تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا

وی والت اروپا اسپانیا ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا

ارزان ترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته بستگی دارد. در مورد شهریه های دانشگاهی، به طور متوسط، پرداخت حدودا €1500 برای هر نیم سال تحصیلی انتظار می رود. این کشور بیش از 75 دانشگاه دارد. در زیر فهرستی متشکل از 5 دانشگاه ارزان اسپانیا در امسال ارائه می گردد:

  1. دانشگاه گرانادا (University of Granada): شهریه از €750
  2. دانشگاه ناوارا (University of Navarra): شهریه از €1050
  3. دانشگاه بین المللی کاتالونیا (Universitat Internacional de Catalunya): شهریه از €1500
  4. دانشگاه والنسیا (University of Valencia): شهریه از €2600
  5. دانشگاه پمپئو فابرا (Pompeu Fabra University): شهریه از 3000€

شهریه مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا برای دانشجویان بین المللی از 750€ تا 2500 € (یورو) در سال متغیر است. شهریه مقطع کارشناسی ارشد نیز در حدود 1000€ تا 3500€ (یورو) در سال می باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور توسط خود این دانشگاه ها تعیین می گردد و می تواند معادل €20000 (یورو) در سال باشد.


دانشگاه گرانادا ارزان ترین دانشگاه اسپانیا

دانشگاه گرانادا یک دانشگاه دولتی است که در شهر گرانادای اسپانیا واقع شده است. تاسیس این دانشگاه به اوایل قرن شانزدهم برمی گردد و از آن زمان تاکنون به یکی از سرآمدترین دانشگاه ها در اسپانیا تبدیل شده است. در حال حاضر بیش از 80000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند و این یعنی این دانشگاه چهارمین دانشگاه بزرگ این کشور از نظر جمعیت دانشجویی می باشد.

دانشگاه گرانادا دانشجویان بین المللی زیادی دارد. این دانشگاه دارای بیش از 20 دانشکده و 100 گروه آموزشی است و طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را پوشش می دهد. دانشگاه گرانادا در بین 10 دانشگاه برتر اسپانیا رتبه بندی شده است و به واسطه برنامه های بهینه خود در مهندسی کامپیوتر بسیار معروف است.


دانشگاه ناوارا و کاتالونیا جزو ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه ناوارا در سال 1952 در پامپلونای اسپانیا تاسیس گردیده است و یک دانشگاه خصوصی-غیرانتفاعی می باشد. این دانشگاه ارزان اسپانیا دارای ثبت نام دانشجویی بیش از 12000 دانشجو است و 14 دانشکده اصلی دارد. دانشگاه ناوارا شش پردیس اصلی دارد (از جمله دو پردیس بین المللی در مونیخ و نیویورک) و به واسطه پژوهش بین المللی دارای شهرت فراوانی است. این دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است.

دانشگاه بین المللی کاتالونیا در شهر بارسلونا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شده است و هدف اولیه آن ارائه تجربه تحصیلی جامع با تمرکز بین المللی و معرفی تجربه اسپانیایی به دانشجویان خارجی بود. در حال حاضر 6000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ثبت نام کرده اند.


دانشگاه های والنسیا از ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه والنسیا در سال 1499 تاسیس شده است و به دلیل استانداردهای تحصیلی بالا و معتبر خود معروف است. این دانشگاه در شهر والنسیای اسپانیا واقع شده است و هم اکنون بیش از 50000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند. اکثر دوره های این دانشگاه به زبان اسپانیایی یا والنسیایی تدریس می شود؛ البته برای دانشجویان بین المللی دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

دانشگاه پمپئو فابرا در شهر بارسلونا قرار دارد و یک دانشگاه پژوهشی دولتی و جزو ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویان بین المللی به شمار می آید. با وجود این که این دانشگاه اخیرا تاسیس و وارد سیستم آموزشی اسپانیا گردیده است اما به عنوان یکی از دانشگاه های تحصیلات تکمیلی جهان که به سرعت متحول شده است دسته بندی می گردد. این دانشگاه یکی از مقاصد اصلی انتخابی دانشجویان بین المللی در اسپانیا محسوب می شود. در حال حاضر به بیش از 15000 دانشجو در این دانشگاه آموزش ارائه می شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی