تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چرا انتخاب اول دانشجویان برای تحصیل در اروپا کشور آلمان است؟

وی والت اروپا آلمان تحصیلات چرا انتخاب اول دانشجویان برای تحصیل در اروپا کشور آلمان است؟

کشور آلمان چهارمین مقصد دانشجویان بین المللی در جهان است، بیش از سیزده درصد دانشجویانی که در سال 2018 در آلمان مشغول به تحصیل بودند از کشورهای دیگر به آلمان مهاجرت کرده اند. آلمان کشوری جذاب برای تحصیل است و مدرک دانشگاه های آلمان در میان کارفرمایان در هرکجای دنیا معتبر است.

تحصیل در کشور آلمان

1.    دانشگاه های ارزان قیمت یا رایگان

امروزه نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تربیت نیروی حرفه ای رو به افزایش است و تحت این شرایط دانشگاه های کشور آلمان هرچند در زمره ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند،شهریه ایی دریافت نمی کنند از این رو تحصیل در آلمان رایگان است.

تصمیمی که از اکتبر 2014 اجرایی شده است و طبق این قانون دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند، لازم نیست شهریه ایی را پرداخت نمایند و فقط لازم است هزینه ایی برای سهم دانشجویی (Student contribution)، student union fee و بلیط حمل و نقل عمومی پرداخت کنند که مجموعا برای هر ترم حدود 250 یورو است.

دانشگاه هایی با رتبه های بالا در سطح جهانی

براساس گزارش های رسمی در سال 429،2018 انستیو برای تحصیلات دانشگاهی در کشور آلمان وجود دارد، که از این بین 106 مرکز دانشگاه هستند، که کیفیت اموزشی همه ی دانشگاه ها برابر با استاندارهای جهانی است و بعضی از دانشگاه ها، سالیانه جز دانشگاه های برتر قرار می گیرند و دانشجویان برای این مهم ارزش بسیاری قائل هستند و تحصیل در دانشگاه ها با کیفیت بالای آموزشی، بعد از فارغ التحصیلی شرایط ویژه ایی را برای یافتن شغل برای دانشجویان فراهم می کند.

2.    با ویزای دانشجویی در اروپا سفر کنید

اگر شما دانشجوی اروپایی نیستید و می خواهید در کشور آلمان تحصیل کنید، باید برای اخذ ویزا تحصیلی درخواست نمایید، مگر اینکه در برنامه تابستانه اموزش زبان شرکت کنید، که برای این برنامه لازم است که برای ویزای تحصیلی اقدام کنید، که این امکان را به شما می دهد که در کشور آلمان بیش از 90 روز اقامت داشته باشید و اجازه زندگی و سفر در کشور آلمان برای شما صادر می شود. اجازه اقامت این امکان را برای شما فراهم می آورد که بدون ویزا به کشورهای حوزه ی شینگن مسافرت کنید.

پیشنهاد ما این است که بلافاصله بعد از دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه، برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنید.برای اجازه اقامت، تمام مدارک شما به دفتر مهاجرتی که دانشگاه شما در آن جا قرار دارد ارسال می شود  و بعد از گذارندن مراحل اداری اجازه اقامت شما صادر می گردد.

3.    دوره ها و رشته های متنوع

از آنجا که تعداد زیادی دانشگاه در کشور آلمان وجود دارد، رشته های گوناگونی برای دانشجویان ارائه می شود، که دانشجویان باتوجه به توانمندی و علایق خود می توانند رشته ایی که برایشان مناسب است را انتخاب کنند.از انجا که آلمان یک کشور صنعتی است تمرکز زیادی برگسترش و پیشرفت دانشگاه های مهندسی شده است و در حال حاضر رشته های مهندسی در اکثر دانشگاها تدریس می شوند. هرچند برنامه های تحصیلی دیگری نیز ارائه می شود و در برخی از رشته ها از جمله پزشکی و داروسازی کشور آلمان در رتبه های برترجهانی قرار دارد.

لیست رشته های رایج به سرعت در حال افزایش است، همانطور که رشته های جدید و نوین با توجه به پیشرفت های جدید در حال افزایش هستند. اگر شما می خواهید درباره ی اتم درس بخوانید یا گلکسی و دنیا موضوع مورد علاقه شما است، دانشگاه های آلمان این امکان را به شما می دهند که در زمینه ی مورد نظرتان زیر نظر حرفه ایی ترین اساتید آموزش ببینید.

4.    برنامه های تحصیلی شناخته شده جهانی

برنامه ی تحصیلی در کشور آلمان به صورت مدرن برای دانشجویان در نظر گرفته می شود  و به صورتی طراحی شده اند که داشنجویان را طبق آخرین پیشرفت های روز آموزش دهند و افراد را برای روبه رو شدن و حل مشکلات و چالش های جهانی اماده می سازند.

کارفرما ها در سراسر دنیا ارزش خاصی برای دانشجویانی که از کشور آلمان فارغ التحصیل شده اند، قائل می شوند، زیرا می دانند که شما از بهترین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اید و مسیئولیت پذیری بالایی دارید.

5.    هزینه های زندگی مقرون به صرفه

  با مدیریت هوشمندانه ی شرایط مالی, هزینه ی زندگی برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی مقرون به صرفه است.  به طور معمول هزینه های زندگی در بخش شهری المان بالاتر از بخش های اطراف شهر است.

هزینه اجاره به احتمال زیاد یکی از مهم ترین نگرانی شما در دوران تحصیلاتان است. یکی از گزینه هایی که می توانید در نظر بگیرید این است که آپارتمان خود را با یک نفر دیگر سهمیم باشید، این کار فشار مالی را کم می کند. هزینه ی مخارج دیگر نظیر غذا،امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی بسیار کم است. 

6.    شرایط کار برای دانشجویان بین المللی

قانون آلمان این اجازه را به دانشجویان بین المللی می دهد که هفته ایی 20 ساعت کار کنند یا 120 روز از سال را مشغول به کار باشند.

برآورد می شود که 60% از دانشجویان بین المللی در حین تحصیل خود، مشغول به کار هستند.

لازم نیست که برای یافتن اولین شغل خود در کشور آلمان شرایط خاصی را داشته باشید، شغل های متفاوتی از جمله تدریس، پذیرش و پرستار بچه را می توانید انتخاب کنید.

کار به صورت نیمه وقت در کنار تحصیل انتخابی مناسب است، هرچند شاید شما نیازی به این پول نداشته باشید، تجربه ی کار شانس یافتن شغل مناسب در آینده را برای شما افزایش می دهد و می توانید به زندگیتان نظم دهید و سبک زندگی مستقل داشته باشید.

7.    چشم اندازه آینده شما

مدرک فارغ التحصیلی شما از دانشگاه های آلمان در تمام دنیا قابل قبول است، از همین رو فارغ التحصیلان کشور آالمان نقش پررنگی در بازار کار جهانی دارند. بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه به طور قطع پیشنهادهای کاری بسیار خوبی دریافت می کنید. کارفرمایان به مدرک شما و مرکزی که از آن مدرک خود را دریافت نموده اید اعتماد می کنند، که با توانایی خود می توانید به پیشرفت شرکتشان کمک کنید. تحصیل در آلمان باعث یافتن شغلی با حقوق بالا می شود.

8.    یادگیری زبان جدید

از افزایش شانس استخدام در آینده تا شادی دورنی، دلایل بیشماری وجود دارد که چرا یادگیری زبان آلمانی برای شما پرکاربرد است.

آللمان یکی از قوی ترین اقتصاد های دنیا را دارد و زبان المانی بیشترین تعداد صحبت کننده در کشورهای اروپایی را دارد. شرکت های المانی رهبران اقتصادی هستند و در بسیاری از کشورهای دنیا شعبه دارند. با صحبت کردن به زبان آلمانی موقعیت های شغلی خود را افزایش می دهید، همچین با دانستن زبان المانی امکان مسافرت به کشورهایی که زبان المانی در ان ها صحبت می شود را خواهید داشت.

9.    جامعه متنوع

کشور آلمان همیشه مور متوجه ملیت های مختلف بوده است. در حال حاضر شهروندان آلمانی در کنار مهاجرانی از کشورهای دیگر که برای تحصیل و شغل به آلمان آماده اند، زندگی می کنند.

همچنین دانشگاه های آلمان مقصد و هدف دانشجویان بین المللی هستند، که این شرایط جامعه ایی تنوع نژادی و ملیتی در کشور آلمان را تشکیل داده است، که به شما اجازه می دهد دنیا را از زاویه های مختلفی ببینید.

10.    میراث تاریخی و فرهنگی

کشور آلمان تاریخچه ی غنی و طولانی دارد و نقش مهمی در دوره های تاریخی داشته است.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی