تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم : راهنمای گام به گام

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم : راهنمای گام به گام

کانادا برخی از بهترین برنامه های مطالعاتی جهان را ارائه می دهد و برخی از مراکز تحقیقاتی و موسسات دانشگاهی برجسته جهان را در خود جای داده است.

اگر تحصیل خارج از کشور را در برنامه دارید ، کانادا باید در بالای لیست شما باشد. پیشنهاد میدهیم راهنمای گام به گام درخواست مجوز تحصیل در کانادا ، پیش از این مطالعه کنید.



مرحله 1: الزامات را درک کنید

درخواست موفقیت آمیز در یک موسسه آموزشی کانادایی نیازمند درک نیازهای مختلف برای الزامات دانشگاه ها/کالج ها و دوره هایی است که ارائه می دهند. 

داوطلبان همچنین باید تجزیه و تحلیل دقیق قوانین و مقررات مربوط به روند درخواست اجازه تحصیل را انجام دهند. فقط  موسسات و دوره های تحصیلی شناخته شده معنی دار خواهند بود.

در حالت ایده آل ، شما باید حداقل یک سال قبل برای اجازه تحصیل در کانادا برنامه ریزی کنید. شرایط مشترک برای همه دانشگاه ها و موسسات شامل گذرنامه به روز شده ، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی به همراه اثبات قبولی در آزمون های زبان تعیین شده با حداقل نمرات و اثبات این که شما می توانید هزینه های تحصیلات و زندگی در کشور را تأمین کنید .

البته ممکن است الزامات بین استانها متفاوت باشد ، به همین دلیل این مرحله باید به روشی دقیق و منظم انجام شود.

مرحله 2: دوره و مؤسسه خود را انتخاب کنید

اولین قدم انتخاب یک  موسسه یادگیری تعیین شده است توجه داشته باشید فقط DLI ها می توانند دانشجویان خارجی را پذیرش کنند.

هنگام اقدام برای تحصیل در کانادا ، باید یک دوره اصلی خاص را به پایان برسانید. برنامه دانشگاهی کانادا نسبت به تغییر دوره ها متغیر است ، اگرچه بهتر است گزینه های خود را از قبل مقایسه کنید و رشته ای را انتخاب کنید که واقعاً علاقه مند به ادامه آن هستید و شرایط ادامه تحصیل در آن رشته را دارا هستید.

مرحله 3: در آزمون مهارت زبان شرکت کنید

هر دانشجوی بین المللی باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه را اثبات کند. ایلتس، نمره آزمون کمبریج انگلیسی: پیشرفته یا تافل ، آزمون های ارجحیت در مهارت انگلیسی است و در برخی موسسات آزمون زبان دولینگو نیز مورد تایید است.

برای زبان فرانسه ، می توانید DALF ، DELF یا TCF را انتخاب کنید ، اگرچه آزمون TEF رایج ترین گزینه است.

آزمون را انتخاب کنید ، هزینه آن را پرداخت کنید و تاریخ های خود را از قبل رزرو کنید. البته ، شما باید مهارت های زبان خود را تقویت کنید تا اطمینان حاصل کنید که درخواست شما رد نمی شود.

نکته:
ممکن است بتوانید پذیرش مشروط بگیرید اما در حالت عادی با این کار درصد دریافت ویزا پایین خواهد آمد.



مرحله 4: برای دانشگاه ها اقدام کنید

اکنون وقت آن است که با لیست کوتاه دانشگاه های انتخابی خود کانکت شوید ، فایل /فرم های پذیرش آنها را بگیرید و از قبل آنها را به خوبی کامل و ارسال کنید.در مواردی مجبورید هزینه درخواست/اپلیکیشن فی را که از 100 تا 250 دلار متغیر است در نظر بگیرید و باید بدانید که این هزینه در حالت عادی قابل بازگشت نخواهد بود.

همینطور بدون بررسی های لازم درخواست ارسال نکنید گزینه های خود را مقایسه کنید ، دوره و موسسه / نهاد مورد نظر خود را مشخص کنید و یک یا دو گزینه را انتخاب کنید.

هنگام پر کردن فرم درخواست مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق و مستند ارائه شده است. هنگامی که این کار انجام شد ، زمان آن رسیده است که منتظر باشید تا قبولی و یا نتیجه درخواست خود را دریافت کنید. هنگامی دانشگاه / کالج نامه قبولی ارسال می کند ، مراحل بعد را پیش رو دارید.

نکته:
در انتخاب دانشگاه بسیار دقت کنید زیرا در حالت عادی برای دریافت ویزا میتواند تاثیر گذار باشد.

مرحله 5: برای مجوز مطالعه اقدام کنید   

اکنون که موسسه ای پذیرش شما را داده است ، زمان آن فرا رسیده که برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنید. می توانید بصورت آنلاین اقدام کنید یا به مرکز درخواست ویزای محلی خود مراجعه کنید. درخواست شما باید همراه با نامه پذیرش دریافت شده در مرحله قبل ، گذرنامه شما و اثبات اسناد مبنی بر داشتن منابع مالی کافی برای تحصیل در کانادا ارائه شود.

اگر به یک موسسه در استان کبک مراجعه کرده باشید ، سپس به همراه نامه پذیرش ، “گواهی پذیرش کبک” (CAQ) را دریافت خواهید کرد. حتماً این سند را در برنامه مجوز تحصیل خود قرار دهید.

مرحله ششم: زمان سفر

پس از پردازش درخواست و انجام مصاحبه (در صورت لزوم) ، افسر مهاجرت در مورد درخواست اجازه تحصیل شما تصمیم می گیرد. در صورت پذیرش ، اکنون زمان شروع برنامه ریزی سفر به کانادا است.

مجوز شما دارای تاریخ شروع خواهد بود (یعنی تاریخ شروع مجوز لازم الاجرا شدن) ، بخاطر داشته باشید که قبل از این تاریخ اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت مگر در مواردی استثنا، پس سفر خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

مرحله 7: زمان تحصیل

قبل از اجازه ورود به کانادا ، افسر مهاجرت مجوز و سایر مدارک شما را در بندر ورودی/مرز تأیید می کند. این مرحله نهایی تشریفات مهاجرت است و اکنون می توانید تمرکز خود را برای شروع سفر خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا متمرکز کنید.

اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا

دولت فدرال کانادا فارغ التحصیلان بین المللی را به ارائه درخواست اقامت دائم تشویق میکند.

دانشجویان اکثرا جوان هستند ، فرهنگ و آگاهی ، به زبان تسلط ، مدارك كانادایی و اغلب سابقه كار دارند.

پس از تحصیل ، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا به دانشجویان اجازه می دهد تا کار خود را در اینجا آغاز کنند.

و از طریق سیستم Express Entry یا دیگر روش های مهاجرتی پس از تحصیل برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

چندین جریان مهاجرتی استانی به ویژه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی