تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

همه چیز درمورد بورسیه تحصیلی استرالیا

وی والت اقیانوسیه استرالیا تحصیلات همه چیز درمورد بورسیه تحصیلی استرالیا

چگونه بورسیه تحصیلی استرالیا دریافت کنیم؟

بسیاری از دانشجویان بین المللی، علاقه مند به دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی خود هستند. بورسیه تحصیلی استرالیا میتواند توسط دولت ایران، دولت استرالیا و یا دانشگاه ها ارائه میشود. هر یک از بورسیه هایی که به دانشجویان تعلق بگیرد میتواند بخش یا کلیه هزینه های دانشجو را پوشش دهد. این کمک هزینه ها میتواند برای دانشجو بسیار مفید باشد. دانشجویان میتوانند برای کل طول تحصیل خود بورسیه تحصیلی دریافت کنند اما در سال اول و در مقطع کارشناسی شانس اخذ بورسیه نسبت به سایر مقاطع و سال های تحصیلی کمتر است.

در این مقاله، ما نکاتی را در مورد بورسیه تحصیلی استرالیا به شما ارائه می دهیم تا شانس خود را برای دریافت آن ها افزایش دهید.


در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید

با اینکه بسیاری از بورسیه های تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین المللی، مبتنی بر شایستگی آکادمیک یا نیاز مالی است، به یاد داشته باشید که برخی بورسیه ها نیز برای مشارکت در جامعه اعطا می شوند. این مورد شامل خدمات اجتماعی یا شرکت در گروه های اجتماعی، کلوب ها و تیم های ورزشی است. موسسات استرالیا غالباً به دنبال دانشجویانی هستند که در جامعه خود فعال می باشند و مهارت های رهبری را از خود نشان می دهند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در نامه درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا، هرگونه فعالیت مرتبط را ذکر کنید. حتی اگر متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا برای نیازهای تحصیلی یا مالی هستید، مشارکت در فعالیت های اجتماعی می تواند درخواست شما را بهبود ببخشد.


تعداد درخواست های بورسیه تحصیلی استرالیا را افزایش دهید

فرصت های بورسیه تحصیلی استرالیا زیاد است بنابراین توصیه می کنیم جستجوی خود را فقط روی موسسات آموزشی محدود نکنید. بورسیه های تحصیلی ممکن است توسط کالج های محلی، دولت استرالیا، سازمان های بین المللی و ادارات دولتی نیز ارائه شوند. بورسیه تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین المللی اغلب توسط دانشکده های خاص (مثلاً دانشکده علوم) اعطا می شود، بنابراین حتما با دانشکده خود تماس بگیرید. بسیاری از آنها فقط برای دانشجویانی که وارد دوره های خاصی می شوند در دسترس هستند (به عنوان مثال دانشجویان آمریکای لاتین که گردشگری می خوانند یا دانشجویان هندی که مشغول تحصیل در رشته بازرگانی هستند)


در مورد درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا کمک بخواهید

درخواست های بورسیه تحصیلی شما بسیار مهم هستند – آنها اغلب تنها وسیله اعطای بورسیه تحصیلی می باشند، بنابراین مهم است که درخواست شما روشن و بدون خطا باشد. متاسفانه یک اشتباه ساده می تواند باعث گردد درخواستتان رد شود. اشتباهات رایج مربوط به موضوعات املا و دستور زبان، عدم تفصیل و ارائه ضعیف است. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه هنگام درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا، از یک فرد با تجربه که به زبان انگلیسی مسلط است یا موسسه معتبر که در این زمینه فعالیت می کند، بخواهید درخواست شما را بررسی کند.


معیارهای اعطای بورسیه تحصیلی استرالیا را با دقت بخوانید

قبل از درخواست بورس تحصیلی استرالیا، بررسی کنید که هر آنچه را که لازم است ارائه کرده اید. اطمینان حاصل نمایید که درخواست شما در مهلت مقرر ارسال شده، به کلیه سوالات پرسیده شده با جزئیات کافی پاسخ داده و با هرگونه مستندات مورد نیاز همراه است. اسناد مورد نیاز ممکن است شامل بیانیه شخصی، نامه پیشنهاد، سابقه اشتغال، منابع یا مدرک زبان انگلیسی باشد. به یاد داشته باشید که شاید برخی از اسناد نیاز به تأیید یا ترجمه داشته باشند. اگر در مورد درخواست خود سوالی دارید، قبل از ارسال باید از ارائه دهنده بورسیه تحصیلی بپرسید تا مطمئن شوید که به درستی اعمال کرده اید.
انواع بورسیه تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین المللی شامل موارد زیر است:



بورسیه های دولتی استرالیا



1- Australia Awards Scholarships

Australia Awards Scholarships، که قبلاً با عنوان بورسیه های توسعه استرالیا (ADS) شناخته می شدند، پاداش های توسعه بلند مدت هستند که توسط وزارت امور خارجه و تجارت اداره می شوند. آنها فرصت هایی را برای اتباع کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهایی که در منطقه هند و اقیانوسیه واقع شده اند، فراهم می نمایند تا به صورت تمام وقت، دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در دانشگاه های استرالیا و موسسات آموزش فنی و تحصیلات تکمیلی (TAFE) تحصیل کنند. مزایای این بورسیه تحصیلی استرالیا به طور کلی شامل شهریه کامل دانشگاه، هزینه سفر، کمک هزینه مستمری، کمک به هزینه های زندگی (CLE) ، پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) و غیره می باشد. متاسفانه کشور ایران در لیست کشورهای مورد قبول برای این بورسیه نبوده، در نتیجه دانشجویان ایرانی نمی‌توانند برای آن اقدام کنند.

2- Australian Government Research Training Program (RTP)

بورسیه RTP از سال 2017 جایگزین بورسیه IPRS شده است. این بورسیه نوعی گرنت معروف تحقیقاتی از طرف دولت استرالیا بوده که علاوه بر هزینه‌های شهریه دانشجویان، می‌تواند شامل هزینه‌های زندگی و هزینه‌های جانبی تحصیل آن‌ها نیز بشود. دانشجویان برای دریافت این بورسیه باید از طرف دانشگاه مقصد خود اقدام کنند و می‌توانند با کمیته پذیرش آن دانشگاه در مورد نوع بورسیه دریافتی راهنمایی‌های لازم را کسب کنند. این بورسیه دولتی مختص دانشجویان ارشد تحقیقاتی و دکتری بوده که در دانشگاه‌های کشور استرالیا پذیرش گرفته و از رزومه تحصیلی درخشانی برخوردار هستند.

3- Destination Australia

دولت استرالیا برای حمایت از آموزش در مناطق حاشیه‌ای این کشور بورسیه ویژه‌ای رو تدارک دیده که به دانشجوهای دانشگاه‌هایی خاص اجازه می‌دهد تا برای این بوسیه درخواست دهند. مبلغ بورسیه متغیر بوده و ممکن است تا 15000 دار در سال را شامل گردد. مشهورترین دانشگاه‌های این لیست که به دانشجویان بین‌المللی این بورسیه را اعطا میکنند دانشگاه کوئینزلند و تاسمانیا هستند.



بورسیه های دانشگاهی استرالیا



1- بورسیه های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی کاندیداهایی که واجد شرایط برای دریافت مدرک پژوهشی کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند را دعوت می کند تا برای بورسیه تحصیلی بین المللی سیدنی (USydIS) اقدام کنند. این بورسیه تحصیلی استرالیا، شهریه و کمک هزینه زندگی تا سه سال با امکان تمدید یک ترم برای دانشجویان دکتری را تحت پوشش خود قرار می دهد.

2- بورسیه های بین المللی دانشگاه مک کواری

بورسیه تحصیلی بین المللی معاونت علمی دانشگاه مک کواری، هزینه بخشی از شهریه تحصیلی را برای دانشجویان برجسته مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاه Macquarie North Ryde فراهم می کند. مبلغ بورسیه تحصیلی تا 10،000 دلار استرالیا متغیر است.

3- بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن

بورسیه تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه ملبورن راه اندازی شده و به دانشجویان محقق داخلی و بین المللی با دستاورد عالی اعطا می شود. مزایای این بورسیه تحصیلی استرالیا شامل پرداخت شهریه، کمک هزینه زندگی، کمک هزینه حمل و نقل و پوشش درمانی دانشجویان خارج از کشور می باشد.

4- بورسیه های بین المللی آدلاید

دانشگاه آدلاید برای حمایت از تلاش محققان خود، برنامه جذب بورس تحصیلی بین المللی (ASI) را برای دانشجویان بین المللی با رتبه عالی در مقطع کارشناسی ارشد با قدرت تحقیق در دانشگاه آدلاید ارائه می دهد. بورسیه ها شامل شهریه دوره، کمک هزینه سالانه زندگی و بیمه درمانی می باشد.

5- بورسیه های تحصیلات تکمیلی بین المللی فلیندرز

بورسیه های تحقیقاتی بین المللی کارشناسی ارشد فلیندرز به متقاضیان واجد شرایط برای ادامه تحصیل در یک دوره کامل بالاتر در دانشگاه فلیندرز اعطا می شود ( تا دو سال برای یک دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی و حداکثر سه سال برای یک مدرک دکترای پژوهشی). این بورسیه تحصیلی استرالیا شامل شهریه بین المللی دانشجویان، کمک هزینه زندگی، کمک هزینه مستمری، هزینه های جابجایی و بلیط هواپیما می شود.

6- بورسیه قائم مقام دانشگاه چارلز داروین برای دانشجویان مستعد

دانشجویان بین‌‌المللی که در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه چارلز داروین پذیرش تحصیلی گرفته‌اند، می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند. مبلغ بورسیه معادل 25-50 درصد شهریه دانشگاه است. از مزیت‌های این بورسیه میتوان به امکان اپلای برای ارشد آموزشی اشاره کرد، به معنای آنکه برای برخورداری از بورسیه لازم نیست دانشجو در ارشد تحقیقاتی شرکت کند و شرط لازم صرفا برخورداری از رزومه قوی تحصیلی است.

7- بورسیه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نیوساوت ولز

دانشگاه نیوساوت ولز برای حمایت از دانشجویان مستعد کارشناسی و کارشناسی ارشدی که از این دانشگاه پذیرش گرفته‌اند، چندین نوع بورسیه ارائه داده که ممکن است بخشی از شهریه، تمام آن یا حتی هزینه‌های زندگی دانشجویان را نیز پوشش دهد. این بورسیه از نوع پژوهش محور نبوده، پس دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش محور نیز می‌توانند برای آن اقدام کنند.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی