تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بررسی استان پرنس ادوارد کانادا


معرفی استان پرنس ادوارد آیلند کانادا

استان پرنس ادوارد آیلند (Prince Edvard Island) که آن را به اختصار PEI هم می‌نویسند، کوچکترین و کم جمعیت‌ترین استان کشور کانادا می‌باشد و شهر شارلوت‌تاون مرکز این استان است. قسمت عمده مساحت این استان را جزیره پرنس ادوارد تشکیل می‌دهد اما، این استان علاوه بر این جزیره، شامل 231 جزیره کوچک‌تر نیز می‌شود.

جالب است بدانید که جزیره پرنس ادوارد از نظر مساحت در رتبه بیست و سوم وسیع‌ترین جزایر کشور کانادا قرار گرفته و کانادا بیست و سه جزیره بزرگتر از آن دارد.

تاریخچه استان پرنس ادوارد آیلند

ژاک کارتیه، دریانورد فرانسوی در سال 1534 میلادی جزیره پرنس ادوارد را کشف کرد اما، جالب است بدانید که این جزیره پیش از ورود اروپاییان هم ساکنینی داشته که بومیان آن محسوب می‌شوند.

اولین گروه اروپاییان ساکن این استان فرانسوی‌ها بودند تا این که بریتانیا این منطقه را به تصرف درآورد و مدتی بعد از آن نام جزیره را به نام پدر ملکه ویکتوریا، پرنس ادوارد گذاشتند.

جغرافیا، جمعیت و آب و هوای پرنس ادوارد

استان پرنس ادوارد آیلند در شرق کشور کانادا و در میان آب‌های اقیانوس اطلس واقع شده و فقط از طریق یک پل 13 کیلومتری به نام “پل کنفدراسیون”، به خاک کانادا متصل است. خاک این استان به دلیل وجود مقدار زیاد اکسید آهن در آن سرخ رنگ و از ماسه سنگ نرم تشکیل شده است.

جمعیت این استان بر اساس آخرین سرشماری‌ها چیزی در حدود 150 هزار نفر می‌باشد و ساکنان آن انگلیسی زبان هستند.

آب و هوای پرنس ادوارد در بیشتر طول سال سرد است و در تابستان آب و هوایی معتدل دارد. از آنجایی که این استان بادخیز است دمای هوا در زمستان سردتر به نظر می‌رسد اما، در تابستان این وزش باد مطبوع و دلچسب است.

ساکنان این استان از ماه نوامبر تا آوریل شاهد بارش برف هستند و در این زمان معمولا زمین پوشیده از برف می‌باشد. در تابستان دمای هوای این استان بین 20 تا 34 درجه و در زمستان بین -3 تا -11 درجه سانتی‌گراد است.

اقتصاد استان پرنس ادوارد

اقتصاد این استان بر پایه تولید محصولات کشاورزی و صنعت گردشگری استوار است. البته در گذشته‌های نه چندان دور، ماهیگیری هم از صنایع پر رونق این استان بوده که امروزه سهم چندانی در درآمدزایی استان ندارد. در توصیف اهمیت کشاورزی در این استان همین بس که امروزه در حدود 25 درصد سیب زمینی کشور کانادا در این استان تولید می‌شود.

این جزیره مناظر بسیار زیبایی دارد و این باعث شده که سالانه هزاران گردشگر از آن دیدن کنند. از این رو بخشی از اقتصاد پرنس ادوارد بر پایه صنعت توریسم بنا شده و صدها نفر در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

البته این استان تولیدات صنعتی نیز دارد اما بخش عمده فعالیت‌های اقتصادی در پرنس ادوارد به کشاورزی و گردشگری مربوط است.

برنامه‌های مهاجرپذیری PEI

اصلی‌ترین برنامه جذب مهاجر در استان پرنس ادوارد برنامه PEPNP یا Prince Edvard Provincial Nominee Program است. این برنامه مانند بسیاری از روش‌های استانی در کانادا، با توجه به نیاز این استان در ناک های شغلی مختلف، مهاجر جذب می‌کند اما، تفاوت اصلی در این سیستم نیاز موکد به جاب آفر (پیشنهاد کاری) تایید شده در استان است. سیاست مهاجرپذیری در این استان بر مبنای جذب نیروی ماهر و همزمان کاهش نرخ بیکاری است. به این دلیل داشتن پیشنهاد شغلی معتبر شرط اصلی اخذ اقامت این استان می‌باشد.

سایر فاکتورهای امتیاز آور در روش PEPNP شامل سطح زبان و سن و سابقه کار نسبت به روش‌های امتیازی-رقابتی سایر استان‌ها مقداری تعدیل شده است. برای رقابت در اکثر دسته‌بندی‌های PEPNP داشتن نمره آیلتس 5 بصورت Listening=5، Writing=5 ، Reading=4 ، Speaking=5 کافی است.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی