تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

لیست بهترین دانشگاه‌های آفریقای جنوبی

وی والت اخبار اخبار آفریقا لیست بهترین دانشگاه‌های آفریقای جنوبی

دانشگاه های برتر آفریقای جنوبی

دانشگاه شمال غربی

دانشگاه North-West (NWU) از ۱۸۱-۱۹۰ به رتبه ۱۷۰ مشترک BRICS امسال صعود کرد و همچنین در رده ۸۰۱-۱۰۰۰ آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های QS Worldقرار گرفت. NWU با ادغام دو دانشگاه قبلی در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان بخشی از برنامه دولت آفریقای جنوبی برای تبدیل آموزش عالی تشکیل‌شده است، اکنون یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور است که میزبان بیش از ۶۸۳۰۰ دانشجو است.

دانشگاه کیپ غربی

با پنج مکان برای رتبه ۱۳۹ مشترک، دانشگاه کیپ غربی (UWC) بهترین امتیاز خود را برای استناد به ازای هر عضو هیئت‌علمی (اندازه‌گیری تأثیر تحقیقات) و درصد اعضای هیئت‌علمی بین‌المللی کسب کرده است. UWC به دلیل نقش پررنگ خود در مبارزه با تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی، که در اصل فقط برای دانشجویان سیاه‌پوست فقط در دوره آپارتاید تأسیس‌شده است، مشهور است.

دانشگاه رودس

در حال رفتن به استان کیپ شرقی برای بررسی بعدی در دانشگاه‌های برتر آفریقای جنوبی، دانشگاه رودز با ۱۴ پله صعود به رتبه ۱۲۴ در رتبه‌بندی BRICS در سال جاری رسید و همچنین با ۸۰۱-۱۰۰۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان معرفی شد. رودز در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد و جمعیت دانشجویی کمی بالغ بر ۸۲۰۰ نفر است که ۱۸ درصد آن‌ها از خارج آفریقای جنوبی هستند و به‌این‌ترتیب بالاترین امتیاز این کشور در شاخص دانشجویان بین‌المللی است.

دانشگاه کوازولو-ناتال

یکی از دانشگاه‌های جوان آفریقای جنوبی، دانشگاه کوازولو-ناتال (UKZN) در BRICS در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۸۵ و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان ۷۵۱-۸۰۰ قرار دارد. UKZN در سال ۲۰۰۴ از ادغام دانشگاه ناتال، که به سال ۱۹۱۰ برمی‌گردد، و دانشگاه دوربان-وستویل تأسیس شد و اکنون بیش از ۴۶۵۰۰ دانشجو در پنج پردیس در همان استان به همین نام ثبت‌نام کرده‌اند.

دانشگاه ژوهانسبورگ

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های آفریقای جنوبی که با ادغام تشکیل‌شده است، دانشگاه ژوهانسبورگ در رتبه‌بندی ۶۱ در BRICS امسال و ۵۵۱-۶۰۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی قرار دارد. این نمره بسیار بالایی (نهم در رتبه‌بندی) برای شاخص اعضای هیئت‌علمی بین‌المللی کسب کرد و همچنین در شاخص ۵۰ دانشجویان برتر بین‌المللی BRICS برای شاخص دانشجویان بین‌المللی قرار گرفت، با بیش از ۳۰۰۰ از ۵۰۰۰۰ دانشجو از خارج از آفریقای جنوبی .

دانشگاه استلنبوش

با بازگشت به استان کیپ غربی، دانشگاه Stellenbosch، واقع در شهری کوچک به همین نام، در BRICS در رتبه ۵۱ و در جهان ۴۰۵ مشترک است و این دانشگاه را به‌عنوان چهارمین دانشگاه برتر آفریقای جنوبی قرار داده است. استلنبوش یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات کشور است که در سال ۱۹۸۱ تأسیس‌شده است (البته ریشه آن تا سال ۱۸۶۴). هم‌اکنون بیش از ۲۹۰۰۰ دانشجو و پنج دانشگاه دارد و به‌عنوان یک موسسه در سطح جهانی اعتبار خود را تثبیت کرده است.

دانشگاه پرتوریا

دانشگاه پرتوریا (UP) با اندکی نزول در رتبه ۴۵ در BRICS قرار دارد، اما بااین‌وجود در کشور رتبه سوم و همچنین رتبه ۵۶۱-۵۷۰ در جهان را دارد. یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آفریقای جنوبی (در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد)، UP برای دو شاخص BRICS ۲۰ امتیاز برتر کسب کرد: اعتبار کارفرما و دانشکده‌های بین‌المللی. این برنامه بیش از ۱۸۰۰ برنامه به آفریقایی و انگلیسی ارائه می‌دهد و هفت پردیس و همچنین سایت‌های دیگر مانند بیمارستان آکادمیک پرتوریا را اداره می‌کند.

دانشگاه ویتواترزراند

دانشگاه ویتواترزرند، معروف به دانشگاه ویتس یا به اختصار Wits، با رتبه ۴۰ در BRICS و ۳۸۱ مشترک در جهان، در چندین دانشگاه در شمال ژوهانسبورگ واقع‌شده است. این مرکز بین‌المللی به‌عنوان یک‌نهاد پیشرو در علوم سرخ‌پوشان شناخته‌شده است، که دارای بزرگ‌ترین مجموعه‌های فسیلی در نیمکره جنوبی است. این شرکت همچنین ریشه عمده‌ای در صنعت معدن دارد و برای مهندسی مواد معدنی و معدنی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS توسط موضوع ۲۰۱۸ پانزدهم است.

دانشگاه کیپ تاون

دانشگاه کیپ تاون (UCT) که به‌طور مداوم در ردیف شماره یک‌درمیان دانشگاه‌های برتر آفریقای جنوبی قرار دارد، در رتبه‌بندی BRICS ۲۲ و در رتبه ۲۰۰ مشترک جهان قرار دارد و با کسب امتیاز در ۱۵ رتبه برتر BRICS، هم برای شاخص‌های اعتبار کارفرما و هم برای دانشگاه . UCT قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است و قدمت آن به سال ۱۸۲۹ برمی‌گردد که به‌عنوان کالج آفریقای جنوبی تأسیس شد. در طول تاریخ طولانی خود، نقشی اساسی در مخالفت با آپارتاید داشته است و اکنون یکی از متنوع‌ترین جوامع دانشجویی در آفریقای جنوبی را در اختیار دارد. با نگاهی به رتبه‌بندی موضوعات، دانشگاه کیپ تاون برای مطالعات توسعه، موضوعات مرتبط با ورزش و جغرافیا از اعتبار بالایی برخوردار است و برای هر سه در ۵۰ رتبه برتر جهانی قرار دارد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی