تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آیا با وجود امتیاز پایین CRS وارد استخر اکسپرس اینتری شویم؟


چرا با وجود امتیاز CRS پایین بهتر است وارد استخر اکسپرس انتری شوید؟

آیا شما نیز در زمره متقاضیان مهاجرت هستید که امتیاز CRS پایین دارید و به این دلیل فکر می کنید که ارائه پروفایل اکسپرس انتری برایتان بیهوده خواهد بود؟ ممکن است پذیرش های اخیر اکسپرس انتری را دنبال کرده باشید و پی برده باشید که اکثر متقاضیانی که در پذیرش های اخیر دعوتنامه دریافت کرده اند، امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی بالاتر از ۴۶۰ بوده است.

در نگاه اول، اگر امتیازتان پایین تر از این میزان است ممکن است دلسرد شوید. با اینحال دلایل زیادی وجود دارد که داشتن امتیاز پایین در CRS نباید شما را از ورود به صف انتظار اکسپرس انتری منصرف کند.

اکسپرس انتری سیستمی است که به درخواست های متقاضیان در سه برنامه مهاجرت اقتصادی از قبیل نیروی کار ماهر فدرال، گروه فنی و حرفه ای یا پیشه وران ماهر و تجربه کار کانادایی رسیدگی می کند.

شما پس از ورود به سیستم اکسپرس انتری بر اساس عوامل مختلفی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار ماهر و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه در سیستم جامع رتبه بندی امتیازدهی می شوید. این امتیاز، رتبه شما را در صف انتظار اکسپرس انتری و شانس دعوت شدن شما برای درخواست اقامت دائم کانادا را تعیین می کند.

در صورتیکه واجد شرایط باشید، ورود به صف انتظار اکسپرس انتری یک مزیت به شمار می رود و شانس شما را برای موفقیت در مهاجرت به کانادا بالا خواهد برد. در ادامه برخی از دلایل مزیت این کار را بر خواهیم شمرد.


3 دلیل ورود به صف انتظار اکسپرس انتری حتی با امتیاز پایین

1. اینکه حد نصاب امتیازات در اکسپرس انتری متغیر و غیر قابل پیش بینی هستند. آنچه ممکن است امتیاز پایین به نظر برسد، ممکن است در نهایت منجر به صدور دعوتنامه برای شما شود.

2. اینکه پس از ورود به صف انتظار اکسپرس انتری و کسب امتیاز پایین تر از حد نصاب، می توانید منتظر باشید تا حداقل امتیاز کاهش یابد و یا اینکه به دنبال راهی برای بهبود امتیاز خود باشید. برای مثال شما می توانید برای بهبود امتیاز خود مجدداً در آزمون زبان شرکت کنید و نمره بالاتری را کسب کنید و یا اینکه می توانید با کسب سابقه کار و یا ادامه تحصیل در کانادا، امتیاز خود را افزایش دهید. اگر در صف انتظار اکسپرس انتری هستید و در این حین در کانادا پیشنهاد کاری دریافت کردید، امتیاز CRS شما ممکن است به اندازه ای افزایش یابد تا موفق به دریافت دعوتنامه شوید.

3. با وجود اینکه سه برنامه مهاجرتی اصلی فدرال، راه های اصلی ورود بسیاری از مهاجران گروه اقتصادی به کانادا هستند، اکسپرس انتری بخشی از سیستم گسترده استانی و ملی است که مسیرهای دیگری را برای اقامت دائم نیروهای کار ماهر فراهم می کند. از جمله این راه ها برنامه مهاجرت استانی یا PNP است که به استان ها و مناطق کانادایی شرکت کننده این اجازه را می دهد تا نیروهای کار خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی را از طریق مسیرهای اکسپرس انتری برای اقامت دائم کانادا معرفی کنند.


اگر تا کنون چندین روش را برای بهبود CRS خود امتحان کرده اید، و به نتیجه نرسیده اید، انتخاب شدن از طرف یکی از استان ها می تواند گزینه ای عالی برایتان باشد.

پس از اینکه وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدید و برای برنامه مهاجرت استانی واجد شرایط بودید، ممکن است از طرف استان Notification of Interest دریافت کنید. شما باید درخواست خود را به استان ارائه دهید و در صورت تأیید، نامزدی استانی را دریافت خواهید کرد که به صورت خودکار ۶۰۰ امتیاز اضافی را در سیستم جامع رتبه بندی برای شما به ارمغان می آورد و اساساً دریافت دعوتنامه را در دور بعدی پذیرش برایتان تضمین خواهد کرد.

هفته گذشته کانادا از متقاضیان اکسپرس انتری که امتیارز CRS آن ها ۸۱۳ بود و قبلاً از طرف استان انتخاب شده بودند و به این ترتیب ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب کرده بودند، دعوت کرد. این بدان معناست که متقاضیانی که دعوتنامه دریافت کردند تنها ۲۱۳ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی برای سرمایه انسانی خود داشتند و باقی امتیازات آن ها از طریق انتخاب استانی به دست آمده بود. بنابراین حتی اگر امتیاز CRS شما برای برنامه های مهاجرتی فدرال به اندازه کافی بالا نباشد، به این معنی نیست که برای دعوت شدن از طرف یکی از استان ها نیز کافی نخواهد بود.

در نهایت اینکه کانادا بزرگ ترین اهداف مهاجرتی خود را برای سه سال آینده تعیین کرده است. طبق برنامه سطوح مهاجرتی ۲۰۲۳-۲۰۲۱ کانادا قصد دارد سالیانه از بیش از ۴۰۰،۰۰۰ مهاجر استقبال کند که از این تعداد ۱۱۰،۰۰۰ نفر از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد.

این اهداف در سال های بعدی همچنان افزایش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۳ حداکثر به ۱۱۳،۷۵۰ نفر خواهد رسید. کانادا برای رسیدن به این هدف باید دعوتنامه های زیادی را از طریق اکسپرس انتری صادر کند و حتی ممکن است لازم باشد حداقل امتیاز CRS را در پذیرش های آینده کاهش دهد.

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، به نفعتان است که حتی با امتیاز CRS پایین نیز وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوید، زیرا از طریق روش های زیادی می توانید امتیازتان را بهبود ببخشید و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش دهید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی