تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

معرفی بورسیه های رشته هنر و شرایط اپلای

وی والت مشترک کشورها تحصیلات معرفی بورسیه های رشته هنر و شرایط اپلای

اپلای رشته هنر و معرفی بورسیه های رشته هنر و شرایط اپلای برای آنان

محتویات این مطلب:

معرفی بورسیه های رشته هنر و چگونگی اپلای رشته های هنری

اگر در جست و جوی یافتن بورسیه برای رشته های هنری هستید بنابراین، شما برخلاف پیشنهاد والدین خود مبنی بر تحصیل در رشته مهندسی عمل کرده اید و تحصیل در رشته هنر را انتخاب کرده ای . خوشبختانه ، بورسیه تحصیلی زیادی برای دانشجویان هنر در سراسر جهان در دسترس است، از جمله بورسیه تحصیل هنر، هنرهای زیبا، طراحی، طراحی مد و گرافیک طرح.

شرایط مورد نیاز جهت اپلای رشته های هنر

اگر به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه هنر هستید، کشورهای آلمان و انگلیس و سوئد گزینه مناسبی هستند چرا که دانشگاه هایی زیر نظر تئوریسین های فعال و شناخته شده فلسفه هنر اروپا دارند. به هر حال، برای ادامه تحصیل در رشته هنر، اول کشور مقصد را باید تعیین کنید. بعضی از کشورهای اروپایی و آسیایی، در زمینه برخی از شاخه های هنر، خیلی فعال و شاخص هستند. مثل ایتالیا و فرانسه. این موضوع تاثیر زیادی روی انتخاب دانشگاه تحصیل خواهد داشت و تکلیف شما را برای تقویت زبان روشن می کند.

اگر خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هنر در کشورهایی هستید که دانشگاه هایی به زبان انگلیسی دارند، آیلتس ۶ تا ۶.۵ آکادمیک یا تافل ۷تا ۸۵ اینترنتی مورد نیاز است. بعضا دانشگاه ها برای دانشجویانی که نمره زبان پایین تر دارند، پذیرش مشروط صادر می کنند. اما توجه کنید که با داشتن پذیرش مشروط، احتمال دریافت ویزا دانشجویی شما به شدت کاهش می یابد. پس سعی کنید حداقل های گفته شده را رعایت کنید. برای تحصیل در کشورهای آلمانی زبان،‌ مدرک B1 نیاز است. در کشورهای فرانسوی زبان مثل سوییس، داشتن مدرکی که مورد تایید سفارت فرانسه در تهران باشد الزامی خواهد بود. پس، برای موفقیت در رشته های هنری در خارج از کشور، زبان خود را در سطح  قابل قبول برسانید.

جهت اپلای در رشته های هنر شما عزیزان می توانید به مراجعه به سایت دانشگاه ها، اساتید مرتبط با حوزه خود را پیدا کنید و سپس برای با استاد به مکاتبه بپردازید. لازم است در کنار متن ایمیل خود، رزومه و نمونه کارهای خود را برای استاد ارسال کنید تا اساتید بتوانند بهتر در مورد شرایط شما نظر بدهند.

فرایند اپلای رشته های هنر

دانشجویان رشته های هنری جهت انجام فرایند اپلای خودف چندین نکته را باید در نظر بگیرند:

  1. اختصاص دادن زمان کافی جهت انجام امور: اولین قدم برای رسیدن به موفقیت این است که درک کنید برای یافتن بورسیه های رشته های هنر مقداری تلاش لازم است. جستجوی برای فرصت های بورسیه ، ساخت نمونه کارها و پیگیری موارد ارسالی شما به زمان و تفکر دقیق احتیاج دارد. اختصاص دادن زمان کافی  برای این اقدامات اولین قدم جهت اپلای در رشته های هنری می باشد.
  2. پرس و جو از طریق اساتید دانشگاه خود: دومین قدم جهت پیدا کردن بورسیه و اپلای در این رشته، ارتباط گیری با اساتید خود در دانشکده های هنر می باشد، به هرحال اساتید شما سابقه زیادی در این رشته ها دارند و بهتر می توانند در این زمینه ها شما را راهنمایی کنند.
  3. ارتباط گیری با اساتید دانشگاه های خارجی: شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه های خارجی با اساتید این دانشگاه ها ارتباط گرفته و از چگونگی و فرایند اپلای برای بورسیه های رشته های هنر این دانشگاه ها سوال کنید.
  4. از گوگل و موتورهای جستجو استفاده کنید: جهت کسب اطلاعات کامل در مورد بورسیه های رشته هنر در دنیا و فرآیند اپلای آنان بهترین کار سرچ در گوگل و متورهای جستجوگر می باشد. همچنین سایت هایی مانند Cappex  و Scholarships.com جهت جستجو بورسیه ها می توانند کمک شما کنند.
  5. پورتفولیو هنری خود را بهبود ببخشید: حتما قبل از انجام اپلای پورتفولیو هنری خود را شکیل و مرتب نمایید و در حوزه ای که قصد اپلای دارید متمرکز شوید.
  6. توانایی های ارایه خود را تقویت کنید: قبل از انجام فرایند اپلای حتما بر روی مهارت ارایه خود کار کنید، زیرا باید بتوانید رزومه و پورتفولیو خود را برای اساتید پرزنت و ارایه کنید.

اولین چالش برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی، یافتن همه فرصت های مربوطه است، بنابراین ما برای کمک به شما ، برخی از بورسیه های هنری در سراسر جهان را جمع آوری کرده ایم.

بورسیه های رشته هنر در کشور استرالیا

بورسیه های هنر و طراحی UNSW: بورسیه های هنری متنوع برای دانشجویان در مقاطع مختلف  در دانشگاه New south wales ارایه می  شود.

بورسیه هنر، مد و مسنوجاتRMIT: طیفی از بورسیه های مختلف برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط که در رشته های مد، مسنوجات و هنر دانشگاه RMIT ثبت نام کرده اند، ارایه شده است.

تحصیل در رشته هنر در اروپا

بورسیه DAAD : بورسیه تحصیلی DAAD برای دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های کشور آلمان در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دریافت کرده اند، ارایه می شود.

بورسیه های کارشناسی ارشد ECA Taught : بورسیه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان هنر جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده معماری، هنر، طراحی، تاریخ هنر یا موسیقی، این بورسیه ها توسط دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند ارائه می شود.

دانشگاه هنر های نورویچ: این دانشگاه طیفی از بورسیه های هنر و طراحی را ارائه می دهد.

جوایز هنری کالج سلطنتی: بورسیه های تحصیلی مختلف هنری از طریق RCA و سازمان های بودجه مشترک ارائه می شوند. بورسیه تحصیلی به دانشجویان ثبت نام شده تعلق می گیرد.

بورسیه های تحصیلی دانشکده هنرهای زیبا اسلید: برای دانشجویانی که در رشته های هنر های زیبا در UCL تحصیل می کنند آزاد است. (کالج دانشگاه لندن)

بورسیه های دولتی سوئیس برای دانشجویان و هنرمندان بین المللی: بورسیه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان هنر، متخصصان و محققان جهت تحصیل در مقطع دکتری و فوق دکتری در سوئیس در یک موسسه شناخته شده و معروف ارایه می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه وست مینستر: یک بورسیه تحصیلی برای دانشجویی بین المللی که از یک کشور در حال توسعه  می باشد در دسترس است این بورسیه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشکده رسانه ، هنر و طراحی در این دانشگاه می باشد.

تحصیل در رشته هنر در آمریکای شمالی

بورسیه تحصیلی ARC :این بورسیه برای دانش آموزانی است که خواستار ورود به دانشگاه هنر هستند و باید افراد متقاضی نمونه کاری مثلا مجسمه یا نقاشی سبک کلاسیک ارائه دهند.

برنامه تحصیلی آرچیبالد: بورسیه تحصیلی مدرسه هنر ایالات متحده برای دانش آموزان از کارولینای جنوبی جهت تحصیل در زمینه نویسندگی خلاق، رقص، موسیقی، تئاتر یا هنرهای تجسمی در دانشگاه معتبر ایالتی بورسیه تحصیلی به متقاضیان ارائه می دهد.

جوایز بنیاد هنر برای زندگی: جایزه ای به ارزش 1000دلار آمریکا برای دانش آموزان دبیرستانی فارغ التحصیل فلوریدا است که در نویسندگی خلاق، رقص، درما، موسیقی یا هنر های بصری استعداد دارند.

بورسیه های هنر برلین: بورسیه  تحصیلی به دانشجویانی که در منطقه شمال شرق پنسلوانیا ساکن هستند و سایر دانشجویانی جدی و علاقه مند در نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی ارائه می شود.

بورسیه الکساندر مک کوئین: بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در لندن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی مد ارائه می شود.

نکاتی در مورد بورسیه های موجود برای رشته های هنر

  1. همان طور که در لیست بالا مشاهده کردید بورسیه های موجود برای این رشته  زیاد است اما جذب دانشجو به صورت اختصاصی انجام می شود.
  2. برای دریافت بورسیه های هنری اغلب می بایست یک نمونه کار در سبکی که به شما معرفی می شود ارائه کنید.
  3. دانشگاه های خصوصی معمولا هزینه های کم تری برای تحصیل را پوشش می دهند.
  4. محل سکونت دانشجو اغلب به صورت استفاده از خوابگاه های خودگردان است.
  5. برخی از رشته های هنری نیازمند وسایل و دوره های آمادگی مختلف می باشد که گاها بورسیه ها آن ها را پوشش نمی دهد.
  6. بهتر است گرایش های مقاطع مختلف تحصیلی شما یکی و مرتبط باشد.
  7. اگر قرار است دانشجو با هزینه های شخصی خودش مشغول به ادامه تحصیل شود کشور های اروپایی نظیر: اتریش، ایتالیا و فرانسه گزینه های مناسبی برای ادامه هستند چرا که دانشگاه های برتری در این زمینه دارند.
  8. اغلب دوره های موجود برای ادامه تحصیل در رشته های هنر به زبان انگلیسی می باشد لذا لارم است متقاضی دارای مدرک زبان انگلیسی باشد و یا بتواند توانایی خود در مهارت های زبانی اثبات کند.
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی