تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بررسی یک رای – اهمیت انتخاب وکیل و مشاور رسمی و مطمئن در مهاجرت به کانادا

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت اطلاعات ویزا و مهاجرت کانادا وکیل و مشاور مهاجرت کانادا بررسی یک رای – اهمیت انتخاب وکیل و مشاور رسمی و مطمئن در مهاجرت به کانادا

بررسی یک رای و اهمیت انتخاب وکیل / مشاور رسمی و مطمئن برای مهاجرت کانادا

متاسفانه در ایران فرآیند های مهاجرتی و خدمات این حوزه توسط افرادی ارائه می شود که عمدتاً به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت می کنند. منظور از غیر قانونی این است طبق قوانین کانادا تنها سه دسته از افراد مجاز هستند تا در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت کنند و این افراد در هیچ یک از این سه گروه قرار نمیگیرند. این سه دسته شامل گروه های زیر می باشند:

  • وکلای دادگستری کانادا
  • اعضای فعال شورای سیاستگذاری مشاورین مهاجرت کانادا ICCRC
  • پارالیگال های استان آنتاریو

اما انتخاب وکیل و مشاور مطمئن چه تاثیری در پرونده مهاجرتی کانادا دارد؟

دقت داشته باشید که حتی اگر وکیل و یا مشاوری امور مربوط به فرآیندهای مهاجرتی شما را انجام داده باشد، مسئولیت ارائه اطلاعات و مدارک صحیح تنها بر عهده شماست. این بدین معنی است که اگر در انتخاب وکیل دقت نکرده باشید و صرفاً به تعداد فالوئر ها و یا تبلیغات پر زرق و برق آنها توجه کرده باشید، به راحتی در دام افتاده و نه تنها زمان و پول خود را از دست می‌دهید، بلکه احتمالاً به دلیل تقلب در پرونده از هرگونه اقدام برای مهاجرت به کانادا محروم خواهید شد.

بسیاری از این شیادان برای دریافت دستمزد خود به شیوه های عجیبی روی می آورند. برای مثال ارائه اطلاعات دروغی، ارائه نامه های جعلی و ارسال مدارک تقلبی از جمله اقداماتی است که این اشخاص به راحتی انجام می دهند و از آنجایی که پاسخگوی هیچ نهادی نیستند در نتیجه اقداماتشان قابلیت پیگیری نیز ندارد.

در اینجا میخواهیم به تصمیمی که دادگاه فدرال کانادا در خصوص درخواست یک متقاضی ایرانی صادر کرده نگاهی بیندازیم.

دادگاه فدرال کانادا در تاریخ ۱۱ جون ۲۰۲۱ به اعتراض متقاضی ایرانی در خصوص رد پرونده ویزای موقت رسیدگی نمود. متقاضی به حکم محرومیت 5 ساله از اقدام برای اخذ ویزای کانادا و ورود به کانادا معترض بود. شرح این پرونده مطابق موارد زیر است:

  1. شخص متقاضی در آگوست ۲۰۱۹ با یک مشاور مهاجرتی قراردادی منعقد کرده و مبلغ 6000 دلار آمریکا بابت مراحل انجام پرونده پرداخت کرده است.
  2. این مشاور از طرف متقاضی و به شکل شخصی مدارک را سابمیت کرده است.
  3. در سپتامبر ۲۰۱۹ متقاضی به استانبول مراجعه نموده و بایومتریک خود را کامل می‌کند.
  4. در اکتبر ۲۰۱۹ پرونده متقاضی رد می شود؛ اما این مشاور اطلاعات این ریجکتی را در اختیار متقاضی قرار نمی دهد.
  5. در دسامبر ۲۰۱۹ مشاور نامه قبولی جعلی و تقلبی در اختیار متقاضی قرار داده و از وی درخواست پاسپورت برای صدور ویزا می کند.
  6. متقاضی پاسپورت خود را مستقیما به IRCC ارسال میکند تا ویزای خود را دریافت کند.
  7. در ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل شک سازمان مهاجرت در حقیقی بودن نامه درخواست پاسپورت، نامه ای برای متقاضی ارسال می‌شود که این نامه هیچگاه پاسخ داده نمی شود.
  8. متقاضی دیگر دسترسی به مشاور نداشته و نمیتواند یا مشاور تماس بگیرد.
  9. در فوریه ۲۰۲۰ متوجه می شوند که این شخص کلاهبردار بوده و شکایت های بسیار زیاد دیگری نیز داشته است.
  10. در مارچ ۲۰۲۰ متقاضی به دلیل ارائه اطلاعات و مدارک تقلبی از هرگونه اقدام برای ورود به کانادا به مدت پنج سال محروم می شود.
  11. در دسامبر ۲۰۲۰ متقاضی از طریق دادگاه فدرال به این تصمیم اعتراض می کند.
  12. درخواست متقاضی این بوده است که از مدارک ارسالی خود بی خبر بوده و مشاور شخصاً اقدام به ارسال این مدارک کرده است. لذا بی گناه است.
  13. تصمیم نهایی قاضی فدرال این است که وظیفه ارائه اطلاعات صحیح بر عهده متقاضی است؛ حتی اگر از کمک مشاور و یا وکیل در پرونده استفاده کرده باشد. در نتیجه تصمیم بر محرومیت وی قانونی و صحیح است.
  14. در واقع قاضی با این حکم بین ارائه اطلاعات دروغین به شکل تعمدی و غیرتعمدی تفاوتی قائل نشده و مسئولیت را مستقیما متوجه متقاضی میکند.

این مورد تنها یکی از صدها موردی است که هر روزه رخ میدهد و دلیل آن تنها بی دقتی در انتخاب وکیل و مشاور است. فریب مشاورین غیر رسمی را نخورید.

از این بخش میتوانید به پرونده این شخص دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی