تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نحوه اپلای برای بورسیه دااد DAAD آلمان

وی والت اروپا آلمان تحصیلات نحوه اپلای برای بورسیه دااد DAAD آلمان

بورسیه موسسه دآآد DAAD آلمان

آنچه در این مطلب میخوانید:

معرفی بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان 2021و شیوه تقاضا برای این بورسیه

بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) که متعلق به کشور آلمان است، قصد دارد که با ایجاد یک ساختار نوین جهانی، امکان تحصیل دانشجویان خارجی را در این کشور فراهم کرده و زمینه ‌ساز ورود تخصص ‌های مختلف از کشورهای دیگر شود. بورسیه‌ تحصیلی DAAD مناسب آن‌دسته از دانشجویانی است که به ‌تحصیل در کشور آلمان علاقه دارند و زمینه مناسبی هم در یادگیری زبان آلمانی از خودشان نشان داده‌اند. این بورسیه شرایطی را فراهم می کند که فارغ التحصیلان آن فرصت های شغلی مناسبی برای آینده سازی خود داشته باشند. برای مشاهده بورسیه های ارایه شده توسط دااد اینجا را کلیک کنید.

دلیل اهمیت و محبوبیت بورسیه دااد چیست؟

دانشگاه‌های فعال در ارائه بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) اقدام به برقراری همکاری طولانی مدت با دانشگاه‌های خارجی کرده‌اند و در همین راستا شاهد این هستیم که دانشجویان موفق در تهیه بورسیه دااد ، می‌توانند وارد همکاری با شرکت ‌های مختلف شوند و موقعیت‌ های مناسبی را برای تحصیل داشته و از فرصت های شعلی قابل توجهی در کشور مقصد یعنی آلمان بهره مند باشند. این همکاری شامل برنامه‌های حمایتی بسیار هیجان‌انگیزی است و دانشگاه‌ها و دانشجویان سرتاسر جهان را به‌ سمت اقدام برای پذیرش در برنامه بورسیه تحصیلی DAAD کشانده است. به طوری که کمتر مشاهده شده که فارغ التحصیلی که از بورسیه دااداستفاده کرده است، در یافتن شغل مناسب خود دچار مشکل شود.

بورسیه برای کدام رشته های تحصیلی ارایه شده است؟

این بورسیه برای رشته های مختلف تحصیلی در آلمان ارایه شده است. جهت مشاهده لیست رشته های سال 2021-2022 و ددلاین های آن کلیک کنید.

مزایای بورسیه دااد DAAD آلمان چه می باشد؟

  • پرداخت حقوق ماهیانه 861 یورو که به دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد ارائه می شود.-
  • پرداخت حقوق ماهیانه 1200یورو که به دانشجویان دوره های دکتری ارائه می شود.
  • دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی قرار خواهند گرفت.
  • دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، هر دو کمک هزینه مسافرتی دریافت خواهند کرد.
  • هزینه های دانشجو برای شرکت در دوره های آموزش زبان آلمانی به مدت ۶ ماه و شرکت در آزمون زبان DaF و DSH پرداخت می شود
  • اسکان رایگان در خوابگاه های دانشگاه برای دانشجویان فراهم خواهد شد.
  • دانشجویان بورسیه شده از تحصیلات رایگان در دانشگاه های آلمان بهره مند می گردند.

مدت زمان پوشش این بورسیه چه مقدار است؟

این بورسیه به مدت 12 تا 42ماه بسته به نوع برنامه تحصیلی شما، هزینه های شما را پوشش خواهد داد.

شرایط دریافت بورسیه دااد DAAD آلمان چیست؟

  • ملیت یکی از کشورهای در حال توسعه را داشته باشید. لیست کشورهای در حال توسعه
  • دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با بورسیه (از زمان فارغ التحصیلی نباید بیش از 6 سال گذشته باشد)
  • دارا بودن 2 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی درخواستی برای دریافت بورسیه
  • ارائه مدارک مورد نیاز توسط دانشگاه بورسیه دهنده تعیین می شوند. (آخرین مدرک تحصیلی و مدرک زبان در صورت نیاز)
  • ارائه مدرک زبان بر اساس رشته انتخابی و نوع زبان تدریس (بسته به دوره مدرک تحصیلی شما، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیاز خواهید داشت.)
  • اگر می خواهید مدتی بیشتر از 6 ماه در آلمان بمانید، باید آخرین مدرک تحصیلی خود را در ایران کسب کرده باشید.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه دااد DAAD آلمان چیست؟

مدارک ضروری برای دریافت بورسیه دااد آلمان به شرح زیر است:

  • فرم تکمیل شده لازم در وب سایت موسسه DAAD (شامل مشخصات متقاضی، مدارک تحصیلی، نوع بورسیه تحصیلی و…)
  • رزومه تحصیلی امضا شده توسط متقاضی
  • انگیزه نامه یا SOP امضا شده توسط متقاضی
  • پروپوزال تحقیق (در صورت نیاز توسط دانشگاه)
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاه مقطع قبلی با مهر و امضا دانشگاه به تاریخ روز (نیازی به پاکت مهر و موم شده نیست)
  • توصیه نامه از کارفرما / محل کار قبلی با مهر و امضا کارفرما به تاریخ روز (نیازی به پاکت مهر و موم شده نیست)
  • تاییدیه اشتغال به کار از کارفرما / محل کار فعلی در ایران و در صورت امکان ضمانت نامه استخدام / اشتغال دوباره متقاضی پس از اتمام دوره تحصیلی در آلمان
  • مدرک زبان بر اساس زبان تدریس رشته مورد نظر (آیلتس  با نمره 6 یا تافل با نمره 80 برای زبان انگلیسی و مدرک زبان آلمانی برای رشته هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند. مدرک زبان B1 آلمانی)
  • ترجمه مدارک و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • رسالات، مقالات ISI، کنفرانس، سمینار و…
  • سایر مدارک جانبی در صورت لزوم

فرآیند تقاضا برای بورسیه های دااد آلمان چگونه است؟

1. تکمیل فرم درخواست بورسیه DAAD: ابتدا باید به  پورتال موسسه DAAD  آلمان شوید، سپس بورسیه تحصیلی موردنظر خود را بر اساس رشته و مقطع تحصیلی انتخاب کنید. پس از آن شما باید فرم درخواست بورسیه DAAD را پر کنید. شما می بایست فرم درخواست را دانلود کرده و پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز،آن را دوباره در محل مشخص شده آپلود کنید.

2. بارگذاری مدارک مورد نیاز بورسیه دااد DAAD: سپس مدارک لازم دیگر (که در بالا ذکر شد) را به ترتیب زیر در بارگذاری کنید. بسته به بورسیه تحصیلی مدنظر شما، این مدارک می توانند متفاوت باشند. به صورت کلی معمولا این مدارک باید بارگذاری شود:

  • رزومه تحصیلی (حداکثر 3 صفحه)
  • جدول زمانی یا time plan  انجام پروژه مورد نظر ( حداکثر 3 صفحه)
  • شرح كامل و واضح موضوع پژوهشی (حداکثر 10 صفحه) و همچنین کارهای علمی صورت گرفته (Proposal)
  • پذیرش از استاد راهنما در آلمان جهت گذراندن دوره کارشناسی ارشد یا گذراندن دوره دکتری و همچنین مکاتبات شما با استاد راهنما
  • ترجمه مدارک تحصیلی اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات آنها و چنانچه در حال گذراندن دوره دكتری می باشید واحدهای گذرانده را هم ارائه دهید.
  • پس از آن سیستم از شما خواهد خواست مدارک دیگر شامل مدارک دیگر را تحت عنوان Country Specific Documents وارد کنید.
  • در مرحله بعدی شما می توانید هرگونه مدرک دیگر که جزو مدارک اصلی نیستند از جمله ترجمه سابقه کاری، مدرک كارآموزی و غیره و را به سیستم وارد کنید.

3. تائید نهایی اطلاعات برای درخواست بورسیه دااد: پس از آنکه تمام مدارک بالا را در پورتال موسسه دااد آلمان بازگذاری کردید، پورتال خلاصه ای از درخواست آنلاین شما و تمامی مدارک  آپلود شده را نشان می دهد. شما می بایست قبل از آنکه درخواست آنلاین را به پایان رسانده و از سیستم خارج شوید، این خلاصه اطلاعات را تایید کرده و پرینت بگیرید و سپس از سیستم خارج شوید.

4. ارسال مدارک مستند ثبت نام بورس DAAD به نمایندگی ایران: پس از پایان درخواست آنلاین متقاضیان می بایست سه نسخه پرینت شده، سه نسخه بصورت جداگانه از خلاصه درخواست آنلاین با تمامی مدارک نمایش داده شده به ترتیب خاص ارائه شده تا تا زمان مهلت قانونی آن به دفتر دآآد در تهران ارائه دهند. درخواست بورسیه تنها زمانی انجام می شود که متقاضیان پس از درخواست آنلاین کار را انجام دهند. نشانی نمایندگی موسسه DAAD در ایران: تهران، خیابان دکتر شریعتی، خیابان یخچال، خیابان کی‌نژاد، خیابان اسلامیه شرقی، پلاک 10

5- ارائه معرفی نامه برای دوره دکترا و فرصت مطالعاتی : متقاضیان بورسیه داد DAAD آلمان در دوره دکتی  و فرصت مطالعاتی می بایست از دو استاد ایرانی، دو توصیه نامه به طور جداگانه به نمایندگی موسسه DAAD در ایران ارائه دهند. توصیه نامه ها جزء مدارک لازم برای درخواست آنلاین در این موسسه نیستند و شما می بایست این معرفی نامه ها را در مرحله درخواست کتبی، به همراه خلاصه درخواست آنلاین در مهلت تعیین شده به دفتر نمایندگی موسسه DAAD در تهران تحویل دهید.

6- ارسال مدارک ترجمه شده بعد تائید بورسیه DAAD: پس از آنکه شما توسط موسسه DAAD به عنوان کاندیدای دریافت بورسیه داد DAAD آلمان تایید شدید، لازم است که اصل مدارک و ترجمه آنها را بنا به درخواست موسسه به نمایندگی ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرند و بورسیه تحصیلی داد DAAD آلمان به شما تعلق بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه می توانید به بروشور مخصوص این بورسیه را دانلود و مطالعه نمایید ای به قسمت سوالات متداول سایت دااد آلمان مراجعه نمایید.

تفاوت اصلی بورسیه دااد با دیگر بورسیه‌ها چیست؟

مهمترین وجه ممیزه این بورسیه، فراهم نمودن شرایطی است که فراگیری علم و تحصیل در کنار آموختن حرفه ای مشخص را به طور همزمان میسر می سازد.

امکان شرکت در رویدادهای متنوع با بهترین امکانات و راحت‌ترین شرایط توسط بورسیه تحصیلی DAAD

بورسیه تحصیلی دآآد هزینه‌های سفر در رویدادهای مختلف را برعهده گرفته و معمولا تمامی مخارج مرتبط با همایش ها، کنفرانس ها و چاپ مقالات در ژورنال های معتبر بین المللی را تامین می کند. در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که افراد بتوانند پژوهش‌ّهای خودشان را در سطح بالاتر آکادمیکی ادامه دهند.

فعالیت بورسیه دآآد در برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها

بورسیه تحصیلی دآآد فعالیت بسیار خوبی در زمینه برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های دانشگاهی دارد و به افراد متقاضی کمک می‌کند که اقامت یک الی دوهفته‌ای در رابطه با همایش مورد نظر دریافت کنند و در زمینه خاص خود، اقدام به شرکت و فعالیت در همایش‌ها و کنگره‌ها کنند.

ایجاد مقاطع تحصیلی و رشته‌های مشترک

مقاطع تحصیلی مشترک یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت بورسیه تحصیلی DAAD است که بین دانشگاه‌های معتبر کشور ایران و آلمان صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی دانشگاه‌ها اقدام به‌تولید رشته مشترک می‌کنند و از طریق بورسیه تحصیلی، زمینه‌سازی مناسبی را برای تحصیل دانشجویان در کشورهای یکدیگر فراهم می‌کنند. چنین چیزی باعث می‌شود که تبادل اطلاعات بین اساتید دانشگاهی صورت بگیرد و دانشجویان دو کشور هم بتوانند با ارتباط گیری و پژوهش‌های مشترک، به منافع آکادمیک مورد نظر خود دست یابند.

همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌های خارجی از طریق بورسیه دآآد

همکاری‌های بین المللی بسیار خوبی بین دانشگاه‌های خوب کشورمان مثل دانشگاه های تهران و دانشگاه امیرکبیر و برخی از دانشگاه‌های آلمان – که برنامه بورسیه دآآد در آنها اجرایی است – ایجاد شده است و سعی شده که زمینه‌سازی مناسبی برای تبادل دانشجو و تبادل اطلاعات پژوهشی فراهم شود. در چنین شرایطی دانشجویان می‌توانند یک تا دو ترم در دانشگاه های طرف قرارداد بین دو کشور اقدام به تحصیل کنند. مدرک به دست آمده از طریق شرکت در این دوره ها، در تمامی کشورها از جمله آلمان و ایران اعتبار بالایی دارد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی