تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا برای اکسپرس اینتری


مجوز LMIA برای برنامه اکسپرس اینتری کانادا

کارفرمایان کانادایی که قادر به پر کردن جای خالی شغلی با کانادایی ها یا اقامت دائم نیستند ، می توانند از طریق سیستم انتخاب مهاجرت ورود ورود ، شایستگی لازم را به یک کارگر ماهر خارجی ارائه دهند.

مگر در مواردی که نامزد (کارگر) حداقل یک سال در کانادا مشغول کار در مجوز کار برای تعیین کارفرمای خاص باشد (مانند  مجوز کار NAFTA یا به عنوان یک انتقال دهنده درون شرکت ) ، کارفرمایان باید ارزیابی اثر بازار کار را بدست آورند (LMIA ) به منظور تأیید اعتبار پیشنهادی شغلی دائم برای ورود به ورودی. این سند اثبات این امر است که استخدام کارگر ماهر تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا خواهد گذاشت.

لطفا توجه داشته باشید:

  • مقررات ، رویه ها ، هزینه ها و زمان پردازش برای LMIA های تحت ورود Express با برنامه LMIA تحت برنامه موقت کارگر خارجی متفاوت است . این صفحه فقط مربوط به ورود به ورودی است. برای کسب اطلاعات در مورد LMIA و برنامه کارگر خارجی موقت ، اینجا کلیک کنید .
  • کارفرمایان ممکن است نامزدهای واجد شرایط را از طریق تلاشهای استخدامی منظم یا از طریق دولت بانک کار کانادا پیدا کنند. از تاریخ 6 ژوئن 2017 ، داوطلبانی که بدون ارائه پیشنهاد شغلی دائم در کانادا وارد استخر اکسپرس می شوند ، دیگر نیازی به ایجاد لیست در بانک شغلی ندارند. با این حال ، ممکن است بسیاری از نامزدها به این منظور ادامه دهند تا دید خود را نسبت به کارفرمایان کانادایی افزایش دهند.
  • هیچ هزینه ای برای کارفرمایانی که مایل به درخواست LMIA برای نامزدهای ورود به سیستم Express Express هستند نیست (توجه: پیشنهاد شغل باید دائمی باشد). هزینه ای برای برنامه های LMIA ساخته شده تحت برنامه موقت خارجی کارگر وجود دارد.
  • استاندارد خدمات پردازش 10 روز کاری است.
  • نامزدهای ورود به Express Express که LMIA مثبت دریافت می کنند ، می توانند این اطلاعات را در مشخصات Express Entry خود ارائه دهند. این امر منجر به اعطای 50 یا 200 امتیاز اضافی به نامزد تحت سیستم جامع رتبه بندی (CRS) خواهد شد . کلیه موقعیتهای شغلی ماهر به جز برخی از سمتهای ارشد مدیریتی ، که دارای 200 امتیاز هستند ، 50 امتیاز دارد . 
  • اگرچه این امتیاز جایزه CRS تضمین نمی کند که از داوطلب دعوت می شود برای اقامت دائم در کانادا درخواست کند ، این واقعیت که وی یک پیشنهاد شغلی را کسب کرده است ، به معنای این است که وی احتمالاً در قرعه کشی بعدی دعوت شده است. استخر.

برای کارفرمایان کانادایی ، Express Entry امکان جذب سریع کارگران ماهر را که علاقه خود را برای مهاجرت به کانادا ابراز کرده اند ، فراهم می کند.

مورد نیاز کارفرما

برای استخدام با موفقیت یک اتباع خارجی به عنوان یک کارگر ماهر در سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس ورود ، باید واضح باشد که هیچ کانادایی واجد شرایط به نفع کارگر خارجی منتقل نشده است ، و به کارگر خارجی حقوق و مزایایی داده می شود که استانداردهای فدرال و استانی.

کارفرمایان باید:

  • پیشنهاد کار دائمی به کارگر خارجی ارائه دهید.
  • بدست آوردن یک LMIA مثبت از اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) برای این پیشنهاد شغلی. و
  • به اتباع خارجی آگاه شوید تا نمایه Express Express را بصورت آنلاین ایجاد کرده یا نمایه موجود خود را با
    • نام و آدرس کارفرما ،
    • تاریخ شروع کار ،
    • شماره LMIA ، و
    • کد طبقه بندی ملی شغلی (NOC) مربوط به شغل.

کارفرمایان ممکن است بخاطر رعایت مقررات دولتی پس از شروع کار کار در کانادا مورد بازرسی قرار گیرند.

الزامات پیشنهاد شغل کانادا

یک پیشنهاد شغلی که توسط ارزیابی اثرات بازار کار پشتیبانی می شود باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • برای طبقه کارگر ماهر فدرال
    • دارای حداقل یک سال طول مدت ، غیر فصلی و تمام وقت؛ و
    • برای حرفه ای نوع NOC (مشاغل مدیریتی) یا سطح مهارت TEER 1 (مشاغل حرفه ای) یا TEER 2-3 (مشاغل فنی و معاملات ماهر) باشید.
  • برای کلاس معاملات تجاری ماهر
    • حداقل یک سال کار تمام وقت داشته باشید.
    • یکی از مشاغل واجد شرایط باشید که تحت طبقه بندی NOC Skill Level TEER 2-3 قرار دارد. و 
    • دستمزد و شرایط کاری قابل مقایسه با مواردی که به شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی که در همان مشاغل کار می کنند ارائه می شود.
  • برای کلاس تجربه کانادا 
    • دارای حداقل یک سال طول مدت ، غیر فصلی و تمام وقت؛ و
    • برای یک مهارت شغلی نوع TEER 0 ، TEER 1 یا TEER 2-3 در نظر بگیرید.

استخدام از داخل کانادا

پیش از این ، پیشنهادات شغلی واجد شرایط پشتیبانی شده توسط LMIA تحت ارزش CRS 600 امتیاز ارزش داشت. از 19 نوامبر 2016 ، به کاندیداهای دارای پیشنهادهای شغلی واجد شرایط ، بسته به موقعیت ، 200 یا 50 امتیاز تعلق می گیرد  . علاوه بر این ، برخی از دارندگان پروانه کار ممکن است امتیازهایی را برای پیشنهاد شغلی خود کسب کنند ، حتی اگر آنها LMIA را بدست نیاورده باشند ( توجه: دارندگان LMIA همچنان برای یک پیشنهاد شغلی امتیاز دریافت می کنند). علاوه بر دارندگان LMIA ، افراد زیر نیز می توانند برای یک پیشنهاد شغلی مقدماتی امتیاز کسب کنند:

  • افراد دارای پروانه کار صادر شده تحت توافق بین المللی مانند توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) .
  • افرادی که دارای پروانه کار هستند تحت ضوابط “مزایای قابل توجه برای کانادا” صادر می شوند ، مانند نقل و انتقالات درون شرکت .

در هر دو مورد فوق ، کارگر باید حداقل یک سال در کانادا مشغول به کار بوده باشد و پیشنهاد کار باید توسط همان کارفرمایی به نام اجازه کار انجام شود. یک لیست کامل در جدول زیر قابل بررسی است. سرانجام ، مدت زمان ارائه پیشنهاد شغل نیز از ‘نامشخص’ به حداقل یک سال در طول مدت تغییر کرده است.

جدول زیر نشان می دهد که کدام کارگران خارجی در کانادا می توانند برای یک پیشنهاد شغلی امتیاز کسب کنند.

آرهنه
NAFTAمجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی
انتقال درون شرکتتجربه بین المللی کانادا (IEC)
مجوزهای کاری مبتنی بر ارزیابی تأثیر بازار کارمجوزهای کاری که به همسران / شرکای حقوق عمومی کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی در کانادا صادر می شود
مجوز کار صادر شده توسط کانادا-استانی / سرزمینیسایر مجوزهای کار باز
سایر مجوزهای کاری که تحت عنوان مزایای چشمگیر ابتکار عمل کانادا صادر می شود 

LMIA و سیستم رتبه بندی جامع (CRS)

دولت کانادا تأکید زیادی بر توانایی یک نامزد مهاجرت برای یافتن شغل سودآور در کانادا دارد. یکی از اهداف سیستم انتخاب مهاجرت Express Entry برای کانادا انتخاب مهاجران جدیدی است که بتوانند وارد کانادا شوند و به سرعت در بازار کار خود ادغام شوند.

براساس CRS ، به داوطلبان دارای مشاغل مقدماتی واجد شرایط می توان 50 امتیاز یا 200 امتیاز برای برخی از مقامهای ارشد مدیریتی اعطا کرد. LMIA مثبت اثبات دستیابی به پیشنهاد شغلی واجد شرایط از یک کارفرمای کانادایی است. هنگامی که این امتیازات اضافی به سرمایه انسانی و نکات قابل انتقال مهارت اضافه شود ، ممکن است شانس یک نامزد برای دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم را در قرعه کشی بعدی از استخر اکسپرس ورودی بهبود بخشد.

درباره سیستم جامع رتبه بندی (CRS) در صفحه اختصاصی ما بیاموزید .


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی