تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و طول دوره در آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا تحصیل در مقطع فوق لیسانس و طول دوره در آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا

 همینطور که پیشرفت های تکنولوژیکی جایگزین مشاغل فنی و فرصت های شغلی می شود، بسیاری از افراد به دنبال دستیابی به مهارت های بیشتری برای برآوردن نیازهای فزاینده بازار کار هستند. یکی از راه هایی که این امر حاصل می شود ، اخذ مدرک تحصیلات عالی مانند مدرک کارشناسی ارشد است. افراد بیشتر و بیشتری با اخذ مدرک کارشناسی ارشد تصمیم به ادامه تحصیل خود می گیرند و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2020 ، 930000 نفر با چنین مدرک هایی در ایالات متحده حضور خواهند داشت.

 مدارک کارشناسی ارشد به دلایل مختلفی بسیار کارامد هستند؛ از جمله:

  • این مدرک به شما در رقابتی که برای یک موقعیت شغلی دارید، برتری میدهد
  • باعث می شود که رزومه شما در بین سایر افراد بی شماری که تنها مدرک لیسانس دارند، متمایز شود.
  • مدارک کارشناسی ارشد تضمین می دهند که حقوق شروع کار شما را در شغلی که بدست می آورید، افزایش دهند.
  •  افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، فرصت های شغلی بیشتری دارند و سریعتر ارتقا می یابند. 
  •  یک مدرک کارشناسی ارشد فرصت هایی را برای گسترش شبکه ی ارتباطی شما فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد که در محافل اجتماعی دارای قدر و منزلت بیشتری باشید.

 اگر مصمم هستید که این تصمیم را بگیرید که مطمئناً بر روی ادامه ی حرفه ی شما تاثیر خواهد گذاشت، احتمالاً سؤالات زیادی خواهید داشت.

 یکی از این سؤال ها این است که گرفتن مدرک کارشناسی ارشد چقدر طول می کشد؟

 پاسخ این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به اهداف و وضعیت فعلی شما، دریافت مدرک کارشناسی ارشد ممکن است از یک تا سه سال، و حداکثر شش سال، طول بکشد.

 عواملی که تعیین می کنند مدت زمان دریافت مدرک کارشناسی ارشد چقدر طول می کشد برنامه یا رشته ای که شما انتخاب می کنید آیا می دانستید؟ برای دانشجویان دارای معلولیت زمان بیشتری طول می کشد تا تحصیلاتشان را تکمیل کنند. براساس آمارهای اخیر، فقط 34٪ دانشجویان معلول دوره ی چهار ساله ی خود را در مدت 8 سال به اتمام رسانده اند، در حالی که 56٪ دانشجویان دیگر طی شش سال فارغ التحصیل شده اند. 

اگر برای دریافت مدرک لیسانس سه یا چهار سال تمام کرده اید و می خواهید مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنید، اولین کاری که باید انجام دهید اینست که برنامه ای را که می خواهید در آن تحصیل کنید، انتخاب کنید.

 برنامه های مختلف مدت زمان های مختلفی دارند. اخذ مدرک شغلی یا تحصیلی به دلیل تعداد واحدهای زیادی که نیاز به تکمیل آنها دارید، که از 40 تا 60 واحد می باشند، حداقل دو سال زمان خواهد برد. مدارک علوم انسانی ، علوم کامپیوتر ، علوم طبیعی یا هنرهای لیبرال بسته به زیرشاخه ی خاص و سوابق شما به طور معمول از یک تا سه سال خواهد بود.

اگر در زمینه ی انتخابی تان هیچ تجربه ی کاری ندارید و یا اینکه لیسانس شما با آن کاملاً نامرتبط است، شما حتی ممکن است نیاز داشته باشید که قبل از شروع انتخاب واحد درس هایی که در جهت مدرک شما حساب می شوند، دوره های پیش نیاز را بگذرانید تا دانش پایه را بدست آورید و مفاهیم مهم را یاد بگیرید. این امر مدت زمان دوره کارشناسی ارشد را طولانی تر می کند، بنابراین باید در انتخاب برنامه ی خود مراقب باشید.

 ساختار برنامه ی تحصیلی برنامه های تمام وقت برای تأمین نیازهای افراد مختلف، دانشگاهها برنامه هایی طراحی کرده اند که می توانند در مدت زمان طولانی تر یا کوتاه تری اجرا شوند. اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را به عنوان دانشجوی تمام وقت تکمیل کنید، همانطور که گفته شد، یک تا سه سال طول می کشد. 

برنامه ی اجرایی یا حرفه ای برای کوتاه کردن مدت دوره ی کارشناسی ارشد، دانشگاه ها برنامه های اجرایی یا حرفه ای را معرفی کرده اند که معمولاً 12 ماه طول می کشد. این برنامه ها بسیار فشرده هستند، به خصوص اگر رشته تحصیلی شما تجارت یا سیاست عمومی باشد، اما می توانید مدرک خود را در طول یک سال دریافت کنید. به طور معمول، شما دو ترم و برای هر ترم حدوداً پنج تا هفت دوره ی درسی خواهید داشت که تعداد واحدهای متفاوتی به هر یک اختصاص داده می شود.

در صورت لزوم، ممکن است شما در زمان تعطیلات زمستانی و تعطیلات تابستانی دانشگاه نیز مجبور شوید دوره های درسی را بگذرانید. این دوره ها به احتمال زیاد دو تا چهار هفته کلاس های فشرده و امتحانات نهایی خواهند بود. اما، با وجود حجم بالای دوره ها، شما در پایان 12 ماه مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب خواهید کرد.

 برنامه های پاره وقت از طرف دیگر، افرادی که می خواهند مدرک کارشناسی ارشد را انجام دهند، معمولاً افرادی هستند که تجربه کاری دارند و به احتمال خیلی زیاد این که در حال حاضر شاغل هستند. ترک شغل با درآمد خوب برای بازگشت به مدرسه هزینه بالایی دارد، زیرا از درآمدی که می توانستید از محل کار بدست بیاورید صرف نظر می کنید و در عین حال مجبورید هزینه تحصیل خود را نیز پرداخت کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند شاغل بمانند و در حین کار، مدرک کارشناسی ارشد خود را تکمیل کنند.

برای برآورده کردن نیازهای این افراد، دانشگاه ها برنامه های پاره وقت را در نظر گرفته اند. مدارک کارشناسی ارشد پاره وقت معمولاً دو برابر یا بیشتر از برنامه های تمام وقت زمان می برند. اگر تصمیم به ثبت نام در یک برنامه ی پاره وقت را دارید، دانشگاه برای تعداد دروس مورد نیاز شما حداقل تعداد واحدی را در نظر نمی گیرد، بنابراین می توانید در صورت تمایل فقط در یک کلاس ثبت نام کنید.

با این وجود این توصیه نمی شود، زیرا در بیشتر دانشگاه ها شما اجازه دارید حداکثر تا شش سال برای تکمیل مدرک خود شرکت کنید، بنابراین به احتمال زیاد باید در هر ترم دو یا سه کلاس را بگذرانید. بنابراین اگر برای مثال می خواهید MBA پاره وقت را تکمیل کنید، گرفتن مدرکتان تقریباً چهار سال طول می کشد. 

برنامه های آنلاین یا مکاتبه ای یکی دیگر از انواع برنامه های پاره وقت، ثبت نام در یک دوره کارشناسی ارشد آنلاین یا مکاتبه ای است. بیشتر مدرکهای آنلاین و مکاتبه ای محدودیت مشخصی برای مدت زمان لازم برای تکمیل دوره ندارند. شما می توانید با سرعت خود در طول دوره ها تحصیل کنید و دیگر نیازی به از دست دادن کار و درآمد خود نخواهید داشت.

می توانید زمان مطالعه ی خود را بین استراحت ناهار و آخر هفته یا حتی در هنگام رفت و آمد صبحگاهی بگنجانید. یادگیری آنلاین و مکاتبه ای انعطاف پذیری زیادی را به دانشجویان می دهد، بنابراین اگر از این طریق مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنید، مدت زمان آن به شما و اینکه چقدر زمان می توانید به مطالعه اختصاص دهید، بستگی دارد.

برنامه تحصیلی پیوسته علاوه بر برنامه های کارشناسی ارشد تمام وقت، پاره وقت و برنامه های آنلاین و مکاتبه ای، امکان داشتن یک برنامه تحصیلی پیوسته نیز وجود دارد. در این حالت، لازم است این گزینه را در ابتدای برنامه کارشناسی یا لیسانس خود انتخاب کنید. این نوع از مدرک کارشناسی ارشد ترکیبی از چهار سال تحصیلات کارشناسی و دو سال تحصیلات تکمیلی است و به افراد این فرصت را می دهد که هر دو دوره را طی پنج سال به اتمام برسانند.

این گزینه برای دانشجویانی بهتر است که می دانند بعد از اتمام دوره ی کارشناسی خود می خواهند به همان دانشگاه برگردند و می خواهند در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنند، و هر دو را همزمان انجام دهند. این نوع برنامه ها معمولاً سخت و فشرده هستند و دانشجویان برای گذراندن واحدهای مورد نیاز، باید دروس هر دو دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد را بگذرانند تا بتوانند به موقع فارغ التحصیل شوند و مدارک لیسانس و کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند.

در اروپا معمولاً دوره های کارشناسی ارشدی را ارائه می دهند که می توانید فقط در یک سال بگذرانید، در حالی که برای همان مدرک در ایالات متحده، به مدت بیشتری، معمولاً دو سال، نیاز دارید. یکی دیگر از عواملی که در مدت زمان گرفتن مدرک کارشناسی ارشد تأثیر می گذارد، کشوری است که شما برای دریافت مدرک خود انتخاب می کنید.

سیستم های آموزشی مختلف دارای مدت زمان و تعداد واحدهای مورد نیاز متفاوتی هستند، بنابراین در بعضی از مکان ها می توانید مدرک خود را در نصف مدت زمان مورد نیاز در یک مکان دیگر کسب کنید. بنابراین بسته به ترجیحات خود، اگر محدودیت های زمانی دارید، می توانید مدرک خود را در کشوری بگیرید که از شما بخواهد وقت کمتری در دانشگاه حضور داشته باشید، یا در کشوری که بتوانید با انجام یک برنامه ی سبک تر، از زندگی دانشجویی لذت ببرید.

 پایان نامه یا یادگیری تجربی عامل نهایی که می تواند بر طول مدت مدرک کارشناسی ارشد تأثیر بگذارد، این است که آیا در پایان دوره، باید یک پایان نامه انجام دهید یا ساعات لازم برای یادگیری تجربی را بگذرانید. بسیاری از برنامه های مقطع کارشناسی ارشد برای اعطای مدرک به دانشجویان ثبت نامی، از آنها می خواهند یک پایان نامه را در رشته ی تحصیلی خود انجام دهند.

پایان نامه به طور خاص، علوم انسانی و اکثر برنامه های پژوهش محور، چند ماه به دانشجویان زمان می دهند تا برنامه ی تحقیق خود را تدوین کنند و پایان نامه ای در مورد آن بنویسند. در این مدت دانشجویان داده ها را جمع آوری و تحلیل می کنند، مراحل کار خود را یادداشت می کنند، با مربیان و منابع خارجی مشورت می کنند و در پایان یافته های خود را در مقابل گروهی از اساتید که دانشگاه انتخاب کرده است ارائه می دهند.

 این پروسه، بسته به رشته، ممکن است یک تا شش ماه طول بکشد، و برای برنامه های تحقیقاتی محور، حتی ممکن است تا یک سال باشد. یادگیری تجربی برنامه هایی که هدفشان آموزش مهارت های عملی و کاربردی به دانشجویان است، ممکن است دانشجویان را ملزم به تکمیل دوره ی کارآموزی یا یادگیری تجربی در طول دوره یا پس از اتمام دوره، کنند.

این ممکن است بدان معنی باشد که دانشجویان می توانند دوره کارآموزی خود را در حین تحصیل به اتمام برسانند، یا پس از آن پروژه ای را در مورد موضوع مورد نظر خود به اتمام برسانند. اگر به عنوان مثال تصمیم به انجام یک دوره ی MBA دارید، ممکن است یک شرکت در دنیای واقعی که مشکل خاصی دارد به شما داده شود و شما با سهامداران آن برای بررسی و ارائه راه حلهای کاربردی برای مشکل موجود همکاری خواهید کرد. در پایان باید پروژه خود را به اساتید یا هیئتی منتخب از طرف دانشگاه ارائه دهید.

مدت زمان یادگیری تجربی شبیه به یک پایان نامه است، و بسته به ساعتهایی که دانشجو در نظر میگیرد از یک تا شش ماه متغیر است. بنابراین، اگر برنامه شما نیاز به مطالعه ی مستقل یا تحقیق در قالب یک پایان نامه یا یادگیری تجربی داشته باشد، مدرک کارشناسی ارشد شما بیشتر طول خواهد کشید.


بیشتر بخوانید:

    مطالب مرتبط :

    بازگشت بازگشت
    خانه جستجو پشتیبانی