تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

استخدام فرد خارجی توسط کارفرما کانادایی


راهنمای استخدام برای کارفرمای کانادایی

قبل از درخواست استخدام کارگران موقت خارجی ، زمان را برای درک کامل این برنامه اختصاص دهید . برای اتخاذ بهترین تصمیم از اطلاعات زیر استفاده کنید.

دریافت یک LMIA یا ارسال پیشنهاد اشتغال

ابتدا بدانید که آیا به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارید یا خیر . این ارزیابی تأیید می کند که نیاز به شغلی که ارائه می دهید وجود دارد و هیچ کارگر کانادایی برای انجام آن وجود ندارد. درمورد برنامه موقت خارجی کارگر بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد LMIAs و مکانهای اعمال آن کسب کنید.

اگر به LMIA احتیاج ندارید ، پیشنهاد اشتغال ارائه دهید و هزینه انطباق کارفرما را با استفاده از پرتال کارفرما پرداخت کنید . پیشنهاد شماره اشتغال دریافتی خود را به کارگر مورد نظر برای استخدام ارائه دهید تا آنها بتوانند برای اجازه کار خود درخواست کنند.
.

پرتال کارفرما برای کارفرمایانی است که از طریق برنامه بین المللی جابجایی (IMP) کارگران موقت را استخدام می کنند .

این اجازه می دهد تا کارفرمایان برای کارگران موقت که نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار ندارند (LMIA) پیشنهاد اشتغال ارائه دهند .

بعضی از کارفرمایان نیازی به ارائه پیشنهاد اشتغال در پرتال کارفرما یا پرداخت هزینه انطباق کارفرما ندارند. دریابید که آیا معاف هستید .

برای کارگر درخواست اجازه کار کنید

هنگامی که شماره LMIA یا پیشنهاد شماره اشتغال دارید ، آن جزئیات را با پیشنهاد کار برای کارگر ارسال کنید . آنها برای درخواست اجازه کار باید از این اطلاعات استفاده کنند .

اگر از روند انطباق کارفرما معاف هستید ، قرارداد کار را به کارگر ارسال کنید. آنها می توانند از آن برای اعمال استفاده کنند .

به کارگر بگویید که از درخواست آنها چه انتظاری دارد

به کارگر بگویید که در صورت تأیید اجازه کار ، نامه معرفی نامه دریافت می کنند. اجازه کار واقعی توسط یک افسر خدمات مرزی در بندر ورود هنگام ورود کارگر به کانادا صادر می شود. اگر کارگر در حال حاضر در کانادا باشد و واجد شرایط درخواست ویزا باشد ، اجازه کار را برای آنها ارسال خواهیم کرد.

درباره استخدام کارگران موقت اطلاعات بیشتری کسب کنید .

فاکتورهای دیگری که باید در نظر بگیرند

وقتی آژانس را انتخاب می کنید ، نه تنها شما را در پردازش اداری که در کشورهای مبدأ انجام می شود ، نشان می دهد بلکه شما را در انتخاب کارگران نیز نشان می دهد. کیفیت خدمات آن بر عملکرد و شهرت شرکت شما تأثیر خواهد گذاشت.

علاوه بر تأیید اینکه آژانس ، وکالت یا مشاور در جایگاه مطلوبی عضو هستند ، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • آژانس اشتغال صنعت خاص شما و مهارت ها و پیشینه شغلی لازم چقدر آگاه است؟
    • آیا آنها در BC ، کانادا و کشور مبدا از این عوامل آگاهی دارند؟
    • چه مدت است که آن ها در تجارت هستند؟
  • آژانس اشتغال چگونه کارگران را در کشور مبدا قرار می دهد؟
    • آیا آژانس استخدامی منعقد شده است؟
    • آیا آنها با همکاری آژانس دیگری در کانادا یا در کشور مبدأ همکاری می کنند؟
    • چه تضمینی وجود دارد که نماینده منعقد شده از طرف شما اخلاقی و طبق قانون عمل کند؟
  • چه مدت طول می کشد آژانس انتظار دارد که روند استخدام انجام شود؟
    • به یاد داشته باشید که نمایندگان شخص ثالث هیچ تاثیری در سرعت پردازش یا میزان تأیید LMIA و برنامه های اجازه کار در کانادا ندارند.
  • آیا هزینه های استخدام آژانس برای خدماتی که ارائه می دهند منطقی به نظر می رسد؟
    • اگر یک آژانس قول می دهد بدون هیچ هزینه ای برای شما یک کارگر استخدام کند ، بسیار محتمل است که آنها به طور غیرقانونی کارگر را شارژ کنند. این نقض قانون استانداردهای اشتغال است. اگر درست به نظر می رسد خیلی خوب است ، به احتمال زیاد چنین است.
  • آیا آژانس توانایی متقاضیان خود را برای عملکرد در یکی از زبانهای رسمی کانادا در نظر می گیرد؟
    • متقاضیان اجازه کار در صورتی که افسر مهاجرت راضی نباشند که از توانایی رسمی زبان کافی برای انجام کارهای مورد نظر در کانادا برخوردار باشند ، ممکن است ناموفق باشند.
  • آیا آژانس بررسی های مرجع را برای تأیید تجربه و مهارت هایی که کارگران در مورد رزومه ها یا برنامه های خود درج می کنند انجام می دهد؟
    • کارگر خارجی باید مدارکی را در مورد ویزای ویزا ارائه دهد که تجربه کار لازم را داشته باشد.
    • برخی از کشورهای مبدأ در زمینه اسناد تقلب و سوابق اشتغال مشکل دارند. برخی از استخدام کنندگان برای تشویق متقاضیان به اظهارات دروغین یا گمراه کننده شهرت دارند. در این کشورها میزان امتناع مجوز کار توسط مقامات مهاجرت کانادایی زیاد است. می توان از طریق سرویس کانادا تأیید دریافت کرد و پس از آن کارگر خارجی در دفتر ویزا در خارج از کشور خودداری کرد.
  • آیا می توانید از نزدیک با نماینده شخص ثالث همکاری کنید تا اطمینان حاصل شود که مشکلات صدور گواهینامه شناسایی و پرداخته می شوند؟ این امر به ویژه در صورت استخدام مشاغل تنظیم شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • یادآوری این نکته حائز اهمیت است که انجام اقدامات اجرایی علیه نمایندگان و نمایندگانی که مستقر در کانادا نیستند بسیار دشوار است. در نتیجه ، اگر مسئولیت اقدامات چنین نماینده ای شناخته شده باشید ، می توانید در جستجوی جبران خسارت از نماینده با چالش هایی روبرو شوید.

هزینه های آژانس کاریابی کانادا

آژانسهای استخدامی برای استخدام هر کارگر هزینه ای را به کارفرمایان می دهند. این هزینه ها علاوه بر هزینه های دیگر مربوط به برنامه کارگر خارجی موقت است. کارمزد به عهده کارفرما است و نمی توان آنها را به کارگر منتقل کرد.

مهم است که ملاحظات مالی را که باید در قرارداد با آژانس کاریابی منتخب درج شود ، درک کنید.

مذاکره در مورد قرارداد استخدام کانادا

یک قرارداد کتبی باید توسط کارفرما و نماینده شخص ثالث به منظور حمایت از شرکت و کارگر (کارگران) امضا شود.

حداقل باید موارد زیر را در قرارداد ذکر کنید:

  • در صورت نیاز ، چه کسی درخواست LMIA را آماده می کند
  • خدماتی که آژانس ارائه می دهد
  • نقش ها و مسئولیت های هر دو طرف
  • میزان مشارکت کارفرمایان در فرایند
  • ساختار هزینه (که باید تمام هزینه ها را شامل شود)
  • تأیید اینکه این آژانس توانایی قانونی در کشورهایی را دارد که از آن استخدام کارگران می شود
  • نقش ها و مسئولیت های هر پیمانکار فرعی
  • چگونه و چه زمان آژانس با کارفرما ارتباط برقرار خواهد کرد و به روز رسانی های پیشرفت را ارائه می دهد
  • تأیید اینکه آژانس هیچگونه هزینه ای را به کارگر نداده و یا توافق های اضافی را با کارگران خارج از محدوده موافقت نامه استخدام انجام داده است

نقش شما در فرآیند استخدام و انتخاب ممکن است بسته به سطح مهارت مورد نیاز کارگر (بازدید کنندگان) متفاوت باشد. اگر شغل تنظیم شده باشد ، شما وظیفه پیروی از کلیه الزامات صدور مجوز و صدور گواهینامه را که توسط سازمان تنظیم کننده مناسب مشخص شده است ، دنبال می کنید.

قبل از توافق با شرایط ، از جمله کلیه خدمات و هزینه های مرتبط ، قرارداد را با دقت بررسی کنید. نسخه های قرارداد و سایر مدارک تهیه شده را حفظ کنید.

نظارت بر نماینده شخص ثالث و شرایط اشتغال

شما مسئولیت و میزان مسئولیت هر آژانس کاریابی یا نماینده شخص ثالثی را که با آنها قرارداد دارید ، مسئولیت دارید. اگر نماینده شخص ثالث در حین کار از طرف شما قانون را زیر پا بگذارد ، شما می توانید تحت  مقررات آئین نامه مهاجرت و حمایت از حفاظت بشر دوستانه ،  قانون جزای كانادا یا  قانون معیارهای استخدام متهم شوید .

شما همچنین باید شرایط و ضوابط مندرج در LMIA و قرارداد کار را رعایت کنید. علاوه بر این ، اگر شما (یا اشخاص ثالثی که به نمایندگی از شما اقدام می کنند) در هر مقطع به نظر می رسد که از قوانین فدرال و استانی که کار و استخدام را تنظیم می کند ، پیروی نکنید ، ممکن است برای استخدام کارگران خارجی غیرمجاز تلقی شوید.

اگر متوجه شدید که آژانس کاریابی مقررات استانی یا دولت فدرال را رعایت نکرده است ، باید بلافاصله با استانداردهای استخدام BC ، خدمات کانادا یا تابعیت و مهاجرت کانادا تماس بگیرید.

شما می توانید در مورد یک عامل شخص ثالث شکایتی را با دستگاه نظارتی مناسب (به عنوان مثال ، انجمن حقوقی بریتیش کلمبیا یا سایر انجمن های حقوقی استانی / سرزمینی ، انجمن مشاوران مهاجرت کانادا یا Chambre des notaires du Quebec) تشکیل دهید.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی