تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تنظیم وضعیت گرین کارت آمریکا


تنظیم وضعیت آمریکا

تنظیم وضعیت فرآیندی است که شما می توانید از آن برای درخواست اقامت دائم آمریکا (که به عنوان درخواست برای گرین کارت نیز شناخته می شود) استفاده کنید. تنظیم وضعیت به این معنی است که شما می توانید فرآیند دریافت گرین کارت را بدون نیاز به بازگشت به کشور خود تکمیل نمائید.

اگر شما خارج از ایالات متحده هستید، باید ویزای خود را از طریق فرآیند پردازش کنسولی در خارج از کشور دریافت کنید.

مراحل تنظیم وضعیت آمریکا

1. در نظر بگیرید که برای درخواست گرین کارت واجد شرایط باشید

قوانین مهاجرت ایالات متحده شیوه‌های گوناگونی را برای مردم فراهم می‌کنند تا برای گرین کارت درخواست دهند. الزامات صلاحیت برای تنظیم وضعیت بستگی به دسته بندی مهاجرتی که برای آن اقدام می کنید، می‌تواند متفاوت باشد. اولین قدم در فرآیند تنظیم وضعیت این است که تعیین کنید آیا شما با یک گروه مهاجران خاص سازگار هستید یا خیر.

می توانید به صفحه مقالات دسته بندی های گرین کارت بروید تا تمامی دسته هایی که امکان مهاجرت از طریق آنها را دارید مطالعه کنید. زمانی که گروه مهاجران خود را پیدا کردید، می توانید به آن صفحه خاص وارد شوید که در آن لیستی از الزامات واجد شرایط بودن را مشاهده کنید.

2. شما یا شخص دیگری باید درخواست مهاجرتی را برای شما پر کند (در صورت وجود فرد دیگر)

اغلب افرادی که برای دریافت گرین کارت اقدام می کنند نیاز به تکمیل حداقل دو فرم – یک درخواست مهاجرت (پتیشن) و یک درخواست گرین کارت دارند. شخص دیگر معمولا باید درخواست مهاجرت را برای شما (معمولا به عنوان اسپانسر) پر کند. همچنین ممکن است در برخی پرونده ها شما واجد شرایط باشید تا فرم پتیشن را پر کنید. در زیر رایج ترین اشکال ذکر شده است:

پتیشن های دیگر شامل:

  • فرم I – 360، درخواست برای آمریکایی ها، بیوه یا مهاجرت خاص
  • فرم I – 526، دادخواست مهاجرین توسط کارآفرین بیگانه
  • فرم I – 918، پتیشن برای وضعیت غیر مهاجرتی
  • فرم I – 929، پتیشن برای اعتبار عضو خانواده (U-1) غیر مهاجرتی

اغلب موارد نیاز است که شما یک فرم پتیشن (فرم I – 485) درخواست برای ثبت اقامت دائم یا تنظیم وضعیت پر کنید. با این حال، برخی از دسته ها ممکن است به شما اجازه دهند فرم I – 485 خود را در همان زمانی که درخواست مهاجران ثبت می شود و یا در حالی که درخواست مهاجران به تعویق می افتد، ثبت کنید. این اتفاق “بایگانی هم زمان” نامیده می شود. برای اطلاعات بیشتر صفحه ثبت هم زمان را مطالعه کنید.

برخی از گروه ها به دادخواست اصلی مهاجر (به عنوان مثال، قانون تنظیم کوبایی) نیاز ندارند. به صفحه دسته بندی های گرین کارت بروید تا متوجه شوید آیا درخواست یک مهاجر برای هر گروه لازم است یا خیر.

3. بررسی موجود بودن ویزا (در صورت امکان)

به طور کلی، تا زمانی که ویزا در دسته مهاجرتی شما موجود شود ممکن است فرم I – 485 را پر نکنید. برای اطلاعات در مورد بررسی ویزا، الزامات ویزا و تاریخ های اولویت را مشاهده کنید. شامل تنظیم وضعیت تشکیل پرونده و اداره وب سایت دولتی آمریکا برای دیدن بولتن ویزا می باشد.

برای استثنا در مورد نیاز در دسترس بودن ویزا، لطفا گروه مهاجر ویژه خود را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

4. پر کردن فرم I – 485

اگر شما در ایالات متحده هستید و واجد شرایط تنظیم فرم هستید، می توانید فرم I – 485 را ثبت کنید. به صفحه دستورالعمل فرم I – 485 و صفحه دسته مهاجرتی خود بروید تا چگونگی تکمیل این فرم و ارسال فایل درست به USCIS را مشاهده کنید.

اگر می خواهید وضعیت خود را به اقامت دائم قانونی تحت بخش 245 (i) از قانون مهاجرت و ملیت آمریکا تغییر دهید، باید هر دو فرم I – 485 و فرم I – 485 ضمیمه (A) را در تنظیم وضعیت در بخش 245 (i) تکمیل کنید.

5. به قرار ملاقات مرکز پشتیبانی برنامه خود بروید

بعد از اینکه فرم I – 485 را ثبت کردید، آنها به شما یک ایمیل برای خدمات بایومتریک از مرکز پشتیبانی برنامه محلی برای فراهم کردن اثر انگشت، عکس، امضاء و … دریافت خواهید کرد. این اطلاعیه شامل تاریخ، زمان و مکان قرار ملاقات شما خواهد بود. آنها از بایومتریک شما برای تائید هویت استفاده می کنند و پیشینه مورد نیاز و کنترل های امنیتی را نیز انجام می دهند.

به عنوان مثال، از شما می خواهند گواهی تائیدیه را امضا کنید. برای مثال، که آنها تمام اطلاعات در برنامه کاربردی شما را مرور کرده اند و تمام اطلاعات در برنامه کاربردی شما کامل و درست است. اگر شما گواهی را امضا نکنید و یا اطلاع کافی در اختیار آنها قرار ندهید و درخواست کنید که قرار ملاقات خود را دوباره زمان بندی کنند، ممکن است که آنها فرم I – 485 را رد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه آماده سازی برای خدمات بایومتریک بروید.

6. در زمان دقیق برای مصاحبه حاضر شوید

مقامات USCIS درخواست شما برای تعیین اینکه آیا مصاحبه لازم است را بررسی خواهند کرد. اگر آنها برای شما یک مصاحبه برنامه ریزی کنند، باید برای مصاحبه در یک دفتر USCIS حاضر شوید و تعهد دهید که به سوالات به درستی و طبق فرم I – 485 که پر کرده اید، پاسخ می دهید. برای مصاحبه، آنها به شما اطلاعیه ای ارسال می کنند که شامل تاریخ، زمان و مکان مصاحبه می باشد.

هنگامی که به مصاحبه می روید، شما و عضو خانواده که درخواست پتیشن از طرف شما پر کرده است، باید اصل تمامی مدارکی که در فرم I – 485 ذکر شده را به همراه داشته باشد. این موارد شامل پاسپورت، اسناد رسمی سفر و فرم I – 94 می شود (صرف نظر از اینکه منقضی شده باشند).

7. به درخواست مدارک اضافی پاسخ دهید (در صورت وجود)

آنها به شما یک درخواست برای مدارک اضافی ارسال می کنند، اگر:

  • شما تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه نکنید
  • مدارکی که شما ارائه کرده اید دیگر معتبر نیستند، یا
  • افسر کنسولی به اطلاعات بیشتر برای تائید صلاحیت شما نیاز دارد.

این درخواست نشان می دهد که چه مدارکی مورد نیاز است. همچنین این درخواست به شما اطلاع می دهد که در چه تاریخی و به کجا باید مدارک مورد نیاز را ارسال نمائید. اگر به درخواست در زمان معین شده پاسخ ندهید، افسر ممکن است فرم I – 485 را رد کند. همه متقاضیان گرین کارت، درخواست مدارک اضافی را دریافت نمی کنند.

8. وضعیت پرونده خود را چک کنید

شما می توانید وضعیت پرونده تان را به صورت آنلاین چک کنید یا با مرکز تماس USCIS برای بررسی وضعیت پرونده خود تماس حاصل کنید. برای افراد ناشنوا و یا افراد ناتوان در تکلم می توانند از طریق شماره 1833 – 767 – 800 اطلاعات خاص در مورد درخواست خود مانند شماره رسید، نام و تاریخ تولد را ارسال کنند.

9. دریافت اطلاعات درباره تصمیم پرونده

زمانی که USCIS برای پرونده شما تصمیم اخذ می کند، یک اعلان تصمیم کتبی برای شما ارسال خواهند کرد.

  • اگر پرونده شما تائید شود، شما به طور کلی یک اعلامیه تائید دریافت خواهید کرد و کمی بعد از دریافت این نامه گرین کارت را نیز دریافت می کنند.
  • اگر درخواست شما رد شود، در یک نامه دلایل رد شدن پرونده به شما اعلام خواهد شد و اینکه آیا شما می توانید تجدید نظر داشته باشید یا خیر. به طور کلی، شما نمی توانید تصمیم بگیرد که تنظیم وضعیت درخواست را تغییر دهید. حتی اگر نمی توانید به تصمیم اعتراض کنید، باز هم ممکن است واجد شرایط برای باز کردن مجدد پرونده یا تجدید نظر در آن با پر کردن فرم I – 290 B باشید. برای اطلاعات بیشتر، سوالات و پاسخ های ما را مشاهده کنید.

تغییر آدرس برای تنظیم وضعیت گرین کارت آمریکا

اگر آدرس خود را تغییر دهید باید در عرض 10 روز به آنها آدرس جدید را اعلام کنید. به صفحه تغییر اطلاعات آدرس بروید تا اطلاعاتی درباره چگونگی به روز رسانی آدرس خود دریافت کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی