تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

همه چیز درمورد تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

وی والت اقیانوسیه استرالیا تحصیلات همه چیز درمورد تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

چرا تحصیل مقطع دکترا در استرالیا برای دانشجویان خارجی جذاب است؟

تعداد دانشجویانی که تصمیم به تحصیل مقطع دکترا در استرالیا می گیرند در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. اگر علاقه مند به تحصیل دکترا در استرالیا هستید باید بدانید، روند ثبت نام دوره دکترا در استرالیا کمی با روند سایر کشورها متفاوت است و این شامل ارتباط گرفتن با سوپروایزرهای آکادمیک در مراحل اولیه درخواست شما می باشد.
بیایید نگاهی به روند درخواست تحصیل مقطع دکترا در استرالیا بیاندازیم.



پیش درخواست تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکترا در استرالیا نیاز به داشتن یک سابقه تحصیلی عالی دارند و افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد با گرید عالی هستند، از شرایط لازم برای درخواست تحصیل در مقطع دکترا برخوردار خواهند بود.
هنگامی که متقاضی تشخیص داد که سوابق تحصیلی لازم را دارد، باید ببیند کدام دانشگاه در بین دانشگاه های استرالیا می تواند برای رشته تحصیلی او مناسب باشد. این کار را می توان با جستجوی در نشریات و حوزه های تحقیقاتی انجام داد تا مشخص شود آیا دانشگاهی برای موضوع مورد علاقه شما در استرالیا وجود دارد یا خیر. دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکترا در استرالیا باید با یک سوپروایزر آکادمیک در مورد آنچه می خواهند روی آن تحقیق کنند بپردازند ارتباط برقرار نمایند. در تماس اولیه، متقاضی تحصیل دکترا باید خلاصه ای از تجربه، مدارک تحصیلی و هرگونه مقاله آکادمیک خود را ارائه دهد. در این مرحله، متقاضی می تواند یک پیشنهاد تحقیق مختصر نیز داشته باشد.



مراحل درخواست تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

هنگامی که متقاضی دکترا با یک سوپروایزر تماس برقرار کرد، او در مورد پیشنهاد تحقیقاتی متقاضی بحث و گفتگو می کند، سپس تصمیم می گیرد که موافق حمایت از این طرح است یا همکار دیگری را توصیه می کند. از طرف دیگر، سوپروایزر آکادمیک می تواند از پشتیبانی این طرح به طور کلی امتناع ورزد، اما در این سناریو امیدوار است بتواند راه هایی را ارائه دهد که دانشجو قادر باشد پیشنهاد تحقیق خود را بهبود بخشد یا آن را اصلاح کند تا پذیرفته شود.
اگر متقاضی تحصیل مقطع دکترا در استرالیا نمیداند از کدام یک از آکادمیک ها باید برای سوپروایزری درخواست کند اما به یک دانشگاه خاص علاقه مند است، می بایست از طریق یک بیانیه علاقه، به طور مستقیم با دانشگاه ارتباط برقرار نماید و دانشگاه او را به آکادمی مناسب هدایت کند.



روند پذیرش دانشجوی مقطع دکترا در استرالیا

هنگامی که دانشجو یک سوپروایزر آکادمیک پیدا کرد و با او به توافق رسید که از درخواست دکترایش پشتیبانی کند، باید درخواست رسمی دهد. تحصیل مقطع دکترا در استرالیا نیاز به یک طرح تحقیقاتی عالی دارد. این طرح باید بتواند که حوزه مورد مطالعه دانشجو را با حوزه مورد نظر سوپروایزر آکادمیک پیوند دهد. این قسمت اصلی ترین بخش درخواست برای دوره دکترا می باشد و دانشگاه مورد نظر راهنمایی های لازم را در مورد نوشتن طرح تحقیقاتی ارائه می دهد. همچنین دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکتری در استرالیا باید مدارکی را تهیه کنند که اطلاعاتی مانند رونوشت نمرات، مهارت های زبان انگلیسی و CV را در اختیار مسئولان دانشگاه قرار می دهد. اگر متقاضی یک دانشجویی بین المللی باشد ممکن است نیاز به ارائه گذرنامه داشته باشد. برخی از دانشگاه ها دانشجویان را برای یک مصاحبه حضوری دعوت می کنند.



روش های تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

دانشجویان پاره وقت مقطع دکترا باید ثابت کنند که می توانند در دوره تحصیلات شایستگی لازم را داشته باشند و تحقیقات خود را در مدت زمان تعیین شده انجام دهند. دوره دکترا به دو صورت پاره وقت و تمام وقت ارائه میشود. در استرالیا، فقط دانشجویان داخلی می توانند دوره دکترای خود را بصورت پاره وقت بگذرانند و دانشجویان بین المللی، ویزای دانشجویی را برای تحصیل پاره وقت دریافت نمی کنند. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دکترا در استرالیا در حال تحصیل و تحقیق به صورت تمام وقت در دانشگاه می باشند.



هزینه تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

دانشجویان استرالیایی و نیوزلندی یا آن دسته از دانشجویانی که ویزای اقامت دائم استرالیا دارند، معمولا شهریه خود را از طریق برنامه آموزش تحقیقاتی (RTP) توسط دولت استرالیا پرداخت می کنند. تعداد بسیار کمی از دانشجویان بین المللی برای RTP واجد شرایط هستند، اما بعضی از کشورها که پیوند نزدیک با دولت استرالیا دارند واجد شرایط بررسی دریافت RTP هستند. دانشجویان از طریق دانشگاه خود برای RTP درخواست می دهند.
باید بدانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا، هزینه های بیشتری را پرداخت خواهید کرد. دلیل این امر این است که دانشجویان داخلی از طریق پرداخت مالیات استرالیا از یارانه دانشگاه های دولتی بهره مند می شوند. دولت استرالیا تخمین می زند که هزینه های دانشجویان بین المللی دکترا بین 18000 دلار تا 42000 دلار استرالیا در سال باشد.



منابع مالی برای تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

این یک شانس است که شما به عنوان دانشجوی بین المللی دکترا در استرالیا هزینه کامل دوره خود را پرداخت نکنید. دلیل این امر تامین بودجه از منابع مختلف، از جمله بورسیه های دانشگاهی و مشوق های دولتی است. بسیاری از این موارد به طور خاص برای جذب دانشجویان بین المللی طراحی شده اند.

منابع اصلی بودجه دکترا در استرالیا عبارتند از:

  • دانشگاه های استرالیا غالباً دارای بورسیه های تحصیلی مختلف هستند و تعدادی از این بورسیه ها را برای دانشجویان مقطع دکترا کنار گذاشته اند. همچنین برخی از موسسات ممکن است منابع مالی ویژه ای برای دانشجویان بین المللی داشته باشند. ساده ترین راه برای پیدا کردن بورسیه های دانشگاهی در استرالیا، مراجعه به وب سایت دانشگاه ها است.
  • بورسیه تحصیلی Endeavor یک طرح کمک هزینه بین المللی است که توسط دولت استرالیا اجرا می شود. آن ها برای حداکثر چهار سال تحقیق در مقطع دکترا 272،500 دلار استرالیا پرداخت می کنند که شامل پرداخت شهریه، هزینه پوشش سلامت و هزینه مسافرت می باشد.
  • کمک هزینه برنامه آموزش تحقیق برای دانشجویان دکترای داخلی و بین المللی در استرالیا در دسترس است. این کمک هزینه توسط دانشگاه های واجد شرایط مطابق معیارهای تعیین شده توسط دولت اعطا می شود.

اطلاعات مربوط به سایر بورسیه های تحصیلی و منابع مالی در وب سایت تحصیلات دولت استرالیا در دسترس می باشد.



ویزا برای دانشجویان بین المللی مقطع دکترا در استرالیا

ویزای دانشجویی در استرالیا پنج سال اعتبار دارد، بنابراین دانشجویان بین المللی دکترا باید هر چه سریعتر درخواست دهند زیرا حدود سه تا چهار سال زمان لازم است تا آنها بتوانند تحقیقات خود را در موضوع انتخابی تکمیل نمایند. بهتر است پرونده تحصیل دکترای خود را به دست متخصصان این حوزه خصوصا Agent های دانشگاه استرالیا بسپارید. چرا که اخذ تاییدیه استاد و اخذ پذیرش دانشگاه های استرالیا پروسه حساسی است که با کوچیکترین اشتباه میتواند روند پیشرفت پرونده ی شما را یک تا چند سال به تاخیر بیاندازد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی