تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تحصیل در تورنتو کانادا – دبیرستان ، کالج و دانشگاه

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا تحصیل در تورنتو کانادا – دبیرستان ، کالج و دانشگاه

تحصیل در تورنتو

برای تحصیل در تورنتو سه انتخاب وجود دارد:

  1. کالج های دولتی
  2. دانشگاه ها
  3. کالج های خصوصی و موسسات فنی حرفه ای

دانشگاها مدارک دانشگاهی مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارایه میدهند در حالیکه کالج ها به دانشجویان دیپلم میدهند.

کالج های دولتی یا Community Colleges شامل:


کالج های دولتی تورنتو

  • دانشگاه هامبر · Humber
  • دانشگاه جورج برون· George Brown
  • دانشگا سنسا· Seneca
  • دانشگاه سنتنیال· Centennial
  • دانشگاه اکادو· OCAD
  • دانشگاه شریدان· Sheridan

* اینها تنها کالج های دولتی در تورنتو هستن و هر کالج دیگه ای غیر از اینا خصوصی حساب میشن.

دولتی / خصوصی


کالج دولتی یا خصوصی تورنتو ؟

تا جایی که ممکنه سعی کنین از کالج های دولتی استفاده کنین. مگه اینکه دیگه دوره مورد نظرتون رو در کالج های دولتی پیدا نکردین. و حالا چرا؟

یکی اینکه به شکل قابل ملاحظه ای ارزون تر هستن و با این حال حتی اگه OSAP بگیرین، درصد زیادیش رو باید تقدیمشون کنین. و مهمتر از اون این کالج ها معتبرتر هستن.

ممکنه در کالج خصوصی کورسی رو بگذرونین و آخرش مدرکش رو کسی قبول نداشته باشه. به خاطر داشته باشین برای موسسات آموزشی تحصیلات یه جور بیزینس حساب میشه به خصوص در کانادا. دلیل دیگه اینکه اکثرا شامل Placement و Co op هستن. در مقایسه با دانشگاه هم دوره های کوتاه تر، کاربردی تر و عملی تری دارن و برای ورود به بازار کار خوبند.

برای search کردن دوره ها در کالج از سایت های زیر یا از سایت خود کالج ها که در بالا آورده شده، می تونین استفاده کنین:

  • Ontariocolleges.ca
  • ouac.on.ca
  • schoolfinder.com
  • canlearn.ca
  • colleges411.com


دانشگاه های تورنتو University

برای انتخاب ادامه تحصیل در دانشگاه، در نظر داشته باشید که دوره های دانشگاه عموما طولانی تر (به نسبت کالج ها) و پر هزینه تر هستن و دروس بیشتر تئوری و کمتر دارای placement هستن. برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از لیسانس یعنی ارشد و دکترا باید حتما از دانشگاهها پذیرش بگیرید.

حتی دورههایی که به مدت سه سال در کالج میگذرانید بدرد ادامه تحصیل در دانشگاها نمیخورد و ممکنه یه سری واحدهای شما رو فقط قبول کنند.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رو دارند باید وارد دانشگاه بشن حتما. البته خیلی از دانش آموزان از آنجایی که گاهی ورود مستقیم به دانشگاه براشون ممکن نیست (مقطع لیسانس) ابتدا یک سالی رو در یکی از کالج های دولتی میگذرونند) به علت اینکه پذیرش از کالج ها راحت تره) و در صورت نمرات بالا به دانشگاه مورد نظر میتونن راه پیدا کنن. در این مورد باید پرس و جو کنید که هر دانشگاه کدوم کالج رو قبول داره.


دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو به انگلیسی University of Toronto و به اختصار U of T نامیده میشه؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه کانادا بوده که در شهر تورنتو قرار دارد.

این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده و در در مجموع کمپسها (دارای سه کمپس هست؛ کمپس اصلی در داون تان و دو کمپس دیگه یکی در میسیساگا و دیگری در اسکاربورو واقع شده)، حدود ۷۳٬۰۰۰ نفر دانشجو دارد.

این دانشگاه بسیار معتبر، عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی نیز می‌باشد.


تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

یکی از برترین سیستم های آموزشی جهان سیستم آموزشی کانادا می باشد و بسیاری از دانش آموزان از سراسر دنیا  برای تحصیل در دبیرستان های کانادا وارد این کشور می شوند ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا حتی با اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و همچنین  اخذ اقامت دائم کانادا از مهمترین مزیت های تحصیل در دبیرستان های کانادا می باشد. در سیستم آموزشی دبیرستان‌های کانادا دانش آموزان سال ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ دبیرستان های می بایست تعدادی دروس اجباری و تعدادی دروس انتخابی را بگذرانند.

برای فارغ التحصیل شدن از دبیرستان های کانادا دانش آموزان باید ۸۰ واحد درسی را در سه سال تحصیلی یاد شده به پایان برسانند. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا علاوه بر این که دانش آموز را از نظر علمی در سطح بالایی قرار میدهد بلکه بر مهارت های اجتماعی، هنری، موسیقی،ورزش و ارتباطات نیز فعالیت دارد و باعث می شود فارغ التحصیلان دبیرستان‌های کانادا در چندین زمینه مهارت کسب کنند و چشم انداز روشنی برای آینده شغلی،تحصیلی و زندگی خود متصور شوند.


زبان تدریس در مدارس کانادا

زبان تدریس در مدارس بین المللی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. البته در برخی مدارس کانادا تدریس به دو زبان انگلیسی یا فرانسه ارائه می شود.

دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستانهای کانادا، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند. پس از ورود دانش آموزان به مقطع دبیرستان، سطح زبان آنان توسط مسئولان آموزش و پرورش سنجیده می شود و دوره های متناسب با سطح دانش انگلیسی دانش آموزان برای آنها برگزار می شود و همچنین دانش آموزان را به کلاسهای عادی فرستاده و یا در کنار این دوره های آموزشی، کلاسهای فشرده زبان و دوره های فشرده مکالمه برگزار می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که دانش آموزان توانایی برقراری ارتباط با محیط اطراف خود را دارند.


اسکان دانش آموزان در کانادا

دولت کانادا امکان همراهی والدین با فرزندان خود را فراهم کرده است. دانش آموز تا قبل از رسیدن به سن قانونی، جهت اسکان و اقامت در صورتیکه یکی از والدین (پدر / مادر / مادربزرگ / پدربزرگ) او را همراهی نکند، می تواند با یکی از اقوام خود که ساکن کانادا می باشد، زندگی کند و یا همراه یک خانواده کانادایی در کانادا زندگی کنند (Home Stay).


شرایط ویزای دانش آموزی کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا متقاضی می بایست دارای شرایط زیر باشد:

  • حداقل ۶ سال سن
  • تمکن مالی مناسب والدین برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی دانش آموز. مواردی نظیر گردش مالی حساب های بانکی، املاک و مستغلات و… برای اثبات توان مالی لازم است
  • داشتن قیم و یا همان Cusodian در کانادا
  • داشتن پذیرش از یکی از مدارس کانادا


برخی از دروس دبیرستان‌های کانادا

 
برخی از دروس سال ۱۰ دبیرستان:

  1. انگلیسی
  2. علوم اجتماعی
  3. علوم
  4. ریاضی
  5. فیزیک و بهداشت
  6. برنامه ریزی
  7. اختیاری
  8. اختیاری

 برخی از دروس سال ۱۱ دبیرستان:

  1. انگلیسی
  2. علوم اجتماعی
  3. علوم
  4. ریاضی
  5. اختیاری
  6. اختیاری
  7. اختیاری
  8. اختیاری

 برخی از دروس سال ۱۲ دبیرستان:

  1. انگلیسی
  2. اختیاری
  3. اختیاری
  4. اختیاری
  5. اختیاری
  6. اختیاری
  7. اختیاری
  8. اختیاری

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی