تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تفاوت ویزا با پرمیت کانادا


تفاوت ویزا و پرمیت چیست

در حالت کلی ویزا اجازه ورود شما به کانادا و پرمیت اجازه ماندن شما در کانادا به هدف تحصیل و یا کار است.

  • در واقع صرفا با داشتن ویزا نمیشود در کانادا تحصیل و یا کار کرد و صرفا با داشتن پرمیت هم نمی‌توان وارد کانادا شد.
  • تاریخ انقضای این دو مدرک الزاما به هم ربطی ندارند. اما چیزی که مسجل است این است که هر دو بر اساس تاریخ اعتبار پاسپورت شما خواهد بود. یعنی اگر دوره تحصیل شما ۳ سال است و از مدت اعتبار پاسپورت شما ۲ سال باقی مانده، هم ویزا و هم پرمیت برای شما دو ساله صادر می‌شود.

– پس یکی از نکات مهمی که باید قبل از هر اقدامی در نظر داشت تاریخ اعتبار پاسپورت است. حتما چک کنید که مینیمم ۲ سال اعتبار داشته باشد.
– البته چنانچه مدت پرمیت صادر شده از دوره تحصیل شما کوتاه تر باشد، می‌توان دوباره آن را به راحتی تمدید کرد.

نکات مهم درمورد ویزا با پرمیت کانادا

1- اگر داخل کانادا مشغول به تحصیل هستید و برنامه ای برای خروج از کانادا ندارید، نیازی نیست حتما ویزای تمام شده خود را تمدید کنید.

2- اگر تصمیم دارید به هر دلیلی برای مدتی کانادا را ترک کنید و ویزای شما تمام شده است، حتما ۳ ماه قبل از سفر، برای تمدید آن اقدام نمایید.

3- برای تمدید ویزای تحصیلی یا کاری از داخل کانادا، حتما باید پرمیت شما معتبر باشد. به تاریخ آن توجه کنید.

4- اگر پرمیت شما رو به اتمام است و هنوز از تحصیل شما باقی مانده، حداقل ۳ ماه مانده به اتمام پرمیت، برای تمدید آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که هر اقدامی برای پرمیت مستلزم پرداخت هزینه دولتی است.

5- اگر حتی چند روز به پایان ویزای شما هم باقی مانده باشد، شما قانونا میتوانید وارد کانادا شوید. البته توجه داشته باشید که اگر ویزیتور هستید، افسر مهاجرتی این اجازه را دارد که برای شما تاریخ مشخصی را جهت الزام خروج از کانادا تعیین کند و شما باید قبل از آن تاریخ کانادا را ترک کنید.

6- اگر با ویزای ویزیتوری وارد کانادا میشوید و افسر لب مرز تاریخ مشخصی را برای خروج شما در نظر نمیگیرد، میتوانید ۶ ماه در کانادا بدون هیچ مشکلی بمانید. در واقع برای ماندن نیازی به ویزا نیست.

7- حتما حتما حواستان به تاریخ پرمیت باشد. بعضا زیاد دیده شده که دانشجو به دلیل عدم توجه به تاریخ تمدید پرمیت، به مشکلات زیادی برخورد کرده است.

8- اگر حواستان نبود و پرمیت شما باطل شد، بلافاصله باید برای تمدید پرمیت به علاوه Restoration اقدام کنید. در این رابطه پادکست کاملی در کانال و صفحه های ما در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

9- اگر به عنوان ویزیتور وارد کانادا میشوید، حتما حواستان باشد که قبل از پایان مدت ۶ ماه ماندن شما در کانادا، برای تبدیل آن به ویزای تحصیلی یا کاری اقدام نمایید. در غیر این صورت به مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد.

10- و در آخر اینکه ویزا و پرمیت دو مدرک بسیار مهم هستند که هر کدام کاربرد خود را دارند. در نگهداری از آنها دقت کنید و همیشه حواستان به تاریخ انقضای آنها باشد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی