تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

اشتباهات رایج در مسیر مهاجرت به کانادا


مهاجرت به کانادا

در طول این چند سالی که با مهاجرت و مهاجرین درگیر بوده ایم ، به دفعات اشتباهاتی از متقاضیان مهاجرت به کانادا دیده ام که اکثرا مشابه هم بودند . جالب اینکه برخی از افرادی که در تلاش برای مهاجرت به کشور دیگری هستند اشتباهات یکسان انجام میدهند که در اینجا سعی میکنم به چند مورد آن بپردازم .

1. کانادا بهتر است یا استراليا ؟

البته در نگاه اول شاید این سوال نشانگر آینده نگری باشد و انتخاب درست مسیر . دانستن شرایط کشور مقصد قطعا جزو اولین قدمهای مهاجرت است . ولی پرداختن بیش از حد به آن که کانادا بهتر است یا استرالیا و کشور های دیگر کاملا شما را از مسیر خود دور میکند . بسیار افرادی هستند که هنوز برنامه ای برای زبان انگلیسی و یا فرانسه خود ندارند ، ولی به دنبال منطقه ایرانی نشین تورنتو و یا ملبورن هستند و اینکه آیا عسل ایرانی در آنجا پیدا میشود و یا نه !!

2. تنها راه مهاجرت به کانادا حمایت بشر دوستانه است !!

در طول این سالها بسیار دیده ایم افرادی که هنوز فکر میکنند تنها راه مهاجرت به کانادا و دیگر کشورها تحت حمایت بشر دوستانه قرار گرفتن است . البته افراد دیگری هم وجود دارند که فکر میکنند روشهای تحصیلی تنها راه مهاجرت است . برای مهاجرت مسیرهای مختلفی وجود دارد . بهتر بگوییم کانادا اکنون بیش از 100 مسیر مهاجرتی دارد.

برخی از راه هایی مثل اکسپرس اینتری و روشهای استانی اطلاعی ندارند. باید روش متناسب با خودتان رو پیدا کنید. ممکن هست برای شما فقط تحصیلی باشد ولی برای برخی دیگر هم تحصیلی هم اکسپرس اینتری و هم روشهای استانی ممکن است در دسترس باشد.

3. آیا آلبرتا از کانادا جدا میشود ؟ !!

عجیب است اما واقعی . چندی پیش شخصی که تازه سه ماه بود به مهاجرت فکر میکرد این سوال را از ما پرسید، گفتیم شما هنوز مقدمات کار را هم شروع نکرده اید ، این چه سوالی است ؟ گفت اگر به آلبرتا بروم و آلبرتا از کانادا جدا شود ، آمریکایی میشوم !! باور کنید پرداختن به این جزئیات هیچ کمکی که به شما نمیکند ، کاملا سدی است در برابر شما.

4. زبان را در کانادا یاد میگیرم ، آموختن زبان در کشور انگلیسی زبان بهتر و سریعتر است !!

قطعا بودن در کشوری که همه افراد آن به زبان انگلیسی صحبت میکنند به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید رشد کنید . اما باور اشتباه میان متقاضیان مهاجرت این است که پیش از مهاجرت خیلی توجهی به زبان نمیکنند . این موضوع باعث به وجود آمدن لطمات زیادی به شما میشود . به خصوص در روزهای نخست ورودتان به کانادا برای زبان انگلیسی خیلی وقت بگذارید .

5. منعطف نبودن در برابر تغییر !!

باید بپذیرید که مهاجرت و مسیر آن به گونه ای است که باید تغییرات زیادی در نحوه زندگی خود بدهید . این تغییرات هم پیش از مهاجرت و هم پس از آن باعث میشود تا شکل زندگی شما و اولویتهایتان تغییر کند . حتما در برابر تغییرات منعطف باشید .

6. از محل کار استعفا بدهم و زبان بخوانم !!

یکی از رایجترین اشتباهات در مسیر مهاجرت . به هیچ عنوان زندگی عادی خود را برای مهاجرت تعطیل نکنید . حتی اگر 1 درصد احتمال داشته باشد که در مسیر مهاجرت موفق نشوید ، باز هم زندگی طبیعی خود را برای خواندن زبان تعطیل نکنید . در عوض از وقت های مرده خود برای این منظور استفاده کنید . به جای پرداختن به حاشیه ها و عسل ایرانی و جدا شدن آلبرتا از کانادا ، زبان بخوانید .

7. استفاده از منابع زیاد و متنوع که وعده های بیهوده میدهند ؟

دقت کنید تبلیغات وسیعی در فضای مجازی میشود که با نشان دادن در باغ سبز در تلاش برای خالی کردن جیب شما هستند . درست است که برای مهاجرت باید بدانید که مسیرتان چیست ، ولی پرداختن بیش از حد به آن و عضویت در ۵۰ کانال و فالو کردن ۲۰۰ پیج کمکی به شما نمیکند .

8. مهاجرت بدون مدرک زبان !!

این از آن اتفاقاتی است که دوست داریم . مهاجرت کنیم ولی نه زبان بخوانیم و نه امتحان بدهیم و نه تلاش کنیم . چه چیزی از این بهتر !! باور کنید چنین چیزی نداریم . در روشهای نیروی کار متخصص و زیر مجموعه های آن ، چنین چیزی اصلا وجود ندارد . چرا باید به شما اقامت بدهند وقتی حتی نمیتوانید با صندوقدار فروشگاه والمارت ارتباط برقرار کنید ؟ حالا پیدا کردن کار با این شرایط پیشکش


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی