تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان

وی والت اروپا آلمان تحصیلات تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

در این جا ما به شما اطلاعات لازم برای تحصیل در رشته ی پزشکی را به شما می دهیم، همچنین به شما می گوییم که چگونه می توانید در تخصص های رشته ی پزشکی تحصیل کنید.

نیاز مبرم (ضروری) به پزشکان در آلمان

اگر تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور آلمان را انتخاب کرده اید، لازم است که نمره های عالی داشته باشید و فردی منضبط باشید. تحصیل در رشته ی پزشکی حدود 6 سال زمان می برد و در پایان تحصیلات شما در یک آزمون ایالتی شرکت می کنید. دوره های کارشناسی و ارشد در علوم بهداشتی (علوم سلامت) گزینه های جایگزین هستند. فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی زمینه ی کاری متنوع و هیجان انگیزی دارند. بیش از 30 حوزه تخصصی در آلمان وجود دارد، که از چشم پزشکی تا پزشکی قانونی را شامل می شود

از آنجا که تحصیل در این رشته ها آرزوی بسیار از دانشجویان است، پذیرش در این رشته مشکل است. در آلمان محدودیتی به نام (Numerous Clausus (Which courses are locally restricted and which ones nationwide تعریف می شود. این محدودیت نمره ایی است که شما در دبیرستان کسب کرده اید و تعیین می کند ایا شما می توانید در رشته ی پزشکی شرکت کنید یا خیر. بعضی از دانشگاه ها از شما ‘Medizinertest’ را می خواهند.

ساختار تحصیلات : مراحل زیادی را باید پشت سر بگذرانید تا پزشکی حرفه ایی شوید.

تحصیل در رشته ی پزشکی به طور معمول 6 سال و 3 ماه زمان می برد و برخلاف سایر رشته های این زمینه از جمله علوم بهداشتی و مدیریت سلامت به دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم نمی شود. سرفصل دروس توسط German Regulations on Medical Registration مشخص می شود و تحصیل در این رشته از بعضی جهات با دیگر کشورها تفاوت دارد.

مرحله اول تحصیل (چهار ترم) و سه بخش اول (Ärztliche Prüfung state examination in medicine) و در ادامه در مرحله ی دوم (شش ترم)، با گذراندن این ترم ها به آموزش های تخصصی نزدیک می شوید و در آخر دانشجویان دوره ی یکساله ایی را در بیمارستان یا کلیلنک می گذرانند. شما در بخش های جراحی ، داخلی و در بخشی به انتخاب خود دوره تان را تکمیل می کنید. دوره ی شما با شرکت در دومین آزمون پزشکی که به صورت ایالتی برگزار می شود، به پایان می رسد. بعد از گذراندن بخش شفاهی، فارغ التحصیلان می توانند برای دریافت مجوز به منظور تمرین (licence to practise medicine ) درخواست دهند. اگر می خواهید مشاور شوید، باید برای 5 یا 6 سال به عنوان دستیار پزشک فعالیت کنید.

مدارک مورد نیاز : پزشکان باید بتوانند استرس را مدیریت کنند.
دانستن زبان آلمانی امری ضروری برای تحصیل در رشته ی پزشکی درآلمان است. هرچند آموزش پزشکی به زبان انگلیسی است، امتحانات و کنفرانس ها به زبان آلمانی هستند. در ترم اول مهارت در دروس علوم طبیعی نقش بسزایی در پیشرفت شما دارد. بخش اول آزمون نهایی شما برای دریافت مجوز طبابت شامل دروس فیزیک، شیمی، بیولوژی، فیزیولوژی یا آناتومی می باشد. این آزمونی دشوار برای پزشکان آینده است. سرسختی، همدلی و توانایی مدیریت استرس برای ههمه ی افرادی که می خواهند در رشته ی پزشکی موفق باشند لازم است.

فعالیت پزشکان فقط درمان بیماری ها نیست.
سالیانه حدود 10،000 نفر از دانشگاه های آلمان با مدرک پزشکی فارغ التحصیل می شوند. خارج از شهرهای بزرگ یافتن جایگاه شغلی در بیمارستان یا فعالیت به عنوان پزشک آسان است. متخصان عمومی در مناطق روستایی می توانند به دنبال فرصت شغلی باشند.پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و میانگین سنی کشور آلمان بالا (جمعیت کشور المان در حال پیر شدن هستند)، از این رو بیماران باید تحت درمان های پیشرفته تری قرار گیرند، که این شرایط نشان می دهد، آینده شغلی در کشور آلمان برای پزشکان بسیار خوب است.

متخصص شوید.
برای کسب تخصص در زمینه ای مشخص لازم است که دوره ایی 5 یا 6 سال را در دانشگاهای پزشکی یا سایر انستیتوهایی که آموزش دوره های تخصصی را دارند تحصیل کنید. قوانین شرکت در این دوره ها توسط هر ایالت مشخص می شود ولی مورد کلی برای تمام ایالت ها این است که باید به زبان آلمانی مسلط باشید و مجوز طبابت (Approbation) خود را دریافت کرده باشید.

فرآیند تبدیل شدن به متخصص
بعد از فارغ التحصیل شدن از رشته ی پزشکی، شما تصمیم دارید در زمینه ایی مشخص شده، متخصص شوید. مدت زمان تحصیل شما 5 یا 6 سال خواهد بود و 30 حوزه ی مختلف وجود دارد که برای تخصص خود می توانید از میان آنها انتخاب کنید. دوره ی شما با شرکت در آزمون تخصص به پایان می رسد.

برنامه های تربیت متخصص برنامه هایی نیستند که به شما مدرکی داده شود، از این رو در دانشگاه های آلمان تدریس نمی شوند. در این برنامه شما به عنوان پزشکی تمام وقت مشغول به کار هستید و در کلینیک یا دانشگاه یا انستیتویی که که این آموزش را دارد نیز فعالیت دارید و حقوقی را به عنوان دستیار پزشک دریافت می کنید.

آشنایی به زبان آلمانی پیش شرطی بسیار مهم است و سطح زبانی شما باید حداقل B2 باشد و شما باید مدرکی را برای اثبات سطح زبانیتان ارائه دهید، این سطح زبانی معادل با مدرک بازرگانی ‘Deutsc für den Beruf’ است.
مقررات آموزش تخصص پزشکی در ایالت های مختلف متفاوت است و مدارک مورد نیاز نیز در هر ایالت تفاوت دارد و از طریق ‘State Medical Boards’ مشخص می شود.

مجوز و تشخیص سابقه تحصیلی
اگر می خواهید در کشور آلمان مشغول به کار شوید،باید مجوز طبابت ایالتی داشته باشید. که به آن ‘Approbation’ می گویند. برای داشتن این مجوز باید به ‘Oberste Landesgesundheitsbehördë’ درخواست دهید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی