیادی از محافظه کاران خواسته اند که فصل شانزدهم را بخاطر تهدید درک شده برای مشاغل آمریکایی مورد تجدید نظر قرار دهند.

در همین حال ، دیگران ، از جمله مذاکره کنندگان کانادایی و اتاق بازرگانی ایالات متحده ، می خواستند لیست حرفه های تحت پوشش فصل 16 گسترش یابد تا مشاغل دیجیتالی را نیز شامل شود که هنگام معرفی NAFTA در 1994 وجود نداشت. در پایان مذاکره کنندگان برای وضع موجود تسویه حساب کردند.

در ابتدا در اکتبر سال 2018 امضا شد ، تصویب توافق نامه جدید توسط مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات به تأخیر افتاد ، که به دنبال حمایت از کار و حفاظت از محیط زیست و سایر پیشرفت های برجسته بود.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریكا روز سه شنبه ، نانسی پلوسی ، سخنگوی مجلس آمریكا این توافق را “پیروزی برای كارگر آمریكایی” خواند و “بی نهایت بهتر” از پیش نویس اصلی توصیف كرد. Chrystia Freeland ، معاون نخست وزیر کانادا ، در یک سری توییت گفت که این توافقنامه برای اقتصاد کانادا “بسیار سودمند” و برای کارگران کانادایی “عالی” خواهد بود. وی افزود: “این همان چیزی است که ما در ابتدا برای دستیابی به آن قرار داده ایم – توافق برد-برد-برد”. “و این چیزی است که ما و شرکای خود می توانیم بسیار افتخار کنیم.”

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی