بازار مسکن تورنتو و مشکلات تازه واردان

بازار مسکن انتاریو و مشکلات تازه واردان این استان

بازار مسکن در انتاریو

گرچه تردیدی نیست که انتاریو مکانی عالی برای زندگی است – درگیری های سیاسی متداول به کنار، اما نمی‌توان انکار کرد که این استان مکانی بسیار استثنایی است که خود از شهرهای استثنایی بیشتری تشکیل شده است – اما بدون شک گران قیمت است. تازه واردانی که قادر هستند با صدها هزار دلار وارد انتاریو بشوند به سرعت می‌توانند در بازار مسکن محلی برای سکونت خود خریداری کنند و مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا و اجاره‌های سنگین نشوند اما برای کسانی که با حداقل سرمایه وارد کانادا، مخصوصاً شهرهای بزرگی همانند تورنتو می‌شوند داستان دیگری در جریان است.

اما تمام شهرهای زیبا و پر‌ رونق به اندازه تورنتو گران قیمت نیستند. همانطور که هرکسی که توجه زیادی به بازار مسکن داشته باشد می‌داند، قیمت مسکن در انتاریو به اندازه اوج بازار املاک و مستغلات در آوریل ۲۰۱۷ نیست.

اگرچه انتاریو قدم‌هایی را برای پایین آوردن قیمت خانه‌های مسکونی برداشته است، (از جمله طرح مسکن، که بیش از یک سال است ارائه شده و هنوز قدم‌های خیلی بزرگی برای اجرای این طرح برداشته نشده است) می‌توان گفت که مسئله مسکن در انتاریو مسئله بسیار بزرگی است.

قیمت مسکن در شهرهای مختلف انتاریو کانادا

وب سایت املاک و مستغلات مستقر در تورنتو و شرکت کارگزاری، برای دیدن اینکه کدام شهرهای انتاریو کم هزینه‌ترین و کمترین قیمت‌ها را در دارند، با استفاده از متوسط ​​درآمد خانوارهای آماری کانادا و نسبت‌های مسکن به درآمد، در هر یک از بازارهای اصلی این استان، قیمت‌های متوسط ​​خانه را در آوریل ۲۰۱۸ بدست آوردند، که توسط انجمن املاک و مستغلات کانادا ارائه شد.

با استفاده از این معیار، اینکه تورنتو و برخی از شهرهای اطراف آن از نظر مقرون به صرفه در پایین ترین رتبه قرار گرفتند تعجب آور نیست.

با این حال، برخی از شگفتی ها نیز وجود داشت، زیرا شهرهای دورتر از تورنتو، مانند پیتربورو، نیاگارا و کیچنر نیز از نظر قیمت پایین‌تر از تورنتو هستند اما باز هم قیمت مسکن در این شهرها بسیار بالاست.

و معنی آن، نشان دهنده تقاضای روزافزون خریدارانی است‌ که تمایل دارند از شهرهای بزرگ همانند تورنتو دور شده و به شهرهای کوچکتر مهاجرت کنند، اما درآمد در این شهرها در مقایسه با قیمت مسکن مسئله ساز خواهد بود، چرا که درآمدها به نسبت کمتر از شهرهای بزرگی همانند تورنتو است.

مناطق مقرون به صرفه در سراسر استان انتاریو کانادا

در اینجا نگاهی داریم به مناطق مقرون به صرفه در سراسر استان:

همانطور که از اینفوگرافیک می‌بینید، تورنتوی بزرگ که شامل می‌سی‌ساگا هم می‌شود از متوسط ۸۰۴ هزار دلار شروع می‌شود و مناطق دیگری وجود دارد در نزدیکی تورنتو بزرگ به نام اکریل که یکی از گرانترین مناطق استان است.

با این وجود در استان انتاریو مناطقی وجود دارد که با فاصله چند ساعت از تورنتو، قیمت‌‌های بازار مسکن به مراتب پایین‌تر است اما باید متقاضیان آمادگی این را داشته باشند که زندگی خود را در این شهرها بنیان گذار‌ند و بیزینس‌های خود را در همین شهر‌ها شروع کنند.

پنج شهر مقرون به صرفه عبارتند از:

  1. Thunder Bay – متوسط ​​قیمت خانه: ۲۱۷،۷۴۵ دلار
  2. سودبری – میانگین قیمت خانه: ۲۶۸،۶۹۶ دلار
  3. ویندزور – قیمت متوسط ​​خانه: ۳۰۳،۱۸۳ دلار
  4. اتاوا-گاتینو – متوسط ​​قیمت خانه: ۴۱۸،۲۳۲ دلار
  5. کینگستون – قیمت متوسط ​​خانه: ۳۶۶،۵۸۲ دلار

حداقل قیمت در تورنتو  و چند شهر کوچک اطراف تورنتو

  1. تورنتو بزرگ – میانگین قیمت خانه: ۸۰۴،۵۸۴ دلار
  2. همیلتون – میانگین قیمت خانه: ۵۶۹،۴۹۰ دلار
  3. اوکویل – قیمت متوسط ​​خانه: ۷۱۹،۰۰۰ دلار
  4. دورهام – قیمت متوسط ​​خانه: ۶۰۴،۵۱ دلار
  5. Peterborough – قیمت متوسط ​​خانه: ۴۴۸،۸۷۵ دلار

بیشتر بخوانید: