تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تحصیلات تکمیلی دکترا در انتاریو


متقاضیانی که تحت برنامه استانی مهاجرت انتاریو OINP جریان تحصیلات تکمیلی دکترا با موفقیت معرفی می شوند می توانند برای وضعیت اقامت دائم کانادا به مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) مراجعه کنند. 

فارغ التحصیلان دکترا واجد شرایط انجام نمی پیشنهاد کار به درخواست نیاز دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جریان تحصیلات تکمیلی دکترا در انتاریو ، این صفحه موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • الزامات واجد شرایط بودن 
  • فرآیند برنامه 
  • چه کسی واجد شرایط درخواست برای PhD Graduate Stream نیست؟
  • دانشگاه های واجد شرایط انتاریو

الزامات برنامه تحصیلات تکمیلی دکترا در انتاریو

برای واجد شرایط بودن برای جریان  ODP PhD Graduate Stream ، افراد باید:

  • آیا تکمیل تمام شرایط لازم  برای به دست آوردن مدرک دکترا مدرک از یک دانشگاه انتاریو واجد شرایط با  حداقل دو سال  از الزامات درجه کامل شده در حالی که قانونی زندگی و تحصیل در انتاریو؛
  • حداقل 12 ماه از 24 ماه گذشته قبل از تاریخ ارسال درخواست در آنتاریو اقامت قانونی داشته باشید.
    • متقاضی  برای اثبات برآورده شدن این شرط لازم است اسنادی را با نام و آدرس کامل خود در انتاریو ارائه دهد. به عنوان مثال ، قبض تلفن ، بیمه اتومبیل ، قبض برق / انرژی ، سند لیزینگ و غیره
  • دارایی و / یا درآمد کافی برای تأمین هزینه های تسویه حساب برای خود و  اعضای خانواده وابسته آنها (اعم از اینکه اعضای خانواده متقاضی را همراهی می کنند یا نه) داشته باشید. متقاضیان بالقوه می توانند  وجوه تسویه حساب  مورد نیاز را براساس تعداد خانواده تعیین کنند. این مبلغ سالانه توسط دولت فدرال به روز می شود. 
    • اعضای وابسته خانواده شامل: همسر یا شریک زندگی مشترک ، فرزندان زیر 22 سال و فرزندان آنها.
  • درخواست را ظرف دو سال از تاریخ اعطای دکترا ارسال کنید.
  • قصد زندگی و کار در انتاریو را دارید. و
  • اگر در زمان درخواست در کانادا زندگی می کنید ، دارای وضعیت قانونی (به عنوان مثال اجازه تحصیل ، اجازه کار ، سابقه بازدید کننده) باشید.
    •  OINP برنامه های متقاضیان بالقوه ای را که  در زمان درخواست از وضعیت ضمنی برخوردار هستند ، می پذیرد  . 

تمکن مالی

متقاضیان بالقوه جریان OINP PhD Graduate Stream می توانند نشان دهند که بودجه کافی برای تأسیس اقتصادی در کانادا از طریق یک یا ترکیبی از موارد زیر دارند:

  • وجوهی که توسط مانده موجود در صورتهای بانکی یا صورت حسابها نشان داده می شود که سایر سرمایه گذاریها مانند غیر قفل شده ، سپرده های مدت دار ، صندوق های سرمایه گذاری و غیره را نشان می دهد. 
  • درآمد سالانه از اشتغال مداوم در انتاریو. و / یا
  • یک پیشنهاد شغلی در انتاریو.

اگر متقاضی برای تأمین نیاز به وجوه تسویه حساب از شغل یا پیشنهاد شغلی در انتاریو استفاده کند ، باید نامه قرارداد کار / پیشنهاد شغلی را که حاوی موقعیت ، ساعات کار و دستمزد است ، درج کند. اگر در حال حاضر در انتاریو کار می کنید ، متقاضی باید دو (آخرین) فیش حقوقی اخیر را به عنوان اثبات وجوه ارائه دهد. 

روابط با انتاریو

در حالی که متقاضیان احتمالی جریان PhD Graduate Stream نیازی به اقامت در استان در زمان درخواست ندارند ، متقاضیان باید قصد اقامت در انتاریو را داشته باشند.

متقاضیان بالقوه جریان PhD Graduate Stream می توانند ارتباط خود با انتاریو را با ذکر روابط خود با استان نشان دهند ، که می تواند شامل موارد زیر باشد: 

  • اشتغال فعلی و / یا قبلی در انتاریو ؛
  • پیشنهادات شغلی یا مشاغل مورد درخواست / مصاحبه در انتاریو ؛
  • تحصیلات در انتاریو ؛
  • کار داوطلبانه در انتاریو ؛
  • قراردادهای اجاره برای اقامت در انتاریو یا مالکیت املاک ؛
  • شبکه ها و وابستگی های حرفه ای
  • ارتباط خانوادگی؛
  • روابط اجتماعی یا روابط شخصی ؛ و / یا
  • بازدیدهای قبلی از انتاریو.

دوره کاربرد

مدرک تحصیلی متقاضی  باید ظرف دو سال از تاریخ ارسال درخواست OINP باشد. به عنوان مثال ، اگر این مدرک تاریخ 1 ژوئن 2017 است ، فارغ التحصیل واجد شرایط  باید قبل از 1 ژوئن 2019 اقدام کند. اگر هنوز مدرک اعطا نشده است ، متقاضی می تواند از تاریخی که در نامه رسمی موسسه دانشگاهی ذکر شده است استفاده کند مدرک اعطا خواهد شد.

فرآیند برنامه

قبل از درخواست

قبل از ارسال درخواست ، OINP متقاضیان بالقوه را تشویق می کند تا معیارهای واجد شرایط بودن ، چک لیست اسناد و اطمینان از کامل شدن برنامه را بررسی کنند. تمام  اسناد  بارگذاری شده  در پرتال پرونده الکترونیکی انتاریو باید واضح و خوانا باشند.

OINP ممکن است مدارک اضافی را از متقاضیان جریان PhD Graduate Stream در هنگام پردازش برنامه درخواست کند. 

درخواست کردن

تقاضای آنلاین برای جریان PhD Graduate Stream از طریق درگاه پرونده الکترونیکی OINP ممکن است  تقریباً دو ساعت طول بکشد. 

هنگامی که ثبت نام برای درخواست از طریق سیستم آنلاین OINP ارسال می شود ، متقاضی 14 روز تقویمی برای تکمیل و ارسال برنامه دارد ، در غیر این صورت ثبت نام منقضی می شود و پس گرفته می شود. OINP متقاضیان را تشویق می کند قبل از ارسال پرداخت ، یک برنامه را تکمیل کنند. پس از  ارسال درخواست به OINP ، متقاضی  نمی تواند هیچ تغییری ایجاد کند.  

متقاضیان مسئولیت ترجمه و محضری شدن اسناد و مدارک پشتیبان را که به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیستند ، بر عهده دارند. این مسئولیت متقاضی است که یک  مترجم  معتبر را که توسط انجمن مترجمان و مفسران انتاریو (ATIO) معتبر معتبر معتبر شناخته شده است  ، پیدا کند   و یا اسناد محضری اسناد ترجمه شده توسط مترجمی را که توسط ATIO تأیید نشده است ، بدست آورد.

اگر متقاضی مستقر در انتاریو نتواند مترجم معتبری را که توسط ATIO معتبر باشد پیدا کند ، ترجمه باید محضر شود. نامه ای در مورد استدلال و تلاش های انجام شده برای یافتن مترجم معتبر باید همراه با برنامه باشد. 

اگر از خارج از انتاریو اقدام کنید ، ترجمه باید محضری شود. در صورت ناکافی دانستن ، OINP ممکن است از متقاضیان بخواهد ترجمه را از مترجم معتبر معتبر ATIO دریافت کنند. ترجمه هایی که توسط متقاضی ، نماینده وی یا سایر افراد با روابط شخصی با متقاضی تکمیل شده است ، حتی اگر این افراد مترجم معتبر محسوب شوند ، پذیرفته نخواهند شد. 

پس از درخواست

اگر OINP یک برنامه را ناقص می داند ، افرادی که می خواهند برای جریان ODP PhD Graduate Stream اقدام کنند ، باید دوباره درخواست جدیدی را ارسال کنند. اگر اسناد پشتیبان نادرست ارائه شود یا اسنادی که نیاز به ترجمه دارند تأیید یا محضری نباشند ، OINP ممکن است یک برنامه را ناقص بداند. 

متقاضیانی که معتقدند تصمیم OINP به اشتباه  اتخاذ شده است ، می توانند ظرف 30 روز تقویمی از زمان دریافت اخطار تصمیم (در صورت اقامت در کانادا) یا در صورت اقامت در خارج از کشور ، ظرف 60 روز تقاضای بررسی داخلی برنامه کنند. این درخواست نباید شامل هیچ مدرکی باشد که قبل از تصمیم گیری به برنامه ارسال نشده باشد ، مگر اینکه در زمان درخواست شواهد به طور معقول در دسترس نباشد. تصمیم بررسی داخلی OINP نهایی است. 

در صورت موفقیت در درخواست ، نامه نامزدی (نامه تأیید نامزدی) و تأیید نامزدی (گواهی نامزدی OINP) برای متقاضیان صادر می شود. 

نامزد شدن

مرحله بعدی پس از دریافت نامزدی از OINP ، ارائه درخواست اقامت دائم کانادا به IRCC ظرف  شش (6) ماه از معرفی شدن توسط OINP است. متقاضیان باید کپی نامه نامزدی و تأیید نامزدی OINP را با درخواست اقامت دائم خود به IRCC همراه داشته باشند. 

OINP اظهار می دارد که نامزدی تأیید تقاضای اقامت دائم کانادا در IRCC را تضمین نمی کند. OINP ایجاب می کند نامزدها همچنان بر اساس معقول ، قصد اقامت در انتاریو را نشان دهند.

در حالی که نامزدها برای یک دوره شش ماهه معتبر هستند ، نامزد ممکن است  در صورت عدم اعتبار دیگر ، درخواست تمدید گواهی نامزدی را ارائه دهد  : 

  1. IRCC به دلیل ناقص بودن نیاز به ارائه درخواست جدید ، درخواست اقامت دائم را برمی گرداند. یا 
  2. نامزد مورد تأخیر در تأمین اسناد پشتیبان برای درخواست اقامت دائم (به عنوان مثال بررسی سوابق کیفری پلیس) است و هنوز به IRCC مراجعه نکرده است. 

OINP یک جریان مهاجرت به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد که دارای مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه واجد شرایط انتاریو هستند. درباره جریان کارشناسی ارشد OINP بدانید . 

چه کسی واجد شرایط درخواست برای  جریان تحصیلات تکمیلی PhD نیست ؟

افراد زیر مجاز به درخواست در جریان فارغ التحصیل دکترای انتاریو نیستند  :

  • افرادی که هنوز مدرک دکترای خود را تکمیل نکرده اند. OINP برنامه های دانشجویان بین المللی را که در ترم آخر تحصیل خود هستند قبول نمی کند. متقاضیان باید در زمان درخواست کلیه شرایط لازم برای تحصیل را داشته باشند.
  • افرادی که بیش از دو سال پیش مدرک دکترای خود را به پایان رسانده اند.
  • افرادی که پس از اتمام تحصیلات دریافت کننده کمک هزینه ، بورس تحصیلی هستند که آنها را ملزم به بازگشت به کشور خود یا حوزه قضایی دیگر (استان / قلمرو دیگر کانادا یا کشور دیگر) می کند (به شرط عدم انجام تعهدات)
  • افرادی که در حال حاضر در کانادا و بدون وضعیت قانونی زندگی می کنند.

دانشگاه های واجد شرایط انتاریو

برای درخواست جریان PhD Graduate Stream ، مدرک دکترا باید برای یکی از دانشگاه های زیر باشد:

  1. دانشگاه بروک
  2. دانشگاه کارلتون
  3. کالج دانشگاه دومنیکن
  4. دانشگاه لیکهد
  5. دانشگاه لورنتین
  6. دانشگاه مک مستر
  7. دانشگاه نیپیسینگ
  8. دانشگاه کوئین
  9. کالج سلطنتی نظامی کانادا
  10. دانشگاه رایرسون
  11. دانشگاه سنت پل (فدراسیون شده با دانشگاه اوتاوا)
  12. دانشگاه سنت جروم (با فدراسیون دانشگاه واترلو)
  13. دانشگاه ترنت
  14. دانشگاه گلف
  15. انستیتوی فناوری دانشگاه انتاریو
  16. دانشگاه اتاوا
  17. دانشگاه کالج سنت مایکل (فدراسیون دانشگاه تورنتو)
  18. دانشگاه تورنتو
  19. کالج دانشگاه ترینیتی (فدراسیون دانشگاه تورنتو)
  20. دانشگاه واترلو
  21. دانشگاه ویندزور
  22. دانشگاه ویکتوریا (فدراسیون شده با دانشگاه تورنتو)
  23. دانشگاه وسترن
  24. دانشگاه ویلفرید لوریر
  25. دانشگاه یورک

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی