تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

اظهارنامه گمرکی کانادا

وی والت آمریکا کانادا جابجایی گمرک کانادا اظهارنامه گمرکی کانادا

اظهارنامه گمرکی کشور کانادا

مسافرانی که به مقصد کانادا پرواز می کنند قطعا دیده اند که در فاصله ۱-۲ ساعت مانده به زمان فرود، خدمه هواپیما کارت هایی را در میان مسافران توزیع می کنند. این کارت ها که Declaration Card یا همان برگه اظهارنامه گمرکی خوانده می شود مربوط به کسانی است که می خواهند وارد خاک کانادا شوند اعم از اینکه مقیم و ساکن کانادا باشند یا مسافر و توریستی که قصد اقامت کوتاه مدت دارند.

بدیهی است که مسافرانی که به صورت ترانزیت از مسیر کانادا به سمت سایر کشورها (مثلا امریکا) پرواز می کنند لزومی به تکمیل این برگه ندارند.

این برگه دارای چه محتوایی است؟
این برگه یا کارت از ۴ قسمت تشکیل شده که به ترتیب حروف الفبا دسته بندی شده است Part A, Part B, Part C , Part D

در قسمت اول یا Part Aکه همه مسافران اعم از مقیمان کانادا یا مسافران به این کشور باید آن را تکمیل کنند در ابتدا مشخصات مسافران پرسیده شده است. همه کسانی که دارای یک آدرس هستند و اعضای یک خانواده محسوب می شوند باید یک کارت را تکمیل کنند.

همانطور که در عکس مشاهده می کنید باید به ترتیب، نام خانوادگی، نام کوچک و در پایان حروف اول این دو initialsرا با حروف بزرگ انگلیسی پر کنید
در ادامه تاریخ تولد افراد بر اساس روز و ماه و سال و وضعیت شهروندی (ایرانی یا کانادایی یا هر ملیت دیگر) باید مشخص شود.

💢در ادامه همین بخش، مسافر باید اطلاعاتی از آدرس محل زندگی، نحوه ورودش به کانادا، هدف از آن و مسیر ورود بدهد. برای کسانی که توریست هستند این آدرس مربوط به کشور محل زندگی است و برای ساکنان کانادا، مشخص کننده اینکه ساکن چه آدرسی در این کشور هستند.

تقریبا همه مسافران ایرانی زمانی که از ایران به کانادا می آیند از طریق مرز هوایی Airوارد کانادا می شوند و باید شماره پرواز را مشخص کنند. در انتها هم باید مشخص شود که پروازشان از سمت امریکا بوده یا جای دیگر (مثلا اروپا).

💢در ادامه باید سوالاتی را درباره وسایل خاصی که ممکن است همراه داشته باشید پاسخ دهید. اگر پاسخ به همه این پرسش ها منفی باشد شما گذر ساده ای از گمرک خواهید داشت اما اگر پاسخ به یکی از آنها مثبت باشد باید حتما یک مامور گمرک محموله شما را ببیند و احتمالا سوالاتی از شما در این باره بپرسد.

البته اینکه شما به همه پرسش ها جواب منفی بدهید تضمینی برای اینکه مامور گمرک از شما نخواهد که چمدان های خود را جلوی او بگشایید نمی دهد اما اگر پاسخ منفی داده باشید و بعدا در جلوی مامور گمرک مشخص شود که دروغ گفته اید دچار دردسر خواهید شد.

بهتر است که در تکمیل این فرم کمال صداقت را رهایت فرمایید تا دچار مشکل نشوید .


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی