تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

دریافت تابعیت برای کانادایی هایی که در خارج متولد شدند

وی والت اخبار اخبار آمریکا اخبار کانادا اخبار سراسری کانادا دریافت تابعیت برای کانادایی هایی که در خارج متولد شدند

اخذ شهروندی کانادا برای کانادایی های متولد شده در خارج

فرزندان کانادایی ها، بدون توجه به اینکه در کانادا به دنیا آمده باشند یا نه، به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت می‌کنند.

حداقل یک والدین بیولوژیکی یا قانونی باید در بدو تولد کانادایی بوده باشد. اگر بتوانید وضعیت شهروندی خود را به دولت کانادا ثابت کنید.

همچنین اگر والدین شما کانادایی است و شما در خارج از کشور به دنیا آمده اید نیز میتوانید از این مورد بهرمند شوید. با این حال ، قانون ذکر شده تنها برای فرزندان است ، به عنوان مثال: اگر پدربزرگ یا مادربزرگ شما شهروند کانادایی باشند شما تابعیت کانادا را دریافت نمی‌کنید.

برای به دست آوردن وضعیت شهروندی برای شما یا فرزندتان ، باید درخواست اثبات تابعیت را بدهید که به آن گواهی تابعیت کانادا نیز گفته می شود. طبق گفته وب سایت وزارت مهاجرت کانادا ، حدود 75 دلار کانادا هزینه دارد و می تواند حدود 5 ماه طول بکشد . در موارد فوری ممکن است گزینه ای برای پردازش سریع وجود داشته باشد .

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) فرم های موجود در صفحه وبسات خود را برای دانلود در اختیار افراد قرار می دهد. اگر اسناد به زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشد ، شما به ترجمه اسناد و مترجم قانونی نیاز خواهید داشت. ترجمه های اعضای خانواده پذیرفته نمی شود.

مدارک باید واضح، خوانا و رنگی باشند.. IRCC شناسنامه اصلی که نام والدین کانادایی در آن ذکر شده است را نیز درخواست می کند که باید ارائه دهید.

همچنین باید اثبات کنید که حداقل یکی از والدین در زمان تولد شهروند کانادایی بوده است ( یعنی کانادا متولد شده است ). این می تواند شامل شناسنامه والدین ، ​​سند شهروندی یا هرگونه شواهد دیگری برای اثبات وضعیت کانادایی والدین باشد.

اگر به دلایلی نام والدین در شناسنامه ذکر نشده باشد ، IRCC سوابق تولد و مدارکی را که تأیید نام والدین کانادایی را تأیید می کند ، می پذیرد. اینها می توانند دستورات قبل از تولد ، احکام دادگاه ، توافق نامه ها یا سوابق بیمارستان باشند.  در این مورد تاییدیه فرزند خواندگی پذرفته نیست.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC همچنین از شما توضیحی راجع به اینکه چرا نام والدین کانادایی در شناسنامه متقاضی درج نشده یا چرا شناسنامه‌ فرزند تغییر یا تعویض شده است را می‌خواهد.

هنگامی که IRCC درخواست تکمیل شده شما را دریافت کند ، آنها رسید “تاییدیه ” را ارسال می کنند. اگر آنها درخواست شما را ناقص بدانند ، درخواست شما را برگست میدهند و شما باید قسمت های جا مانده را پر (کامل) کنید. اگر درخواست شما کامل باشد و بپذیرند ، IRCC گواهی تابعیت را ارسال می کند و شما مدرک شهروندی خود را دریافت خواهید کرد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی