تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد

وی والت مشترک کشورها تحصیلات بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد

شرایط مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

امروز ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برخلاف آنچه که در گذشته وجود داشت، امری کاملا بدیهی بوده و بسیاری از دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را به پایان رسانده اند، علاقه مندند تا با اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود، شرایط را برای ورود به بازار کار بیش از پیش مهیا کنند. علاوه بر آن، دانشگاه های مختلف جهان، بورسیه کارشناسی ارشد را به تعداد به نسبت بالاتر و در رشته های متنوع ارائه می دهند که این خود دلیلی است برای اشتیاق بیشتر دانشجویان بین المللی برای اخذ این بورسیه های تحصیلی.

به دلیل همین اشتیاق بالاست که تعداد متقاضیان بورسیه کارشناسی ارشد بالا رفته و رقابت شدیدی بین دانشجویان مختلف شکل می گیرد. بدیهی است که کسی در این رقابت برتر است که با شرایط و معیارهای دانشگاه های مختلف برای پذیرش دانشجویان، آشنایی بیشتری داشته باشد.

بیشتر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تصور می‌کنند با هر شرایطی می‌توان بورسیه در کشورهای مختلف را دریافت کرد اما این چنین نیست و معیارهای گوناگونی وجود دارد که بسته به دانشگاه و رشته ای که قرار است در آن تحصیل شود، این فاکتورها نیز تغییر می کنند. به طور کلی اما، معیارهایی ثابت وجود دارندکه شانس افراد را برای اخذ بورسیه کارشناسی ارشد افزایش می دهند.

شرایط مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

  1. داشتن معدل بالا در مقطع کارشناسی
  2. دارا بودن مقالات ISI و ISC‌ (این شرط به هیچ عنوان ضروری نیست، اما افرادی که در دوره کارشناسی مقاله ای معتبر را به چاپ رسانده باشند، شانس بسیاری بالایی برای دریافت بورسیه کارشناسی ارشد خواهند داشت.)
  3. داشتن مدرک زبان آیلتس (حداقل 6) یا تافل (حداقل 80)
  4. شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی
  5. داشتن توصیه‌ نامه‌ های قوی از اساتید مطرح در رشته مدنظر
  6. ارائه پروپوزال و انگیزه نامه هایی ابتکاری و با ایده های جدید
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی