تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راهنمای تحصیل در کانادا و واژه نامه تحصیلی

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا راهنمای تحصیل در کانادا و واژه نامه تحصیلی

راهنمای تحصیل در کانادا

 این واژه نامه توضیحات مربوط به راهنمای تحصیل در کانادا با کلمات مختلفی را که ما بصورت آنلاین استفاده می کنیم ارائه می دهد. نه تعاریف حقوقی.

موضع دانشگاهی

جایگاه دانشگاهی مربوط به عملکرد تحصیلی دانش آموز است. دانشجویی که از نظر تحصیلی رضایت بخش باشد ، کلاس های خود را با معدل قابل قبول می گذراند. دانشجویی که از نظر تحصیلی رضایت بخش نیست ، معیارهای دانشگاهی مورد نیاز را برآورده نمی کند. جایگاه نامناسب دانشگاهی ممکن است با درجه معدل درجه (GPA) قابل قضاوت باشد ، به این معنا که اگر معدل دانشجویی از حد معینی پایین بیاید ، وی را در معرض امتحان دانشگاهی قرار دهد.

مشروط دانشگاهی

دانشجویی که از جایگاه علمی مطلوبی در موسسه برخوردار نیست ، می تواند در دوره آزمایشی دانشگاهی قرار بگیرد. این بدان معناست که وی باید نمرات خود را بهبود ببخشد یا خطر از دست دادن جایگاه خود در برنامه مطالعه را بخشد.

ارتقاء علمی

ارتقاء تحصیلی راهی برای بهبود مدارک تحصیلی برای برآورده کردن شرایط ورود به برنامه برای یک برنامه خاص است.

سال تحصیلی

سال تحصیلی در کانادا با سال تقویم متفاوت است. سال تحصیلی در کانادا از اوایل سپتامبر تا اواخر ماه مه یا ژوئن برگزار می شود. ماه های تابستان به طور کلی تعطیلات در نظر گرفته می شود ، اگرچه بسیاری از موسسات دوره های تابستانی را در ماه های ژوئیه و آگوست ارائه می دهند.

نامه پذیرش

مشاهده  نامه قبولی در این صفحه سرچ کنید

فعالانه دنبال کنید

دارندگان مجوز تحصیل موظفند به طور جدی مطالعات خود را دنبال کنند. این بدان معنی است که دانشجویان بین المللی باید در یک بار اعتبار تمام وقت یا گهگاه پاره وقت ثبت نام کنند . با این حال ، برای کار در کانادا با مجوز تحصیل ، دانشجویان بین المللی نیاز به حفظ وضعیت تمام وقت دارند. هر موسسه تعریف خود را از مطالعات تمام وقت تعیین می کند.

قابل قبول / پذیرش

در صورت اجازه ورود به کانادا ، یک تبعه خارجی در کانادا قابل قبول است. برخی از شرایط ممکن است یک شهروند خارجی را در کانادا غیرقابل قبول کند – عدم پذیرش از نظر پزشکی ، جنایی ، مالی یا امنیتی قابل قضاوت است.

شرایط پذیرش

پذیرش در یک موسسه آموزشی عموماً مبتنی بر دستاوردهای دانشگاهی قبلی است. افرادی که شرایط ورود به سیستم را برآورده نمی کنند (که گاهی اوقات به عنوان شرایط ورود به سیستم شناخته می شوند) برای برنامه مورد نظر خود می توانند ابتدا یک برنامه مسیر را دنبال کنند  یا برای دستیابی به شرایط پذیرش ، ارتقاء تحصیلی را انجام دهند.

برای برخی از برنامه ها ، پذیرش ممکن است بر اساس تجربه قبلی یا کار عملی باشد ، نه آنکه از رونوشت های دانشگاهی استفاده کنید. در این شرایط ، متقاضی ممکن است ملزم به ارائه نمونه کارها یا CV برای نشان دادن تجربه قبلی مربوطه باشد.

فارغ التحصیلان

فارغ التحصیلان یک موسسه به عنوان فارغ التحصیلان (مفرد اشاره فارغ التحصیل ). بسیاری از فارغ التحصیلان باقی می ماند متصل به خود مادر آلما (نهاد که در آن آنها مورد مطالعه قرار) پس از فارغ التحصیلی از طریق فارغ التحصیلان انجمن ها، به عنوان فارغ التحصیلان اغلب می توانند از حوادث و اتصالات تسهیل توسط مادر آلما .

فوق دیپلم

مدرک کاردانی بعد از یک برنامه تحصیلی به طور کلی دو سال به طول می انجامد. این پیشرفته تر از دیپلم دبیرستان یا گواهینامه است ، اما از مدرک لیسانس کمتر پیشرفته است . در کانادا ، دانشگاه ها و دانشکده ها ممکن است برنامه های مدرک کاردانی ارائه دهند ، که اغلب به عنوان مدارک پایه ای در نظر گرفته می شوند که می تواند برای مطالعه بیشتر به دانشگاه دیگری منتقل شود.

عزب

لیسانس – که به عنوان لیسانس یا لیسانس نیز شناخته می شود – درجه اول ارائه شده توسط دانشگاه ها است. در کانادا ، بسیاری از کالج ها نیز دارای مدرک لیسانس هستند. دانشجویی که دنبال برنامه لیسانس است ، اغلب به عنوان یک مقطع لیسانس گفته می شود – این بدان معنی است که وی هنوز از یک دانشگاه فارغ التحصیل نشده است. برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد غالباً نظری تر و دارای شغل کمتر است. برنامه های لیسانس کانادایی معمولاً چهار سال است ، اگرچه دانشجویان اهل کبک می توانند بعد از اتمام یک برنامه کالج ، برنامه های سه ساله را دنبال کنند. دانشجویان بین المللی از کشورهای خاص همچنین در صورت داشتن اعتبار انتقال می توانند در مدت سه سال برنامه لیسانس را تکمیل کنند .

بسته به دانشکده و برنامه تحصیلی انواع مختلف لیسانس وجود دارد . درجات مشترک شامل موارد زیر است:

  • لیسانس هنر (کارشناسی)
  • لیسانس علوم (کارشناسی ارشد)
  • لیسانس مهندسی (B.Eng.)
  • لیسانس تحصیلات (کارشناسی ارشد)

مسدود کردن نقل و انتقالات

اگر دانشجویی برنامه مطالعاتی دیگری را دنبال كرده باشد كه می تواند اعتبارات انتقال را  به الزامات برنامه تحصیلی خود كمك كند ، این اعتبارات ممكن است به صورت موردی یا به عنوان انتقال بلوك منتقل شود. به عنوان مثال ، اگر دانشجویی که وارد یک برنامه کارشناسی می شود دوره های پیشرفته را در دبیرستان گذرانده باشد ، ممکن است این موارد به عنوان انتقال بلوک آورده شود تا اعتبارات یک ساله را به سمت برنامه کارشناسی حساب کند.

دستفروشی

خرید و فروش نوعی کمک مالی برای دانشجویان است. پولی که به عنوان یک دانش آموز به عنوان کارشناسی ارایه می شود ، نباید بازپرداخت شود و از این نظر با وام متفاوت است . بورس ها از بورس های تحصیلی متمایز هستند زیرا اغلب به جای دستاوردهای دانشگاهی یا خارج از برنامه ، بر اساس نیاز مالی اعطا می شوند .

محوطه دانشگاه

دانشگاه یا پردیس دانشگاه محل فیزیکی موسسه است. کلاس ها ، خدمات دانشجویی ، مناطق اجتماعی و اقامتگاه دانشجویی اغلب منطقه دانشگاه را تشکیل می دهند. بسیاری از موسسات دارای بیش از یک دانشگاه هستند که غالباً منعکس کننده الزامات برنامه های مطالعاتی هستند. سایر مؤسسات دارای چندین دانشگاه برای خدمت به شهرهای مختلف به ویژه در مناطق دور افتاده هستند.

زبان انگلیسی دانشگاهی کانادا (CAEL)

CAEL یک آزمون انگلیسی زبان استاندارد است که میزان مهارت در زبان انگلیسی را برای پذیرش در برخی از موسسات دانشگاهی ارزیابی می کند. این درخواست برای برنامه های مهاجرت به کانادا پذیرفته نمی شود.

برخی از برنامه ها یا مؤسسات مطالعاتی ممکن است دانشجویان بین المللی آینده نگر را به اثبات توانایی زبان انگلیسی نیاز داشته باشند. دانش آموزان بین المللی آینده نگر باید با راهنمایی های یک مدرسه خاص مشورت کنند تا از انجام آزمون زبان صحیح اطمینان حاصل کنند.

کلاس تجربه کانادا (CEC)

این کلاس برای کارگران موقت که حداقل یک سال تجربه در کانادا دارند و یا فارغ التحصیل یک مدرسه پس از دبیرستان کانادا هستند که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا دارند و می خواهند درخواست اقامت دائم دهند. متقاضیانی که در این کلاس متقاضی می شوند نیز باید مهارت های انگلیسی یا فرانسوی خوبی داشته باشند و برای جامعه کانادا استفاده شوند.

برنامه شاخص زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)

برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) یک آزمون استاندارد کانادایی است که مهارت انگلیسی را به منظور مهاجرت و اهداف شهروندی ارزیابی می کند. در حالی که از دو تست مختلف تشکیل شده است ، فقط “آزمون عمومی CELPIP” به عنوان بخشی از برنامه مهاجرت پذیرفته می شود. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که CELPIP یک آزمون پذیرفته شده برای برنامه های مهاجرتی در کبک نیست. آیلتس تنها اثبات پذیرفته شده از توانایی زبان انگلیسی برای برنامه های مهاجرت کبک است.

برخی از برنامه ها یا مؤسسات مطالعاتی ممکن است دانشجویان بین المللی آینده نگر را به اثبات توانایی زبان انگلیسی نیاز داشته باشند. دانش آموزان بین المللی آینده نگر باید با راهنمایی های یک مدرسه خاص مشورت کنند تا از انجام آزمون زبان صحیح اطمینان حاصل کنند.

کالج شغلی

کالج شغلی یک موسسه خصوصی است که برنامه های تحصیلی با محوریت شغلی ، غالباً در تجارت های ماهرانه ارائه می دهد. دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف ، دیپلم و گواهینامه کار کنند. بسته به برنامه ، طول برنامه مطالعه می تواند از یک سال به چهار سال یا بیشتر متغیر باشد. کالج های شغلی معمولاً توسط استان که در آن واقع شده اند تنظیم نمی شوند.)

اگر دانشجوی آینده نگر پس از اتمام یک برنامه تحصیلی در کانادا مشغول به کار شود ، باید بررسی کنید که دیپلم از کالج شغلی باعث می شود که فارغ التحصیل مجاز به اجازه کار پس از فارغ التحصیلی باشد . برخی از دیپلم ها در دانشکده های شغلی ، دارنده واجد شرایط بودن اجازه کار پس از فارغ التحصیلی را ندارند.

CEGEP

در ابتدا مخفف کلمه اختصاری Collège d’enseignement général et profesionnel (کالج آموزش عمومی و حرفه ای) ، CEGEP اکنون کلمه غالب در زبان انگلیسی و همچنین فرانسه برای سطح تحصیلات بعد از دبیرستان در کبک است. معمولاً برای ورود دانشجویان کبک برای تحصیلات دانشگاهی ، یک مدرک دانشگاهی ( Diplôme d’études collégiales یا DEC) لازم است. فقط دانشکده های عمومی به طور رسمی با عنوان CEGEP شناخته می شوند ، اما در کلمه کلمه ای به کلیه تحصیلات دانشگاهی در کبک اشاره دارد.

علاوه بر برنامه های پیش دانشگاهی ، CEGEP ها برنامه های کالج حرفه ای را نیز در موضوعات تجاری ماهر ارائه می دهند . این برنامه ها معمولاً سه سال است و دانشجویان را برای ورود به نیروی کار آماده می کند.

Certificat d’Acceptation du Québec (CAQ)

به گواهی پذیرش کبک مراجعه کنید

راهنمای تحصیل در کانادا

گواهی

در کانادا ، گواهینامه نوعی برنامه تحصیلی است که در یک کالج انجام می شود. شرایط لازم برای دریافت گواهینامه بین استانها متفاوت است ، اما به طور کلی نیاز به یک برنامه تحصیلی کوتاه تر از دیپلم یا مدرک دارد . برنامه های گواهینامه غالباً متمرکز بر شغل و حرفه ای هستند.

برنامه درجه همکاری

برخی از موسسات امکان داشتن مدرک مشارکتی را فراهم می کنند که به موجب آن می توان مدرک دانشگاهی را دریافت کرد ، هرچند که دانشجو در یک موسسه دیگر شرکت می کند. به عنوان مثال ، یک دانش آموز می تواند در موسسه ای نزدیک به خانه تحصیل کند و مدرکی را از موسسه مستقر در جای دیگر کسب کند. در بعضی موارد ممکن است دانش آموز برنامه را در یک موسسه شروع کند ، سپس به یک موسسه دوم منتقل شود اما مدرک را از موسسه اول دریافت کند. یک برنامه درجه همکاری مشترک ممکن است یک دانشجوی را برای گذراندن دوره ای که در موسسه اصلی ارائه نمی شود ، ارائه دهد.

از طرف دیگر ، یک برنامه کارشناسی ارشد مشترک می تواند به مطالعات بین رشته ای در یک موسسه مراجعه کند ، جایی که دانش آموز دو موضوع مطالعه جداگانه را در یک برنامه مطالعه دنبال می کند.

دانشکده

در کانادا اصطلاح کالج معمولاً به یک دانشکده فنی بعد از متوسطه فنی ، تجارت ، هنرهای کاربردی یا دانشکده علوم کاربردی اطلاق می شود. برنامه های تحصیلی ممکن است دانشگاهی یا فنی باشد. اصطلاح “کالج جامعه” نیز رایج است. دانشجویان یک کالج می توانند در مقطع دیپلم ، گواهی ، مدرک کاردانی یا لیسانس تحصیل کنند. برخلاف ایالات متحده ، “کالج” معمولاً در کانادا برای مراجعه به دانشگاه استفاده نمی شود.

کالج در کبک

به CEGEP مراجعه کنید

راهنمای تحصیل در کانادا

مجوز کار تعاونی

دانشجویان بین المللی که دنبال یک برنامه مطالعاتی در یک  موسسه یادگیری تعیین شده  (DLI) در کانادا هستند که به یک محل کار اجباری یا کارآموزی نیاز دارند ، باید علاوه بر اجازه تحصیل در کانادا ، مجوز کار تعاونی را نیز درخواست کنند  . مجوز کار مشترک مجوز کار جداگانه ای است ، که با مجوز کار نیمه وقت مرتبط نیست و عموماً در مجوزهای تحصیل کانادا درج می شود. توجه به این نکته مهم است که فردی که متقاضی مجوز کار تعاونی است باید دارای مجوز تحصیلی معتبر باشد.

اجازه کار مشترک ممکن است فقط برای کارهایی که برای برنامه تحصیلی ضروری هستند ، مورد استفاده قرار گیرد. به هر دانشجویی بین المللی که از نیاز وی به مجوز کار مشترک اطمینان ندارد ، توصیه می شود با مشاور برنامه خود مشورت کند.

بیشتر بخوانید:  مجوزهای کار مشترک در کانادا

دوره

بیشتر برنامه های تحصیلی در کانادا مبتنی بر دوره است ، به این معنی که دانش آموز دوره های فردی (همچنین به عنوان کلاس ها) را می خواند که تا یک مدرک دیپلم ، مدرک یا مدرک تحصیلی ایجاد می کند. بسته به موسسه ، دوره ها معمولاً اعتبارات لازم برای فارغ التحصیلی را اعطا می کنند. در بسیاری از برنامه ها ، دانشجویان در انتخاب دوره هایی که به آنها علاقه مند هستند ، استقلال زیادی دارند. این مهم است که با الزامات دوره برای برنامه مورد نظر آشنا شوید ، تا اطمینان حاصل شود که کلیه شرایط لازم برای فارغ التحصیلی برآورده می شود.

وام

برنامه های دانشگاه و کالج در کانادا بر اساس یک سیستم مبتنی بر اعتبار انجام می شود ، به موجب آن دوره های فردی اعتبارات را به یک اعتبار کلی اعتبار کمک می کند. این سیستم می تواند تفاوت زیادی بین نهادها داشته باشد. برای به دست آوردن یک نماینده اصلی یا جزئی در آن موضوع ممکن است برنامه های خاص به یک اعتبار خاص در یک حوزه موضوع یا دانشکده احتیاج داشته باشد.

دانشجویان بین المللی باید یک بار تمام وقت را حفظ کنند ، که غالباً با تعداد اعتباراتی که دانشجو در هر ترم متعهد می شود تعریف می شود. دانشجویان آینده نگر بین المللی برای کسب اطلاعات دقیق در مورد الزامات اعتباری باید با الزامات موسسه مورد نظر خود مشورت کنند.

متولی

کودک جزئی که در نظر دارد برای آمدن به کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی بدون والدین یا سرپرست قانونی ممکن است یک سرپرست نیاز داشته باشد. متولی مسئولیت مراقبت از کودک است. کودکان زیر 17 سال ملزم به داشتن متولی در کانادا هستند. در بعضی موارد این نیاز به کودکان بین 17 سال و سن اکثریت در استان مربوط افزایش می یابد. این وظیفه مامور مهاجرت است که درخواست مجوز تحصیل را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا کودک حداقل 17 سال سن دارد اما کمتر از سن اکثریت ، نیاز به متولی دارد.

راهنمای تحصیل در کانادا

درجه

مدرک تحصیلی ، صلاحیتی است که پس از اتمام موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی در سطح کالج یا دانشگاه اعطا می شود. در کانادا سه درجه وجود دارد که هر کدام دارای زیربخشهای متعدد هستند:

  • مدرک لیسانس
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک دکترا یا دکترا

موسسه یادگیری تعیین شده (DLI)

DLI یک مؤسسه آموزشی است که توسط مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC ، که قبلاً با نام CIC شناخته می شد) شناخته شده است. یک دانشجوی بین المللی آینده باید برای دریافت مجوز تحصیل نامه از DLI دریافت کند. برای لیستی از DLI ها ، اینجا را کلیک کنید .

ذکر این نکته حائز اهمیت است که کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا بصورت خودکار DLI است و در لیست ظاهر نمی شوند.

دیپلم

در کانادا ، یک مدرک تحصیلی مدرک تحصیلی است که از طریق یک برنامه تحصیل در کالج هنرهای کاربردی یا فناوری به دست می آید. برنامه تحصیلی منتهی به این مدارک تحصیلی معمولاً طولانی تر از گواهینامه است اما از مدرک دانشگاهی کمتر پیشرفت می کند. معمولاً دیپلم بعد از دو سال تحصیل در کالج یا دانشکده تجارت اعطا می شود. بعد از سه سال تحصیل ، دیپلم پیشرفته دریافت می شود.

“دیپلم” همچنین در کانادا مورد استفاده قرار می گیرد تا به طور کلی به مدارک تحصیلی دریافت شده پس از اتمام موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی مراجعه شود. غالباً به نسخه فیزیکی مدرک دریافت شده از دانشگاه به عنوان مدرک دیپلم گفته می شود.

Diplôme تصویب فرانشیز فرانسوی (DALF)

دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی (دیپلم پیشرفته زبان فرانسه، و یا DALF) یک آزمون استاندارد شده است که مهارت ارزیابی پیشرفته در فرانسه است. این برنامه توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه اداره می شود که این دیپلم را نیز صادر می کند. DALF به عنوان اثبات توانایی زبان فرانسه در برخی از برنامه های مهاجرت کبک شناخته شده است. با این حال ، DALF به عنوان اثبات توانایی زبان فرانسه برای برنامه های مهاجرت فدرال و استانی در خارج از کبک پذیرفته نمی شود.

برخی از برنامه ها یا مؤسسات تحصیلی ممکن است دانشجویان بین المللی آینده نگر را برای اثبات توانایی زبان فرانسه بخواهد. دانش آموزان بین المللی آینده نگر باید با راهنمایی های یک مدرسه خاص مشورت کنند تا از انجام آزمون زبان صحیح اطمینان حاصل کنند.

Diplôme d’études en langue française (DELF)

آزمون دلف (دیپلم مطالعات در فرانسه زبان، و یا DELF) یک آزمون استاندارد شده است که ارزیابی مبتدی تا مهارت متوسط در فرانسه است. این برنامه توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه اداره می شود که این دیپلم را نیز صادر می کند. DELF به عنوان اثبات توانایی زبان فرانسه در برخی از برنامه های مهاجرت کبک شناخته شده است. با این حال ، DELF به عنوان اثبات توانایی زبان فرانسه برای برنامه های مهاجرت فدرال و استانی در خارج از کبک پذیرفته نمی شود.

برخی از برنامه ها یا مؤسسات تحصیلی ممکن است دانشجویان بین المللی آینده نگر را برای اثبات توانایی زبان فرانسه بخواهد. دانش آموزان بین المللی آینده نگر باید با راهنمایی های یک مدرسه خاص مشورت کنند تا از انجام آزمون زبان صحیح اطمینان حاصل کنند.

Diplôme d’études profesionnelles (DEP)

diplôme D مطالعات professionnelles (دیپلم مطالعات حرفه ای، و یا DEP)، یک دیپلم کالج در یک موسسه کبک را دنبال کرد. DEP که معمولاً در CEGEP ارائه می شود ، صلاحیت حرفه ای پیشرفته ای است که اغلب در پست های شغلی پذیرفته شده یا مورد نیاز است. اگر در یک موسسه یادگیری تعیین شده انجام شود ، برنامه های DEP ممکن است برای دانشجویان بین المللی باز باشد. بسته به طول برنامه ، فارغ التحصیل یک برنامه DEP ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی باشد .

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور که به عنوان یادگیری از راه دور نیز شناخته می شود ، به دانشجویی اجازه می دهد در حالی که در محل جسمی مؤسسه حضور پیدا نمی کند ، در یک موسسه تحصیلات خود را طی کند و مدرک تحصیلی کسب کند. این امر در صورتی اتفاق می افتد که دانشجویی نتواند به محل موسسه مورد نظر جابجا شود ، یا بخواهد از خانه تحصیل کند. برنامه های مطالعاتی ممکن است بطور کامل یا جزئی از طریق آموزش از راه دور دنبال شوند ، به این معنی که یک دانش آموز ممکن است بخشی از برنامه تحصیلی را در این موسسه شرکت کند و باقیمانده الزامات را از یک مکان دیگر تکمیل کند. به طور فزاینده ، آموزش از راه دور با استفاده از اینترنت برای کلاس ها و دوره های مورد نیاز.

دکترا

دکترا را در این صفحه سرچ کنید

موسسه تحصیلی

به موسسه مراجعه کنید

مجوز سفر الکترونیکی (eTA)

ETA شرط ورود جدید برای اتباع خارجی استثنایی از ویزا است که از طریق هوا به کانادا سفر می کنند. این امکان را برای کانادا فراهم می کند تا مسافران را قبل از رسیدن ، غربالگری کند. اتباع خارجی که به ویزای اقامت موقت (TRV) احتیاج ندارند ، ممکن است هنوز برای ورود به کانادا به یک ETA احتیاج داشته باشند و این موضوع در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند. ETA با گذرنامه مرتبط است و برای مدت 5 سال یا تا زمان انقضا گذرنامه معتبر است ، هرکدام که ابتدا اتفاق می افتد.

دبستان

در کانادا ، مدرسه ابتدایی اولین مرحله از آموزش رسمی است. این از استان به استان دیگر متفاوت است ، اما به طور کلی سنین شش تا 14 سالگی را شامل می شود ، درجه های یک تا هشت. در برخی استان ها به کلاس های هفت و هشت به عنوان “مدرسه راهنمایی” گفته می شود. مدرسه ابتدایی نیز ممکن است به عنوان دبستان شناخته شود.

آموزش ابتدایی و متوسطه به صورت دسته جمعی اغلب به عنوان K-12 یا “K از 12” خوانده می شود ، جایی که K برای مهد کودک (پیش دبستانی یا سال قبل از کلاس یک) قرار دارد.

انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)

ESL یک برنامه مطالعه برای آموزش زبان انگلیسی به افراد غیر بومی است. برنامه های ESL معمولاً در مناطقی تدریس می شوند که انگلیسی زبان غالب است و اغلب روی یک رویکرد فراگیر برای یادگیری زبان متمرکز می شود.

ثبت نام

دانشجو وقتی برای تعداد مورد نیاز دوره ها ثبت نام می کند ، در یک برنامه تحصیلی ثبت نام می شود و تحصیلات را دنبال می کند.

فوق برنامه

یک فعالیت خارج از برنامه درسی (که اغلب از آن به عنوان “خارج از برنامه درسی” یاد می شود) یک فعالیت اختیاری است که به یک برنامه مطالعاتی کمک نمی کند. بسیاری از موسسات دارای طیف گسترده ای از انجمن های دانشجویی ، کلوپ ها و فعالیت هایی هستند که زندگی دانشجویی را غنی می کنند و فرصتی برای یادگیری و معاشرت در خارج از زمینه دانشگاهی ارائه می دهند. بعضی اوقات ، فعالیتهای خارج از برنامه درسی که در دبیرستان انجام می شود ، می تواند برای درخواست بورسیه ها مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال ، بورس های تحصیلی گاهی به دانشجویانی پیشنهاد می شود که در ورزش ، موسیقی یا کار داوطلبانه سرآمد هستند. این اغلب در سطح دانشگاه رخ می دهد.

دانشکده

دانشکده چندین مفهوم مشترک در کانادا دارد:

  • اساتید و کارمندان تدریس یک مؤسسه آموزشی اغلب به صورت جمعی به عنوان دانشکده معرفی می شوند.
  • یک دانشکده همچنین می تواند گروهی از بخش های درون دانشگاه باشد. به عنوان مثال ، دانشکده علوم نظارت بر گروه های شیمی ، فیزیک و زیست شناسی (از جمله دیگران) در یک دانشگاه است.

دفتر کمک های مالی

دفتر کمک های مالی در یک موسسه منبع اصلی دانشجویان است که نیاز به اطلاعات در مورد مطالعات مالی دارند. اداره کمک های مالی معمولاً می تواند اطلاعاتی در مورد ساختار هزینه ها ، بورس های تحصیلی ، وام ها و بورس ها ارائه دهد.

کمک مالی

همچنین به عنوان کمک های مالی شناخته می شود ، کمک های مالی به هر پولی که برای کمک به هزینه های تحصیل به دانش آموز منتقل می شود ، اطلاق می شود. این ممکن است به صورت بورس اوراق بهادار ، وام یا بورس تحصیلی درآید . برای تحصیل در کانادا نیازی به کمک مالی نیست. بسیاری از دانشجویان می توانند از طریق کار از مطالعات خود پشتیبانی کنند. با این وجود ، همیشه ارزش تحقیق در مورد گزینه های کمک های مالی را دارد زیرا بدون دریافت بدهی غیرقابل کنترل ، می توانید پشتیبانی دریافت کنید.

فرانسوی به عنوان زبان دوم (FRSL)

FRSL یک برنامه مطالعه برای آموزش زبان انگلیسی به غیر مادری است. برنامه های FRSL معمولاً در مناطقی آموزش داده می شوند که فرانسوی زبان غالب است ، و اغلب روی یک رویکرد فراگیر برای یادگیری زبان متمرکز می شوند.

مطالعه تمام وقت

یک برنامه تحصیلی با حداقل 15 ساعت آموزش در هفته در طول سال تحصیلی ، تمام وقت در نظر گرفته می شود. این شامل هر دوره آموزش در محل کار است که بخشی از مطالعات دانشجویان است. الزامات تمام وقت نیز بسته به موسسه می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، دانشجویان بین المللی آینده نگر باید در مورد هرگونه الزام اضافی تمام وقت با مدرسه خود تماس بگیرند. به طور کلی ، دانشجویان بین المللی موظفند در یک دوره تحصیلی تمام وقت و در کانادا با اجازه تحصیل ثبت نام کنند.

مطالعه معادل تمام وقت

مطالعه معادل تمام وقت به دو شکل نشان داده می شود:

  • یک برنامه مطالعه شتاب برای تکمیل یک برنامه تمام وقت در یک دوره زمانی کوتاه تر
  • یک برنامه مطالعه پاره وقت که شامل محتوای یک برنامه مطالعه تمام وقت در یک دوره زمانی طولانی تر است

دانشجویان بین المللی تشویق می شوند در صورت موجود بودن گزینه های معادل تحصیل تمام وقت برای آنها ، با موسسه مورد نظر خود تأیید کنند ، زیرا دانشجویان بین المللی معمولاً موظف هستند که در آموزش تمام وقت ثبت نام کنند.

درجات

نمرات نمرات دریافت شده برای یک دوره است. بسته به شرایط مورد نیاز یک دوره فردی ، نمرات ممکن است بر اساس مقاله های کتبی ، ارائه های شفاهی ، کار گروهی ، امتحانات و ارزیابی های دیگر باشد. نمرات در کانادا معمولاً به صورت نمرات یا نمرات به دانشجویان داده می شود. A + معمولاً بالاترین درجه ممکن و D کمترین درجه است. درجه E وجود ندارد. F درجه یک شکست است. ترجمه نمرات درصدی به نمرات نامه ، و ترجمه نمرات نامه به GPA ، می تواند در استان و موسسه متفاوت باشد.

میانگین درجه درجه (GPA)

GPA نمره تجمیعی است که بر اساس نمرات مربوط به دوره های فردی است. GPA به عنوان معیار موفقیت دانشگاهی دانش آموز مورد استفاده قرار می گیرد. دانش آموزان معمولاً می توانند حداکثر معدل 4.0 را بدست آورند (4.3 در بعضی از موسسات). هنگامی که دانشجویی از یک برنامه فارغ می شود ، براساس نمرات کلیه دوره های درسی که در طول برنامه تحصیلی گرفته شده ، نتیجه GPA تجمعی را کسب می کند. این معیار ممکن است هنگام درخواست برنامه های آموزش عالی مورد نیاز باشد.

فارغ التحصیل

فارغ التحصیل چندین مفهوم مشترک در کانادا دارد:

  • فارغ التحصیل دانشجویی است که شرایط لازم برای مدرک دانشگاهی را تکمیل کرده است
  • برنامه تحصیلات تکمیلی یک برنامه تحصیلی پیشرفته برای دانشجویانی است که قبلاً از یک برنامه آموزش عالی مانند برنامه لیسانس فارغ التحصیل شده اند.
  • تحصیلات تکمیلی برنامه های مطالعاتی فراتر از سطح لیسانس است ، مانند مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا.

گواهی فارغ التحصیل

در کانادا ، گواهینامه تحصیلات تکمیلی یک مدرک تحصیلات تکمیلی است. مدرک لیسانس یا دیپلم پیشرفته معمولاً یک شرایط پذیرش است. به طور کلی ، نیازمندی های برنامه برای گواهینامه تحصیلات تکمیلی کمتر از مدرک کارشناسی ارشد است و برنامه های تحصیلی اغلب کوتاه تر هستند. برنامه های گواهینامه تحصیلات تکمیلی ممکن است در دانشگاه ها ارائه شود.

بیمه سلامت

بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در کانادا اجباری است. برنامه ها و پوشش از استان به استان دیگر متفاوت است. بسیاری از مؤسسات آموزشی برنامه های بیمه درمانی را ارائه می دهند و دانشجویان بین المللی بین المللی تشویق می شوند برای کسب اطلاعات و الزامات بیشتر به مؤسسات مورد نظر خود مراجعه کنند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی از این فرصت برای مسافرت در ایام تعطیل استفاده می کنند ، یا ممکن است برای تحصیلات خود سفر کنند. مهم است که پوشش بیمه مسافرتی موجود در یک برنامه بهداشتی دانشجویی را بررسی کنید و در صورت لزوم از بیمه اضافی استفاده کنید.

دبیرستان

دوره تحصیل بعد از دبستان. در کانادا ، دبیرستان معمولاً به نمرات نه تا 12 مراجعه می کند. همچنین می تواند به عنوان دبیرستان نیز شناخته شود. در کبک ، دانش آموزان دبیرستان را در کلاس 11 به پایان می رسانند و ممکن است برای پیگیری برنامه پیش دانشگاهی یا یک برنامه حرفه ای وارد یک CEGEP شوند.

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)

قبلاً: تابعیت و مهاجرت کانادا (CIC)

IRCC سیاست ها ، برنامه ها و خدماتی را ایجاد می کند که ورود مردم و ادغام آنها به کانادا را تسهیل می کند ، از حفاظت بشر دوستانه و افراد نیازمند حمایت محافظت می کند و حقوق و مسئولیت های شهروندی کانادا را ارتقا می بخشد. همچنین به شهروندی اعطا می کند ، اسناد مسافرتی صادر می کند (مانند گذرنامه ها) ، ترویج چندفرهنگی و پیشبرد سیاست های مهاجرت به روشی که از مهاجرت و اهداف انسان دوستانه کانادا حمایت کند ، از جمله موارد دیگر.

برنامه های مربوط به اجازه تحصیل یا تمدید اجازه تحصیل باید به IRCC ارسال شود.

وضعیت ضمنی

اگر بازدید کننده ، دانشجویی یا کارگر خارجی متقاضی تمدید وضعیت خود باشد ، قبل از پایان این وضعیت ، آنها می توانند تا زمان تصمیم گیری در مورد برنامه ، به طور قانونی در کانادا بمانند. در این شرایط ، شخص بر وضعیت دلالت دارد.

موسسه، نهاد

انواع مختلفی از موسسات آموزشی در کانادا وجود دارد. برای اهداف فراگیر و شفافیت ، “موسسه” یک اصطلاح عمومی است که برای مراجعه به هر موسسه پس از متوسطه مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که دانش آموز می تواند یک برنامه مطالعاتی را انجام دهد. موسسات آموزشی تحت عنوان “موسسه” ممکن است شامل شود ، اما به این موارد محدود نمی شود:

  • مدارس زبان
  • مدارس تجارت
  • دانشکده های شغلی
  • کالج ها (همچنین به عنوان کالج های جامعه نیز شناخته می شود)
  • دانشگاه ها

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی ( IELTS)

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون بین المللی استاندارد است که مهارت زبان انگلیسی را برای افراد انگلیسی غیر بومی ارزیابی می کند. از این آزمون می توان برای اثبات توانایی انگلیسی در اهداف مهاجرت و شهروندی استفاده کرد. دو نسخه از آزمون وجود دارد ، اما تنها گزینه “آموزش عمومی” برای برنامه های مهاجرتی قابل قبول تلقی می شود.

برخی از برنامه ها یا مؤسسات مطالعاتی ممکن است دانشجویان بین المللی آینده نگر را به اثبات توانایی زبان انگلیسی نیاز داشته باشند. دانش آموزان بین المللی آینده نگر باید با راهنمایی های یک مدرسه خاص مشورت کنند تا از انجام آزمون زبان صحیح اطمینان حاصل کنند.

دانش آموز بین المللی

دانشجوی بین المللی فردی است که در کشوری به غیر از کشور تابعیت یا اقامت دائم خود تحصیل می کند. یک دانشجوی بین المللی به طور کلی نیاز به مجوز تحصیل در خارج از کشور خود را دارد. از بین دلایل دیگر ، دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات خود را در خارج از کشور دنبال کنند تا بتوانند آموزش بهتری را دنبال کنند ، در جهت اهداف مهاجرتی در آینده تلاش کنند ، توانایی های زبانی را توسعه دهند یا تجربه زندگی در یک کشور دیگر را بدست آورند.

کارآموزی

کارورزی تجربه کار داوطلبانه یا پولی در یک زمینه خاص است. کارآموزی می تواند یک روش موفقیت آمیز برای دانش آموز باشد تا ضمن پیگیری برنامه تحصیلی ، در رشته خود تجربه کسب کند. برخی از برنامه ها ممکن است دانش آموز را برای ادامه تحصیل به منظور فارغ التحصیلی ایجاب کند. دانشجویان بین المللی در برنامه های مطالعاتی که دارای اجزای کارآموزی اجباری هستند ، باید برای اجازه کار مشترک اقدام کنند.

همچنین ببینید: مجوز کار مشترک

بیمه

بیمه در انواع سناریو حمایت مالی ارائه می دهد. علاوه بر بیمه درمانی ، دانشجویان بین المللی باید از گزینه های دیگر بیمه برای محل اقامت و وسایل خود آگاه باشند. مقررات بیمه خانه در استان متفاوت است. بیمه ساختمان ممکن است توسط صاحبخانه اجاره پوشان باشد ، اما تأیید این امر در هنگام اجاره دادن مهم است. همچنین ایده خوبی برای یک دانشجوی بین المللی است که بیمه نامه های مربوط به وسایل خود را تهیه کنند ، زیرا خسارت یا سرقت متعلقات معمولاً تحت پوشش مالکان نیست.

مدرسه زبان

مدرسه زبان یک مؤسسه آموزشی است که بر آموزش زبان های دوم تمرکز دارد. در کانادا زبانهای اصلی که در مدارس زبان تدریس می شوند انگلیسی و فرانسوی هستند. مدارس زبان می توانند دولتی یا خصوصی باشند. دولت های استان وظیفه تنظیم برنامه های زبان در مدارس زبان عمومی را بر عهده دارند ، اما بیشتر دولت های استان برنامه های زبانی را در مدارس زبان خصوصی تنظیم نمی کنند.

در صورتی که برنامه تحصیل کمتر از شش ماه باشد ، می توان برنامه تحصیل را در یک مدرسه زبان بدون مجوز تحصیل دنبال کرد. با این حال ، فرد ممکن است برای بازدید از کانادا به ویزای اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز داشته باشد و تا شش ماه باقی بماند.

نامه پذیرش

متقاضی موفق در یک مؤسسه آموزشی ، اعلامیه پذیرش از آن موسسه را دریافت می کند ، با بیان اینکه دانشجو آینده نگر برای پذیرش انتخاب شده است. برای یک دانشجوی بین المللی آینده ، نامه پذیرش برای درخواست اجازه تحصیل لازم است و نامه باید از DLI تهیه شود .

راهنمای تحصیل در کانادا

وام

وام پیش پرداخت پول است. معمول است که دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل وام بگیرند و بسیاری از برنامه های مختلف وام در دسترس دانشجویان قرار دارد. وام های دانشجویی از طریق دولت کانادا و دولت های استانی قابل دریافت است. همچنین ممکن است بانک ها گزینه های تأمین مالی و وام را برای دانشجویان ارائه دهند. دفتر کمک مالی در یک موسسه یک منبع خوب برای کسب اطلاعات در وام های دانشجویی است.

درباره کمک های مالی دانشجویان بین المللی در کانادا بیشتر بدانید .

عمده

معمولاً در چارچوب یک برنامه لیسانس ، یک حوزه اصلی تمرکز است که دانشجو انتخاب می کند. یک دانش آموز با گذراندن اکثر دوره های خود در موضوع انتخاب شده ، نیازمندی را برای یک فرد برتر کسب می کند. دانشکده یا برنامه ای که دانشجو در آن ثبت نام کرده است ، به طور کلی گزینش رشته های موجود در اختیار دانش آموز را دیکته می کند. علاوه بر این ، ممکن است یک دانشجو ملزم به تولید پایان نامه (یک مقاله تحقیقاتی طولانی و متمرکز که از یک استدلال فردی ، که به عنوان یک پایان نامه نیز شناخته می شود) باشد ، مربوط به رئیس خود باشد.

در کانادا ، یک دانش آموز می تواند با گفتن “من در شیمی شیمی هستم” به رئیس خود مراجعه کند.

مدرک کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی ارشد (که اغلب به آن فقط به عنوان کارشناسی ارشد گفته می شود) سطح بعدی آموزش عالی بعد از مدرک لیسانس است. معمولاً برای ورود به برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد ، لیسانس لازم است. برنامه های کارشناسی ارشد غالباً ترکیبی از دوره ها و تحقیقات شخصی است که به سمت پایان نامه منتهی می شود. پذیرش معمولاً مبتنی بر GPA است و معمولاً مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط لازم است. بسته به برنامه ، یک پیشنهاد تحقیق ، منابع یا مقاله نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

مانند مدارک لیسانس ، انواع مختلفی از مدارک کارشناسی ارشد وجود دارد و اینها ممکن است بین موسسات متفاوت باشد. مثالهای رایج شامل موارد زیر است:

  • کارشناسی ارشد هنر (کارشناسی ارشد)
  • کارشناسی ارشد علوم (کارشناسی ارشد)
  • استاد فلسفه (M.Phil.)
  • کارشناسی ارشد کتابخانه و مطالعات اطلاعات (MLIS)

در کانادا ، برنامه های کارشناسی ارشد معمولاً یک تا سه سال است.

حداقل الزامات

حداقل سطح لازم برای رسیدن به برنامه و یا اجازه ای که وی درخواست کرده است برای دستیابی به حداقل سطح ممکن است. نمونه ای از حداقل الزامات ممکن است یک درجه لازم برای ورود به یک برنامه مطالعاتی یا دارایی های مالی کافی برای واجد شرایط بودن برای تحصیل باشد.

جزئی

معمولاً در چارچوب یک برنامه لیسانس ، صغیر غلظت دیگری است که یک دانش آموز علاوه بر یک رئیس ممکن است دنبال کند. به طور کلی ، برای تکمیل یک مورد خردسال ، کمتر دروس در یک موضوع لازم است. هر برنامه لیسانس دانشجویان را ملزم به انتخاب یک صغیر نمی کند.

کودکان خردسال

سن اکثریت بین استانهای کانادا متفاوت است. در استان های آلبرتا ، مانیتوبا ، انتاریو ، جزیره پرنس ادوارد ، کبک و ساسکاچوان ، یک کودک خردسال یک کودک 18 سال و کمتر دارد. در تمام استانهای دیگر ، یک خردسال کودک 19 سال و کمتر دارد. یک دانشجوی بین المللی آینده نگر که در کانادا خردسال محسوب می شود ، باید متولی کانادایی باشد تا به عنوان دانشجوی بین المللی به کانادا بیاید.

زبان رسمی

زبان شناخته شده قانونی برای مشاغل و خدمات در یک کشور یا منطقه. مشاغل و مؤسسات موظفند اطلاعات و خدمات را به زبان رسمی ارائه دهند. کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسه. استان ها نیز زبان های رسمی دارند. در کبک تنها زبان رسمی فرانسوی است.

مجوز کار باز کنید

مجوز کار آزاد مجوزی است که به دارنده اجازه می دهد برای هر کارفرمای کانادایی در هر نقطه از کانادا کار کند. از آنجا که به شغل وابسته نیست ، برای دریافت مجوز نیاز به پیشنهاد شغلی نیست. همسران / شرکای عادی حقوق کارگران موقت خارجی یا دانشجویان خارجی و دانشجویان بین المللی که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادا فارغ التحصیل شده اند ، می توانند از اجازه کار آزاد استفاده کنند.

مجوز کار متصل به یک مجوز مطالعه به عنوان یک مجوز کار آزاد عمل می کند. به طور کلی ، اجازه تحصیل در کانادا به دارنده اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در طول ترم در خارج از دانشگاه و به طور تمام وقت در طول استراحت های برنامه ریزی شده ، برای هر کارفرمای در کانادا کار کند.

عبور / عدم موفقیت

برخی از موسسات می توانند گزینه قبولی / عدم موفقیت در دوره را ارائه دهند ، به این معنی که دانش آموز می تواند کلاس را پشت سر بگذارد یا شکست بخورد ، و نمر specific خاصی دریافت نکند. نمره قبولی معمولاً در معیار دانش آموزان تأثیر نمی گذارد. در صورت نیاز به کلاس برای تحصیل در رشته اصلی یا جزئی ، برخی از موسسات اجازه نخواهند داد که یک دوره را قبول کنند / شکست بخورند.

برنامه مسیر

برنامه های مسیری راهی برای دانش آموزان برای تکمیل نیاز تحصیلی مقدماتی است. به عنوان مثال ، ممکن است دانش آموز قبل از ثبت نام در برنامه گواهینامه ، مدرک یا مدرک دانشگاهی ، دوره های خاصی را پشت سر بگذارد یا از یک آزمون عبور کند. در کانادا ، برنامه های مسیر شناخته شده معمولاً بین دو DLI اتفاق می افتد. این بدان معناست که دانش آموز معمولاً قبل از ثبت نام در یک موسسه دوم برای دریافت گواهینامه ، مدرک و یا مدرک دیپلم ، دوره پیش نیاز تحصیلی را در یک موسسه (به عنوان مثال یک آموزشگاه زبان) گذراند. گاهی اوقات ، یک برنامه مسیر در همان DLI برگزار می شود. برنامه های ESL و FRSL یک شکل معمول از برنامه مسیر است ، زیرا ممکن است یک دانشجوی بین المللی برای اثبات توانایی کافی زبان برای ثبت نام در یک برنامه مطالعاتی پیشرفته تر مورد نیاز باشد.

اقامت دائم

اقامت دائم کسی است که با مهاجرت به کانادا وضعیت اقامت دائم را بدست آورده است. این همان شهروندی کانادایی نیست. ساکنان دائم حق زندگی ، کار و تحصیل در کانادا را دارند ، بیشترین مزایای اجتماعی مانند مراقبت های بهداشتی را دریافت می کنند ، طبق قانون کانادا و منشور حقوق و آزادی کانادا محافظت می شوند و درخواست تابعیت کانادا می دهند. با این حال ، یک مقیم دائم نمی تواند رأی بدهد ، برای کرسی سیاسی مشغول به کار شود ، یا شغلی را که نیاز به داشتن تراز امنیتی در سطح بالایی دارد ، برگزار کند. اگر اقامت دائم دو یا پنج سال در کانادا زندگی نکند ، می توان وضعیت اقامت دائم را از بین برد ، به جرم یک جرم جدی محکوم شده است و به او دستور داده می شود کانادا را ترک کند ، یا شهروند کانادایی شود.

دکتری

مدرک دکترا (اغلب به عنوان دکترا یا دکترا خوانده می شود) بالاترین سطح تحصیلات ارائه شده در یک دانشگاه است. معمولاً برای ورود به یک برنامه تحصیلی دکترا ، به یک استاد نیاز است. در بیشتر موارد ، برنامه های دکترا شامل تحقیقات شخصی است که به سمت پایان نامه کار می کنند و دانشجو برای تهیه پایان نامه با یک سرپرست همکاری نزدیک دارد. پذیرش معمولاً براساس عملکرد دانشگاهی در دوره کارشناسی ارشد انجام می شود ، و موضوع تحقیق دانشجویی در مقطع دکترا معمولاً ادامه تحقیقات استاد خود است. در بیشتر موارد ، شرایط پذیرش شامل یک طرح تحقیقاتی ، منابع ، نمونه نویسی و اغلب مصاحبه است.

در کانادا ، برنامه های دکترا عموماً حداقل دو سال طول می کشد ، و معمولاً بیشتر از شش سال نیست.

بیشتر بخوانید:  سطح تحصیلات بعد از متوسطه در کانادا

نامه معرفی بندر (POE)

اگر درخواست مجوز تحصیل تأیید شود ، متقاضی نامه معرفی نامه را از دفتر ویزا که در آن برنامه ارسال شده است دریافت می کند. این نامه برای اخذ مجوز تحصیل لازم است – نامه اجازه تحصیل نیست. هنگامی که فردی پس از تأیید درخواست اجازه تحصیل خود برای اولین بار به کانادا می آید ، موظف است نامه معرفی را از دفتر ویزا به نماینده آژانس خدمات مرزی کانادا در بندر ورودی ارائه دهد. نماینده می تواند مجوز مطالعه صادر کند. 

دکترا بعد از دکترا

مدرک دکترا که به عنوان “Postdocs” شناخته می شود ، فارغ التحصیل دکترا است که فارغ التحصیل یک دوره دکترا است که تحقیقات خود را در دانشگاه با موقعیتی پولی ادامه می دهد که معمولاً توسط یک کمک هزینه تأمین می شود. Postdoc ها تحقیقات خود را برای ایجاد شغل آینده ادامه می دهند ، اغلب در حوزه های آکادمی و / یا حوزه های علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات (STEM) . دبیران پست نیز ممکن است در آمادگی برای سمت دانشکده قرار ملاقاتهای آموزشی داشته باشند.

تحصیلات تکمیلی

تحصیلات تکمیلی چندین مفهوم مشترک در کانادا دارد. این اصطلاح اغلب مترادف با اصطلاح “فارغ التحصیل” استفاده می شود:

  • تحصیلات تکمیلی دانشجویی است که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکترا ثبت نام کرده است.
  • تحصیلات بعد از تحصیلات تکمیلی ، برنامه های مطالعاتی فراتر از مقطع لیسانس ، مانند مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا است.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) یک مجوز کار است که می تواند برای مدت زمان تحصیل دانش آموخته دانشجویی ، از حداقل هشت ماه تا حداکثر سه سال به دانشجو اعطا شود. دانشجو باید از یک برنامه حداقل هشت ماه در یک مؤسسه شرکت کننده در دوره بعد از متوسطه کانادا فارغ التحصیل شود تا واجد شرایط شود. فارغ التحصیلان می توانند از تجربه کاری که از طریق برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دست آورده اند (PGWPP) استفاده کنند تا از طریق کلاس تجربه کانادا (CEC) یا کلاس تجربه کبک (PEQ) برای اقامت دائم در کانادا واجد شرایط شوند .

بیشتر بخوانید: کار پس از فارغ التحصیلی

بعد از متوسطه

آموزش پس از دوره متوسطه به تمام سطوح آموزش بعد از دبیرستان اشاره دارد. داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل پس از دوره متوسطه هستند باید شرایط ورود به برنامه مورد نظر خود را برآورده سازند – معمولاً این بدان معنی است که وی باید دارای مدرک دیپلم کانادایی یا معادل آن باشد. برنامه های پس از دوره متوسطه شامل مدارک تحصیلی ، دیپلم و گواهینامه هایی در موسساتی مانند دانشگاه ها ، کالج ها یا مدارس صنفی است.

مطالعه مقدماتی

مطالعه مقدماتی یک دوره یا برنامه است که برای مطالعه بیشتر لازم است. مطالعه مقدماتی ممکن است یک دوره زبان در آماده سازی دیپلم یا مدرک باشد. یک دوره پیش نیاز اغلب بخشی از یک برنامه در حال انجام است که به منظور پیگیری دوره های پیشرفته تر در برنامه مطالعه مورد نیاز است. مؤسسات فردی برای مطالعه مقدماتی شرایط مورد نیاز خود را دارند و دانشجویان آینده نگر تشویق می شوند با مراجعه به موسسات مورد نظر خود را برای الزامات خاص بررسی کنند.

موسسه خصوصی

مؤسسات خصوصی بیشتر یا کل بودجه خود را از منابعی غیر از دولتهای استانی یا فدرال دریافت می کنند. مؤسسات خصوصی ممکن است به عنوان مشاغل انتفاعی ، به ویژه در سطح بعد از ثانویه اداره شوند. کالج های شغلی نمونه ای از مؤسسات خصوصی پس از متوسطه است. ممکن است نهادهای خصوصی توسط دولتهای استان تنظیم نشوند.

برنامه توسعه حرفه ای

برنامه های توسعه حرفه ای دوره هایی در دسترس متخصصان شاغل است که می خواهند با پیشرفت در حوزه خود ، فعلی بمانند. برنامه ها غالباً فشرده هستند و طی چند روز یا چند هفته انجام می شوند. ممکن است به یک شرکت کننده گواهی داده شود تا نشان دهد که دوره را گذرانده است ، اما این تفاوت با صلاحیت بدست آمده از برنامه گواهینامه در دانشکده یا دانشکده تجارت متفاوت است.

نوع دوم برنامه توسعه حرفه ای وجود دارد. دانش آموزانی که یک برنامه مطالعاتی را دنبال می کنند که شامل آموزش های حرفه ای ، مانند مراقبت های بهداشتی یا آموزش است ، معمولاً موظف هستند که یک سال کار را در طی یک سال پنجم برنامه تحصیلی تکمیل کنند. این به عنوان یک برنامه توسعه حرفه ای یا یک برنامه سال پنجم شناخته می شود. تجربه کار به دست آمده اغلب برای بدست آوردن اعتبارنامه ای استانی در این زمینه ضروری است.

برنامه های مورد نیاز

دانشجو برای فارغ التحصیلی و دریافت مدارک تحصیلی باید الزامات برنامه برنامه تحصیلی خود را رعایت و تکمیل کند. الزامات برنامه مختص برنامه ها و نهادهای خاص است.

برنامه مطالعه

به برنامه مطالعاتی مراجعه کنید

برنامه de l’expérience québécoise

به کلاس تجربه کبک مراجعه کنید

اثبات بودجه

همچنین به عنوان اثبات پشتیبانی مالی شناخته می شود. افرادی که متقاضی مجوز تحصیل در کانادا هستند باید در طول تحصیل نشان دهند که می توانند از خود و اعضای خانواده همراه همراه باشند. جدول زیر بودجه مورد نیاز را نشان می دهد: 

تعداد افرادهمه استانها به جز کبککبک
دانش آموز مجردشهریه به علاوه 10،000 دلار کانادا برای یک دوره 12 ماهه (یا 833 دلار کانادا در هر ماه)شهریه به علاوه 11000 دلار کانادا برای یک دوره 12 ماهه (یا 917 دلار کانادا در هر ماه)
یک عضو خانواده اضافی4،000 دلار برای یک دوره 12 ماهه (یا 333 دلار کانادا در هر ماه)برای یک شخص 18 ساله یا بالاتر برای 12 ماه (یا 425 دلار کانادا در هر ماه) 5،100 دلار کانادا بیشتر برای شخص زیر 18 سال برای یک دوره 12 ماهه (یا 317 دلار کانادا در هر ماه) بیشتر
هر یک از اعضای خانواده اضافی3،000 دلار کانادا برای یک دوره 12 ماهه برای هر کودک وابسته در هر سنی (یا 255 دلار کانادا در هر ماه)5125 دلار CAD برای شخص 18 سال یا بالاتر برای یک دوره 12 ماهه (یا 427 دلار کانادا در هر ماه) 1،903 دلار CAD بیشتر برای شخص زیر 18 سال برای یک دوره 12 ماهه (یا 159 دلار کانادا در هر ماه)

حمایت مالی ممکن است با ارائه برخی از اسناد زیر به محض ورود به کانادا نشان داده شود: 

  • صورتهای بانکی شخصی از یک بانک کانادایی که وجوه در آن انتقال یافته است.
  • صورتهای بانکی شخصی برای چهار ماه گذشته از یک بانک خارجی؛
  • نامه / مؤسسه آموزشی تأیید بورس تحصیلی یا کارشناسی؛
  • اثبات پرداخت شهریه و / یا هزینه های اقامت؛
  • پیش نویس بانکی به ارز قابل تبدیل
  • اثبات مؤسسه مالی وام دانشجویی یا تحصیلی؛ و / یا
  • نامه ای از یک عضو خانواده یا حامی مالی مبنی بر حمایت مالی؛

درباره کمک های مالی دانشجویان بین المللی در کانادا بیشتر بدانید .

استان

کانادا به ده استان و سه قلمرو تقسیم شده است. آموزش پس از دوره متوسطه وظیفه استانها است ، بنابراین استانها در شکل گیری برنامه های آموزش و پرورش ، استقلال زیادی دارند. بسیاری از مؤسسات آموزشی بودجه دریافت می کنند و توسط دولت های استان تنظیم می شوند. DLI ها توسط استان تنظیم می شوند ، که می توانند وضعیت DLI را اعطا یا حذف کنند. دولت های استان همچنین ممکن است وام دانشجویی و کمک های مالی اعطا کنند.

برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه نامزدهای استانی (PNP) به استان ها اجازه می دهد مهاجرانی را که معتقدند به نشاط اقتصادی استانشان کمک می کند ، معرفی کند. بسیاری از استانها دارای جریانهای PNP هستند که با سیستم انتخاب فدرال ورود فدرال مطابقت دارند. معیارهای انتخاب برای جریانهای خاص PNP توسط استانهای خاص تعیین می شوند ، اما در بسیاری موارد آنها مشابه معیارهای انتخابی برای کارگران ماهر فدرال هستند. دانشجویان بین المللی ممکن است بتوانند پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیل در کانادا ، برای PNP ها درخواست کنند.

بیشتر بخوانید:  برنامه نامزدهای استانی (PNP)

مؤسسه عمومی

در زمینه مؤسسات آموزشی کانادا ، یک موسسه دولتی مؤسسه ای است که بیشتر بودجه خود را از دولت استانی یا فدرال دریافت می کند. نهادهای عمومی معمولاً توسط دولت استان که در آن قرار دارند تنظیم می شوند. مقررات به عهده استانها است. نهادهای عمومی به عنوان سازمان های غیر انتفاعی اداره می شوند.

گواهی پذیرش کبک

در بیشتر موارد ، دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کبک هستند ، باید قبل از مراجعه به دولت فدرال برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا ، مجوز گواهینامه d’acceptation du Québec (گواهی پذیرش کبک یا CAQ) را دریافت کنند. یک درخواست CAQ ممکن است به وزارت کبک ، وزیر امور خارجه ، دانشگاه های مهاجرت ، تنوع و گنجاندن یا MIDI ارسال شود.

برخی دانشجویان بین المللی آینده نگر ممکن است از الزام CAQ معاف باشند.

بیشتر بخوانید:  Certificat d’Acceptation du Quebec (گواهی پذیرش به کبک ، CAQ)

کلاس تجربه کبک

کلاس تجربه یا کبک تجربه (Quebec Experience Class) یا برنامه de l’expérience québécoise (که اغلب از آن به عنوان PEQ یاد می شود) یک برنامه مهاجرت اولویت دار برای متقاضیان با تجربه در کبک است ، یا از طریق تجربه کار یا دیپلم یا مدرک کبک. متقاضیان باید سطح متوسط ​​بالای فرانسوی را در بخش صحبت کردن و گوش دادن ثابت کنند. متقاضیان موفق گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت می کنند که می تواند برای اقامت دائم در مراجع مهاجرت فدرال استفاده شود. زمان پردازش برای دریافت CSQ از طریق PEQ به طور قابل توجهی در سطح کبک نسبت به سایر برنامه های مهاجرتی کبک کوتاهتر است.

بیشتر بخوانید:  کلاس تجربه کبک برای کارگران خارجی موقت و فارغ التحصیلان بین المللی

اقامتگاه

بسیاری از موسسات محل اقامت دانشجویی را تعیین کرده اند ، اغلب برای اجاره پایین تر از حد متوسط ​​برای املاک و مستغلات در محوطه دانشگاه. این در سطح کالج و دانشگاه شایع است. دانشجویان بین المللی بین المللی تشویق می شوند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های اقامت دانشجویان ، با موسسات مورد نظر خود مشورت کنند.

مدرسه

در کانادا اصطلاح “مدرسه” به صورت محاوره ای برای بسیاری از انواع موسسات آموزشی از جمله کالج و دانشگاه استفاده می شود. 

به عنوان مثال ، اگر یک کانادایی یاد بگیرد که فردی برنامه لیسانس را دنبال می کند ، ممکن است از او بپرسد ، “در کدام مدرسه هستید؟”

بورس تحصیلی

بورس تحصیلی مبلغی است که برای دستاوردهای برجسته به دانشجویی اعطا می شود. بورس های تحصیلی اغلب بر اساس دستاوردهای علمی متقاضی اعطا می شوند ، اما بورسیه هایی نیز برای دانشجویانی در نظر گرفته می شود که در ورزش سرآمد هستند یا از پیش زمینه خاصی برخوردار می شوند. غالباً یک دانشجو باید برای بورس های تحصیلی خاص اقدام کند. برای اطلاع از بورس های تحصیلی در دسترس دانشجویان ، لازم است با دفتر کمک های مالی در موسسه تماس بگیرید.

درباره کمک های مالی دانشجویان بین المللی در کانادا بیشتر بدانید .

آموزش متوسطه

تحصیلات بعد از دوره ابتدایی ، اما قبل از آموزش بعد از دوره متوسطه. در کانادا تحصیلات تا سن 16 سالگی اجباری است (18 سال در برخی استانها). نمرات نه تا 12 آموزش متوسطه محسوب می شوند. آموزش ابتدایی و متوسطه به طور دسته جمعی اغلب به عنوان مدرسه کلاس یا K-12 یا “K از 12” شناخته می شود ، جایی که K برای مهد کودک (پیش دبستانی یا سال قبل از کلاس اول) قرار دارد.

نیمسال

سال تحصیلی در کانادا به ترم ها تقسیم می شود. در سطح دانشکده درجه ، معمولاً در ترم تحصیلی سه ترم وجود دارد که از سپتامبر تا ژوئن برگزار می شود. در سطح بعد از دوره متوسطه معمولاً دو ترم (سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا مه) برگزار می شود. در بسیاری از موسسات ، دوره های تابستانی اغلب در ماه های تابستان ارائه می شود ، که ممکن است یک ترم تابستان سوم محسوب شود. در سطح بعد از متوسطه ، مؤسسات انفرادی می توانند تقویمهای خود را تعیین کنند و تاریخ ترم نیز می تواند بین موسسات متفاوت باشد.

وضعیت در کانادا

هرکسی که از لحاظ جسمی در کانادا حضور داشته باشد ، موظف است در کانادا وضعیت خود را داشته باشد. در بیشتر موارد ، دانشجویان بین المللی آینده نگر که می خواهند بیش از شش ماه در کانادا تحصیل کنند ، موظفند برای اجازه تحصیل ، که به دارنده وضعیت حقوقی در کانادا می دهد ، اقدام کنند.

ساقه

STEM مخفف علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات است و به طور کلی در یک زمینه آکادمیک برای اشاره به مدارک یا تحقیق در این رشته ها استفاده می شود. رشته های STEM در صدر تحقیقات دانشگاهی قرار دارند و برای پیشرفت حرفه ای در بین دانشجویان محبوب هستند. علاوه بر این ، برخی از برنامه های مهاجرت کانادایی متقاضیان دارای مدارک STEM را به عنوان کاندیدای مطلوب مشاهده می کنند.

اجازه تحصیل

سندی که اجازه اقامت موقت در کانادا را به منظور پیگیری برنامه تحصیل در دانشگاه کانادا می دهد. در بیشتر موارد ، یک دانشجوی بین المللی که یک برنامه تحصیلی را در کانادا دنبال می کند و طول آن بیش از شش ماه است ، نیاز به مجوز تحصیل در کانادا دارد. این وظیفه دارنده مجوز تحصیل است که اطمینان حاصل کند که وی شرایط موجود را رعایت کرده و وضعیت خود را در کانادا حفظ می کند. به طور کلی مجوزهای تحصیلی برای مدت زمان پیش بینی شده برنامه تحصیلی صادر می شود و در صورت لزوم ممکن است تمدید شود. به طور کلی مجوزهای تحصیلی به دارنده اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در طول استراحت برنامه ریزی کند.

بیشتر بخوانید:  مجوز تحصیل در کانادا

برنامه تحصیلی

دوره تحصیلی که منجر به دریافت مدرک ، دیپلم یا گواهی می شود.

موضوع

حوزه تخصصی برای یک دوره یا برنامه تحصیلی.

Test de connaissance du français (TCF)

Test du connaissance du français (TCF) یک تست استاندارد است که مهارت زبان فرانسه را ارزیابی می کند. از این آزمون می توان برای اثبات توانایی فرانسه در برنامه های مهاجرت کبک استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  اثبات توانایی زبان فرانسه – آزمایش de Connaissance du Français – TCF / TCFQ

ویزا اقامت موقت (TRV)

مگر در مواردی که شهروندان یک کشور دارای روادید بدون ویزا باشند ، افرادی که مایل به ورود به کانادا برای مقاصد موقت مانند گردشگران ، کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی هستند باید درخواست کنند و ویزای اقامت موقت (TRV) دریافت کنند. TRV سندی است که توسط یک دفتر ویزای مهاجرت کانادا در خارج از کانادا صادر شده است ، که نشان می دهد دارنده شرایط ورود به کانادا را به عنوان بازدید کننده راضی کرده است. TRV ها ممکن است برای ورود یک یا چند ورودی باشد. به عنوان یک قاعده کلی ، گردشگران برای مدت شش ماه پذیرفته می شوند. كارگران خارجي موقت و دانشجويان بين المللي براي دوره هاي مختلفي پذيرفته مي شوند ، كه براساس پرونده به صورت مشخص انجام مي شود. 

بیشتر بخوانید:  ویزاهای اقامت موقت (ویزاهای ویزیتور) برای کانادا

تست d ‘ é ارزیابی du français (TEF)

Test d’Évaluation du Français (TEF) یک آزمون استاندارد است که مهارت زبان فرانسه را ارزیابی می کند. این آزمون می تواند برای اثبات توانایی فرانسه در اهداف مهاجرت و تابعیت مورد استفاده قرار گیرد و تنها آزمون زبان فرانسه است که برای برنامه کارگر ماهر فدرال پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: Test d’Evaluation Du Français – TEF / TEFaQ

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL)

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL) یک تست استاندارد برای سنجش توانایی زبان انگلیسی برای دانشجویان آینده نگر است که انگلیسی آنها زبان اول نیست. به دلیل مهاجرت پذیرفته نمی شود ،

برخی از برنامه ها یا مؤسسات مطالعاتی ممکن است دانشجویان بین المللی آینده نگر را به اثبات توانایی زبان انگلیسی نیاز داشته باشند. دانش آموزان بین المللی آینده نگر باید با راهنمایی های یک مدرسه خاص مشورت کنند تا از انجام آزمون زبان صحیح اطمینان حاصل کنند.

دانشکده تجارت

یک مدرسه تجارت برنامه هایی را با محوریت تجارت های ماهر ارائه می دهد و دانشجویان را برای ورود به نیروی کار آماده می کند. دوره ها اغلب بر مهارت های عملی و محیط کار تمرکز می کنند. برنامه های مطالعاتی معمولاً کوتاهتر از برنامه های دانشکده ها یا دانشگاه ها است. مدارس صنفی معمولاً محبوب هستند که بزرگسالان پس از چند سال کار به تحصیلات باز می گردند.

همچنین ممکن است یک مدرسه تجارت به عنوان یک آموزشگاه حرفه ای یا یک آموزشگاه فنی شناخته شود. مدارس تجارت ممکن است خصوصی باشند ، بنابراین ممکن است توسط دولت استان تنظیم نشود.

متن

سندی که دروس مربوط به یک موسسه را نشان می دهد و نمرات کسب شده در هر دوره را نشان می دهد. رونوشت های یک برنامه تکمیل شده اغلب برای استفاده به یک برنامه مطالعاتی پیشرفته تر مورد نیاز است.

انتقال اعتبار

اعتبارات نقل و انتقال به اعتبارات بدست آمده در موسسه ای اطلاق می شود که می تواند برای تحقق الزامات یک برنامه مطالعاتی متفاوت در یک موسسه دیگر منتقل شود. به عنوان مثال ، اگر دانش آموز بتواند اعتبار خود را از کلاسهای پیشرفته در دبیرستان منتقل کند ، می تواند در کمتر از چهار سال یک برنامه لیسانس را کامل کند. این امر به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار مهم است ، زیرا موسسات کانادایی اغلب برای کلاسهای پیشرفته دبیرستان که در کشورهای دیگر گرفته می شوند ، اعتبار انتقال می دهند ، بنابراین باعث کاهش طول برنامه تحصیلی می شوند.

برنامه انتقال

برخی دانشکده ها و دانشکده های فنی توافق نامه های انتقال با دانشگاه ها را دارند که به موجب آن دوره هایی که در سطح دانشکده ها برگزار می شود ممکن است به یک برنامه تحصیلی پیشرفته تر در سطح دانشگاه منتقل شوند. دوره ها به طور معمول در محیط دانشکده ارائه می شوند که ممکن است از دانشگاه بزرگتر کوچکتر و صمیمی تر باشد. پس از گذراندن دوره های مقدماتی ، دانش آموز می تواند برای انجام دوره های پیشرفته تر مورد نیاز جهت فارغ التحصیلی به دانشگاه منتقل شود. ممکن است تغییرات زیادی در برنامه ها و دوره های ارائه شده بین موسسات وجود داشته باشد ، بنابراین مهم است که با مؤسسات جداگانه در مورد مشخصات مشورت کنید.

شهریه

شهریه نیز به عنوان شهریه شناخته می شود ، هزینه تحصیل است. به طور کلی شهریه به موسسه انفرادی پرداخت می شود. شهریه بین موسسات ، استانها و برنامه ها متفاوت است. در کانادا ، شهریه معمولاً برای دانشجویان بین المللی از دانشجویان داخلی (شهروندان کانادایی و اقامت دائم) بیشتر است اما هنوز هم می تواند پایین تر از شهریه بین المللی در سایر نقاط جهان باشد. یک دانشجوی بین المللی در هنگام تصمیم گیری در مورد درخواست و چگونگی بودجه برای مطالعات بین المللی ، می تواند بین موسسات و برنامه های مختلف مقایسه کند.

کارشناسی

کارشناسی می تواند هم به یک برنامه تحصیلی منتهی به لیسانس و هم دانشجوی متقاضی دریافت مدرک لیسانس مراجعه کند.

دانشگاه

موسسه آموزش عالی ارائه طیف وسیعی از دیپلم های پیشرفته. این موارد معمولاً شامل برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا است. برخی دانشگاهها فقط می توانند برنامه های لیسانس – که به عنوان کارشناسی نیز شناخته می شود – ارائه دهند. به همین ترتیب ، برخی دانشگاه ها فقط می توانند برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه دهند.

برنامه انتقال دانشگاه

دانشجویی که مدرک دانشگاهی را در خارج از کانادا شروع می کند و مایل به انتقال به دانشگاه کانادا است ممکن است بتواند در یک برنامه انتقال دانشگاه شرکت کند. برخی از دانشگاه های کانادا برای ارزیابی معادل اعتبار و پذیرش اعتبار انتقال ، با سایر دانشگاه های جهان توافق هایی دارند.  

ویزا

به ویزا اقامت موقت مراجعه کنید

فنی و حرفه ای

به عنوان یک صفت ، حرفه ای غالباً برای توصیف برنامه های مطالعاتی متمرکز بر صنعت و بر خلاف آموزش تئوریک تر در سطح دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

هنرستان فنی حرفه ای

به دانشکده تجارت مراجعه کنید

برداشت از حساب

وقتی دانشجویی داوطلبانه دوره یا برنامه تحصیلی را ترک می کند ، وی از دوره یا برنامه خارج می شود. انصراف معمولاً نیاز به اقدامی از طرف دانش آموز دارد. دانشجویی که مایل است از یک دوره یا برنامه جدا شود ، ممکن است نیاز به مشورت با یک مشاور یا خدمات دانشجویی داشته باشد تا به طور رسمی برنامه را ترک کند.

کار خارج از محوطه دانشگاه

به طور کلی مجوزهای تحصیل در کانادا به دارنده اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در طول ترم و تمام وقت در طول استراحت برنامه ریزی کند. این مجوز کار مانند یک مجوز کار آزاد عمل می کند ، به این معنی که دارنده مجوز تحصیل در کانادا می تواند برای کارفرمایی که به موسسه آموزشی وصل نیست ، خارج از دانشگاه کار کند.

محل کار

قرار گرفتن در محل کار فرصتی برای دانش آموز است که می تواند با کار در رشته انتخابی خود برای یک دوره زمانی تجربه کسب کند. محل کار – که بعضاً به عنوان کارآموزی نیز شناخته می شود – ممکن است یک بخش اجباری از برنامه تحصیلی باشد ، در این صورت ممکن است یک دانشجوی بین المللی به مجوز کار مشترک نیاز داشته باشد . همچنین ممکن است محل های کار به طور داوطلبانه و مستقل از موسسه آموزشی انجام شود. مکان های کاری می تواند فرصتی ارزشمند برای دانشجویان بین المللی برای به دست آوردن تجربه کار در کانادا باشد.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی