تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بورسیه های تحصیلی مخصوص زنان

وی والت مشترک کشورها تحصیلات بورسیه های تحصیلی مخصوص زنان

بورسیه های بین المللی زنان

محتویات این مطلب:

بورسیه های تحصیلی بین‌المللی سراسر دنیا مخصوص زنان

زنان در بسیاری از رشته ها و زمینه‌ها در بالاترین سطح هستند، به طوری که بسیاری از بورسیه های تحصیلی توسط موسسات و سازمانهای سراسر جهان، مخصوص زنان ارائه می‌شود. البته تنها دلیل زن بودن در این زمینه موثر نمی‌باشد. بورسیه های تحصیلی برای زنان با انواع معیارها شامل عملکرد تحصیلی، دستاورد ورزشی، مهارت های رهبری، وابستگی به یک فرهنگ خاص یا جامعه، سن و … ، در نظر گرفته می‌شوند.

در این میان اما برخیاز موسسات و نهادها در زمینه اعطای بورسیه به زنان فعال تر هستند که نمونه‌هایی از آن در زیر آورده شده اند:

دانشگاه زنان American Association (AAUW)

کمک های مالی این دانشگاه به زنانی اعطا می شود که شهروند آمریکا بوده و یا شهروند آمریکا نیستند اما علاقه دارند تا تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. این کمک ها بیشتر برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه معماری، علوم رایانه، مهندسی و ریاضیات می‌باشد.

بنیاد Schlumberger

این بنیاد غیرانتفاعی حمایت از زنان را در آموزش و پرورش علم و فناوری فراهم می‌کند. این بنیاد شرایط تحصیل زنانی که از کشورهای در حال توسعه آمده اند را فراهم می کند تا زمینه‌ی مطالعات در دوره دکتری و تحصیلات تکمیلی در زمینه هایی مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در دانشگاه های سراسر جهان را برای آنان فراهم کند. دریافت کنندگان کمک های این بنیاد براساس استعدادهای علمی و پتانسیل رهبری انتخاب می‌شوند و میزان کمک هزینه براساس هزینه های هر فرد تا سقف 50000 دلار در سال تعیین می‌شود.

بنیاد بین‌المللی PEO

این موسسه بین‌المللی در سال 1869 تاسیس شد و در همین سال برای کمک به آموزش بیشتر زنان شش پروژه اختصاصی به آن واگذار شد. صندوق بین‌المللی صلح PEO، بورسیه تحصیلی بین‌المللی برای زنان خارج از ایالات متحده و کانادا را تهیه می‌کند و به اشخاص کمک می‌کند تا مطالعات خود را در یکی از این دو کشور ادامه دهند.

بنیاد بین‌المللی Zonta

این بنیاد در حال برنامه ریزی برای حمایت از حقوق، سلامتی و وضعیت حرفه ای زنان در سراسر جهان می‌باشد.

برنامه پژوهشی Techmakers

برنامه تحقیقاتی Techmaker برای اعطا بورسیه تحصیلی به زنان در زمینه علوم رایانه در مقطع کارشناسی یا بالاتر تاسیس شده است. این کمک هزینه تحصیلی حدود 10000 دلار است و در سراسر جهان این مبلغ اهدا می‌شود و متقاضیان براساس بیشینه علمی و رهبری خود به آن دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه براین پشتیبانی مالی، متقاضیان موفق نیز به یکی از دفاتر اصلی به عنوان سخنران، انجام کارهای شبکه و فعالیتهای اجتماعی دعوت به کار می‌شوند.

برنامه L’Oréal-UNESCO

این برنامه برای زنان دارای مدارک بین المللی معتبر است که ارزشش 15000 پوند در هر سال می‌باشد و در جهت تحقیقات پس از دکتری در حوزه علوم زیستی در هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی انگلستان یا ایرلند اختصاص داده می‌شود. هدف از این کمک ها این است که محققان جوان دانش خود را گسترش دهند و با گذراندن وقت بیشتر در مرکز تحقیقاتی در خارج از کشور به اهداف علمی خود برسند.

100 بورسیه تحصیلی صندوق Greater

صندوق تامین Greater  کانزاز سیتی 100 برنامه بورسیه تحصیلی را با مبلغی بیش از 1000 دلار برای زنان در دبیرستان یا دانشگاه ها در نظر گرفته است. این کمک هزینه ها نمی‌تواند هزینه تحصیل و یا هزینه های زندگی را به طور کامل تامین کند اما می‌تواند به افراد فرصت تحصیلی خوبی را بدهد تا حداقل بتوانند هزینه هایی مانند خرید کتاب های درسی، هزینه های امتحانات و یا کنفرانس های آموزشی را تامین کنند.

منبع : سایت تاپ یونی ور سیتی

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی