تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تاثیر ازدواج بر پرونده های درخواست گرین کارت

وی والت آمریکا ایالات متحده اطلاعات کاربردی گرین کارت آمریکا تاثیر ازدواج بر پرونده های درخواست گرین کارت

تاثیر ازدواج بر پرونده های مهاجرتی آمریکا

افراد مجردی که برای آن ها از طریق خانوادگی درخواست گرین کارت شده و درخواست اولیه یا همان I-130 petition آن ها ثبت و هم اکنون منتظر فرارسیدن نوبت خود در ویزابولتن هستند با این سوال روبرو هستند که اگر در این بین ازدواج کنند روند درخواست اقامت دائم آن ها دچار چه تغییراتی می شود. جواب این سوال بستگی به دسته مهاجرتی فرد متقاضی گرین کارت دارد:

1- اگر در دسته F1 یعنی فرزند بالای 21 سال شهروند آمریکا هستید و پدر یا مادر شما شهروند آمریکا بوده و برای شما درخواست گرین کارت کرده اند، ازدواج شما را از دسته F1 به دسته F3 پرتاب می کند و حدود شش سال نوبت شما عقب می افتد. برعکس این حالت نیز صادق است یعنی اگر وقتی فرم I-130 برای شما ارسال شده متاهل بوده اید اما بعدا ازدواج شما از بین رفته است (طلاق، ابطال یا مرگ همسر) از دسته F3 به دسته F1 وارد می شوید و نوبت دریافت گرین کارت شما زودتر فراخواهد رسید.

2- اگر در دسته F2B هستید یعنی پدر و مادر شما دارای گرین کارت بوده و برای شما اقدام کرده اند ازدواج پرونده اقامت دائم شما را می بندد.

3- اگر در دسته F4 هستید یعنی خواهر یا برادر سیتی زن آمریکا دارید که برای شما درخواست گرین کارت داده اند، ازدواج یا طلاق تاثیری در پرونده مهاجرتی شما ندارد و پس از ازدواج می توانید همسرتان را هم بلافاصله به پرونده خود اضافه کنید. فرزندانی که در فاصله بین ثبت I-130 و فرارسیدن زمان مصاحبه متولد شوند نیز می توانند همراه والدین خود گرین کارت آمریکا را دریافت کنند.

– اگر از طریق کاری برای شما درخواست گرین کارت شده باشد وضعیت تاهل شما تاثیری روی پرونده مهاجرتی شما ندارد. در این حالت هم می توانید همسرتان را به پرونده مهاجرتی خود اضافه کنید تا وقتی نوبت به صدور گرین کارت رسید برای همسر شما نیز گرین کارت صادر شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی