تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تفاوت سیستم مدارس آمریکایی و آلمانی

وی والت مشترک کشورها تحصیلات تفاوت سیستم مدارس آمریکایی و آلمانی

سیستم مدارس آمریکایی و آلمانی، چه تفاوتی دارند؟

شاید فکر کنید مدرسه اساسا فقط برای آموزش است، ولی تفاوت هایی بین اداره مدارس در کشورهای مختلف وجود دارد.

در این پست به برخی تفاوت های سیستم مدارس آمریکا و آلمان میپردازیم.

کلاس ها: برجسته ترین تفاوت بین مدارس در آمریکا و آلمان، سیستم چیدمان صندلی ها در کلاس می باشد. در آمریکا هر دانش‌آموز میز و صندلی خودش را دارد، اما در آلمان یک میز نسبتا بزرگ توسط چند نفر استفاده می‌شود. این چیدمان در آلمان باعث می‌شود تا دانش‌آموزان فرصتی برای ارتباط نزدیکتر، کمک به همدیگر و مشارکت در درس ها را داشته باشند. اما از طرفی ممکن است توجه آن‌ها به درس به دلیل صحبت با یکدیگر کم شود.

جایگاه معلم: در آلمان برای معلم ها کامپیوتر جداگانه ای قرار نمی‌دهند و فقط میز و صندلی در جلوی کلاس معمولا پشت به تخته قرار دارد. نکته جالب استفاده از تخته سیاه به جای تخته هوشمند در آلمان است که در آمریکا بلعکس این قضیه صدق می‌کند.

چارت درسی: در آلمان مدارس برای هر روز برنامه متفاوتی دارند و به دنبال این برنامه ساعت پایانی هر روز ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است در روز دوشنبه مدرسه ساعت ۱ تعطیل شود، اما روز چهارشنبه ساعت ۴ بعد از ظهر، و برای خسته نشدن دانش‌آموزان ۲ پارت استراحت در نظر گرفته شده است. این سیستم مشابه سیستم مدارس در آمریکا است.

نمره‌دهی و امتحانات: یکی دیگر از تفاوت های بزرگ مدارس در آمریکا و آلمان، سیستم ارزشیابی و نمره دهی است. در آلمان نمرات روزانه و امتحانات پایانی وجود ندارد. در آلمان برای دروس آلمانی، انگلیسی و ریاضی ۴ امتحان در کل سال، اما برای دروس فیزیک، شیمی، تاریخ و غیره تنها ۲ امتحان برگزار می‌شود. در کلاس ششم باید بین زبان لاتین و فرانسه انتخاب کنید که حداقل تا کلاس دهم با شماست و ۴ امتحان برای آن برگزار می‌شود. در آمریکا اکثر دانش‌آموزان زبان اسپانیایی را به عنوان زبان دوم خود می‌پذیرند. در آلمان شما امکان انتخاب درس های ترم تحصیلی خود را ندارید، ولی در آمریکا دانش‌آموزان می‌توانند دروس مورد نظر خود را انتخاب کنند، و حتی اگر بعدا در مورد علاقه خود شک کردند، حق تغییر آن را دارند.

تعطیلات: تعطیلات تابستانی در آمریکا بین ۸ تا ۹ هفته و در آلمان تنها ۶ هفته در نظر گرفته شده است.

بعد از مدرسه: وقتی دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه بیرون میایند، معمولا همراه والدین خود هستند و به خانه می‌روند؛ آن ها آزادی زیادی برای گشتن در شهر و بیرون بودن با دوستان را ندارند. اما در آلمان به دلیل سیستم حمل و نقل آسان و ایمن، معمولا دانش‌آموزان خودشان به خانه می‌روند و همچنین ‌می‌توانند زمان زیادی را در کافه ها یا مراکز خرید با دوستان خود صرف کنند.

منابع:

thscougarclaw.com | gac-foundation.org

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی